Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Paus gaat aftreden / treedt terug

+12
M@niek
Charles
Lejow
luisa
Punk'd
Just me
Lenthe
Roza
girli
Rush
Minx
Atelier Madame
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Atelier Madame ma 11 feb 2013 - 0:03

Hoewel een paus normaal niet aftreedt heeft de huidige paus dit dus wel aangegeven!

Paus Benedictus XVI treedt 28 februari af



AMSTERDAM - Paus Benedictus XVI treedt af.


De Paus gaat aftreden / treedt terug  M1nx5siatpd5_sqr256 Foto: AFP
Dat heeft het Italiaanse persbureau ANSA maandag bekendgemaakt.

De paus zal volgens AFP op 28 februari aftreden. Het Franse persbureau baseert zich op een woordvoerder van het Vaticaan.


Laatst aangepast door Atelier Madame op ma 11 feb 2013 - 0:52; in totaal 1 keer bewerkt
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 0:07

Wat een copycat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Atelier Madame ma 11 feb 2013 - 0:10

Ik vind het al Katholiek wel apart hoor:O, normaal treedt een paus echt nooit af, alleen als ze dood gaan. Dus ben echt benieuwd welke rel zich binnen het vaticaan heeft afgespeeld.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Minx ma 11 feb 2013 - 0:11

nou inderdaad, ik kreeg net een melding van nu.nl en had echt zoiets van wtf is dit. Dit gebeurt nooit.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Rush ma 11 feb 2013 - 0:14

Geen idee dat zo iemand eerst dood moest gaan. Dus ik ben benieuwd. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  girli ma 11 feb 2013 - 0:36

Bij de telegraaf stond ook dat de laatste paus die aftrad, in de 13e eeuw was.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 0:45

http://www.ed.nl/algemeen/buitenland/paus-benedictus-treedt-terug-wegens-ouderdom-1.3660935

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 0:48

Hij treedt niet af, hij treedt terug. En ik ben niet eens katholiek. De Paus gaat aftreden / treedt terug  561177

Ik ga hem missen, maar vind het wel een goede beslissing. Hij zag er erg zwak uit de laatste tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 0:51

Ik moet wel lachen omdat iemand nu de volgende zin plaatst:
Now that is one hell of a financial crisis, if even God's laying off top managers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Roza ma 11 feb 2013 - 0:54

Hij is van zijn geloof af gevallen.


Laatst aangepast door Roza op ma 11 feb 2013 - 0:55; in totaal 1 keer bewerkt

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 0:55

Deze tweet vind ik tot nu toe het meest raak, en leuk :-).

Pope joins Twitter and loses all interest in his real job. I hear you mate, I hear you.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 0:59

Nu maar hopen dat de nieuwe paus minder conservatief is! Of zou er weer zo'n man met idote ideeën aan de macht komen? (tegen homo's, tegen condooms, etc) Hoop het toch niet, maar ga er vanuit van wel.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 1:09

De paus tegen homo's? Wanneer heeft 'ie dat gezegd dan, Lenthe?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 1:12

Rood schreef:De paus tegen homo's? Wanneer heeft 'ie dat gezegd dan, Lenthe?
http://www.nu.nl/buitenland/2988805/paus-haalt-opnieuw-homos.html
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 1:17

Haha. Nu.nl zat er helemaal naast, en heeft (zoals veel kranten) een verslaggever van een groot persbureau nagekletst. Die er een dag later (toen de volledige tekst gewoon online kwam) volledig naast bleek te zitten.

Ik heb er geen problemen mee als je de paus te ouderwets of conservatief vindt. Je kunt het niet eens zijn met zijn ideeën. Ben ik ook niet. Maar hem idioot noemen terwijl je dat baseert op een foutief persbericht is een beetje dom.


Laatst aangepast door Rood op ma 11 feb 2013 - 1:22; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 1:20

Foei Rood: 'fautief'???
Ik vond dat zo'n dom geciteerd bericht toen. Ik ben wel benieuwd of een wisseling kan zorgen voor iets minder conservatisme, maar ik vermoed eigenlijk van niet. Het is de stroming, waarschijnlijk niet de persoon aan het roer...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 1:24

Ik baseer mijn mening niet op 1 (wellicht deels foutief) persbericht, maar op alle berichten die ik de laatste jaren heb gehoord. http://nos.nl/artikel/454609-commotie-over-uitspraken-paus.html wordt daarin ook over gepraat.
En ja, ik vind het iemand met idiote ideeën en ik vind het heel jammer dat zoveel mensen heilig in zijn uitspraken geloven.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 1:24

Hm, het schijnt wel dat er verschillen waren tussen Johannes Paulus en Benedictus, en dat je dat ook wel kon merken. Ik weet het ook niet zo, ben niet zo thuis in de RKK.

Het lijkt mij wel leuk als er een Afrikaanse of Latijns-Amerikaanse paus aantreedt. Zou een stuk representatiever zijn. De kerk groeit in die werelddelen, terwijl 'ie in Europa het kleinst is. Een Europese paus lijkt me dan een beetje raar.

(thx voor de correctie, PC!)


Laatst aangepast door Rood op ma 11 feb 2013 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 1:28

Maar als er geen tijdelijke komt, zijn 'ze/we'dan tijdelijk pausloos? Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 1:29

Maar je ziet toch wel dat dat NOS-berichtje ontzettend is ingekleurd, en dat ook die tweede speech waaraan gerefereerd wordt, niet correct is weergegeven? Ik zeg niet dat het Vaticaan erg stimulerend is wat homo's betreft, maar het is niet zo simpel zwart-wit als in onze Nederlandse pers wordt verteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 1:31

Reva schreef:Maar als er geen tijdelijke komt, zijn 'ze/we'dan tijdelijk pausloos? Rolling Eyes
Ik heb geen flauw idee hoe dat zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 1:32

Rood schreef:Maar je ziet toch wel dat dat NOS-berichtje ontzettend is ingekleurd, en dat ook die tweede speech waaraan gerefereerd wordt, niet correct is weergegeven? Ik zeg niet dat het Vaticaan erg stimulerend is wat homo's betreft, maar het is niet zo simpel zwart-wit als in onze Nederlandse pers wordt verteld.

Ja, dat heb ik inderdaad gezien en nee, ik weet dat het niet altijd zwart-wit is, maar jij weet toch ook wel (op welke manier het dan gezegd wordt) dat de paus tegen homoseksualiteit is?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Minx ma 11 feb 2013 - 1:33

whaha zo'n swingende latino paus, zou best grappig zijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 1:42

Lenthe schreef:Ja, dat heb ik inderdaad gezien en nee, ik weet dat het niet altijd zwart-wit is, maar jij weet toch ook wel (op welke manier het dan gezegd wordt) dat de paus tegen homoseksualiteit is?
Nee, ik weet niet precies hoe dat zit eigenlijk.

Op meerdere, redelijk betrouwbare plekken heb ik gelezen dat hij zelf homo is. Verder weet ik dat het een heel intelligente man is – hij is hoogleraar geweest – die stevig over dingen nadenkt. Hij heeft andere ideeën dan jij, maar de ideeën die hij heeft zijn niet achterlijk, als in ondoordacht of hersenloos. Hij baseert zich op wetenschap en filosofie en heeft in combinatie met de Bijbel daarvandaan een visie op relaties ontwikkelt. Daar hoort ook homoseksualiteit bij, maar bij mijn weten heeft hij zich daar nooit of zelden expliciet over uitgesproken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Just me ma 11 feb 2013 - 1:47

Wordt tijd, met die idioten opvattingen van hem De Paus gaat aftreden / treedt terug  3711883763
Just me
Just me
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum