Macedonie als vakantiebestemming?
+4
Tazz
luisa
Kamperseboekenwurm
Mizz_S
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Macedonie als vakantiebestemming?
Mijn zusje vroeg aan mij of Macedonië leuk is als vakantiebestemming. Geen idee eigenlijk. Wie heeft er wel ervaring mee?
Het doel is uitrusten, borrelen, zon, niet zo heel spannend dus. Gewoon even genieten.
Tips qua stad ook?
Het doel is uitrusten, borrelen, zon, niet zo heel spannend dus. Gewoon even genieten.
Tips qua stad ook?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Macedonie als vakantiebestemming?
Ja gaaf! Het is niet heel luxe ofzo.
Lake ohrid is prachtig. En Skopje een leuke stad (voor een dagje of twee denk ik) met een prachtig oud centrum.
Ik heb wel zes foto albums op FB staan, drie van Skopje (of twee?), drie van ohrid en eentje van de roadtrip door Macedonië.
Ik was er in 2009 en volgens mij is t iets toeristischer geworden (maar dus ook betere infrastructuur en hotels)
Lake ohrid is prachtig. En Skopje een leuke stad (voor een dagje of twee denk ik) met een prachtig oud centrum.
Ik heb wel zes foto albums op FB staan, drie van Skopje (of twee?), drie van ohrid en eentje van de roadtrip door Macedonië.
Ik was er in 2009 en volgens mij is t iets toeristischer geworden (maar dus ook betere infrastructuur en hotels)
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Thanks, ik heb het net even bekeken, ziet er inderdaad leuk uit! Ik zocht je trouwens onder je forumnaam
mzcharlotte- Ratel
Haha dat doe ik ook wel eens en dan kan ik maar niet op de echte naam komen.
Ja ik vond Macedonië echt mooi en authentiek. Al die kleine straatjes in de oude stad van Skopje, echt mooi. Al die kerken en moskeeën naast elkaar.
Moeder Theresa komt er vandaan, er is ook een kerk en standbeeld aan haar gewijd in Skopje. Alexander de grote ook, dus erg rijke geschiedenis. Ohrid staat ook vol kerken. Boottochtje op t meer ook geweldig.
Ik vond het met name zo mooi Omdat het een grote verrassing was. Had nog nooit nagedacht over dat land.
Sorry beetje korte reactie, zit op m'n telefoon. ;-)
Ja ik vond Macedonië echt mooi en authentiek. Al die kleine straatjes in de oude stad van Skopje, echt mooi. Al die kerken en moskeeën naast elkaar.
Moeder Theresa komt er vandaan, er is ook een kerk en standbeeld aan haar gewijd in Skopje. Alexander de grote ook, dus erg rijke geschiedenis. Ohrid staat ook vol kerken. Boottochtje op t meer ook geweldig.
Ik vond het met name zo mooi Omdat het een grote verrassing was. Had nog nooit nagedacht over dat land.
Sorry beetje korte reactie, zit op m'n telefoon. ;-)
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben er vorig jaar geweest en ik vond het schitterend. Maar, als je met dat doel (rusten, zonnen etc) gaat, kun je misschien net zo goed ergens anders heen, want dan kom je waarschijnlijk toch je resort niet/nauwelijks uit, en dat is nogal zonde dan. In Ohrid waren de resorts ook nog best een eindje van het centrum geloof ik. Met dat doel zou ik trouwens wel naar Ohrid gaan en zeker niet naar Skopje.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Over bijna 3 weken zitten wij in het vliegtuig naar Macedonië.
We verblijven voor 12 dagen in een hotel bij het meer van Ohrid.
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een reisgids van Macedonië, maar helaas de eerste Nederlandstalige reisgids komt in juli uit.
Wie heeft er tips voor bezienswaardigheden en activiteiten in en rondom Ohrid?
We verblijven voor 12 dagen in een hotel bij het meer van Ohrid.
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een reisgids van Macedonië, maar helaas de eerste Nederlandstalige reisgids komt in juli uit.
Wie heeft er tips voor bezienswaardigheden en activiteiten in en rondom Ohrid?
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Hier dacht ik toevallig gisteren ook aan. Een collega van me is er vorig jaar geweest en ze was erg enthousiast, dus misschien overweeg ik het ook voor de zomervakantie (al weet ik nog niet of ik het geld ervoor heb).
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ben diverse keren in Macedonie geweest. Dit jaar gaan we een roadtrip daar doen en o.a. een paar dagen Skopje, misschien ook nog Ohrid.
Ik vind Skopje een mooie stad. Inmiddels doet het centrum modern aan, allerlei monumenten zijn er gebouwd. Dat is wel raar, een nieuwe triomf boog bijvoorbeeld. Wat buiten de stad vind je bergen met meertjes enzo. Vind ik erg leuk, een dagje weg uit de hitte de mooie natuur in. Volgens mij ook wel geschikt voor wandelen.
Voor een vakantie is Orhid heel leuk. Lekker aan het meer, mooi stadje met genoeg kerken en ook een kasteel. Ik zou ook zeker een boottocht doen naar een eilandje waar een van de oudste kerken staat. In de avonden is het er ook gezellig en wel het een en ander te doen. Voordeel is natuurlijk dat het goedkoop is. In Ohrid (en eigenlijk heel Macedonie) heb je Albanees en Macedonisch deel. Het Albanese deel is goedkoper, maar het Macedonische meer ontwikkeld en meer gericht op toeristen.
Ik ben ook wel eens in Mavrova geweest. Erg mooi, groot stuwmeer. Waarschijnlijk meer iets voor de winter, het is ook een skigebied.
Ik vind Skopje een mooie stad. Inmiddels doet het centrum modern aan, allerlei monumenten zijn er gebouwd. Dat is wel raar, een nieuwe triomf boog bijvoorbeeld. Wat buiten de stad vind je bergen met meertjes enzo. Vind ik erg leuk, een dagje weg uit de hitte de mooie natuur in. Volgens mij ook wel geschikt voor wandelen.
Voor een vakantie is Orhid heel leuk. Lekker aan het meer, mooi stadje met genoeg kerken en ook een kasteel. Ik zou ook zeker een boottocht doen naar een eilandje waar een van de oudste kerken staat. In de avonden is het er ook gezellig en wel het een en ander te doen. Voordeel is natuurlijk dat het goedkoop is. In Ohrid (en eigenlijk heel Macedonie) heb je Albanees en Macedonisch deel. Het Albanese deel is goedkoper, maar het Macedonische meer ontwikkeld en meer gericht op toeristen.
Ik ben ook wel eens in Mavrova geweest. Erg mooi, groot stuwmeer. Waarschijnlijk meer iets voor de winter, het is ook een skigebied.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
ja zeker doen!! Mijn ouders hebben er drie jaar gewoond dus wij zijn de afgelopen 3 jaar ook daar op vakantie geweest. Vooral Ohrid is super, maar ik zou ook zeker even verder kijken.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Bedankt voor alle reacties. Er stond ook een artikel in de Metro gisteren, dus die heb ik maar meegenomen voor mijn zusje. Ze gaat er vast heen!
mzcharlotte- Ratel
mzcharlotte schreef:Bedankt voor alle reacties. Er stond ook een artikel in de Metro gisteren, dus die heb ik maar meegenomen voor mijn zusje. Ze gaat er vast heen!
Heb je dat artikel nog of misschien een link, ben zeker geïnteresseerd!
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Toevallig heb ik 'm net gevonden:
http://www.metronieuws.nl/plus/albanie-en-macedonie-onontdekte-parels-van-de-balkan/SrZmef!qgBM6j01qTag/
http://www.metronieuws.nl/plus/albanie-en-macedonie-onontdekte-parels-van-de-balkan/SrZmef!qgBM6j01qTag/
mzcharlotte- Ratel
Ik ben vorig jaar in Macedonie geweest en ik vond het daar helemaal super! We zijn in Ohrid geweest.
Heb je geboekt bij Correndon? Want die organiseren een hele hoop excursies. Wij hebben vorig jaar als excursie een dagtocht naar Albanie gedaan, en dat was erg leuk.
Heb je geboekt bij Correndon? Want die organiseren een hele hoop excursies. Wij hebben vorig jaar als excursie een dagtocht naar Albanie gedaan, en dat was erg leuk.
Loes263- Fluisteraar
- Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10
Yay ik ga hoogstwaarschijnlijk met een vriendin een week naar Macedonië! Heb er nu al zin in haha. We willen wel in t centrum van een stad(je), hebben al iets gezien in Struga. Kent iemand dat? Ligt ook aan t meer. We willen flink relaxen, maar ook af en toe wat ondernemen en 's avonds moet er wel wat te doen zijn qua leuke barretjes oid.
Bliss- Lady Post-a-lot
Struga ken ik niet.
Maar ik ben nog nooit zo goed ergens uit gegaan als in Macedonie, echt zo veel gefeest in een gigantische club in Skopje, en ook in Ohrid was het leuk.
Maar ik ben nog nooit zo goed ergens uit gegaan als in Macedonie, echt zo veel gefeest in een gigantische club in Skopje, en ook in Ohrid was het leuk.
Marin- Lady Post-a-lot
Struga is het Albanese deel van Ohrid.
Leuk, Bliss.
Leuk, Bliss.
luisa- Prater
luisa schreef:Struga is het Albanese deel van Ohrid.
Leuk, Bliss.
Huh, volgens mij niet hoor. Het ligt een stukje noordelijker dan Ohrid. Anyways, we willen toch naar Ohrid!
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:luisa schreef:Struga is het Albanese deel van Ohrid.
Leuk, Bliss.
Huh, volgens mij niet hoor. Het ligt een stukje noordelijker dan Ohrid. Anyways, we willen toch naar Ohrid!
Jawel, maar ik bedoel niet in Albanië hoor. Gewoon in Macedonië, maar in Macedonië heeft een grote Albanese minderheid. Struga is een plaats waar veel Albanezen wonen en op vakantie komen. Het Ohrid voor het albanese deel van de bevolking zeg maar. Ik ben er zelf nog nooit geweest overigens, maar denk dat Struga nog goedkoper zal zijn dan Ohrid, maar minder op buitenlandse toeristen. Nog wat achter zeg maar.
Ik zou inderdaad naar Ohrid gaan, is waarschijnlijk wat meer te doen. Veel plezier.
luisa- Prater
YESSS we hebben vandaag geboekt! 5 augustus zit ik in het vliegtuig naar Ohrid Zin in!
En mzcharlotte, bedankt voor het openen van dit topic, anders was ik er niet zo gauw op gekomen denk ik
En mzcharlotte, bedankt voor het openen van dit topic, anders was ik er niet zo gauw op gekomen denk ik
Bliss- Lady Post-a-lot
No problem. Het was meer voor mijn zusje haha! Veel plezier alvast in elk geval.
mzcharlotte- Ratel
Leuk Bliss! Ben heel benieuwd wat je er van vindt. Ik vond het een bijzondere plek!
Marin- Lady Post-a-lot
Leuk hoor! Zal ik je vast even lekker maken met deze foto dan? (is overigens niet in Ohrid maar in Sveti Nam, kun je vanaf Ohrid met de boot heen, maar ik heb verder geen foto's online staan).
Niet quoten!
*weg*
Niet quoten!
*weg*
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Ik zoek een leuke vakantiebestemming!
» Zoek je vakantiebestemming op Zoover
» Vakantiebestemming keuze voorpret...
» Hoe bedenken jullie een vakantiebestemming?
» Zoek je vakantiebestemming op Zoover
» Vakantiebestemming keuze voorpret...
» Hoe bedenken jullie een vakantiebestemming?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: