Back-up
+35
Thunder
Liadan
Aggi
Shopaholic
shadow
meisjesmama
Teddyaapje
Aimee
Fiebje
studiebol
strawberry
Niene
Rush
Sophiee
Charles
Viva
Twellie
Vancity_girl
Susan
sanne-84
Theeleut
Printje
xxjojootjexx
Happydobby
Pien
Slakje
Fiwen
Flower_L
-Ieniemienie-
Luce
Sanne
Urban Naked
bolus26
Sea of Trees
Frummeltje
39 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Back-up
Hebben jullie een back-up in geval van ziekte van jullie kind(eren)? Wij hebben dat niet en dat begin ik nu toch best wel vervelend te vinden... Ik ben afgelopen september weer begonnen met werken ha het aflopen van mijn verlof. Ons zoontje gaat sindsdien 3 dagen naar het kdv. Hij is ondertussen al 5 keer ziek geweest en ik heb al die keren vrij genomen. Vorige weekmis hij ook weer de hele week thuis geweest, dit keer met het rs-virus. Toen ik naar het werk belde om te zeggen dat ik niet kon komen was de eerste reactie dan ook 'oh, alweer'? Tja, ik kan er natuurlijk ook weinig aan doen, maar ik vind het wel erg vervelend!
Frummeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 50
Punten : 54
Registratiedatum : 19-01-13
Re: Back-up
Oeps, verkeerde pijler 0
Frummeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 50
Punten : 54
Registratiedatum : 19-01-13
Nee ik heb geen back-up. Als mijn zoontje ziek is dan hebben mijn vriend of ik dus pech
In het weekend hebben we wel altijd een back-up.
In het weekend hebben we wel altijd een back-up.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Vervelend! Maar snap je werk ook wel, bij ons is t eigenlijk not done om om zo n reden af te bellen.ik heb ook geen extra vrije dagen. Ik heb wel wat back up opties van familie en buren
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb back up van m'n ouders maar die kunnen er dan 1,5 uur later pas zijn.
En verder wissel ik het dan af met m'n vriend. Zoontje is pas twee keer ziek geweest en dan bleef m'n vriend smorgens thuis en ik s'Middags.
En verder wissel ik het dan af met m'n vriend. Zoontje is pas twee keer ziek geweest en dan bleef m'n vriend smorgens thuis en ik s'Middags.
Laatst aangepast door Urban Naked op di 29 jan 2013 - 19:08; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Spelfout)
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Wij hebben ook geen back-up en mijn vriend en ik carpoolen ook nog eens naar ons werk, dus als onze dochter ziek wordt, moeten we beide naar huis, of ik moet later met de trein, dat zou ook nog kunnen. Tot nu toe is het nog niet voorgekomen gelukkig, het lijkt me erg vervelend als je steeds vrij moet nemen omdat je kindje ziek is. Kan jouw vriend niet ook af en toe jullie kind opvangen als hij ziek is?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Neemt je vriend ook niet af en toe vrij om bij je zieke kindje te zijn dan, zodat jullie het afwisselen? Ik kán me namelijk voorstellen dat je werkgever inderdaad niet blij is als in hun ogen jij (en indirect daarmee ook hun zelf) iedere keer de dupe zijn terwijl in hun ogen papa ook een keertje vrij zou kunnen nemen.
Staat er misschien heel fel, maar is niet zo bedoeld, ben niet altijd even goed in nuanceren, sorry
Staat er misschien heel fel, maar is niet zo bedoeld, ben niet altijd even goed in nuanceren, sorry
Gast- Gast
Bij mij ook dezelfde vraag: kan je partner niet een keer vrij nemen?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik kan erg lastih last minute vrij nemen.
Maar heb wel een aantal back ups. Mn moeder, schoonmoeder en een tante.
Mijn man kan ook lastig vrij krijgen maar is altijd om 12u smiddahs klaar met werken.
Dus de back up is alleen smorgens nodig.
Maar heb wel een aantal back ups. Mn moeder, schoonmoeder en een tante.
Mijn man kan ook lastig vrij krijgen maar is altijd om 12u smiddahs klaar met werken.
Dus de back up is alleen smorgens nodig.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Wij kunnen beide thuiswrken, maar geniet geen voorkeur.
Wij doen om en om, gelukkig komt haast nooit voor. Als ik eerder weg moet, dan werk ik die uren rest van deweek ook weleens bij.
Wij doen om en om, gelukkig komt haast nooit voor. Als ik eerder weg moet, dan werk ik die uren rest van deweek ook weleens bij.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
J is gelukkig pas 2x echt ziek geweest en beide keren was ik vrij dus tot nu ir niet aan de orde geweest. Als ze niet lekker is en verhoging oid dan gaat ze gewoon naar mijn ouders toe of komen mijn ouders bij ons oppassen. Is ze echt heel ziek zoals de laatste keer (41 graden koorts en dubbele oorontsteking) dan zou ik wel vrij vragen omdat ze zich dan zo ellendig voelt en ik vind dat een van de ouders voor haar moet zorgen dan.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik leef van de back ups. Als ik hiermee aankom op het werk doen ze me wat. Tenzij er iets heel ernstig aan de hand is (hoewel ik heel erg onder mijn voeten heb gekregen bij mijn vorige werkgever toen Louise naar de spoed moest). Mijn back ups zijn: mijn mama, mijn schoonmama, mijn oma, mijn vaste oppas, mijn stiefbroer, mijn zus (op woensdagnamiddag) en als laatste betalende opvang voor zieke kinderen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij hebben het gelukkig nog nooit gehad, onze gastouder bied ook opvang als kindjes ziek zijn. Tenzij het echt zo erg is dat ze de hele dag alleen maar kots loopt te ruimen.
Mochten we haar toch moeten halen is dat afhankelijk van de dag en het tijdstip. Daarnaart kunnen we mijn moeder/ schoonmoeder en mijn zus eerst vragen als er echt nood aan de man is.
Mochten we haar toch moeten halen is dat afhankelijk van de dag en het tijdstip. Daarnaart kunnen we mijn moeder/ schoonmoeder en mijn zus eerst vragen als er echt nood aan de man is.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Bij ons is het niet aan de orde maar we hebben ook geen back up, pas kwam ik uit de nachtdienst en was M een beetje ziek, we hebben hem toen toch gebracht omdat hij wel gewoon speelde. Om 12 uur belde ze pas en was ik uitgeslapen. De rest van de week werk ik niet dus het maakt niet zoveel uit.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Wij nemen nooit vrij hiervoor. Hiervoor bestaat zorgverlof!
We nemen dat om en om op. En dat weten beide werkgevers ook.
We nemen dat om en om op. En dat weten beide werkgevers ook.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik kan niet eens zomaar vrijnemen wanneer ze ziek zijn. Mijn man kan dat gelukkig wel en anders hebben we de oma's gelukkig nog.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij hebben ook geen back up. Het is ook de grootste reden dat ik niet werk. Geen gezeik met vrij nemen (en scheve gezichten krijgen daardoor) en er gewoon altijd kunnen zijn voor de kinderen. Geeft ons veel rust, geen plan en gevlieg.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en kan daardoor of juist heel flexibel zijn, zoals vorige week toen ik de griep had en hij vrijdags thuis bleef. Ons geluk dat ik griep voor het weekend kreeg, want dan is hij sowieso thuis.
Maar ook hij heeft verantwoordelijkheden en kan soms écht geen vrij nemen en dan komt het toch echt op mij neer.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en kan daardoor of juist heel flexibel zijn, zoals vorige week toen ik de griep had en hij vrijdags thuis bleef. Ons geluk dat ik griep voor het weekend kreeg, want dan is hij sowieso thuis.
Maar ook hij heeft verantwoordelijkheden en kan soms écht geen vrij nemen en dan komt het toch echt op mij neer.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Theeleut schreef:Wij hebben ook geen back up. Het is ook de grootste reden dat ik niet werk. Geen gezeik met vrij nemen (en scheve gezichten krijgen daardoor) en er gewoon altijd kunnen zijn voor de kinderen. Geeft ons veel rust, geen plan en gevlieg.
+1
Sea of trees, je schrijft dat jullie wel een backup hebben in het weekend, werken jullie ook de weekenden dan?
Gast- Gast
Onze gastouder vangt ook zieke kinderen op. Tenzij het kind zich niet fijn daar voelt als ie ziek is.
Wij hebben straks ookevt mijn moeder achter de habd. En mocht schoonmoeder toevallig vrij zijn dan zij ook.
Wij hebben straks ookevt mijn moeder achter de habd. En mocht schoonmoeder toevallig vrij zijn dan zij ook.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik lees vaak van mensen dat hun partner geen vrij kán nemen, of dat ze zelf echt geen vrij kúnnen nemen, maar stel nou dat je allebei zo'n baan hebt en je hebt geen familie die kan bijspringen, wat dan? Ik neem toch aan dat je dan wel gewoon vrij móet nemen als het nodig is?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Omdat ik in de zorg werk en daar dus altijd vervanging moet zijn wordt t voor mij ook lastiger om me 'sochtends af te melden. Man kan dat dan net iets makkelijker. (mocht er overdag iets zijn, dan wordt mijn nan ook gebeld, en niet in eerste instantie ik)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik sta voor de klas en in uiterste nood zou het misschien wel gaan om vrij te krijgen maar het is natuurlijk niet handig, er moet dan vervanging geregeld wordn etc etc. Man werkt ' gewoon' op kantoor en kan dus eerder vrij pakken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik denk dat het ook heel veel uitmaakt welk beroep je hebt, iemand waarbij het werk even stil gelegd kan worden kan gemakkelijker vrij nemen dan bijv een onderwijzer of een verpleegkundige
Gast- Gast
Bij moet er ook altijd vervanging zijn. Op dit moment staan we met slechts 2 verkoopsters op onze locatie en dus moet mijn collega dan gaan werken. Daarom meld ik mij echt niet graag ziek of blijf ik graag thuis voor een zieke Louise. Vaak wordt ik dan ook heel de dag plat gebeld.
Op mijn vriend zijn werk kan het niet omdat hij in de minimum bezetting zit. Als er dus iets voorvalt moeten er 2 mensen van een andere ploeg een 12urenshift doen.
Op mijn vriend zijn werk kan het niet omdat hij in de minimum bezetting zit. Als er dus iets voorvalt moeten er 2 mensen van een andere ploeg een 12urenshift doen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Op de dagen dat ik werk werkt mijn man thuis. Zijn werk is erg flexibel en kan in principe op elk tijdstip van de dag gedaan worden. Mocht onze dochter ziek zijn dan kan hij dus voor haar zorgen. Ik kan om 15u weg bij mijn werk als het echt nodig is ( onderwijs) en kan dan de zorg overnemen zodat man aan het werk kan.
Ideaal zo maar natuurlijk is dochter nooit ziek behalve nu mijn man op ski-vakantie is met vrienden.
Gelukkig kan mijn schoonmoeder morgen komen als het nodig is. Zij werkt niet dus is in principe onze back-up als het echt niet anders kan.
Ideaal zo maar natuurlijk is dochter nooit ziek behalve nu mijn man op ski-vakantie is met vrienden.
Gelukkig kan mijn schoonmoeder morgen komen als het nodig is. Zij werkt niet dus is in principe onze back-up als het echt niet anders kan.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Back 2 the 90's Outdoor
» Desperate Housewives is back!
» Tip: Back in the house festival (1e pinksterdag)
» Desperate Housewives is back!
» Tip: Back in the house festival (1e pinksterdag)
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: