Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nachtvoedingen stoppen..

+4
Linda
Sanne
Tiara
Twellie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 23:07

Mijn jongste is nu 10 maanden en heeft nog haast geen nacht doorgeslapen..
Ze krijgt nog borstvoeding maar de nachten komt ze dus ook gemiddeld 2 keer...
Ze drinkt dan niet veel maar wil altijd drinken..
Het breekt zo op.. Dus ik denk erover om maar geen voeding meer te geven snachts en te proberen om haar te troosten met een knuffel en speentje..

Wie heeft ervaring? Ik hoop zo dat ze eens door gaat slapen... Sleep

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Twellie ma 28 jan 2013 - 23:13

Ik heb ervaring met het eerste deel van je verhaal: een kind dat elke nacht nog wil drinken. Bij mij is het ook de jongste, inmiddels bijna veertien maanden.

Heb er alleen helaas geen oplossing voor. Vanmiddag ga ik druppeltjes van VSM halen die doorslapen zouden kunnen bevorderen, ik zal even laten weten of dat helpt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Tiara ma 28 jan 2013 - 23:33

Bij mij hielp het vaak wel als mijn man haar troostte (evt slokje water), mijn dochter komt ook ng wel s nachts maar dan vaak einde nacht en dan hoeft ze geen ochtend voeding meer. Verder hier geen tips voor slapen, mijn dochter slaapt ook niet door.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Sanne ma 28 jan 2013 - 23:46

Ik lees mee. Ook mijn dochter drinkt 's nachts nog 2 tot 3 keer. Ik vind het voor nu nog akkoord, tot ze 1 is, maar daarna zou ik het wel fijn vinden als ze wat langer slaapt 's nachts. Al zal ze vast niet in anderhalve maand stoppen met drinken 's nachts. Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Linda di 29 jan 2013 - 0:02

Rond de 10 maanden heb ik een gigantische dip gehad. Die nachtvoedingen braken me toen echt heel erg op. We hebben van alles geprobeerd om het af te bouwen, maar niks hielp. Ik werd er alleen maar erg gefrustreerd van. Uiteindelijk was accepteren voor mij het beste. Toen ik dat eenmaal gedaan had kon ik er ook beter mee omgaan. Ookal was het soms erg pittig. Ik probeerde m'n slaapgebrek op te lossen door zelf ook op tijd te gaan slapen.
Ze sliep trouwens ook in een co-sleeper, dus ik hoefde er 's nachts niet uit.

Rond 18 maanden zijn we het weer gaan proberen. Toen ben ik een paar keer bij m'n zus wezen logeren en bleef man met haar thuis. Dan kon er dus ook echt echt niet gedronken worden. En ze leek dat ook te snappen ook. Sinds ze 22 maanden is slaapt ze door. Al hoop ik natuurlijk dat het voor jullie eerder is!

Het schijnt dat veel vrouwen een moeilijke tijd hebben als hun kind rond de 10 maanden is en ze nog nachtvoedingen geven. Ik heb daar toen op een ander forum ook over gesproken. Die erkenning vond ik zelf ook wel prettig (al heb je er verder niks aan).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Luce di 29 jan 2013 - 0:07

Mijn zoon kreeg tot een paar weken terug ook nog een nachtvoeding, terwijl hij bij mijn schoonmoeder altijd doorsliep Wink.

Dus we hebben het op gegeven moment zo gedaan dat we hem geen voeding gaven ' s nachts, maar troostten in bed. En dan even de kans geven hem in slaap te laten vallen. Dus 5 min. Troosten. Dan 10 min. Weer troosten. Na 2 nachten sliep hij door. Ik denk dat het voor een heel groot deel gewoon gewenning is hoor. Zeker als je kind niet veel drinkt 's nachts.. Je slaapcyclus stelt zich er wel op in.

Nu slaapt hij 6 van de 7 nachten door. Daarvoor kwam hij 3 keer op een nacht.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Twellie di 29 jan 2013 - 0:34

Hoe lang hield je zoon het wakker zijn vol Luce? Ik heb er ook over nagedacht om het zo te gaan doen, maar ik zie er tegenop dat ze dan verdrietig wordt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Jits di 29 jan 2013 - 6:16

Ik geef ook nog nachtvoedingen, hier ook rond 10 maanden. Hoop ook dat het snel stopt en verder geen tips Wink
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Liadan di 29 jan 2013 - 6:57

Ik ben rond het jaar gestopt met het geven van nachtvoedingen, mijn zoon vond dat geen probleem maar ging er toen helaas ook niet van doorslapen (en ook niet beter door slapen). Een half jaar later ging hij van de een op de andere dag doorslapen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Lejow di 29 jan 2013 - 8:06

Ik, alleen dan wel met fles.
Op een gegeven moment mocht ze doorslapen, omdat haar gewicht voldoende was.
Iedere keer als ze wakker werd gaf ik haar dan een speentje (moet je kindje wel een speentje hebben natuurlijk).
Dit resulteerde in dat ik in de eerste instantie tig keer er uit kon om het speentje weer terug te stoppen, maar ze ging steeds een beetje langer slapen zo!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 8:17

Lejow schreef:Ik, alleen dan wel met fles.
Op een gegeven moment mocht ze doorslapen, omdat haar gewicht voldoende was.
Iedere keer als ze wakker werd gaf ik haar dan een speentje (moet je kindje wel een speentje hebben natuurlijk).
Dit resulteerde in dat ik in de eerste instantie tig keer er uit kon om het speentje weer terug te stoppen, maar ze ging steeds een beetje langer slapen zo!

Ik wil het nu ook zo gaan doen ja, gewoon haar speen en knuffel geven als ze wakker word, ze heeft die borstvoeding snachts ook niet meer echt nodig volgens mij Wink
Het is gewoon een gewoonte geworden.. Nu maar hopen dat t ook gaat werken, hèhè

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Linda di 29 jan 2013 - 8:35

Siep, waar baseer je het op dat ze 's nachts geen bv meer nodig heeft?
Het is namelijk heel normaal dat een baby van 10 maanden nog om een voeding vraagt 's nachts.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 8:36

Linda schreef:Siep, waar baseer je het op dat ze 's nachts geen bv meer nodig heeft?
Het is namelijk heel normaal dat een baby van 10 maanden nog om een voeding vraagt 's nachts.

Eh eigenlijk nergens op, hahah
Ik wil alleen zo graag doorslapen Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Linda di 29 jan 2013 - 8:50

Siep schreef:
Linda schreef:Siep, waar baseer je het op dat ze 's nachts geen bv meer nodig heeft?
Het is namelijk heel normaal dat een baby van 10 maanden nog om een voeding vraagt 's nachts.

Eh eigenlijk nergens op, hahah
Ik wil alleen zo graag doorslapen Cool

Dat is wel begrijpelijk! Nu hopen dat het lukt!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 8:54

Het heeft ook wel twee kanten want ik wil graag doorslapen maar ik wil haar ook geven waar ze om vraagt... Snappen jullie t nog? Haha!
Als mijn man gaat dan is het ook goed en van hem krijgt ze ook geen drinken natuurlijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Sanne di 29 jan 2013 - 9:02

Ga je het vannacht proberen, Siep? Ik durf dat echt nog niet aan, maar H. drinkt ook echt flinke voedingen weg 's nachts.
Ze komt meestal tegen half 12, half 2 en half 5, zo om de drie uur ongeveer, maar soms ook vaker. Ik heb me er eigenlijk wel bij neergelegd. Ik word echt een wrak als ik haar 's nachts probeer te troosten en dan hoop dat ze weer in slaap valt, dat kost zoveel meer energie dan haar gewoon een paar keer voeden. Het is dus ook gemakzucht dat ze mag drinken, want ik kan me haast niet voorstellen dat ze echt 3 voedingen nodig is 's nachts... Misschien één, maar drie?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Linda di 29 jan 2013 - 9:05

Sanne, het is echt zo dat kindjes rond die leeftijd vaak willen drinken. Ze hebben de voeding meestal niet nodig vanwege de honger, maar dit is een periode waarin ze heel veel leren en indrukken op doen. Dan is bij mama drinken een rust momentje.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Sanne di 29 jan 2013 - 9:11

Dat zou ook kunnen, Linda. Ze nestelt zich ook altijd zo dicht tegen me aan tijdens het drinken 's nachts. Overdag draait ze alle kanten op, maar 's nachts kruipt ze heel dicht tegen me aan, legt dat handje op mijn borst en gaat dan drinken. Als ik haar handje voorzichtig wel leg, dan duwt ze mijn hand vrij driftig weg en legt ze haar handje weer op mijn borst. Tja... daar kan ik ook geen weerstand aan bieden haha.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Linda di 29 jan 2013 - 9:14

Ja, het is jammer dat ze die rust niet overdag bij je kunnen vinden. 's Nachts is het natuurlijk prikkelvrij. Overdag is het allemaal veel te interessant, haha.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Sanne di 29 jan 2013 - 9:16

Nou, inderdaad. Overdag is het hooguit even gauw voltanken, maar meer ook niet. Dat draait alle kanten op. Zodra ze de stem van haar vader hoort, is dat weer leuk. De hond die kwispelt, het boekje, het stopcontact waar je niet aan mag komen, de telefoon...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Luce di 29 jan 2013 - 11:23

Twellie schreef:Hoe lang hield je zoon het wakker zijn vol Luce? Ik heb er ook over nagedacht om het zo te gaan doen, maar ik zie er tegenop dat ze dan verdrietig wordt.

2 keer een half uur in totaal. Hij was heel boos. Logisch, want normaal zou hij uit bed gehaald worden, gewenning. Elke keer in bed getroost. Na 2 nachten was het doorslapen.

Ik zag er ook erg tegenop hoor. Maar de nachten waren zo beroerd. We zaten er allebei echt doorheen. Er moest iets veranderen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 18:44

Ik geloof dat ik vaker moet "dreigen" hahaha! Ze sliep van 22.00 tot 4.45 uur!! :cheering: daarna laten drinken want ik stond natuurlijk op knappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Sanne di 29 jan 2013 - 18:48

Wow, Siep, wat fijn! Na zo'n nacht voel je je gelijk een stuk fitter zeker.
Hopen maar dat dit doorzet!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoedingen stoppen.. Empty Re: Nachtvoedingen stoppen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum