Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vriend/ man met overgewicht hoe ga je daar me om?

+14
minoessepoes
Minx
Twellie
Sterrin_
Sam
Susan
Bacio
girli
Fearie
Marin
Elliot
Tummy
Highway
SleepingBeauty
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

vriend/ man met overgewicht hoe ga je daar me om? - Pagina 2 Empty Re: vriend/ man met overgewicht hoe ga je daar me om?

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 4:11

Pippa schreef:
Guattari schreef:Het eetpatroon zou dan automatisch heel ver van die van mij af zijn gaan staan en ik zou alleen praktisch gezien dan al moeite hebben met samen kunnen eten. Ik wil absoluut geen vette, ongezonde troep naar binnen werken dag in dag uit. .

Maar iemand die (te) dik is, eet niet perse alleen maar vet en ongezond natuurlijk. Mijn vriend heeft ook overgewicht, maar hij sport, eet normaal, en is sowieso qua bouw gewoon steviger dan normaal.

Dat bedacht ik me later ook - het is veel genuanceerder. Maar ik neem wel aan (voor het gemak) dat als je qua bouw steviger bent en daarnaast normaal/gezond eet en sport, dat je dan niet echt 'dik' kan zijn. Idd wat je aangeeft; je kunt dan stevig zijn. Ik stelde me echt iemand voor die overduidelijk (te) veel geniet van het zogenaamde goede leven.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

vriend/ man met overgewicht hoe ga je daar me om? - Pagina 2 Empty Re: vriend/ man met overgewicht hoe ga je daar me om?

Bericht  Xanna di 29 jan 2013 - 4:14

Pippa schreef:
Guattari schreef:Het eetpatroon zou dan automatisch heel ver van die van mij af zijn gaan staan en ik zou alleen praktisch gezien dan al moeite hebben met samen kunnen eten. Ik wil absoluut geen vette, ongezonde troep naar binnen werken dag in dag uit. .

Maar iemand die (te) dik is, eet niet perse alleen maar vet en ongezond natuurlijk. Mijn vriend heeft ook overgewicht, maar hij sport, eet normaal, en is sowieso qua bouw gewoon steviger dan normaal.

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat Pippa; mensen die te zwaar zijn eten niet per definitie vet en ongezond.

@ Guattari

Ik vind je reactie nogal kort door de bocht om eerlijk te zijn. Het komt op mij over alsof je mensen met overgewicht verafschuwd omdat ze naar jouw idee dag in dag uit ongezonde troep naar binnen werken. Waarom zou je praktisch gezien al moeite hebben om samen te eten? Vanwege het idee dat jij dan ook te ongezond eet (in jouw beleving)?

Edit: je laatste reactie nuanceert je eerdere reactie. Nu begrijp ik je beter. Wel ben ik alsnog benieuwd naar bovenstaande vragen smile

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 4:23

Xanna schreef:
Pippa schreef:

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat Pippa; mensen die te zwaar zijn eten niet per definitie vet en ongezond.

@ Guattari

Ik vind je reactie nogal kort door de bocht om eerlijk te zijn. Het komt op mij over alsof je mensen met overgewicht verafschuwd omdat ze naar jouw idee dag in dag uit ongezonde troep naar binnen werken. Waarom zou je praktisch gezien al moeite hebben om samen te eten? Vanwege het idee dat jij dan ook te ongezond eet (in jouw beleving)?

Edit: je laatste reactie nuanceert je eerdere reactie. Nu begrijp ik je beter. Wel ben ik alsnog benieuwd naar bovenstaande vragen smile

Mijn reactie is niet zo lullig bedoeld als het nu wordt opgevat, Xanna. Ik reageerde gisteravond ff snel en doordat de nuances ontbraken in de openingspost, heb ik de post ook vanuit dat punt beantwoordt. Ik verafschuw niemand; een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Wel is het zo dat ik er zelf niet voor kies om ongezond te leven, omdat het op alles weerslag heeft (bij mij en ik denk bij ieder ander op den duur). Ik zag in gedachten mensen voor me zoals vroeger vaak bij Jerry Springer kwamen en dat vind ik domweg niet aantrekkelijk. smile

Gast
Gast

Bericht  missy. di 29 jan 2013 - 23:41

Toen ik mijn man leerde kennen had hij al ong 10 kg overgewicht, dit vond ik geen probleem. Vond het wel fijn dat ik een stevige man had ontmoet. (ik ben zelf ook niet slank, maar ook geen overgewicht) Toen hij in de jaren daarna nog zo'n 20 kg aankwam had ik daar wel moeite mee. Ik heb er veel met hem over gepraat en ook regelmatig boos om geworden (als hij bv voor de derde keer in de week 's avonds nog naar de mac ging)
Uiteindelijk is hij in 1 jaar helemaal omgeslagen, hij is 30 kilo afgevallen en sport heel veel.
En als ik heel eerlijk ben vind ik hem nu te dun Embarassed
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 23:47

Guattari schreef:
Pippa schreef:

Dat bedacht ik me later ook - het is veel genuanceerder. Maar ik neem wel aan (voor het gemak) dat als je qua bouw steviger bent en daarnaast normaal/gezond eet en sport, dat je dan niet echt 'dik' kan zijn. Idd wat je aangeeft; je kunt dan stevig zijn. Ik stelde me echt iemand voor die overduidelijk (te) veel geniet van het zogenaamde goede leven.

Mijn vriend heeft een kilo of 15 teveel, dus dan val je denk ik toch wel in de categorie te dik Wink Maar hij eet niet vet of ongezond, hij eet wel teveel en te grote porties, dus daarop kan hij letten en hij moet (nog) meer sporten.

En er zullen veel mensen die (te) dik zijn misschien wel slecht eten hoor, maar daar zou ik ook niet mee kunnen leven, haha! Een keer patat is heerlijk, maar wel een keer, en niet meerdere keren per week.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: