Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koningin Beatrix gaat aftreden

+51
Monte
Raindrop
Lejow
studiebol
Siamsa
Sushi
SnowWhite
Evalynn
Lady Starstruck
SoCali
Verde
Mari
Arwyn
Manderijn
xxjojootjexx
Chocoholic
Pruim
Steep
Nyx
Chocolate Cookie
Minx
SoGood
Jezzie
mezzoforte
GreenGrass
Sarah1985
Angela_1986
Caroow
Kiekeboe
Parisienne
mzcharlotte
loura
Middleme
Sam
_Lacey_
Bliss
Rapunzel
Eris
Atelier Madame
Roza
Susan
JD
Ella
Gympie
PeperMunt
love
Jeanette
Antibes
Flower_L
Sterre
May
55 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Koningin Beatrix gaat aftreden - Pagina 2 Empty Re: Koningin Beatrix gaat aftreden

Bericht  Atelier Madame ma 28 jan 2013 - 5:31

Maar een troonswisseling gebeurt toch op de dam? Of ben ik gek Embarassed
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koningin Beatrix gaat aftreden - Pagina 2 Empty Re: Koningin Beatrix gaat aftreden

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:31

De troonswisseling zal vanavond ook niet plaatsvinden. Ze zal haar abdicatie slechts aankondigen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:32

Ik denk dat het alleen maar vertelt zal gaan worden op dit moment, het is ook al van te voren opgenomen. En dan zal het na haar verjaardag ergens gebeuren oid.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:32

JaneDoe schreef:hihi dat ze inderdaad met haar kille blik klaar zit voor die camera en dan zegt

"landgenoten...... ik ga voorlopig niet weg, ik ga doooorrrrr!"

Nah, zal wel niet... aftreden, en ik geef haar groot gelijk

Dat zou toch hilarisch zijn, dan rol ik echt van de bank Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:33

Wat ook cool is: wij waren het eerste land dat een kroonprins had die ging trouwen (tenminste, als ik het me goed herinner). En nu zijn we het eerste land (van alle vorstenhuizen) waar een kroonprins ook daadwerkelijk de troon gaat bestijgen. Love being number 1. Zijn we toch nog ergens goed in. Koningin Beatrix gaat aftreden - Pagina 2 253468018

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 5:34

Reva schreef:
JaneDoe schreef:hihi dat ze inderdaad met haar kille blik klaar zit voor die camera en dan zegt

"landgenoten...... ik ga voorlopig niet weg, ik ga doooorrrrr!"

Nah, zal wel niet... aftreden, en ik geef haar groot gelijk

Dat zou toch hilarisch zijn, dan rol ik echt van de bank Laughing

en dan als volgende zin jullie denken toch niet dat ik me minder voel dan queen elisabeth wat zij kan kan ik ook.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 5:35

Rood schreef:Wat ook cool is: wij waren het eerste land dat een kroonprins had die ging trouwen (tenminste, als ik het me goed herinner). En nu zijn we het eerste land (van alle vorstenhuizen) waar een kroonprins ook daadwerkelijk de troon gaat bestijgen. Love being number 1. Zijn we toch nog ergens goed in. Koningin Beatrix gaat aftreden - Pagina 2 253468018

charles was de eerste die getrouwd was maar ook als eerste weer gescheiden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Eris ma 28 jan 2013 - 5:37

Ik hoor net iemand in de tram zeggen "misschien maakt ze wel bekend dat ze een nieuwe verkering heeft" lol!

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Rapunzel ma 28 jan 2013 - 5:41

Ik vind het wel leuk voor Willem Alexander als hij binnenkort koning wordt. Ik denk dat hij er klaar voor is, hij wordt ook al 46, zijn gezinnetje is gesticht. Ik gun het Beatrix heel erg om van haar oude dag te gaan genieten. Al denk ik niet dat we haar écht moeten missen, want ik verwacht dat ze er nog gewoon bij zal zijn op officiële gelegenheden. Ze heeft het volk in haar hart zitten en ze zal niet als een oude prinses achter de geraniums gaan zitten, daarvoor is ze nog veel te actief.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:42

Rutte speecht direct na de aankondiging van de koningin. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Gast
Gast

Bericht  Bliss ma 28 jan 2013 - 5:43

Oh ik ben benieuwd, ga zeker kijken om 19:00! Denk idd dan ook dat ze afstand gaat doen van de troon. Best gek om dan binnenkort een koning te hebben ja. Hoe zit het dan met Máxima? Ik hoor mensen wel eens zeggen dat zij koningin wordt dan, maar dat klopt toch niet? Claus was toch ook geen koning?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Sterre ma 28 jan 2013 - 5:44

Eris schreef:Ik hoor net iemand in de tram zeggen "misschien maakt ze wel bekend dat ze een nieuwe verkering heeft" lol!

Dat was de grap van Coen en Sander net ook. 'zeker ingeschreven op mooiemensen.nl' smile

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 5:44

Rood schreef:Rutte speecht direct na de aankondiging van de koningin. Hoe duidelijk wil je het hebben?

het enige andere wat ik dan kan bedenken is dat we in oorlog zijn, maar ik denk dat we dan wel iets meer gemerkt zouden hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:45

Minx schreef:charles was de eerste die getrouwd was maar ook als eerste weer gescheiden.
Jaaaa, maar Charles telt sowieso niet mee. Die zit vandaag wel in z'n piepzak, want wordt nooit meer koning. Och arme.

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 28 jan 2013 - 5:46

vind william ook veel leuker smile

edit: lijkt me trouwens ook vrij verrot, bereik je eindelijk de pensioenleeftijd heb je nog niets gedaan met je opleiding. En weet je dat het nog wel kan dat je dat moet doen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rapunzel ma 28 jan 2013 - 5:48

Het is nu bevestigd op NU.nl dat ze afstand doet van de troon.

http://www.nu.nl/troonswisseling/3015293/koningin-beatrix-doet-afstand-van-troon.html
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:49

Bliss schreef:Oh ik ben benieuwd, ga zeker kijken om 19:00! Denk idd dan ook dat ze afstand gaat doen van de troon. Best gek om dan binnenkort een koning te hebben ja. Hoe zit het dan met Máxima? Ik hoor mensen wel eens zeggen dat zij koningin wordt dan, maar dat klopt toch niet? Claus was toch ook geen koning?
Het heeft te maken met het feit dat als Claus 'koning' genoemd zou worden, iedereen automatisch zou denken dat hij het staatshoofd was. Daarom was zijn titel toen 'prins'. Bij Máxima zal dat niet zo zijn, omdat iedereen snapt dat Koning Willem IV het staatshoofd is.

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ ma 28 jan 2013 - 5:50

Bliss schreef:Oh ik ben benieuwd, ga zeker kijken om 19:00! Denk idd dan ook dat ze afstand gaat doen van de troon. Best gek om dan binnenkort een koning te hebben ja. Hoe zit het dan met Máxima? Ik hoor mensen wel eens zeggen dat zij koningin wordt dan, maar dat klopt toch niet? Claus was toch ook geen koning?
Oh, ik heb geweten hoe dat ook alweer zat.
Zal eens kijken of ik het in het boek van Peter van der Vorst kan vinden Embarassed

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Sam ma 28 jan 2013 - 5:51

Volgens mij is het zo als er een koning is zijn vrouw automatisch koningin wordt. Is er een koningin dan is de man prins.

Ik ga wel kijken, ben benieuwd!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:53

Het schijnt dat de toespraak al op YouTube staat.

Geen idee of het klopt, ik wil straks pas kijken :P

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 28 jan 2013 - 5:55

Haha, een vriend op mijn facebook heeft het nu al over "Koningdag", dat klinkt toch inderdaad niet? Sad Zal wel Koninginnedag blijven, maar klinkt wel beetje stom! :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Middleme ma 28 jan 2013 - 5:55

_Lacey_ schreef:
Oh, ik heb geweten hoe dat ook alweer zat.
Zal eens kijken of ik het in het boek van Peter van der Vorst kan vinden Embarassed

Had het er niet mee te maken dat Beatrix in de familie zat en Claus aangetrouwd was? Als Claus koning zou worden zou zijn achternaam voortaan gevoerd worden, wat niet de bedoeling was.

Dat maakt da Maxima gewoon koningin kan worden, maar later met Amalia d'r echtgenoot weer niet.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Bliss ma 28 jan 2013 - 5:59

Rood schreef:
Het heeft te maken met het feit dat als Claus 'koning' genoemd zou worden, iedereen automatisch zou denken dat hij het staatshoofd was. Daarom was zijn titel toen 'prins'. Bij Máxima zal dat niet zo zijn, omdat iedereen snapt dat Koning Willem IV het staatshoofd is.

Ooh ja, nu weet ik het ook weer. Toch Koningin Máxi dus!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  loura ma 28 jan 2013 - 6:02

Nou mooie leeftijd 75... Ik zou al lang 10 jaar geleden gestopt zijn met werken.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mzcharlotte ma 28 jan 2013 - 6:03

Ik word bij het idee alleen al emotioneel. Koningin Beatrix gaat aftreden - Pagina 2 1371890812 Ze verdient het hoor, dat voorop gesteld en ik denk dat WimLex het prima zal doen, maar het is het eind van een tijdperk. Ik vind dat eigenlijk best heftig.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: