Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gevraagd: Tips over Noorwegen!

+2
Zora
Rose
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Rose di 15 mei 2012 - 19:49

Wij willen van het zomer naar Noorwegen op vakantie, maar weten nog niet waarheen Gevraagd: Tips over Noorwegen! 827601
We gaan met de auto (en tent), hebben zo ongeveer 2/3 weken in augustus.

Hebben jullie tips wat je echt moet doen of moet zien?

We hebben het er even over gehad om misschien de boot te pakken vanaf Denemarken maar dat moeten we nog even onderzoeken en of dat ook in de kosten scheelt. (toen wisten we de data dat we vakantie hebben ook nog niet)
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Zora di 15 mei 2012 - 20:09

Wij hebben hetzelfde plan, alhoewel wij ook nog naar Zweden willen doorrijden. Vorig jaar in Zweden geweest, met de boot van Duitsland naar Denemarken, en dan met de boot van Denemarken naar Zweden. Wij hebben het berekend en het blijkt dat met de boot/cruise van Kiel naar Oslo (Color Line) goedkoper is dan alles rijden. Heerlijk! 24u op de boot en uitgerust aankomen! Verder gaan wij gewoon op de bonnefooi dus tips qua bestemmingen heb ik nog niet smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Rose di 15 mei 2012 - 21:01

Volgens mij zat ik vorig tegelijk met jou in Zweden (juli).
Toen zouden we ook al naar Noorwegen maar daar was het weer veel slechter.
Ik heb even gekeken voor de bootovertocht van Kiel naar Oslo en die is nogal prijzig om het moment dat wij gaan (begin augustus), ik heb het verder nog niet berekend maar ik weet niet of het voor ons wel uit kan qua diesel.

Er is ook een andere reis van Denemarken naar Noorwegen (Hirtshals - Larvik of Hirtshals - Kristiansand) die zijn een stuk goedkoper en dat scheelt je ook nogal in kilometers.

We willen eigenlijks niks nog vastleggen (pas op het laatste moment) omdat als het er slecht weer is we er toch niet heen gaan.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Zora di 15 mei 2012 - 21:43

Ohja, dat is waar ook! Wij hebben vorig jaar echt enorme mazzel gehad met het weer (afgezien van 1 overstroming van onze tent in Wilhelmina :p). Vorig jaar waren we achteraf toch ook wel heel veel kwijt met benzine, en de 2 oversteken. Nu willen we alleen op de heenweg met de Colorline, dat is dan 320e, dus valt mee vergeleken met de kosten die je anders maakt.

Het scheelt nu vooral omdat je 's ochtends in Noorwegen aankomt, en dan nog de hele dag kunt rijden. Anders heb je 2 oversteken gemaakt, benzine gekocht, en moet je ook meteen in Zweden bijvoorbeeld overnachten. Wij hebben vaak de illusie dat we meteen een leuke camping vinden, maar we eindigen de eerste avond/nacht toch altijd in een te duur hotel omdat we niet langer willen rijden Very Happy

Ik vind het ook wel spannend de boot te boeken vanwege het weer. Maar goed, we nemen het risico denk ik toch maar...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  bolus26 di 15 mei 2012 - 22:55

wij hebben 14 dagen een kanotocht gemaakt door noorwegen en zweden , zou je dus zeker een kanotochtje aanraden en zelf vond ik oslo ook erg leuk
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Marin di 15 mei 2012 - 23:08

Noorwegen als land ken ik eigenlijk niet, maar ik vond Oslo echt een geweldige stad. Vergeet die dus zeker niet mee te nemen in je trip. Verder lijkt de natuur me echt prachtig. Ik geloof dat Bergen bij een forummer tegenviel, maar dat Stavanger juist erg mooi was.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Rose wo 16 mei 2012 - 0:35

@Zora, Wij zijn vorig jaar 1 dag eerder vertrokken i.v.m. de regen. We hebben toen 2x in de nacht regen gehad en 1x overdag, dus bijna geen regen!
Tot nu toe zijn we iedere keer in 1x naar de (1e) bestemming gereden, wij vertrekken altijd 's nachts en wisselen geregeld met rijden.
Vorig jaar zouden we op de terug weg een hotel pakken in Denemarken maar toen we daar aankwamen was het rond 18:00, waren we nog fit en vonden het zonde om een hotel te pakken om alleen te gaan eten en slapen en dan de volgende ochtend gelijk weer door gaan. Dus zijn we alsnog in 1 keer naar huis gereden, en dan thuis denken achteraf hadden we gewoon moeten stoppen Gevraagd: Tips over Noorwegen! 394967

Hebben jullie al iets van een route in gedachten? Wij nog helemaal niet dus vandaar dat ik eerst ook nog even wil kijken hoe en wat emt de km en boottocht. De lange boot zou ons €450 kosten zal vanavond eens overleggen met mijn vriend smile

@Bolus26, Oe een kanotocht is echt niks voor mij Laughing maar is geloof graag dat het is die omgevingen echt heel mooi kan zijn!

Het lijkt mij ook leuk om een dag (of meerdere) naar Oslo te gaan!|
Zat ook al aan Bergen te denken, maar dat is dus niet zo super...jammer.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Zora wo 16 mei 2012 - 1:28

Haha ja, als wij eenmaal ons huis 'ruiken' rijden we ook vaak toch maar door, om daar dan achteraf toch wat spijt van te hebben Very Happy

We hebben eigenlijk nog helemaal geen route. Vorig jaar een groot stuk kust gezien van Zweden, en een stuk binnenland. Dit jaar willen we in ieder geval in Zweden een stuk verkennen langs de grens met Noorwegen, hadden we vorig jaar te weinig tijd voor maar het was daar zooo mooi (ter hoogte van Mora).

In Noorwegen wil ik iig graag deze zien:

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Preikestolen_Norway31

De Preikestolen, ligt vlakbij Stavanger. Wij zijn niet echt van het steden bezoeken tijdens de zomervakantie, dus ik denk ook niet dat we Bergen, Oslo of Stavanger ingaan, tenzij het slecht weer is en blijft *klopt af* smile

Edit: oh jeetje die foto is zo groot! Misschien is deze beter:

Gevraagd: Tips over Noorwegen! 2313497-Travel_Picture-Me_on_Preikestolen_Norway_2004
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 2:26

Ik woon sinds 3,5 jaar in Noorwegen Gevraagd: Tips over Noorwegen! 281626781
Als je een beetje kunt uitleggen wat je wilt kan ik je wel wat tips geven. Wil je steden bezoeken, wandelen, fjorden of binnenland, etc?

Ik heb in Stavanger gewoond en dat is inderdaad wel een leuke stad. Vanaf daar kun je ook Preikestolen in 1 dag doen, dat is een makkelijke wandeling (als je een beetje sportief bent tenminste). Kjerag schijnt iets moeilijker te zijn, maar die wil ik zelf nog wel graag een keer doen.
Bergen is alweer lang geleden dat ik er geweest ben (was als kind), maar dat is volgens mij wel een leuke stad hoor. Staat ook op mijn lijstje voor deze zomer.
Verder zou je gewoon langs de kust kunnen rijden, vooral tussen Bergen en Trondheim vind ik het mooi. Je zou dan ook de FlĂĄmsbanen kunnen nemen, dat is echt wel bekend bij toeristen.
Als je iets verder noord wil is Geiranger ook heel mooi (wel erg toeristisch in de zomer) en daar in de buurt is ook Trollstigen.
Als je maar 2/3 weken hebt zou ik niet noordelijker dan Trondheim gaan, ligt er wel een beetje aan hoeveel je wilt rijden en of je elke dag wilt rijden.

Als je van wandelen houdt heb ik ook nog wel wat tips voor je, dus laat maar weten! Ik zal je topic in de gaten houden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Zora wo 16 mei 2012 - 5:11

Leuk Jente! Hoopte al dat jij zou reageren smile Ik misbruik het topic van TO even... Weet jij iets over campings aan de kust? Wij gaan meestal op de bonnefooi, maar de ervaring is toch wel dat alles erg ver uit elkaar ligt. Als een camping niet leuk is, is het vaak nog ver rijden naar de volgende (en wildkamperen willen we niet altijd, dat mag toch ook in Noorwegen?).

Ohja, heb je een beetje lekker weer gehad de afgelopen zomers?Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 6:10

We hebben nu echt al een paar weken heel mooi weer! Hopen dat het nog even zo blijft, want de winter is vrij koud geweest met veel sneeuw.

Ik vind juist dat er wel veel campings en hutten te vinden zijn, maar misschien omdat ik weet waar ik ze kan vinden en afstanden hier vrij relatief zijn. Als ik 2 uur moet rijden om een dagje te gaan winkelen vind ik dat dichtbij Very Happy Ik denk dat het handig is om zo'n boek te kopen waar alle campings in staan. Volgens mij kun je zoiets wel bij de ANWB krijgen.
Wildkamperen mag ook en is eigenlijk heel erg leuk! Je mag gewoon overal in de natuur gaan staan, zolang het maar niet dicht bij een huis is en ook niet overduidelijk iemands tuin Gevraagd: Tips over Noorwegen! 827601 Nadeel is dan wel dat je geen wc bij de hand hebt en ik snap dat het soms wel fijn is om een normale douche en keuken enzo te hebben. Overigens vind ik de meeste campings aan de kust wel leuk, er zijn niet zo heel veel grote campings, meer kleinschalig en dat vind ik wel fijn altijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Zora wo 16 mei 2012 - 8:46

Ik I love you kleinschalig smile Zodra er ook maar iets van vermaak te vinden is, vinden wij het al snel niet meer leuk :p Wildkamperen inderdaad toch vaak niet gedaan vanwege het gemis van een wc en douche. Wij hebben heel mooi weer gehad vorig jaar, maar als het 's avonds afkoelt is het toch wel fijn te kunnen douchen enzo smile Maar misschien dit jaar toch maar eens proberen!

Wij hebben meestal op de TomTom een aantal campingkaarten geinstalleerd, superhandig!

Woon jij eigenlijk altijd al in Noorwegen? smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Mermaid wo 16 mei 2012 - 9:09

Ik ga zaterdag naar Noorwegen, zoveel zin in!
Ga cruisen, dus alleen maar kust en fjorden. als iemand daar iets over wil weten kan ik over 3 weken meer vertellen..
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 9:21

Ik woon er nu ruim 3,5 jaar. De tijd gaat echt supersnel, maar voorlopig wil ik hier nog niet weg, heb het prima naar mijn zin!

Mermaid, ga je met de Hurtigruten of een andere boot?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Mermaid wo 16 mei 2012 - 9:53

Nee met de HAL (holland america line) stap in Rotterdam op.
En dan dit rondje;

http://nl.hollandamerica.com/ennl/images/itineraryMaps/detail/E2N1S4.jpg?windowUrl=http%3A//nl.hollandamerica.com/ennl/find-cruise-vacation/FindCruises.action%3FcfVer%3D1%26destCode%3D%26dateCode%3D5_2012%26portCode%3DRTM%26durationCode%3D%26shipCodeSearch%3DRT
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Darius wo 16 mei 2012 - 10:28

Wij zijn in 2009 geweest. Je kunt een verslag en foto's van onze reis vinden op www.michielendorien.nl
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 10:39

Mermaid schreef:Nee met de HAL (holland america line) stap in Rotterdam op.
En dan dit rondje;

http://nl.hollandamerica.com/ennl/images/itineraryMaps/detail/E2N1S4.jpg?windowUrl=http%3A//nl.hollandamerica.com/ennl/find-cruise-vacation/FindCruises.action%3FcfVer%3D1%26destCode%3D%26dateCode%3D5_2012%26portCode%3DRTM%26durationCode%3D%26shipCodeSearch%3DRT

Leuk rondje hoor! Hopen op mooi weer, want als het regent/bewolkt is is het gelijk een stuk minder mooi. Blijf je trouwens lang op die plaatsen? Als je in Geiranger tijd hebt kun je daar heel mooi wandelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Zora wo 16 mei 2012 - 18:48

Darius schreef:Wij zijn in 2009 geweest. Je kunt een verslag en foto's van onze reis vinden op www.michielendorien.nl

Ohja, op jullie site had ik een paar jaar geleden ook al eens rondgeneusd Very Happy Thanks!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Mermaid wo 16 mei 2012 - 20:38

Jente schreef:
Mermaid schreef:Nee met de HAL (holland america line) stap in Rotterdam op.
En dan dit rondje;

http://nl.hollandamerica.com/ennl/images/itineraryMaps/detail/E2N1S4.jpg?windowUrl=http%3A//nl.hollandamerica.com/ennl/find-cruise-vacation/FindCruises.action%3FcfVer%3D1%26destCode%3D%26dateCode%3D5_2012%26portCode%3DRTM%26durationCode%3D%26shipCodeSearch%3DRT

Leuk rondje hoor! Hopen op mooi weer, want als het regent/bewolkt is is het gelijk een stuk minder mooi. Blijf je trouwens lang op die plaatsen? Als je in Geiranger tijd hebt kun je daar heel mooi wandelen.

Ik blijf overal maar 1 dag. Vaak vanaf 8 uur 's morgens tot 5 uur in de middag. Dat is het nadeel van een cruise, je ziet veel maar eigenlijk ook net niks omdat je overal zo kort bent.
Hoop ook echt op mooi weer, ik moet nu gaan inpakken maar heb geen idee wat voor kleding ik mee moet.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:23

Mermaid schreef:Hoop ook echt op mooi weer, ik moet nu gaan inpakken maar heb geen idee wat voor kleding ik mee moet.

Neem van alles wat mee. Vergeet vooral niet je warme kleren, 's avonds heb je sowieso een warme trui nodig en overdag meestal ook nog wel lange mouwen. Zomerjurkjes hoeft nog niet echt, maar neem er 1 mee voor de zekerheid! Regenjasje/waterdicht jasje is ook altijd fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Mermaid do 17 mei 2012 - 8:49

Dankje! Daar kan ik wat mee. Morgen nog even naar de stad, inpakken en dan zaterdag weg Gevraagd: Tips over Noorwegen! 281626781
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Zora do 17 mei 2012 - 18:17

Veel plezier! Kom je hier ook even foto's showen??
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Mermaid do 17 mei 2012 - 20:03

Ja ga ik doen! Nog maar 1 dagje! bounce Hoewel, maandag ben ik pas in Noorwegen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Mermaid za 2 jun 2012 - 7:08

Het is zo mooi I love you
Vooral de westkust, geiranger, eidfjord, flam.. Ik ga later deze week wat foto's laten zien. Ben nu pas net terug.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Zora za 2 jun 2012 - 7:24

Ben heeeel erg benieuwd Mermaid!

Wij hebben gisteren de boot geboekt, 18 juli Kiel-Oslo. Wel spannend hoor, normaal altijd op de bonnefooi, nu zitten we opeens ergens aan vast!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevraagd: Tips over Noorwegen! Empty Re: Gevraagd: Tips over Noorwegen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum