Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lastig?

+2
Chelle
kippiee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Lastig? Empty Lastig?

Bericht  kippiee zo 27 jan 2013 - 8:15

Wat vinden jullie wat ik moet doen
Ben al jaren kapster en knip mijn familie al zolang ik kapster ben.
In het begin ik het zo fijn om zo ook modellen te hebben maar inmiddels knip ik ze elke 5weken
Nu doe ik niet iedereen hoor maar heb 2broers en die hebben vriendinnen en die doe je er dan ook maar bij en mijn schoonouders ook.
Heb ook nog schoonzus zwager en die hebben 2Kids maar die hebben zelf een kapster.
Nu zat ik te denken.. eigelijk vinden hun het zo normaal dat ik hun altijd knip dus een dienst verleen maar betekend dit dat ik er voor altijd aan vast zit?
En had laatst een nieuwe schaar gekocht en van mijn vader en broers geld gehad en had mijn schoonouders ook gevraagd maar die moet ik terugbetalen.
Eigelijk vind ik dat het wel een mooie compensatie is voor altijd hun haren doe maar durf het niet zo te zeggen pff :-(

Kortom het blijft dus een dienst die ik doe aan iedereen maar is dit eigenlijk wel normaal
Herkennen mensen dit of wat zou jij doen in dit geval?


Laatst aangepast door kippiee op zo 27 jan 2013 - 11:00; in totaal 2 keer bewerkt
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  Chelle zo 27 jan 2013 - 8:26

Mijn moeder is kapster en knipt haar man, mij, mijn man, mijn dochter, mijn broer en oma ook voor niets. Mijn haar verft ze ook zonder hiervoor iets te krijgen.
Ik vind het echt niet vanzelfsprekend dat ze dat voor niks doet en zeg haar regelmatig dat ik haar ervoor wil betalen maar dat wil ze niet.
Zelf zou ik het niet raar vinden als je tegen je familie zegt dat het niet meer voor niks kan. Het kost jou tijd en nu dus ook geld. Ik heb gezien hoe duur een schaar kan zijn.....
Logisch dat je het moeilijk vind om eerlijk te zijn maar het is natuurlijk ook vervelend als jij het net tegenzin doet.
Je kan natuurlijk ook een klein prijsje vragen.

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  June zo 27 jan 2013 - 8:30

Mijn tante knipt mijn vader. Hij nodigt haar eens in de zoveel tijd om te komen eten met mijn oom en geeft zo nu en dan een bloemetje of iets dergelijks. Hij vindt het niet vanzelfsprekend, maar geld wil ze niet. Ik vind dat jouw omgeving er wel erg gemakzuchtig mee omgaat.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  Stranger zo 27 jan 2013 - 8:49

Een vriendin van mij knipt mij altijd, maar ik betaal haar er wel voor.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  kippiee zo 27 jan 2013 - 8:56

Ja vriendinnen en vrienden knip ik ook nog, niet allemaal maar die betalen mij gewoon.
Het gaat me ook niet om geld maar dat het zo gewoon wordt dat ik het "maar" doe..
Pff lastig hoor ik wil het liefste er niet om vragen maar het irriteert me soms dat het zo gewoon gratis is dat ik het doe.
En schoonouders willen vaak ook nog hoe hun het uitkomt en dan betaald me schoonmoeder wel de kleur maar goed verder niks. En hebben ook toen we gingen samenwonen veel gehad hoor maar dat kan toch niet altijd maar gelden voor elke 5weken knippen enz jaar in jaar uit?
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  Taeda zo 27 jan 2013 - 19:32

Ik zou gewoon een keer zeggen dat je voortaan een klein bedrag (€5-€10) vraagt, zodat je jouw kosten kunt dekken wanneer je nieuw materiaal nodig hebt. Mijn schoonzus is kapster en iedereen (ook haar familie) betaald haar gewoon.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 21:08

Ik vind het raar dat ze je niks geven.

Mijn moeder helpt hier af en toe in huis, ook voor niets maar dan geef ik haar wel na een paar keer een grote bos bloemen of iets anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  kippiee di 29 jan 2013 - 1:13

Ja vind ik ook maar het gebeurt niet omdat het inmiddels al zo gewoon is.
En mijn vader en broers geven wel eens wat. Maar schoonouders niet en vind het dus lastig om te vragen
Hoe zeg ik dit dan? Zouden jullie voortaan een kleine bijdrage willen doen?
Pff hè bah wat ben ik toch een schijtert :-(
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 1:16

Een vriendin van mij knipt ook. Ik weet dat haar zussen bij haar komen te knippen en die betalen haar altijd wel iets. Volgens mij betalen ze minder dan vrienden en kennissen, maar toch. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal om (ook al ben je familie) een bijdrage te betalen. Ga maar na wat het kost bij een kapsalon en hoeveel jouw schoonouders dus besparen iedere keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  Merai di 29 jan 2013 - 9:25

Ik laat mijn haar ook altijd knippen en verven door een vriendin die kapster is maar ik geef haar altijd gewoon geld. Voor alleen de puntjes knippen wil ze dat niet altijd, dan zorg ik dat ik een lekkere fles wijn voor haar heb oid. Ik vind het heel normaal dat je er geld voor vraagt, het is tenslotte je werk. Ik zou inderdaad aangeven dat je een kleine onkostenvergoeding gaat vragen. Ik ga er vanuit dat ze daar niet al te moeilijk over doen, zowel, dan gaan ze maar naar een echte kapper á 5 keer zoveel.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastig? Empty Re: Lastig?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum