Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleertjes, kleine maat kopen?

+21
bolus26
joyce0606
Supertalentje
Shopaholic
Slakje
Fortissimo
Tiara
Pien
MamaDaan
Laced
Parisienne
Lejow
Annie24
M-G
Annemie
Paper Crown
Maudy
Sun88
Limburg85
Liadan
Caroow
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kleertjes, kleine maat kopen? Empty Kleertjes, kleine maat kopen?

Bericht  Caroow di 29 jan 2013 - 9:21

Zoals in het andere topic te lezen is, verwachten ze/we de baby eerder dan de uitgerekende datum. Natuurlijk hoop ik dat ik de 37 weken haal, maar dat is dus nog maar afwachten.

Bij de controle's bij de vk kreeg ik steeds te horen dat de baby heel groot is voor z'n termijn. Nu was ik vandaag bij de gyn, die heeft hem gemeten en hij is helemaal niet de boeddha die we dachten, hij is precies zo groot als hij moet zijn, 2240 gram.

Omdat we dachten dat hij groot zou zijn heb ik bijna geen kleding in maat 50, bijna alles is 50/56 of 56.

Doe ik er nu verstandig aan om toch wat pakjes in maat 50 te kopen? Maat 44 wil ik eigenlijk niet kopen, mocht hij echt te vroeg komen moet hij (denk ik Rolling Eyes ) toch in de couveuse en anders eerst maar even een groot pakje aan en laten we iemand wel even langs de winkel gaan voor wat kleiners.

Lang verhaal, vraag is dus; zal ik nog maat 50 bijkopen of eerst maar afwachten of hij echt klein/vroeg is?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes, kleine maat kopen? Empty Re: Kleertjes, kleine maat kopen?

Bericht  Liadan di 29 jan 2013 - 9:24

Ik had bij de oudste bijna alleen maar kleren in maat 50/56, dat ging prima (ze was 3490 gram en 52 cm). Ik zou misschien 1 pakje in maat 50 erbij kopen (gewoon omdat ik dat leuk zou vinden) en verder afwachten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Limburg85 di 29 jan 2013 - 9:34

Ik had een paar pakjes maat 50, ze waren hier 2500 en 2700 gram. Dat was wel te groot maar omgeslagen. Vond het zonde om 44 te halen, ze hebben het best kort aan of het moet echt heel vroeg komen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Sun88 di 29 jan 2013 - 9:37

Onze baby was 52cm en 3260, maat 50 en combi maat 50/56 heeft hij de eerste weken gedragen,.als jullie baby te vroeg komt zou ik dus wel 50 halen, in ieder geval broekjes, 56 is dan echt te weid en lang, mouwen van shirtjes kan je makkelijk omslaan.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Maudy di 29 jan 2013 - 9:38

Ik had 3 pakjes in maat 50, maar toen ze geboren werd woog ze maar 2470 gram. Ze kon in alle kleertjes zwemmen, het was geen gezicht. Ze heeft tot 6 weken maatje 44-48 aangehad. Ik zou het gewoon even aankijken en indien nodig iemand naar de winkels sturen.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Paper Crown di 29 jan 2013 - 9:40

Ik zou 't wel kopen. Julian zat maar 1,5/2 weken in maar 50 maar dat kon me niets schelen.
Ik wil niet dat mijn kind te grote dingen aan had! Juist die eerste tijd worden veel foto's gemaakt. Ik baalde dan ook erg toen ik langer moest blijven in 't ziekenhuis en mijn man een greep uit zijn kast had gedaan en alleen maat 56 had meegebracht Sad
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Annemie di 29 jan 2013 - 9:42

Ik zou ook een paar setjes in maat 50 kopen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caroow di 29 jan 2013 - 9:44

Sowieso zal ik mijn vriend duidelijke instructies geven wat bij elkaar past, wat sowieso te groot is en wat ik niet wil dat hij koopt Laughing

Anders kijk ik nog wel even welke winkels er zijn in de plaats van bevallen en maak ik een verlanglijstje met plaatjes.. Als er dan iemand wat moet halen ligt mijn baby er tenminste mooi bij smile En dus maar wel een paar dingetjes in maat 50 kopen, ik heb ook niet zo'n dure smaak dat ik me er gelijk een buil aan val.

Pff lastig hoor, ik had me er eigenlijk al op ingesteld dat je van je eerste kindje vaak overtijd loopt en dat baby een kleine boeddha is.. En dat is dus allebei opeens niet meer zo zeker Neutral

En maat 44, zouden jullie dat doen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  M-G di 29 jan 2013 - 9:45

Onze zoon werd vrij klein geschat dus ik heb wel een stuk of 5 setjes in maatje 50 gekocht. Uiteindelijk ben ik bevallen met 40 + 6 en was hij de geboorte 3330 gram en 48 cm (dat hele kleine viel dus ontzettend mee) Hij heeft toch zeker 3 /4 weken maatje 50 aan gehad. Broekjes dat ging nog wel redelijk in maatje 56 maar truitjes daar zwom hij in, dat waren net jurkjes. Ik vond maatje 50 gewoon wat leuker staan, het paste allemaal wat beter.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Annie24 di 29 jan 2013 - 9:47

Y. was 2575gram en 48cm met 39+5, maar in maat 50 verzoop hij. Ik heb toen iets van 4 pakjes bij de Prenatal laten halen in maat 44 en die zaten perfect. Denk dattie ze een week of 3 heeft aangehad.

Daarna heeft hij ruim 1,5 maand in maat 50 gezeten.

Ik persoonlijk vind het niet mooi als baby's kleding aanhebben die 2x omgeslagen moet worden, want ik koop zelf ook geen maat M terwijl ik maat S heb. Maar als jij daar geen problemen mee hebt hoef je dus niets kleiners te kopen smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Lejow di 29 jan 2013 - 10:21

Ik zou geen 44 halen, als het Ă©cht zover komt dat het kindje in 44 blijkt te passen, zijn die pakjes bij een prenatal zo gehaald!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Parisienne di 29 jan 2013 - 10:23

Ik zou 44 denk ik nog niet doen. Ik zou wat maatjes 50 erbij halen, maar met 44 zou ik nog wachten. Tegen mij hadden ze ook gezegd dat N. een kleintje zou zijn en dat ik een grote kans had om vroeg te bevallen. Ze is uiteindelijk een dag voor de uitgerekende datum geboren en was 50 cm. Ik zou me hier dus niet te druk om maken en het nog afwachten. Zodra het echt een kleintje blijkt te zijn kan je altijd iemand wat laten halen, misschien alvast op de computer een lijstje samenstellen welke pakjes in maat 44 je leuk vindt? smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Caroow di 29 jan 2013 - 10:45

Ik word echt sip van het kijken naar die kleine pakjes Neutral Maar ik ga inderdaad alvast een "verlanglijstje" maken, dan kan altijd iemand het halen en is het toch mijn smaak.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne di 29 jan 2013 - 10:52

Gewoon een bestandje maken met plaatjes, uitprinten en op een makkelijk te bereiken plek leggen. Kan je altijd aan iemand vragen of ze die pakjes nog even bij willen halen als het nodig is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Laced di 29 jan 2013 - 20:06

Ik zou nog geen pakjes maat 44 halen, op het moment dat het nodig blijkt te zijn is het zo gehaald bij de Prenatal. Daarintegen zou ik 1 of 2 pakjes in maat 50 halen. Levi heeft ruim 2 maanden (als het niet langer is) maat 50 aangehad. Na de geboorte hebben we zelfs wat pakjes in maat 44 gevraagd, aangezien maat 50 ook nog veel te groot was.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  MamaDaan di 29 jan 2013 - 20:59

Mijn zoontje is geboren met 35 weken, was 2500gram. Hij heeft een aantal weken in maat 44 gezeten, maar als hij met die termijn komt gaat hij toch de couveuse in en heb je tijd genoeg om iemand maat 44 te laten halen. Ik zou wel wat pakjes in maat 50 halen, want net zoals PC zegt, het is zonde als je kindje op zijn eerste foto's alleen te grote kleren draagt.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Pien di 29 jan 2013 - 21:04

Ik zou ook wat pakjes halen in maat 50. Te grote kleertjes vind ik nooit zo leuk staan!! Wat je ook kunt doen is een afstand aanmaken van een winkel met geplakte plaatsjes van kleding wat je leuk vind. Zo kun je iemand straks heel gericht op pad sturen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Tiara di 29 jan 2013 - 21:26

Ik zou ook wat pakjes halen in maat 50. Wij hadden er ook niet zoveel in omdat onze dochter erg lang werd geschat iedere keer. Uiteindelijk viel dat dus heel erg mee en heeft mijn man nog wat bij gekocht, had ik liever van te voren gedaan.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Fortissimo di 29 jan 2013 - 21:37

Mijn jongste neefje heeft best lang in maat 50 gezeten, terwijl die wel volgroeid was. Hij draagt nu maat 56 en is nu 3 maanden oud. Ik zou dus wel wat kleinere maatjes gaan halen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Slakje di 29 jan 2013 - 21:41

Een vriendin van me lag tijdens het einde van haar zwangerschap in het ziekenhuis. Toen had ik haar de opdracht gegeven om op internet alvast naar kleertjes te kijken die ze leuk vond en die ben ik dan voor haar gaan halen als kraamcadeau.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Shopaholic wo 30 jan 2013 - 6:58

Ik zou als kleinste maat 50 aanhouden en evt hier dus wat van halen. 44 zou ik pas halen na de geboorte. Hier hebben we het bij de 1e ook moeten halen ondanks dat ze dus "klein" werd geschat, maar hoe klein is klein.

En bij de 2e had ikhet gelukkig al liggen en wist 100% zeker dat ze het aan moest, al was 44 nog hier en daar aan de grote kant!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Supertalentje wo 30 jan 2013 - 7:27

Je kunt 1 pakje maat 44 kopen en eentje 50, toch? Of even vergelijken, het ene in maat 50 valt zoveel groter of juist kleiner dan het andere. Als maat 44 zo gehaald is, dan is maat 50 of 50/56 dat ook...
Ik had vanaf maat 50 en man heeft gauw 44 bijgehaald, hij verzoop in maat 50 met zn 47 cm en 3090 gram. Al paste hij ook shirtjes maat 50, maar die vielen klein.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Supertalentje wo 30 jan 2013 - 7:33

Trouwens, behalve op zondag kun je overal babykleding kopen. Op zondag was bij ons in het ziekenhuis ook een kledingwinkel open. Op zich hoef je wat dat betreft niet bang te zijn dan je straks van de eerste 3 weken foto's hebt van een baby die verzuipt in zn kleding Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 7:38

Supertalentje schreef:Trouwens, behalve op zondag kun je overal babykleding kopen. Op zondag was bij ons in het ziekenhuis ook een kledingwinkel open. Op zich hoef je wat dat betreft niet bang te zijn dan je straks van de eerste 3 weken foto's hebt van een baby die verzuipt in zn kleding Wink

Ligt eraan waar je woont natuurlijk, want heel veel grote steden zijn gewoon open op zondag, en dan kan iemand nog steeds shoppen!

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 30 jan 2013 - 7:42

En ik zeg juist het omgekeerde....had ik maar wel 44 gekocht bij de vorige keer. K heeft hier een maand ingepast en had 1 pakje hangen...en dat met een reflux baby is niet ideaal...mijn man had toen geen rijbewijs en geen winkel in de buurt met maat 44...prenatal zit half uur rijden...ik baalde ervan. Maar goed ik wilde dan ook niet dat ik mouwtjes en pijpjes 4 keer moet omslaan terwijl er kleertjes zijn die wel gewoon passen.

Weetje anders koop je paar maat 44 (ze hebben bij prenatal neutraal en betaalbaar) gebruik je het niet of snwl eruit? Neem ik het van je over..ons kindje komt ook wat eerder en wordt niet heel groot geachat (gewoon normaal is nu 900 gram)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: