Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het wordt lastig...tips?

+4
CCC
studiebol
Lejow
Charles
8 plaatsers

Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Het wordt lastig...tips?

Bericht  Charles wo 27 feb 2013 - 0:02

Iedereen zegt altijd: hoe ouder je baby wordt, des te makkelijker. Ik vind het op het moment echter steeds ingewikkelder worden met de tweeling. Op dit moment vooral twee dingen:

- ik kan ze niet bij elkaar laten liggen omdat ze elkaar dan per ongeluk pijn doen. Bijvoorbeeld in de oogjes prikken, krabben, stoten, schoppen, vinger in elkaars keel enzo. Klinkt grappig maar is eigenlijk heel vervelend omdat in de box maar één kindje past en ééntje op de grond, anders overzie ik het niet. Zoon kruipt echter en dochter bijna, dus ik wil ze ook de 'ruimte' gunnen. Het is echter niet te doen ze allebei op de grond te laten de hele dag want ik kom gewoon handen en ogen te kort om ze in de gaten te houden. Ze zitten overal aan (alles is al weggezet maar dan nog), zijn nog helemaal niet stabiel dus knallen overal tegenaan...het is één huilpartij en ik ben er doodmoe van. Wat kan ik doen? Wantjes aan zodat ze elkaar niet pijn doen? Vind ik zielig! We willen de box vervangen door zo'n hek-ding...van 7,5 meter omvang zodat ze lekker kunnen kruipen en ontdekken maar wel wat veiliger...ze zijn namelijk nog geen 7 maanden! Maar dan heb ik wel het probleem nog steeds dat ze elkaar pijn doen.

- slapen. Ze slapen bij elkaar, dat vinden ze ontzettend fijn en gezellig en dat wil ik ook per se zo houden. Op het moment krijgt dochter echter tandjes en ze brult echt de halve dag als een speenvarken. Zoon huilt amper en is erg schrikachtig en wordt élke keer uit zijn slaap gehaald. Op de tandjes na is dochter stralend en blakend, zoon ziet er echter sinds gisteren steeds moe-er en zieliger uit. Hij is echt duidelijk moe. Dus ja...wat moet ik nu? Ik wil ze overdag misschien toch wel apart laten slapen als ze zo veel en hard huilt, maar 'snachts zeker niet. Is ook niet nodig. Maar waar laat ik haar slapen? Het bedje moet in het kamertje blijven. Zou ik haar in de Deryan Travel Cot kunnen lekker met dekentje en slaapzak en beer? Bijvoorbeeld op onze werkkamer, daar hoor ik haar goed en daar is voldoende plek. Maar mogen ze wel een paar uur slapen in zo'n ding, kunnen ze dat? Iemand ervaring ermee? Hoe introduceer ik dat?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Lejow wo 27 feb 2013 - 0:48

Ja hoor, ze kunnen prima slapen in die tentjes, daar zijn ze tenslotte ook voor smile
Hoe te introduceren? Gewoon kindje er in leggen smile Vertrouwde slaapzak/knuffeltje erbij, en meer kun je niet doen denk ik.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 0:53

Misschien een debiel idee maar ik zag een keer op babyboom een soort van hekje waarmee een gedeelte van de kamer afgesloten kan worden en het kindje lekker rond kon kruipen in een veilige ruimte. En ze hoeven toch niet de hele dag te kunnen kruipen? Doe je ze een uurtje op een dag in die "kooi"?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Charles wo 27 feb 2013 - 0:55

Harrison schreef:Misschien een debiel idee maar ik zag een keer op babyboom een soort van hekje waarmee een gedeelte van de kamer afgesloten kan worden en het kindje lekker rond kon kruipen in een veilige ruimte. En ze hoeven toch niet de hele dag te kunnen kruipen? Doe je ze een uurtje op een dag in die "kooi"?

Jaa dat schreef ik al in mijn OP. Zo'n hek-ding. Willen we gaan kopen, en daarvoor de box wegdoen. Maar dan krabben ze elkaar wel nog steeds in de snoet.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 1:00

Kun je de kamer niet in 2e delen met dat hek ding dan? Dan kun je ze apart laten spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  studiebol wo 27 feb 2013 - 1:02

Het wordt lastig...tips? Foto-8YJN3HHS

Niet de foto quoten.



Zo hadden wij het op een gegeven moment maar gewoon zodat ik eens rustig naar de wc kon zonder dat zij meteen op plekken zaten waar ik ze niet wilde hebben. De box was gewoon te klein voor twee kids. Verder liet ik ze veel los, ze zaten niet zo dicht op elkaar, gingen vaak een eigen kant op. En als ze elkaar wel eens pijn deden,tja dan was dat zo, kan gebeuren en is in mijn ogen niet zo heel erg.

Voor het tentje, kan je idd kiezen als je haar ergens anders wil laten slapen. Introduceren hebben wij nooit gedaan, maar gewoon hups in dat tentje :-) Maar als dit voor langere tijd is kan je dan niet beter haar bedje tijdelijk verplaatsen, slaapt denk ik wel prettiger voor haar.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  CCC wo 27 feb 2013 - 1:02

Zo'n travel cot word hier ook regelmatig gebruikt, hij gaat overal mee naartoe en N. heeft er laatst 3 nachten ingeslapen toen we een weekendje weg gingen. Ging prima hoor. Ik doe haar altijd een slaapzakje aan, omdat ik de dekens niet kan instoppen net zoals in een bedje zeg maar. Knuffel en muziekje erbij en klaar smile
Wat betreft het aan elkaar zitten en elkaar per ongeluk pijn doen, dat is nog iets lastigs inderdaad. Als je nog even wat dingen wilt doen, kan je ze niet bij elkaar laten liggen want dat soort dingen gebeuren gewoon. Hier leren we N. te aaien en zachtjes te doen en oefenen dit bij haar. Anders steekt ze ons de ogen uit, krijgen we meerdere klappen in ons gezicht ed. al duurt het eeuwen voordat ze er echt wat eme gaan doen volgens mij.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  iloverose wo 27 feb 2013 - 1:07

in een campingbedje slapen .die kun je zo ergens neer zetten
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Theeleut wo 27 feb 2013 - 1:10

Het eerste probleem is ook een kwestie van tijd, nu zitten ze veelal aan elkaar, maar dat wordt steeds minder! Dus dat is gewoon geduld hebben Wink ik zou ze niet te vaak uit elkaar halen, want als ze dan wel bij elkaar zijn willen ze natuurlijk elkaar ontdekken en blijft het probleem bestaan. Althans, dat dénk ik. Ze moeten ook gewoon leren in elkaars aanwezigheid te spelen. Heel. Vermoeiend voor jou, maar, hou je vast, hier ben je nog wel even zoet mee smile
Zelfs mijn kinderen plukken aan elkaar, jongste trekt haren, oudste is te hardhandig enz. politieagente blijf je nog wel even.

Als je de ruimte hebt zou zo' n hek geen gek idee zijn. Kan je misschien bij iemand zo'n hek lenen om uit te proberen?

En het slaapprobleem zou ik het zelfde als jij aangeeft oplossen. Overdag apart slapen. Zo'n tentje gewoon proberen, super handig ding!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Charles wo 27 feb 2013 - 1:12

Nou ik heb madam met de bijna tand in de tent gestopt en in de woonkamer gelegd om te proberen. Vooralsnog vindt ze het prachtig. Benieuwd hoe lang dat duurt.

Het wordt lastig...tips? 553268_10200634619457746_499582754_n
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Theeleut wo 27 feb 2013 - 1:14

Ahhhhhh Very Happy en ze blijft zo lief liggen!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 1:16

Ah zo lief!


Ik heb ook wel een beetje t zelfde probleem als jij wat betreft het aan elkaar zitten.. Die van mij schelen alleen 2 jaar kwa leeftijd..
De jongste heeft t vaak zwaar.. Mag soms niets van de oudste.. Heel lastig en ontzettend vermoeiend. Wat ik ook sneu vind is dat de oudste de jongste opzettelijk pijn doet vanuit jaloersie..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Floor wo 27 feb 2013 - 1:17

ah ze ligt er schattig bij.
ik zou haar inderdaad overdag gewoon ergens anders laten slapen zodat je zoon zijn slaap ook krijgt.

Stofzuiger (al is die hier niet meer zag ik net) had ook zo'n playpen toch? voor haar 2 kindjes.
Dat lijkt me wel erg handig, hebben ze meer kruip en speelruimte.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Charles wo 27 feb 2013 - 1:21

Ja het is voornamelijk dochter die lijdt onder zoon wat betreft pijn doen. Hij is helemaal weg van haar en heel snel. Zij ligt meestal en dan ligt hij er bovenop. Laatst lagen ze al te tongen en een andere keer lag zij te kokhalzen en spugen omdat hij zijn vinger zo diep in haar mondje had :O . Ik was echt 30 seconden naar de wc!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Tiara wo 27 feb 2013 - 1:35

Ah wat schattig! I love you
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wordt lastig...tips? Empty Re: Het wordt lastig...tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum