Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nachtvoedingen

+7
Sanne
Linda
SarahKey
strawberry
Darius
PiP
Wennes
11 plaatsers

Ga naar beneden

nachtvoedingen Empty nachtvoedingen

Bericht  Wennes vr 1 maa 2013 - 16:04

Tot wanneer kregen jullie kindjes 's nachts nog een voeding?
Zijn ze zelf gestopt met vragen om een voeding of ben je dit af gaan bouwen?

Hier gaan de nachten erg slecht, D is heel onrustig en ligt op dit moment door zn verkoudheid veel tussen ons in. Ook komt hij 's nachts tussen 3 en half 6 voor bv.
Afgelopen week moest ik op het bureau zijn voor B en heb ik.D ook gewogen. Onze reus weegt nu 9360 gram (hij is ook heel.lang en wel goed in verhouding) en het bureau gaf aan dat hij geen.nachtvoeding meer 'nodig' heeft en het echt gewenning is.
Ze gaf als advies om een aantal.nachten door te gaan.zetten en hem geen voeding meer te geven en in zn eigen bed te laten.slapen en na een week zou hij heerlijk.doorslapen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nachtvoedingen Empty Re: nachtvoedingen

Bericht  PiP vr 1 maa 2013 - 19:36

Ik denk dat dat bij het ene kindje wel werkt en bij de andere niet. Mocht je het willen, dan moet je het gewoon uitproberen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Darius vr 1 maa 2013 - 19:48

Ik ben 1.78 m lang en weeg 72 kg. En ik heb soms ook nog nachtvoedingen nodig hoor.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  strawberry vr 1 maa 2013 - 19:52

Darius schreef:Ik ben 1.78 m lang en weeg 72 kg. En ik heb soms ook nog nachtvoedingen nodig hoor.

Haha ik ook smile

Mas krijgt ook nog gewoon een nachtvoeding als hij wakker word snachts.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  SarahKey vr 1 maa 2013 - 20:01

Dat na een week doorslapen zou ik me niet op vastpinnen. Dat is zo verschillend.
Je kindje is 7 maanden, het kan gewenning zijn. Maar aan de andere kant, hij is nog klein hij kan het ook gewoon nodig hebben.
Je zou misschien als laatste flesje bv met rijstebloem kunnen geven. Zodat het wat meer vult.
S sliep al snel door, naja snel, met 3 maanden. Vind ik snel Wink

Trouwens dat van ik ben zo groot en zo zwaar en heb ook nog nachtvoedingen nodig, vind ik onzin. Normaal gesproken heb je op een gegeven moment geen voedingen meer nodig. S is een jaar geweest maar krijgt al maanden geen voeding meer 's nachts. Als hij wakker word krijgt hij zijn speen, een aai en slaap maar weer verder. Morgenvroeg is er ontbijt. Een baby vind ik anders, die hebben periodes van snel groeien en dan heb je ook meer honger. En bv voed minder dan de fles.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 20:03

Waarom moet die nachtvoeding er perse af? Dat hij een bepaald gewicht heeft wil toch niet zeggen dat hij geen honger meer heeft? En gewenning? Lijkt me onzinnig. Hij wordt niet wakker uit gewenning, maar van de honger, lijkt me. Een baby laten huilen vanwege het feit dat hij door moet slapen vind ik nogal lomp, zo'n kind heeft dan opeens niet meer géén honger, maar hij geeft het gewoon op aangezien huilen een signaal is dat hij iets nodig heeft, en als er niemand reageert dan geeft hij het vanzelf op, en dat lijkt me géén goede zaak. Dat is gewoon je kind leren dat hij kan huilen wat hij wil, maar dat niemand iets voor hem gaat doen en dat hij het zelf moet uitzoeken.

Mijn dochter heeft tot 1,5 jaar ongeveer een nachtvoeding gehad. Op het eind echt niet meer elke nacht, maar ze werd nog regelmatig wakker met echt flinke honger en dan kreeg ze een fles pap, die dronk ze leeg en dan sliep ze verder. Is vanzefl gestopt toen ze het niet meer nodig had. Mijn zoon heeft tot 7 maanden een nachtvoeding gehad, maar die was sowieso niet van de flessen en wilde vanaf een maand of 10 geen enkele fles meer, ook niet overdag, alleen ander voedsel en pap uit een bordje. Is dus ook vanzelf gestopt. Ik zou eerder naar mijn kind luisteren dan naar het CB, zo'n kind weet beter waar hij behoefte aan heeft dan het CB dat weet, en hij heeft het boekje met regels niet gelezen smile

En dat dat gewenning niet heel logisch is merk ik aan het feit dat ik mjin kinderen nooit heb laten huilen, altijd gereageerd heb en ze ook altijd een nachtvoeding heb gegeven wanneer nodig, of uit bed heb gehaald wanneer nodig en ze slapen altijd in hun eigen bed, zonder enig probleem of extra actie van mijn kant.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 20:04

SarahKey schreef:Een baby vind ik anders, die hebben periodes van snel groeien en dan heb je ook meer honger. En bv voed minder dan de fles.

Hier was dat juist rond de periode van een jaar tot 1,5 jaar heel hard nodig, door alles wat ze leerde had ze zóveel honger. De boterhammen waren niet aan te slepen en ook de nachtvoeding werd in die periode wat frequenter. Ik vond dat logisch, ze was de hele dag vreselijk druk met leren lopen en leren praten enzo, die had gewoon hónger. En ik heb magere kindjes, dus het is niet zo dat ze teveel kreeg.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey vr 1 maa 2013 - 20:27

Artemis schreef:
SarahKey schreef:Een baby vind ik anders, die hebben periodes van snel groeien en dan heb je ook meer honger. En bv voed minder dan de fles.

Hier was dat juist rond de periode van een jaar tot 1,5 jaar heel hard nodig, door alles wat ze leerde had ze zóveel honger. De boterhammen waren niet aan te slepen en ook de nachtvoeding werd in die periode wat frequenter. Ik vond dat logisch, ze was de hele dag vreselijk druk met leren lopen en leren praten enzo, die had gewoon hónger. En ik heb magere kindjes, dus het is niet zo dat ze teveel kreeg.
Hier eet hij nu minder dan een paar maand geleden. Ondanks dat hij druk bezig is met leren lopen. Maar het verschilt, de ene dag eet hij heel veel, de andere dag 1 broodje per maaltijd en 's avonds een paar hapjes groenten oid. S heeft rond de 9 maanden het meest geleerd en toen merkte ik ook dat hij meer wou eten. De fles wil hij ook niet meer dus dat krijgt hij ook niet meer. Maar als hij 's nachts wakker word dan denk ik niet meteen: hij heeft honger. Als hij blijft huilen ja dan zou ik dat wel denken. Maar is wel logisch dat ze meer willen eten als ze meer dingen gaan doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 20:34

Wowie Wennes hij is echt gegroeid! (ons meisje is 11 mnd en is nu 9200 gram)

Maar goed zij krijgt ook altijd nog 1 of 2 nachtvoedingen, borstvoeding dat wel.
Ik had zelf een tijdje gelden ook een enorme dip, was erg moe en wil gewoon ook eens doorslapen.. Nu gaat t weer redelijk en heb ik me er voor even weer bij neer gelegd.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 1 maa 2013 - 20:40

Het is echt erg, maar ik weet het gewoon niet meer. Lang in ieder geval, maar tot wanneer? Raar dat je dit soort dingen kennelijk snel vergeet... Ik gok tot 18 maanden...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linda vr 1 maa 2013 - 20:41

Ik zie nu dat hij pas 7,5 maand is. Dan zou ik het hem lekker blijven geven. Veel te jong nog om daar nu al mee te stoppen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Sanne vr 1 maa 2013 - 21:02

Mijn dochter krijgt ook nog nachtvoedingen, tussen 8 en 6 komt ze twee tot drie keer. Heb me er bij neergelegd, ze zal het vast nodig hebben denk ik. Ik sta er zo in als Artemis omschrijft. Ze houdt er vanzelf wel een keer mee op (hoop ik).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  loesje vr 1 maa 2013 - 23:08

:O mijn zoontje kreeg tot 6 maanden een nachtvoeding en daarna niet meer. mijn dochtertje krijgt rond 4 of 5 uur een nachtvoeding de rest slaapt ze door van 10 tot 6 uur
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Flower_L vr 1 maa 2013 - 23:42

L sliep met 11 weken door....dus als j op l lijkt, gaat het aankomende nacht gebeuren....dan ga uk een lange nacht tegemoet :cheering:

Ik zie het hier nog niet 123 gebeuren. En j is nog heel jong, en hij heeft het ook echt nodig s nachts, dus hier nog geen echte pogingen ondernomen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Sun88 za 2 maa 2013 - 0:32

Met 10 weken al geen nacht voeding, maar wij geven fles voeding, dus dat is anders.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  CCC za 2 maa 2013 - 10:09

N. had periodes, geloof dat ze tot 4 weken prima doorsliep, moest ik haar wakker maken voor de voedingen. Van 4 tot 14 weken kwam ze om de 2.5 uur 's nachts en daarna is ze echt gaan doorslapen. Daarna kwam ze soms nog weleens voor een voeding, maar dat was dan in een groeispurt of iets dergelijks.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Wennes za 2 maa 2013 - 17:13

Neytiri schreef:Wowie Wennes hij is echt gegroeid! (ons meisje is 11 mnd en is nu 9200 gram)

Maar goed zij krijgt ook altijd nog 1 of 2 nachtvoedingen, borstvoeding dat wel.
Ik had zelf een tijdje gelden ook een enorme dip, was erg moe en wil gewoon ook eens doorslapen.. Nu gaat t weer redelijk en heb ik me er voor even weer bij neer gelegd.

Het gaat idd om de dip.
Ik ben zoooo moe, ik kan niet meer. Ik heb geen mogelijkheid om overdag een keer bij te tanken of een nachtvoeding door Man te laten doen.
Daarbij gaat de bv mij lichamelijk opbreken. Mijn gewicht is onder de 50 kg en voel me energieloos.

B kreeg fv en ging pas doorslapen met 15 maanden. Dat was anders omdat man het af en toe over kon nemen en ik overdag even kon gaan liggen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast za 2 maa 2013 - 20:10

Waarom kun je overdag niet een keer bijtanken? En ook met BV kun je best een keer een flesje kolven en zelf doorslapen toch? Probeer een keer oppas te regelen voor overdag, ga zelf in bed liggen, of ga een dagje weg (desnoods met kolfapparaat op zak) en laat de boel thuis even achter. Het kan echt, maar je moet het wel even regelen.

En het gaat écht over. Het helpt al als je jezelf er gewoon bij neerlegt, ga een paar avonden echt vroeg naar bed, dan heb je al genoeg slaap gehad, ook met een keer eruit gaan 's nachts, werkt ook echt. Of blijf 's ochtends langer liggen, voed je kind in bed en laat je man er dan uit gaan met de kinderen, blijf jij nog even doorslapen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: