Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

2 plaatsers

Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 9:49

Wie weet welke achternaam hun gebruiken?
Ik had hier op het werk een discussie over, ik dacht van Oranje Nassau als achternaam... maar ze is wel getrouwd, dus zit er dan nog een duitse naam achter? en hoe zit dit met willem alexander, zijn broers en dochters?

Op internet kan ik het niet specifiek vinden, de een zegt oranje nassau, de ander heeft het over nog een achternaam en nog iets over lippe beisterveld iets..

Wie weet dit, ben er nu wel nieuwsgierig naar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 9:50

Van Oranje. Toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 9:52

http://www.vernoeming.nl/de-achternamen-van-de-oranjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 9:52

Ik dacht ook Van Oranje. Zo noemde Amalia zichzelf ooit eens in een portret van het gezin op televisie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Silver wo 27 apr 2011 - 9:53

Von Amsberg is Claus zijn achternaam, maar die heeft zij niet in haar naamplaatje laten zetten... Achternaam van Beatrix / Willem Alexander 394967

naar mijn idee is het eerste gedeelte in ieder geval Van Oranje Nassau
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 9:53

ja ik dacht ook van oranje nassau..

maar vind ook iets over amsberg (achternaam claus)

en dit staat op wikipedia:
Beatrix Wilhelmina Armgard (Baarn, 31 januari 1938), Prinses van Oranje-Nassau, Prinses van Lippe-Biesterfeld, is sinds 30 april 1980 regerend Koningin der Nederlanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 9:55

Dat zijn de titels die ze heeft, maar geen achternamen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 9:55

Megara schreef:Ik dacht ook Van Oranje. Zo noemde Amalia zichzelf ooit eens in een portret van het gezin op televisie.

hihi mooi:)
dit vind ik van WA : Willem-Alexander Claus George Ferdinand Prins van Oranje, Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg[

en dit van zijn kinderen:
Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
Alexia Juliana Marcela Laurentien (Den Haag, 26 juni 2005), Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
Ariane Wilhelmina Máxima Ines (Den Haag, 10 april 2007), Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau

dus eigenlijk hebben ze geen 'echte' achternaam.. het is de voornamen en dan prinses der/van..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Silver wo 27 apr 2011 - 9:56

Ghehe wat wil je precies weten dan? De excacte achternaam van Konigin Beatrix? hmmm.... dan zou je haar zelf moeten vragen.... *sorry flauw*
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 9:58

FryskeFlinter schreef:Ghehe wat wil je precies weten dan? De excacte achternaam van Konigin Beatrix? hmmm.... dan zou je haar zelf moeten vragen.... *sorry flauw*

hihi nee, maar we waren er gewoon benieuwd naar, omdat het in die tijd normaal is de naam van je man aan te nemen.. maar omdat je koningin word/bent..... (wel hypermodern:P)

Maar goed.. wss dus gewoon van oranje nassau..

over willem alexander achternaam

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Silver wo 27 apr 2011 - 9:58

grrrrr.... wil even niet lukken...

*poging2*


De kleur oranje heeft te maken met de achternaam van de Koningin: van Oranje-Nassau. We kennen haar eigenlijk alleen als koningin Beatrix. Net zoals we haar zoons alleen maar kennen als de prinsen Willem-Alexander, Johan Friso en Constantijn. Daardoor vergeten we eigenlijk weleens dat onze koningin ook een achternaam heeft. Net zoals wij! Op Koninginnedag en ook bij wedstrijden van het Nederlands elftal versieren mensen zichzelf en hun huizen vaak met oranje ballonnen, slingers en vlaggetjes. De kleur oranje heeft te maken met de achternaam van de Koningin: van Oranje-Nassau. Oranje komt van Orange en dat is een stad in Frankrijk. Heel lang geleden was die stad een apart 'land'. Verre familieleden van de Koningin waren de baas in Orange. Daarom waren zij de Prinsen van Oranje. Ook nu nog wordt het oudste kind van de Koning of Koningin de Prins van Oranje genoemd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Willem-Alexander nu ook nog echt de baas in Orange is. Het is alleen nog een titel. De andere achternaam van de Koningin, Nassau, is afkomstig van een streek in Duitsland. Van dit gebied waren de voorouders van de Koningin graaf.



Laatst aangepast door FryskeFlinter op wo 27 apr 2011 - 10:02; in totaal 1 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 10:00

had ik idd ook gevonden:)

had ik gewoon gelijk dat ze zo heten.. thanks voor het meedenken dames:D

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 11:01

Haha eigenlijk zou je kunnen stellen dat ze geen achternaam heeft, alleen maar titels :P. En ook wel apart aangezien die titels toch eigenlijk ook niet meer kloppen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Jeanette wo 27 apr 2011 - 11:04

Wat leuk om het verhaal achter hun namen te lezen. smile
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 11:14

Jeanette schreef:Wat leuk om het verhaal achter hun namen te lezen. smile

Heb jij nooit geschiedenis gehad? Willem de Zwijger enzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Jeanette wo 27 apr 2011 - 11:18

Zusje van Bert schreef:
Jeanette schreef:Wat leuk om het verhaal achter hun namen te lezen. smile

Heb jij nooit geschiedenis gehad? Willem de Zwijger enzo?

Duh, tuurlijk wel. Maar ik heb het over de streken in Frankrijk en Duitsland die genoemd worden en het verhaal daar achter.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 11:21

Jeanette schreef:
Zusje van Bert schreef:
Jeanette schreef:Wat leuk om het verhaal achter hun namen te lezen. smile

Heb jij nooit geschiedenis gehad? Willem de Zwijger enzo?

Duh, tuurlijk wel. Maar ik heb het over de streken in Frankrijk en Duitsland die genoemd worden en het verhaal daar achter.

Ik doel meer op het feit dat ik het op die manier wel meekreeg. Aangezien hij prins van Oranje, graaf van Nassau was enzo. Ik was vorig jaar in Dillenburg trouwens, waar Willem van Oranje vandaan kwam, was erg leuk! Ik wil ook nog naar Orange maar heb het niet zo op Frankrijk haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Jeanette wo 27 apr 2011 - 11:23

Niet smullen van overheerlijke stokbroden en croissantjes? :P Wel grappig dat je er geweest bent.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 11:29

Haha blegh nee, heb er echt niks mee Very Happy. Maar Dillenburg is supermooi en ook leuk om het daar eens gezien te hebben al staat het originele er niet meer. Tis echt schattig en zo mooi groen daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achternaam van Beatrix / Willem Alexander Empty Re: Achternaam van Beatrix / Willem Alexander

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum