*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
+79
eigenwijs
Bimbam
Jelin
Jelleke
Knillis
myloon
Aardbei
Jade
Caresses
yes1984
Filoria
Sazzle
nillis
Samantha
ShallY
Mama
Charles
Laced
Thunder
Snoes
Maudy
smooch
Shopaholic
Bruintje Beer
Viva
joyce0606
SarahKey
Happydobby
Pompoen
Steep
Alex
Aimee
iloverose
kwebbeltje
Mom-Of-3
Parel
Star007
love
_Mashimaro_
Bloempjuh23
Printje
Flip Fluitketel
liesje
Monnie
Burn
Caroow
_Jet
Annemoontje
Miss G
Sanne
strawberry
Pien
firda
Novalee
Zenna
Silver
Vlinderjoy
Jezzie
Suus
slaatje
Mida4you
Supertalentje
Twellie
Teddyaapje
Dora
RioolSpook
vlinder-2011
ingrid82
mzcharlotte
Stitch
Muppetje
Lejow
Amber-
Puggle
Flower_L
Jasmine
Weegschaal
Annemie
Linnie1985
83 plaatsers
Pagina 4 van 40
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
Naam | Leeftijd | Uitgerekende datum | Hoeveelste kindje | Afspraken |
Teddyaapje | 26/29 | 24-07-2013 | 2e | |
Strawberry | 25/26 | 28-07-2013 | 3e | 16-01 afspr. |
Jasmine | 31/36 | 01-08-2013 | 2e | 30-01 controle |
Ingrid82 | 30/30 | 03-08-2013 | 1e | 8jan gyn. |
Pien | 27/30 | 01-09-2013 | 2e | |
Novalee | 27/32 | 02-09-2013 | 2e | 05-02 2e echo |
_Jet | 32/31 | 05-09-2013 | 2e | |
Nillis | 30/31 | 2e | 06-02 1e echo | |
Sazzle | 25/34 | 27-09-2013 | 1e | 19-02 1e echo |
Rioolspook | 27/24 | 1e 2 | 5-2 termijnecho 6-2 intake | |
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Kan iemand mij ook toevoegen aan het lijstje? Wij zijn 32 en 27, waarschijnlijk 21 september uitgerekend en het is ons eerste kindje
Ik weet nog niet wanneer ik de eerste echo heb. Ik wilde heel graag naar een bepaalde verloskundigenpraktijk, maar waarschijnlijk mag ik niet kiezen. Ik krijg nu een oproep van het ziekenhuis wanneer ik langs mag komen, hopelijk duurt het niet al te lang, maar het zal ergens tussen de 8 en 10 weken zwangerschap zijn. Dit vanwege mijn hoge bloeddruk (die nu met medicijnen overigens supernetjes is).
Ik weet nog niet wanneer ik de eerste echo heb. Ik wilde heel graag naar een bepaalde verloskundigenpraktijk, maar waarschijnlijk mag ik niet kiezen. Ik krijg nu een oproep van het ziekenhuis wanneer ik langs mag komen, hopelijk duurt het niet al te lang, maar het zal ergens tussen de 8 en 10 weken zwangerschap zijn. Dit vanwege mijn hoge bloeddruk (die nu met medicijnen overigens supernetjes is).
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ook weer een teken van leven mij..
Hier gaat alles goed, de ene kwaaltjes de andere dag niet.
a.s. vrijdag de echo, de dagen kruipen voorbij.
Gelukkig kunnen we gelijk 's ochtends terecht!
Ik wil ook wel in lijstje..
Ik 26 mijn man 29 2de kindje a.s. vrijdag eerste afspraak!
Hier gaat alles goed, de ene kwaaltjes de andere dag niet.
a.s. vrijdag de echo, de dagen kruipen voorbij.
Gelukkig kunnen we gelijk 's ochtends terecht!
Ik wil ook wel in lijstje..
Ik 26 mijn man 29 2de kindje a.s. vrijdag eerste afspraak!
firda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11
Goedemorgen allemaal!! Vandaag weer mijn vrije dag dus even tijd om hier te reageren....
Ik ben erg gespannen de laatste dagen, een gevoel van dat het mis is overvalt mij heel vaak. En dan te bedenken dat ik pas over 2 weken de eerste echo heb! Vanmiddag wel de intake dus hoop dat er een mogelijkheid is dat ik wat vroeger een echo kan krijgen. Heb gelukkig nog wel wat klachten, erg misselijk, erg moe en hele zere tepels. Verder ben ik echt een hormoonbom, kan janken om niks en heb hele erge stemmingswisselingen.
Daarnaast hebben mijn man en ik een bezwaar lopen bij het uwv, alles bij elkaar gaat dat om duizenden euro´s en iedere keer weer vragen ze om uitstel, het duurt maar en het duurt maar... Merk dat we daar beide ook veel spanning van hebben! ow... er klimt een meisje bij me opschoot. reageer straks even verder want dit werkt zo niet!
Ik ben erg gespannen de laatste dagen, een gevoel van dat het mis is overvalt mij heel vaak. En dan te bedenken dat ik pas over 2 weken de eerste echo heb! Vanmiddag wel de intake dus hoop dat er een mogelijkheid is dat ik wat vroeger een echo kan krijgen. Heb gelukkig nog wel wat klachten, erg misselijk, erg moe en hele zere tepels. Verder ben ik echt een hormoonbom, kan janken om niks en heb hele erge stemmingswisselingen.
Daarnaast hebben mijn man en ik een bezwaar lopen bij het uwv, alles bij elkaar gaat dat om duizenden euro´s en iedere keer weer vragen ze om uitstel, het duurt maar en het duurt maar... Merk dat we daar beide ook veel spanning van hebben! ow... er klimt een meisje bij me opschoot. reageer straks even verder want dit werkt zo niet!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ook hier weer een teken van leven..
Vorige week woensdag hadden we de afspraak in het Erasmus staan, was een fijn gesprek en gelijk daarna is er bloed afgenomen om het geslacht van de baby te bepalen. We zouden een week later de uitslag krijgen maar Vrijdagavond werd ik al gebeld dat de uitslag binnen was en we nog een zoon verwachten. Even schrikken wel, maandag werd ik gebeld door mijn gyneacoloog dat de vruchtwaterpunctie voor 12 februari staat. Even afwachten dus.
Voor mij voelt het ook nog niet of dat we voorbij die 12 weken grens zijn, met een vruchtwaterpunctie kan het natuurlijk nog mis gaan dus ik durf ook nog niet over te stappen. Verder weinig nieuws.
Vorige week woensdag hadden we de afspraak in het Erasmus staan, was een fijn gesprek en gelijk daarna is er bloed afgenomen om het geslacht van de baby te bepalen. We zouden een week later de uitslag krijgen maar Vrijdagavond werd ik al gebeld dat de uitslag binnen was en we nog een zoon verwachten. Even schrikken wel, maandag werd ik gebeld door mijn gyneacoloog dat de vruchtwaterpunctie voor 12 februari staat. Even afwachten dus.
Voor mij voelt het ook nog niet of dat we voorbij die 12 weken grens zijn, met een vruchtwaterpunctie kan het natuurlijk nog mis gaan dus ik durf ook nog niet over te stappen. Verder weinig nieuws.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Spannend straw!! Een dochter was in jullie geval "gunstiger" geweest toch?!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Spannend straw!! Een dochter was in jullie geval "gunstiger" geweest toch?!
Ja dan zouden een groot deel van de zorgen nu al weg gevallen zijn.. Nu een kans van 50% hopelijk heeft mijn lijf dit keer m'n goede x meegegeven.. Zou ook weer een hoop zorgen besparen. Nog 5 weken dan weten we het..
strawberry- Prater
Spannend strawberry!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
@ strawberry, mag ik vragen waarom een meisje gunstiger zou zijn?
@ Pien, wat naar hé die onzekerheid. Ik had dat de vorige zwangerschap heel erg vanaf dag 1 van de positieve test. Deze keer heb ik veel meer vertrouwen, maar maakt de mk van sept mij onzeker. gelukkig heb ik over 2 weken ook de echo.
@ Teddyaapje, hoe gaat het bij jou en met T?
@ all, hier gelukkig een rustige slaapdienst gehad. gen agressie gezien. nu heerlijk een aantal dagen vrij. Hoef dinsdag met even 1,5 uur te vergaderen en dan woensdag pas weer een slaapdienst, dus lekker even bijkomen. ga vanmiddag heerlijk met dochter even de ijsbaan. Kijken of ze het leuk vind om te schaatsen en morgen gaan we naar de vrienden van amstel. Net even flink brood gegeten en voel me nu weer wat beter. Voelde me de hele ochtend al beroerd, zelf het sporten ging voor geen meter, dus na 30 min. maar gestopt. Fijne dag iedereen
@ Pien, wat naar hé die onzekerheid. Ik had dat de vorige zwangerschap heel erg vanaf dag 1 van de positieve test. Deze keer heb ik veel meer vertrouwen, maar maakt de mk van sept mij onzeker. gelukkig heb ik over 2 weken ook de echo.
@ Teddyaapje, hoe gaat het bij jou en met T?
@ all, hier gelukkig een rustige slaapdienst gehad. gen agressie gezien. nu heerlijk een aantal dagen vrij. Hoef dinsdag met even 1,5 uur te vergaderen en dan woensdag pas weer een slaapdienst, dus lekker even bijkomen. ga vanmiddag heerlijk met dochter even de ijsbaan. Kijken of ze het leuk vind om te schaatsen en morgen gaan we naar de vrienden van amstel. Net even flink brood gegeten en voel me nu weer wat beter. Voelde me de hele ochtend al beroerd, zelf het sporten ging voor geen meter, dus na 30 min. maar gestopt. Fijne dag iedereen
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Tnx meiden!
Ja hoor Nillis, ik ben draagster van Hemofilie en dat is alleen erfelijk voor een jongetje. M.as heeft hemofilie en nu ik zie hoeveel zorgen het met zich mee brengt hadden we toch wel stiekem gehoopt dat de zorgen ons dit keer bespaart zouden blijven en we een meisje zouden krijgen. Van draagsterschap merk je verder weinig. Met M.as zitten we geregeld in het ziekenhuis.
Leuk zeg de vrienden van Amstel live. Wij twijfelen nog of we zondag gaan. De opbrengst gaat dan geheel ten goede van het Sophia kinderziekenhuis.
Ja hoor Nillis, ik ben draagster van Hemofilie en dat is alleen erfelijk voor een jongetje. M.as heeft hemofilie en nu ik zie hoeveel zorgen het met zich mee brengt hadden we toch wel stiekem gehoopt dat de zorgen ons dit keer bespaart zouden blijven en we een meisje zouden krijgen. Van draagsterschap merk je verder weinig. Met M.as zitten we geregeld in het ziekenhuis.
Leuk zeg de vrienden van Amstel live. Wij twijfelen nog of we zondag gaan. De opbrengst gaat dan geheel ten goede van het Sophia kinderziekenhuis.
strawberry- Prater
Firda | 26/29 | 01-09-2013 | 2e | 25-01 1e afspraak |
Suus | 32/27 | 21-09-2013 | 1e | |
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
@ Nillis, hier gaat alles goed! Gistere weer een goede echo gehad en merk dat dat me heel erg goed doet wat betreft de onzekerheid. Het kan natuurlijk altijd nog fout gaan maar de 12w zijn we nu toch echt goed doorgekomen. De vorige echo had ik met 10w dus ben wel blij dat ze de vorige keer niet goed konden meten en we gistere dus nog eens terug mochten komen. Met T. gaat t over t algemeen ook goed. Hij is alleen sinds 1,5w ong. een beetje aan kwakkelen...savonds lichte verhoging, de hele dag snot verkouden en slecht slapen. Zn hele ritme is wel door de war. Hij valt savonds pas na 23u in slaap en wordt snachts verschillende keren wakker, vaak om 2u en tussen 5 en 6.30u. Vervolgens slaapt hij dan weer tot 10/11u. Ik heb hem nu vanmiddag niet laten slapen, hopelijk gaat hij hierdoor wat eerder slapen vanavond...
Hoe is het met jou en T.? Wat heb je uiteindelijk besloten te doen met de eerste echo? Ik had 2x (bij T. en bij deze zwangerschap) met 7w een goede echo met kloppend hartje.
@ Strawberry, hoe groot is de kans dat dit kindje ook hemofilie heeft?
Hoe is het met jou en T.? Wat heb je uiteindelijk besloten te doen met de eerste echo? Ik had 2x (bij T. en bij deze zwangerschap) met 7w een goede echo met kloppend hartje.
@ Strawberry, hoe groot is de kans dat dit kindje ook hemofilie heeft?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Teddyaapje vervelend dat T aan het kwakkelen is. Hier zijn beide kinderen al aan het kwakkelen sinds November. M.ad haalde ik vanochtend snotterig uit bed en de vader van Y. belde gisteravond dat ze weer een fikse dubbele oorontsteking heeft.
Dit kindje heeft 50% kans, het foutje ligt op 1 van mijn x chromosomen. Het is dus maar net of ik mijn goede of foute x heb door gegeven deze keer. Aangezien mannen maar 1 x hebben zullen zij de ziekte echt hebben (mocht het die foute zijn) de vrouwen met het foutje op de x hebben nog een goede x die het over kan nemen. Wel is mijn eigen stolling ook laag. Zo rond de 49%.
Dit kindje heeft 50% kans, het foutje ligt op 1 van mijn x chromosomen. Het is dus maar net of ik mijn goede of foute x heb door gegeven deze keer. Aangezien mannen maar 1 x hebben zullen zij de ziekte echt hebben (mocht het die foute zijn) de vrouwen met het foutje op de x hebben nog een goede x die het over kan nemen. Wel is mijn eigen stolling ook laag. Zo rond de 49%.
strawberry- Prater
@ Strawberry; Dat is toch wel erg dubbel dan, weer een jongen krijgen. Een meisje had idd nu al heel wat zorgen weggenomen. Hoop dat jullie kleine man de ziekte niet heeft!!
@ Nillis; Lief dat je collega's zo reageren. En fijn dat je last van kwaaltjes hebt
@ mzcharlotte; Kan me voorstellen dat het dubbel voelt, die angst zit er toch echt in. Hoop dat je snel goed nieuws mag krijgen met de echo!
@ Jasmine; Wat goed om te horen dat je buik al groeit! Bij jou moet het nu echt goed gaan, dat geeft mij ook weer zoveel hoop!!
@ Vlinderjoy; Ik dacht ook echt dat jij zwanger was. Maar wat verdrietig dat je relatie nu uit is
@ Pien; Hoop voor je dat je eerder de echo kan krijgen! En wat vervelend en frustrerend, die zorgen over dat geld...
Ik ben een paar dagen naar centerparcs geweest met oa de kleine van mijn zusje, ze is nu 3 weken. Was echt heel fijn, lekker veel geknuffeld en getut met die kleine. Heel confronterend, maar ik kan niet voor alles weglopen. We waren er ook heel rustig onder. Maar net van een vriendin gehoord dat ze zwanger is, echt heel fijn voor ze na 1,5 jaar vlak voor ze een afspraak hadden bij de gyn. Maar weer zo confronterend. Ik kan mijn eigen situatie wel proberen te accepteren, maar dat alles om je heen veranderd is zo moeilijk.
Zelf heb ik maandag veel bloedverlies gehad, maar het vruchtzakje is helaas niet gekomen. Heb maandagmiddag de curettage. En daarna begint het lange wachten weer, daar zie ik nu op dit moment weer zo tegenop...
@ Nillis; Lief dat je collega's zo reageren. En fijn dat je last van kwaaltjes hebt
@ mzcharlotte; Kan me voorstellen dat het dubbel voelt, die angst zit er toch echt in. Hoop dat je snel goed nieuws mag krijgen met de echo!
@ Jasmine; Wat goed om te horen dat je buik al groeit! Bij jou moet het nu echt goed gaan, dat geeft mij ook weer zoveel hoop!!
@ Vlinderjoy; Ik dacht ook echt dat jij zwanger was. Maar wat verdrietig dat je relatie nu uit is
@ Pien; Hoop voor je dat je eerder de echo kan krijgen! En wat vervelend en frustrerend, die zorgen over dat geld...
Ik ben een paar dagen naar centerparcs geweest met oa de kleine van mijn zusje, ze is nu 3 weken. Was echt heel fijn, lekker veel geknuffeld en getut met die kleine. Heel confronterend, maar ik kan niet voor alles weglopen. We waren er ook heel rustig onder. Maar net van een vriendin gehoord dat ze zwanger is, echt heel fijn voor ze na 1,5 jaar vlak voor ze een afspraak hadden bij de gyn. Maar weer zo confronterend. Ik kan mijn eigen situatie wel proberen te accepteren, maar dat alles om je heen veranderd is zo moeilijk.
Zelf heb ik maandag veel bloedverlies gehad, maar het vruchtzakje is helaas niet gekomen. Heb maandagmiddag de curettage. En daarna begint het lange wachten weer, daar zie ik nu op dit moment weer zo tegenop...
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10
All, ben ik ook weer eens een keer. Gek, want ik heb nog helemaal niet het gevoel dat ik hier thuis hoor.
Gisteren is de vrouw van moeders voor moeders geweest. Was echt bang voor die test, maar dat was gelukkig onterechte angst! Nu dus de komende 10 weken in een potje plassen (en ben er nu al klaar mee )
Strawberry, wat zou het voor jullie inhouden als jullie kindje hemofolie zou hebben? Ik hoop dat de vruchtwaterpunctie een goede uitslag heeft voor jullie! Beterschap met je zoon en dochter!
Teddyaapje, fijn dat je gisteren weer een goede echo hebt gehad! Jij ook beterschap met je zoon!
Nillis, fijn dat je een rustige dienst hebt gehad, en dat je nu lekker een paar dagen vrij hebt.
Pien, ik hoop dat je gevoel ernaast zit, en dat je over 2 weken een mooie echo mag hebben. Hoe was de intake gisteren?
Firda, hoe laat had je vandaag de afspraak? Succes, laat je het hier even weten?
Silver, wat fijn dat je nog een keer voor een echo mocht komen! heb je toch nog een mooie herinnering! (en mooi je kindje nog een keer kunnen zien!)
Sazzle, gefeliciteerd!
Jasmine, jij hebt volgende week gewoon nog een hele mooie echo! Ik hoop dat het je snel lukt om te kunnen gaan genieten!
Mzcharlotte, hoe is het nu met jou?
Weegschaal, Ik kan me zo niet voorstellen hoe jullie je zullen moeten voelen Ik blijf duimen dat het ook voor jullie gewoon een keer goed moet gaan! zou willen dat ik wat voor je kon doen, helaas kan ik je alleen maar een virtuele knuffel geven Heel veel sterkte maandag!
All, nog steeds amper klachtjes hier. Sommige nog steeds zo licht dat ik steeds denk dat ik het me inbeeld. De test van gisteren van MvM gaf wel weer even een bevestiging dat er toch echt wat moet zitten, maar eerst zien, en dan geloven. Nog 3 weken tot de echo...
Gisteren is de vrouw van moeders voor moeders geweest. Was echt bang voor die test, maar dat was gelukkig onterechte angst! Nu dus de komende 10 weken in een potje plassen (en ben er nu al klaar mee )
Strawberry, wat zou het voor jullie inhouden als jullie kindje hemofolie zou hebben? Ik hoop dat de vruchtwaterpunctie een goede uitslag heeft voor jullie! Beterschap met je zoon en dochter!
Teddyaapje, fijn dat je gisteren weer een goede echo hebt gehad! Jij ook beterschap met je zoon!
Nillis, fijn dat je een rustige dienst hebt gehad, en dat je nu lekker een paar dagen vrij hebt.
Pien, ik hoop dat je gevoel ernaast zit, en dat je over 2 weken een mooie echo mag hebben. Hoe was de intake gisteren?
Firda, hoe laat had je vandaag de afspraak? Succes, laat je het hier even weten?
Silver, wat fijn dat je nog een keer voor een echo mocht komen! heb je toch nog een mooie herinnering! (en mooi je kindje nog een keer kunnen zien!)
Sazzle, gefeliciteerd!
Jasmine, jij hebt volgende week gewoon nog een hele mooie echo! Ik hoop dat het je snel lukt om te kunnen gaan genieten!
Mzcharlotte, hoe is het nu met jou?
Weegschaal, Ik kan me zo niet voorstellen hoe jullie je zullen moeten voelen Ik blijf duimen dat het ook voor jullie gewoon een keer goed moet gaan! zou willen dat ik wat voor je kon doen, helaas kan ik je alleen maar een virtuele knuffel geven Heel veel sterkte maandag!
All, nog steeds amper klachtjes hier. Sommige nog steeds zo licht dat ik steeds denk dat ik het me inbeeld. De test van gisteren van MvM gaf wel weer even een bevestiging dat er toch echt wat moet zitten, maar eerst zien, en dan geloven. Nog 3 weken tot de echo...
Stitch- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11
Ach weegschaal ik vind je altijd zo lief en positief overkomen, k hoop zo dat het er heel snel ook voor jullie in zit
Gelukkig heb je van je pasgeboren nichtje kunnen genieten.
Misschien heb ik het wel gemist of wil je het niet vertellen maar is er een medische reden van je miskramen? Of hebben ze dat nog niet onderzocht? In ieder geval een dikke knuffel van mij!
Gelukkig heb je van je pasgeboren nichtje kunnen genieten.
Misschien heb ik het wel gemist of wil je het niet vertellen maar is er een medische reden van je miskramen? Of hebben ze dat nog niet onderzocht? In ieder geval een dikke knuffel van mij!
strawberry- Prater
Stitch wat goed dat je mee doet aan mvm! Hoe bedoel je wat het voor ons in houd?
Of er verder nog consequenties ofzo aan zitten?
strawberry- Prater
Firda | 26/29 | 01-09-2013 | 2e | 25-01 1e afspraak |
Suus | 32/27 | 21-09-2013 | 1e | |
Stitch | 25/31 | ? | 1e | 14-2 eerste echo, 20-2 intake |
Stitch- Fluisteraar
Ach, is toch wel het minste wat ik kan doen, bij ons ging het allemaal al niet van een leien dakje, dus ik kan me dan niet voorstellen hoe je je moet voelen als het echt niet blijkt te lukken zonder medicatie. Dit is dan iig iets kleins wat ik dan voor die vrouwen kan doen!strawberry schreef:Stitch wat goed dat je mee doet aan mvm! Hoe bedoel je wat het voor ons in houd?
Ik bedoelde idd wat het voor jullie inhoud, mocht jullie kindje het wel blijken te hebben. Heb wel eens van hemofilie gehoord, maar weet niet zo goed wat het inhoud.
Stitch- Fluisteraar
strawberry schreef:
Ze hebben geen oorzaak gevonden. En dan wordt er in Nederland ook niets aan gedaan, blijven proberen en afwachten is het dan. Daarom gaan we nu naar Belgie, daar proberen ze medicatie. Er is geen overduidelijk bewijs voor, maar iedere vrouw die ze er mee kunnen helpen is er 1 is hun gedachte. En daar kan ik me helemaal in vinden!
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10
Dames,
Hebben jullie al het besef dat je zwanger bent?? Ik namelijk helemaal niet. Voel me ook niet anders dan normaal, alleen last van mijn borsten. Op dit moment is mijn vriend enthousiaster dan dat ik ben..
Hebben jullie al het besef dat je zwanger bent?? Ik namelijk helemaal niet. Voel me ook niet anders dan normaal, alleen last van mijn borsten. Op dit moment is mijn vriend enthousiaster dan dat ik ben..
Sazzle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 385
Vraagje trouwens, wij hebben de vraag gehad dat we alvast moest nadenken of we een combinatietest willen laten doen. Wat doen jullie, of hebben jullie gedaan? Ik twijfel heel erg wat te doen. Mijn vriend neigt volgens mij naar het wel doen. Maar ik ben nu meer mijn kop in het zand aan het steken geloof ik, dit kindje zit er nu, en wat mij betreft komt niemand er nu meer aan, en blijft t lekker zitten waar t zit. Wat is jullie overweging geweest om het wel of niet te doen?
Stitch- Fluisteraar
Sazzle, nee, totaal niet. Mijn vriend ook niet, mn verstand weet t wel, alleen mijn gevoel is er nog niet. We houden allebei ook nog heel erg een slag om de arm, eerst maar eens de echo afwachten, en hopelijk kunnen we er dan wat meer in gaan geloven!
Stitch- Fluisteraar
Stitch ik zal het even makkelijk en basic uitleggen
Hemofilie is een aangeboren bloedziekte waarbij het bloed niet tot nauwelijks stolt.
Bij hemofilie ligt het foutje op de x chromosoom, wij vrouwen hebben er 2, bij mij zit op 1 x chromosoom een foutje maar door dat ik nog een goede x heb merk ik er nauwelijks wat van. Mannen hebben maar 1 x chromosoom deze krijgen ze van hun moeder aangezien ik 1 goede en 1 foute x heb is het maar net de vraag welke ik heb door gegeven (bij mijn zoon dus de foute) waar wij vrouwen nog een goede x hebben om het probleem op te lossen hebben mannen de y chromosoom, er is dus niks om het foutje over te nemen en dus stolt hun bloed niet/nauwelijks. In en uitwendige bloedingen gaan dus meestal niet van zelf over. Gelukkig kunnen deze bloedingen wel met medicijnen behandeld worden maar zitten we dus met enige regelmaat wel in het ziekenhuis.
Voor de zwangerschap heeft het geen consequenties maar wel voor de bevalling, kindjes die belast kunnen zijn met hemofilie mogen niet met de tang of vacuüm pomp worden gehaald en er word dus ook laagdrempelig tot een keizersnede over gegaan. Daarbij mag ik alleen in een academisch ziekenhuis bevallen mocht deze baby ook hemofilie hebben. De medicijnen zijn erg duur en maar op 13 plekken in Nederland op voorraad.
Zo toch nog een heel verhaal
Hemofilie is een aangeboren bloedziekte waarbij het bloed niet tot nauwelijks stolt.
Bij hemofilie ligt het foutje op de x chromosoom, wij vrouwen hebben er 2, bij mij zit op 1 x chromosoom een foutje maar door dat ik nog een goede x heb merk ik er nauwelijks wat van. Mannen hebben maar 1 x chromosoom deze krijgen ze van hun moeder aangezien ik 1 goede en 1 foute x heb is het maar net de vraag welke ik heb door gegeven (bij mijn zoon dus de foute) waar wij vrouwen nog een goede x hebben om het probleem op te lossen hebben mannen de y chromosoom, er is dus niks om het foutje over te nemen en dus stolt hun bloed niet/nauwelijks. In en uitwendige bloedingen gaan dus meestal niet van zelf over. Gelukkig kunnen deze bloedingen wel met medicijnen behandeld worden maar zitten we dus met enige regelmaat wel in het ziekenhuis.
Voor de zwangerschap heeft het geen consequenties maar wel voor de bevalling, kindjes die belast kunnen zijn met hemofilie mogen niet met de tang of vacuüm pomp worden gehaald en er word dus ook laagdrempelig tot een keizersnede over gegaan. Daarbij mag ik alleen in een academisch ziekenhuis bevallen mocht deze baby ook hemofilie hebben. De medicijnen zijn erg duur en maar op 13 plekken in Nederland op voorraad.
Zo toch nog een heel verhaal
strawberry- Prater
Stitch schreef:Sazzle, nee, totaal niet. Mijn vriend ook niet, mn verstand weet t wel, alleen mijn gevoel is er nog niet. We houden allebei ook nog heel erg een slag om de arm, eerst maar eens de echo afwachten, en hopelijk kunnen we er dan wat meer in gaan geloven!
Ja, zoiets had ik ook al. Mijn vriend kijkt al naar wagens, kamertje enzo. Maar ik heb dan zoiets van ja leuk, wat moet ik ermee? Dan voel ik me weer schuldig omdat hij zo enthousiast erover is en ik niet. Hij weet heel goed dat het nog mis kan gaan en zegt dit ook. Ik wil ook dat blije gevoel!
Sazzle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 385
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken