Hoe bedenken jullie een vakantiebestemming?
+7
Zora
_Lacey_
nina
Sam
mzcharlotte
Rebecca
Elliot
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe bedenken jullie een vakantiebestemming?
De topictitel zegt het al, hoe bedenken jullie een vakantiebestemming?
Ik vind het zo lastig! Mijn vriend en ik hebben sowieso altijd andere wensen. Ik wil het liefst zon, zee strand en een beetje cultuur, terwijl mijn vriend liever iets actiefs doet en niet houdt van teveel zon en warmte. Ik zou het liefst een all-inclusive boeken naar Griekenland, en dan daar een beetje door oude stadjes wandelen. Maar mijn vriend wil liever surfen. Hoe moeten we hier ooit uitkomen?
Hoe oriënteren jullie je op vakantiebestemmingen?
Aan welke eisen moet een bestemming voldoen?
Hoe maak je een keuze die voor allebei leuk is?
Ik vind het zo lastig! Mijn vriend en ik hebben sowieso altijd andere wensen. Ik wil het liefst zon, zee strand en een beetje cultuur, terwijl mijn vriend liever iets actiefs doet en niet houdt van teveel zon en warmte. Ik zou het liefst een all-inclusive boeken naar Griekenland, en dan daar een beetje door oude stadjes wandelen. Maar mijn vriend wil liever surfen. Hoe moeten we hier ooit uitkomen?
Hoe oriënteren jullie je op vakantiebestemmingen?
Hoe maak je een keuze die voor allebei leuk is?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Hoe bedenken jullie een vakantiebestemming?
Dat lijkt me heel lastig, als je allebei iets anders wilt in de vakantie!
Hoe oriënteren jullie je op vakantiebestemmingen? We hebben wel een aantal plekken/landen in ons hoofd die we graag zouden willen zien. Meestal neemt mijn vriend het voortouw als het over vakanties gaat, ik ga daar dan in mee. Hij kijkt rond op internet wat leuk lijkt en laat dan dingen aan mij zien. Hij zoekt dan bijvoorbeeld ook reisverslagen van mensen die daar geweest zijn, dan heb je vaak een mooi overzicht met dingen die je daar kunt doen+plaatjes. Vaak kijken we in de boekenwinkel ook even bij de reisboeken, als we een aantal landen in gedachten hebben. Dan kijken we daarin wat ons iets lijkt.
Aan welke eisen moet een bestemming voldoen? Mooie omgeving, natuur, cultuur/bezienswaardigheden. Dit jaar gaan we op huwelijksreis en wilden we heel bewust ook een bestemming met mooi weer, dat is normaal niet persé een eis voor ons.
Hoe maak je een keuze die voor allebei leuk is? Wij hebben gelukkig dezelfde wensen als het gaat om wat we willen zien/doen in een vakantie, dat maakt het wel heel makkelijk! Over de bestemming worden we het altijd wel eens en er zijn zeker ter plekke wel bezienswaardigheden die ik liever wil zien of hij liever wil zien, maar dat zijn over 't algemeen kleine dingen, waarbij we ook makkelijk dat doen voor de ander (en het dan zelf ook leuk vinden )
Hoe oriënteren jullie je op vakantiebestemmingen? We hebben wel een aantal plekken/landen in ons hoofd die we graag zouden willen zien. Meestal neemt mijn vriend het voortouw als het over vakanties gaat, ik ga daar dan in mee. Hij kijkt rond op internet wat leuk lijkt en laat dan dingen aan mij zien. Hij zoekt dan bijvoorbeeld ook reisverslagen van mensen die daar geweest zijn, dan heb je vaak een mooi overzicht met dingen die je daar kunt doen+plaatjes. Vaak kijken we in de boekenwinkel ook even bij de reisboeken, als we een aantal landen in gedachten hebben. Dan kijken we daarin wat ons iets lijkt.
Aan welke eisen moet een bestemming voldoen? Mooie omgeving, natuur, cultuur/bezienswaardigheden. Dit jaar gaan we op huwelijksreis en wilden we heel bewust ook een bestemming met mooi weer, dat is normaal niet persé een eis voor ons.
Hoe maak je een keuze die voor allebei leuk is? Wij hebben gelukkig dezelfde wensen als het gaat om wat we willen zien/doen in een vakantie, dat maakt het wel heel makkelijk! Over de bestemming worden we het altijd wel eens en er zijn zeker ter plekke wel bezienswaardigheden die ik liever wil zien of hij liever wil zien, maar dat zijn over 't algemeen kleine dingen, waarbij we ook makkelijk dat doen voor de ander (en het dan zelf ook leuk vinden )
In jullie geval zou ik kijken waar er goed gesurft kan worden. Daarna zou ik bij de bestemmingen die mij leuk lijken kijken naar het klimaat en welke maanden je er het beste heen kan. Ik vind overigens de warmte op buitenlandse bestemmingen heel anders dan de Nederlandse warmte (okee, ook niet overal). Als we daar dan overeenstemming in vinden, kijk ik wat er nog meer te doen is en daarna boeken we pas.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Nog even een aanvullende vraag: Waar boeken jullie je vakantie? Welke website?
Elliot- Ratel
Wij hebben een huisje geboekt via Belvilla, hotels voor onderweg via booking.com.
Dat verschilt per keer. We hebben via Kras gereisd, maar ook via D-Reizen en Expedia. En de laatste keer hebben we 'ouderwets' via een reisagent geregeld, namelijk Kuoni.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Dat verschilt per keer. Meestal is onze grote vakantie een relax vakantie.
Wij vinden belangrijk: Goed eten, zwembad, zee, mooi weer, schoon. Aan de hand daarvan kiezen we dan een land en hotel.
Wij boeken via Neckermann. Mijn vriend krijgt hier via zijn werk veel korting, deze keer ruim 400 euro
Wij vinden belangrijk: Goed eten, zwembad, zee, mooi weer, schoon. Aan de hand daarvan kiezen we dan een land en hotel.
Wij boeken via Neckermann. Mijn vriend krijgt hier via zijn werk veel korting, deze keer ruim 400 euro
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Je kunt ook gewoon op de bonnefooi of is dat geen optie?
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Ik pik gewoon een bestemming uit mijn wensenlijstje.
De ene keer boek ik enkel een vlucht en de eerste paar overnachtingen (vaak via booking.com of hotels combined) en zie ik ter plekke wel waar ik terecht kom, maar soms boek ik ook gewoon de hele reis. Dan kijk ik waar ik de reis het voordeligst kan krijgen.
De ene keer boek ik enkel een vlucht en de eerste paar overnachtingen (vaak via booking.com of hotels combined) en zie ik ter plekke wel waar ik terecht kom, maar soms boek ik ook gewoon de hele reis. Dan kijk ik waar ik de reis het voordeligst kan krijgen.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Het lijkt me dat jullie wensen juist ideaal zijn om te combineren. Hij wil surfen, dat doe je meestal bij het strand , het zelfde strand waar jij dan in de zon kunt liggen. Ik zou eens kijken bij de kust van Bordeaux! Heerlijk weer, mooie stranden, en surfers paradise
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Nja, op zich is dat wel een optie. We zijn gewoon samen en hoeven met niemand rekening te houden natuurlijk. Maar ik ben echt een muts met spontane dingen. Ik wil precies van tevoren weten waar we heen gaan, hoe lang we daar blijven en hoe we er komen. Mijn vriend wil nu wel graag een roadtrip maken naar Frankrijk, en dan langs Parijs, Normandië en zo door naar het zuiden vanwege het mooie weer en de surfmogelijkheden. Prima, maar dan wil ik wel vooraf een exacte planning maken.nina schreef:Je kunt ook gewoon op de bonnefooi of is dat geen optie?
Elliot- Ratel
Zora schreef:Het lijkt me dat jullie wensen juist ideaal zijn om te combineren. Hij wil surfen, dat doe je meestal bij het strand , het zelfde strand waar jij dan in de zon kunt liggen. Ik zou eens kijken bij de kust van Bordeaux! Heerlijk weer, mooie stranden, en surfers paradise
Haha ja dat is ook zo hoor, maar ik vind het ook niet zo heel gezellig om de hele dag alleen op het strand te liggen. Maar Bordeaux schrijf ik op ons lijstje! Past goed in ons roadtrip idee!
Elliot- Ratel
Laat die exacte planning los, juist met een roadtrip is het het fijnst om nergens aan vast te zitten en gewoon jezelf te laten verrassen waar je die dag weer uitkomt. 2x in Canada gedaan, heerlijk, zou het zo weer doen. Zelfs hotels lagen niet vast.Elliot schreef:Nja, op zich is dat wel een optie. We zijn gewoon samen en hoeven met niemand rekening te houden natuurlijk. Maar ik ben echt een muts met spontane dingen. Ik wil precies van tevoren weten waar we heen gaan, hoe lang we daar blijven en hoe we er komen. Mijn vriend wil nu wel graag een roadtrip maken naar Frankrijk, en dan langs Parijs, Normandië en zo door naar het zuiden vanwege het mooie weer en de surfmogelijkheden. Prima, maar dan wil ik wel vooraf een exacte planning maken.nina schreef:Je kunt ook gewoon op de bonnefooi of is dat geen optie?
Gast- Gast
Pfoeh Lennox, dat vind ik echt heel moeilijk hoor. Dan word ik echt helemaal zenuwachtig. Voor mij zou dat dus echt een enorm stressvolle vakantie worden dan.
Elliot- Ratel
Elliot schreef:Zora schreef:Het lijkt me dat jullie wensen juist ideaal zijn om te combineren. Hij wil surfen, dat doe je meestal bij het strand , het zelfde strand waar jij dan in de zon kunt liggen. Ik zou eens kijken bij de kust van Bordeaux! Heerlijk weer, mooie stranden, en surfers paradise
Haha ja dat is ook zo hoor, maar ik vind het ook niet zo heel gezellig om de hele dag alleen op het strand te liggen. Maar Bordeaux schrijf ik op ons lijstje! Past goed in ons roadtrip idee!
Leuk! Het is daar echt heel mooi. Ik moet wel zeggen dat ik weinig 'cultuur' heb gezien. Het is toch meer relaxen, leuke stadjes (maar vaak wat moderner), en mooie stranden. Wél weer een mooie natuur trouwens wat verder het binnenland in. Ik zou je het dorpje Carcans-plage aanraden (heel schattig!), of Lacanau Océan (die laatste is veeeeel toeristischer maar dus wel meer te doen).
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Leuk, bedankt voor de tips! Mijn vriend en ik gaan vanavond even zitten om wat dingen op papier te zetten, ik neem deze ideeën zeker mee! Ik ben zelf eigenlijk nog nooit echt op vakantie geweest naar Frankrijk. Wel een keer een weekend naar Alpe d'Huez, maar toen gingen mijn vriend en stiefvader fietsen dus heb ik niet veel gezien van de omgeving.
Elliot- Ratel
Mijn man en ik maken een lijstje van bestemmingen waar we beide nog heen zouden willen (dit jaar was dat Egypte, Israël of Mexico) en vervolgens ga ik heel het internet uitpluizen. Op een gegeven moment weet ik dan welk land het gaat worden (vaak op prijzen gebaseerd).
Dan bespreken we onze eisen en daar ga ik dan vervolgens weer op zoeken. Uiteindelijk kom ik met een aantal voorstellen, die laat ik dan zien en dan kiezen we degene waar we beide het beste gevoel bij hebben. Lukt het niet, dan laten we het een paar dagen rusten en maken we de keuze daarna.
Haha, het komt er op neer dat mijn man een goedkeuring moet geven en dat ik dan weer verder kan gaan met m'n uitpluis-manie.
Hoe oriënteren jullie je op vakantiebestemmingen? D.m.v. internet; alle reissites uitpluizen en googelen, wikipedia'en, etc. Ik ga nooit naar een reisbureau.
-Vroeger altijd halfpension en appartement, nu all-inc. en dus het liefst in een hotel.
-Het moet er veilig zijn. D.w.z. we moeten zelf de straat op kunnen, zonder lastig gevallen te worden of in demonstraties te belanden.
-De temperaturen moeten niet veel hoger liggen dan 25 graden.
-Er moet een strand op max. 1 km afstand zijn.
-Er moeten excursies geboden worden (10 dagen stilzitten is voor mij not done).
-Er moet gelegenheid zijn tot het bekijken van belangrijke zaken in het land, zoals de hoofdstad en bekende steden of bezienswaardigheden (zoals de piramides en het dal van de koningen in Egypte, het Azure window op Malta, de tempels in Mexico, de Ramblas en het park in Spanje, Pisa en Florence in Italië, etc.)
-Er moeten eetgelegenheden op max. 2 km zitten.
Hoe maak je een keuze die voor allebei leuk is? Tussentijds overleg. En gelukkig vinden we het beide leuk om dingen te ondernemen en tussendoor dagen te relaxen. Enige verschil is dat E. niet in de zomer wil (vindt 'ie te warm) en ik juist wel. Maar ik ben heel lief en daarom gaan we bijna altijd in de meivakantie.
Dan bespreken we onze eisen en daar ga ik dan vervolgens weer op zoeken. Uiteindelijk kom ik met een aantal voorstellen, die laat ik dan zien en dan kiezen we degene waar we beide het beste gevoel bij hebben. Lukt het niet, dan laten we het een paar dagen rusten en maken we de keuze daarna.
Haha, het komt er op neer dat mijn man een goedkeuring moet geven en dat ik dan weer verder kan gaan met m'n uitpluis-manie.
Hoe oriënteren jullie je op vakantiebestemmingen? D.m.v. internet; alle reissites uitpluizen en googelen, wikipedia'en, etc. Ik ga nooit naar een reisbureau.
-Vroeger altijd halfpension en appartement, nu all-inc. en dus het liefst in een hotel.
-Het moet er veilig zijn. D.w.z. we moeten zelf de straat op kunnen, zonder lastig gevallen te worden of in demonstraties te belanden.
-De temperaturen moeten niet veel hoger liggen dan 25 graden.
-Er moet een strand op max. 1 km afstand zijn.
-Er moeten excursies geboden worden (10 dagen stilzitten is voor mij not done).
-Er moet gelegenheid zijn tot het bekijken van belangrijke zaken in het land, zoals de hoofdstad en bekende steden of bezienswaardigheden (zoals de piramides en het dal van de koningen in Egypte, het Azure window op Malta, de tempels in Mexico, de Ramblas en het park in Spanje, Pisa en Florence in Italië, etc.)
-Er moeten eetgelegenheden op max. 2 km zitten.
Hoe maak je een keuze die voor allebei leuk is? Tussentijds overleg. En gelukkig vinden we het beide leuk om dingen te ondernemen en tussendoor dagen te relaxen. Enige verschil is dat E. niet in de zomer wil (vindt 'ie te warm) en ik juist wel. Maar ik ben heel lief en daarom gaan we bijna altijd in de meivakantie.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Elliot, het leuke van vakantie is toch juist dat je even niets hoeft te plannen? Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je daar zo aan vasthoudt. Plan de hoogstnoodzakelijke dingen en laat de rest gebeuren. Waarom vind je het moeilijk om je te laten verrassen?
Exo, klinkt als een goeie manier die jullie gevonden hebben. Kun je nog wat meer inzoomen op wat je allemaal doet i.p.v. het reisbureau waar je niet naartoe gaat? Ik vind het vaak echt een wirwar van aanbiedingen, kleine letters, hotels etc., waar ik in verdwaald raak.
Exo, klinkt als een goeie manier die jullie gevonden hebben. Kun je nog wat meer inzoomen op wat je allemaal doet i.p.v. het reisbureau waar je niet naartoe gaat? Ik vind het vaak echt een wirwar van aanbiedingen, kleine letters, hotels etc., waar ik in verdwaald raak.
Gast- Gast
Rood schreef:
Ik heb er niet altijd een vaste volgorde in, maar het gaat ongeveer zo:
Eerst ga ik altijd naar Arke.nl, daar zoek ik op de eventuele bestemmingen die we beide leuk vinden. Op Arke is wel aardig te zien in welke richting je moet gaan denken qua prijzen, reisperiodes en accommodaties.
Wanneer ik iets (een land of stad) heb gezien dat me aantrekt, ga ik me daar op richten. Ik sluit me af voor de rest. Vanuit Arke ga ik op andere sites vergelijken, bijvoorbeeld D-reizen. Dit jaar hebben we voor het eerst geboekt op een heel andere site dan de gangbare (Niletravel), want die sites boden minder aantrekkelijke, minder complete, reizen. Ik kijk dan naar wat je voor je geld krijgt aan de hand van criteria als aantal dagen, mogelijkheid tot excursies, omgevingskenmerken (zee, strand, zwembad, stadje, restaurants) en kies een paar van de meest aantrekkelijke. Die vergelijk ik weer met elkaar. Ik bekijk reviews van klanten voor wat betreft de accommodatie en bepaal dan welke de beste is!
Wanneer ik nét niet kan vinden wat ik wil, richt ik me op een ander land en begint het riedeltje van voor af aan.
Dit alles neemt meestal enkele weken in beslag.
Exogenesis- Kletskop
Wauw, thanks girl.
Heeft het nog een speciale reden dat je naar Arke gaat? En dat Niletravel klinkt niet heel bekend; hoe kom je dan aan zo'n onbekende bieder? Gewoon toevallig via-via of zit daar een zoektechniek achter?
Mijn moeder heeft via Vakantieveiling voor mij drie nachten in een hotel gewonnen. Ik mag kiezen uit vijftien landen. Superleuk. Maar ik laat me helemaal verwarren door 'moet ik eerst het hotel boeken of de vlucht', 'hoe kom ik aan een goedkope vlucht', 'er moet iemand mee (het is voor 2p) maar wie in vredesnaam', 'welk land kies ik' en 'hoe weet ik of een hotel fijn is of niet, die plaatjes zijn allemaal zo verradelijk'. Dus.
Schrijf jij ondertussen ook mee ofzo? Dat je opschrijft tussendoor welke plekken/hotels je aanspreken?
Heeft het nog een speciale reden dat je naar Arke gaat? En dat Niletravel klinkt niet heel bekend; hoe kom je dan aan zo'n onbekende bieder? Gewoon toevallig via-via of zit daar een zoektechniek achter?
Mijn moeder heeft via Vakantieveiling voor mij drie nachten in een hotel gewonnen. Ik mag kiezen uit vijftien landen. Superleuk. Maar ik laat me helemaal verwarren door 'moet ik eerst het hotel boeken of de vlucht', 'hoe kom ik aan een goedkope vlucht', 'er moet iemand mee (het is voor 2p) maar wie in vredesnaam', 'welk land kies ik' en 'hoe weet ik of een hotel fijn is of niet, die plaatjes zijn allemaal zo verradelijk'. Dus.
Schrijf jij ondertussen ook mee ofzo? Dat je opschrijft tussendoor welke plekken/hotels je aanspreken?
Gast- Gast
Wat leuk om ieders manier te lezen. Ik heb in december/januari meestal heel veel dingen ik wel wil. Dat is voor sommigen misschien al wel een voordeel, ik heb ideeën genoeg. Het kan dus zijn dat ik uiteindelijk iets heel anders ga boeken. Bv in december dacht ik nog dat ik in de zomer naar Estland, Letland en Litouwen wilde maar dit weekend besloten dat het Duitsland wordt met evt. nog buurland erbij. Waarom Duitsland? er worden daar in de zomer diverse dingen georganiseerd die ik al een paar jaar wilde bezoeken en er zijn nog zo veel mooie dingen die ik daar wil zien. Dus overleg gehad met diegene met wie ik 3 weken op vakantie ga en die had hier ook wel zin in. Dus mijn uitgangspunt is o.a dit riddertoernooi: http://www.ritterturnier.de/ en andere middeleeuwse feesten, gauklerfest/straattheater, industriekultuur, natuur en ik wil ook nog in het oosten van Duitsland met stoomtreinen rijden. Ik ga de komende paar weken flink zoeken op het internet naar al dit soort dingen, heb nog een stapel brochures van verschillende Duitse streken en zet al deze dingen op een landkaart met de datums van de evenementen erbij en probeer hier dan een route van te maken. En ga dan overnachtingsplekken zoeken. Lijkt me wel een leuke klus en heb er ook echt zin.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ja dat is wel zo, maar ik word juist nerveus als ik niet weet waar we heen gaan. Voor mij zijn de noodzakelijke dingen bijvoorbeeld voor elke nacht dat we weg zijn een goede slaapplaats. Dus ik wil graag van te voren weten welke nacht we waar slapen. Ik hoef geen exacte planning hoe we verder de dag indelen hoor, dat mag van mij wel ter plaatse verzonnen worden. Maar ik zou niet graag op de bonnefooi twee weken van huis zijn zonder van tevoren te weten waar ik slaap.Rood schreef:Elliot, het leuke van vakantie is toch juist dat je even niets hoeft te plannen? Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je daar zo aan vasthoudt. Plan de hoogstnoodzakelijke dingen en laat de rest gebeuren. Waarom vind je het moeilijk om je te laten verrassen?
Elliot- Ratel
Je gaat roadtrippen dus in het allerergste geval slaap je een nacht in de auto, en ook daar kun je heerlijk slapen
Wij hebben trouwens nog geen idee of we op vakantie gaan en waar naartoe. Beetje afhankelijk hoe het komend daar voor ons gaat lopen...
Wij hebben trouwens nog geen idee of we op vakantie gaan en waar naartoe. Beetje afhankelijk hoe het komend daar voor ons gaat lopen...
Gast- Gast
Rood schreef:Wauw, thanks girl.
Arke vind ik heel betrouwbaar. Ik heb meerdere reizen bij hen geboekt en ik heb er goede ervaringen mee. Tevens is hun site erg overzichtelijk en bieden ze veel aan.
Niletravel heb ik gevonden, door te zoeken op 'rondreizen' Egypte. Alle bekende sites boden rondreizen aan, maar vaak alleen in het zuiden en zonder de piramides te bezoeken. Of juist andersom: alleen de piramides bezoeken en verder alleen strand. Als ik in Egypte ben, wil ik álles zien. Dus op Niletravel vond ik een tiendaagse reis waarin álles zit, zelfs een paar stranddagen.
Wat leuk dat je 3 nachten hotel hebt gekregen van je moeder! Hotel kun je bekijken door reviews te zoeken. Elk hotel heeft dat wel en zo niet, dan zou ik voor een andere gaan. Google is je beste vriend hierin Een vlucht boeken kan het goedkoopst via Correndon.
Nee, ik schrijf niks op. De computer onthoudt het wel. Als ik nu weer op Arke kijk, kan ik zien welke reizen ik heb bekeken. En ik sla sommigen op onder 'mijn favorieten'.
Exogenesis- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Macedonie als vakantiebestemming?
» Help mij te bedenken wat op een kaart moet
» Ik zoek een leuke vakantiebestemming!
» Zoek je vakantiebestemming op Zoover
» Vakantiebestemming keuze voorpret...
» Help mij te bedenken wat op een kaart moet