Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik wil stoppen met BV

+6
Sanne
blondje1313
Twellie
Darius
Happydobby
Aimee
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Ik wil stoppen met BV

Bericht  Aimee di 4 sep 2012 - 8:46

... maar ook weer niet!

Ik weet echt niet wat ik wil Sad Of ja, ik weet het wel, maar voel me een falende moeder (terwijl ik ook wel weer weet dat dat onzin is). Ik ben het zat om steeds in de stress te zitten of ik wel genoeg afgekolfde melk voor hem heb als ik aan het werk ben, of hij wel genoeg binnen krijgt ivm het weinig groeien, met Luuk in gevecht zijn om hem aan te leggen nu hij al 4 dagen amper wil drinken, al twee keer heel erg hard gebeten zijn met zijn twee vlijmscherpe tandjes...
Maar waarom kan ik dan niet stoppen? Waarom voelt het zo onnatuurlijk om een bus flesvoeding te kopen? Ik word er echt verdrietig van Sad
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:51

Meis, je hebt het 7 maanden volgehouden! Je faalt niet, je mag trots zijn op jezelf!
Ik ben ook pro borstvoeding maar als jij er na 7 maanden klaar mee bent, is dat ook goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Happydobby di 4 sep 2012 - 8:58

Flesvoeding is geen vergif hoor, met 8 maanden wilde M. niet vaak meer drinken en toen was ik het zat. Ik heb het nooit moeilijk gevonden om te stoppen toen, vond het zelf fijn. Alleen de ochtend voeding wilde hij nog, heb dat tot 9 maanden gegeven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Aimee di 4 sep 2012 - 9:03

Ik weet echt wel dat FV geen vergif is, maar het voelt gewoon zo raar... Ik weet ook dat ik trots op mezelf mag zijn, en dat ben ik ook wel, maar ik vind het gewoon zo'n stap om te stoppen! Ben ook gewoon een beetje sentimenteel dat hij mij niet meer zo nodig heeft ofzo laughcry
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 9:05

Kun je niet om te beginnen 1 voeding vervangen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 9:08

Waarom ga je niet door tot je helemaal achter de keuze staat? Later stoppen is makkelijker dan achteraf spijt krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Darius di 4 sep 2012 - 9:30

Heeeel herkenbaar! Ik was super trots dat ik een half jaar heb gegeven, ik genoot van de voedingen, maar na 7 of 8 maand was ik ook wel zat van met name het kolven en het stressen of het wel genoeg was. Wat dat betreft zit je in een vervelende overgang, de bijvoeding is vaak nog niet genoeg, ze hebben de borst nodig maar ze zijn ook zo snel weer afgeleid.

Mijn advies: zet door tot 9 maanden, dan is je voedingsrecht op het werk ook afgelopen dus dan heb je er voor je gevoel waarschijnlijk het meeste eruit gehaald!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Twellie di 4 sep 2012 - 10:43

Het is altijd moeilijk om te stoppen, denk ik. Er komt geen moment waarbij het zonder gemengde gevoelens is. Ik ben er beide keren mee gestopt omdat ik maar borstontstekingen bleef krijgen, de laatste keer was ik er weken later nog verzwakt door. En nog vond ik het harstikke moeilijk. Maar na een week verdween dat 'gemis' en het schuldgevoel wel naar de achtergrond.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Aimee di 4 sep 2012 - 20:31

Fijn dat het ook wel een beetje herkenbaar is... Ik ga denk ik idd nog even door, 9 maanden was mijn nieuwe doel (na de 6 maanden behaald te hebben). Hopelijk kan ik dan makkelijker gaan afbouwen. Ik hoop alleen zo dat ik het red met de voorraad die ik nu nog heb(met lange nachtdiensten op mijn werk, en minder kolven op het moment dan hoeveel Luuk drinkt)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  blondje1313 di 4 sep 2012 - 20:35

Aimee, hartstikke herkenbaar! Ik wilde eigenlijk ook niet stoppen, terwijl ze er echt niet meer genoeg aan leek te hebben en ik na een voeding toch steeds nog bij moest voeden.

Succes met je beslissing in elk geval!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Sanne di 4 sep 2012 - 20:51

Herkenbaar Aimee, ik kolf gelukkig genoeg overdag, maar dat komt misschien ook wel omdat H. overdag minder drinkt en 's avonds en 's nachts vaker komt. Ik hoef nog niet stoppen en ga dat ook nog niet doen, maar het idee dat ik op den duur moet stoppen, vind ik nu al niet leuk. Als je zo twijfelt, zou ik toch nog even doorgaan totdat je echt het gevoel hebt dat het goed is geweest.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  *Lookie* di 4 sep 2012 - 22:54

Heel herkenbaar, hier zit ik zo'n beetje met hetzelfde (zoon is 9 maanden). Vorige week had hij ook weer een paar dagen dat hij me beet en niet wilde drinken, nu gaat het wel weer goed. Ergens denk je dan: wat zou het makkelijk zijn om die onzekerheid niet te hebben, maar ergens ben ik er ook niet aan toe, net als jij. Wat ik zelf doe: ik ga toch nog even door (want eigenlijk wil ik ook wel graag het jaar volmaken) en als het echt niet meer goed voelt (dat punt is al een paar keer dichtbij geweest) dan stop ik. Misschien dat ik het op een gegeven moment ook wel afbouw, bijv nog 1 voeding per dag aan de borst. Ik moet bijna weer naar het cb, ik wil daar eens overleggen. Liefst wil ik meteen van bv overstappen op koemelk maar dan kan pas bij 1 jaar natuurlijk.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  maiadebij di 4 sep 2012 - 23:17

Ik vond 7 maanden ook wel even een lastige periode met bv hoor. Ze was zo snel afgeleid en dronk daardoor onrustig en vaak buitenshuis helemaal niet. Vooral op vakantie heb ik ook wel eens wat water bij gegeven, gewoon voor mijn eigen rust. Toen ze een maand of 9 was kwam de rust weer terug. Ik voed ook volledig op verzoek, soms dronk ze overdag amper en haalde dat snachts weer in, soms dronk ze elk uur een beetje.
Mijn ervaring is dus dat het weer makkelijker werd, ook omdat je steeds meer de mogelijkheid krijgt wat fruit te geven en soms dus wat water.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  CCC di 4 sep 2012 - 23:57

Aimee, je hebt het al zo lang volgehouden! Dat vind ik al ontzettend goed joh! Ik herken trouwens wel de twijfels, ik ga per 24 sept. weer aan de slag en ga vier halve dagen werken. Ik ben nu hard bezig met een vriezervoorraadje, maar dit levert me ook wat 'stress' op... N. krijgt al sinds dat ze twee weken is 1 keer per dag fv. Puur om haar te laten wennen en omdat we er echt niet op zitten te wachten als er geen bv mogelijk is dat zij dit niet wilt drinken. Nu doen we meestal de laatste fles fv. soms doen we al 2 flessen omdat het mij soms meer rust geeft als we weg zijn de hele dag. Dit komt overigens niet zo vaak voor, omdat ik zorg dat ik altijd wel gekolfde melk heb.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  _Lana_ wo 5 sep 2012 - 8:07

Sunprincess schreef:Meis, je hebt het 7 maanden volgehouden! Je faalt niet, je mag trots zijn op jezelf!
Ik ben ook pro borstvoeding maar als jij er na 7 maanden klaar mee bent, is dat ook goed.

Helemaal mee eens!!
Maar je moet er echt achter staan.
Bij mij was het vraag en aanbod na 3,5 maand, met 2 kindjes, waarvan 1 gulzig drinkertje en 1 klein drinkertje, totaal niet meer op elkaar afgestemd.
Ondanks dat ik wist dat het niet meer ging lukken, heb ik er echt lang moeite mee gehad. Ik miste het zo.

Maar opzich denk ik wel dat je dat altijd wel een beetje hebt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil stoppen met BV Empty Re: Ik wil stoppen met BV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum