Mirena spiraal
+30
Eponine
Surya
Parel
Caro
Minx
Harrison
Ellusss
Marin
Huppekee
Mamsie
_Cyn_
Muus
Niekske
Shopaholic
Thunder
Punk'd
PeperMunt
nina
mzcharlotte
Punto
strawberry
Supertalentje
Wennes
*Troela*
Limburg85
Parisienne
Tania
Ayla
Aagje!
Printje
34 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Mirena spiraal
Ik ben niet ongesteld met de spiraal. Mijn hormonen spelen vast nog wel op, maar ik weet niet zeker of dat door de mirenaspiraal komt. Het kan ook door de drukte en stress die ik heb komen.
Mijn mening is dat het een ideaal spiraaltje is, en heerlijk dat de maandelijkse rompslomp weg blijft!
Mijn mening is dat het een ideaal spiraaltje is, en heerlijk dat de maandelijkse rompslomp weg blijft!
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Ik heb er één en ik vind het prima. Maar ik word wel gewoon elke 28 dagen ongesteld, wel iets minder dan eerst, maar toch gewoon een dag of 4/5.
Het plaatsen vond ik geen pretje, maar het was te doen, ben daarna gewoon aan het werk gegaan, geen klachten gehad. Wel wat onregelmatig bloedverlies de eerste maanden. Maar dat was zo over en daarna geen klachten meer.
Het plaatsen vond ik geen pretje, maar het was te doen, ben daarna gewoon aan het werk gegaan, geen klachten gehad. Wel wat onregelmatig bloedverlies de eerste maanden. Maar dat was zo over en daarna geen klachten meer.
Gast- Gast
Ik heb er 1 gehad en nooit meer. Ik bleef maanden continue bloeden en heftig ook. Daarnaast kreeg ik er tijdens een leuke sex partij ineens zoveel pijn van dat we naar de eerste hulp zijn gegaan. Nee voor mij was t niks.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Zijn er ook meiden hier de na het plaatsen helemaal niet meer ongesteld zijn geworden? Ik ben nog 1 keer ongesteld geworden door het stoppen met de pil en sinsdien niet meer. Vind het toch wel een beetje gek/eng zo..
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Muus schreef:Ik heb er een gehad en laat morgen opnieuw een plaatsen!
Toen deed het plaatsen geen pijn, maar morgen zal ik vast beter kunnen vertellen hoe het is. Het enige nadeel dat ik ondervond was dat mijn menstruatie een half jaar lang onregelmatig was (meer wel dan niet maar wel weinig) en mijn huid werd wat onrustig.
Ik heb 161,04 euro betaald voor het spiraaltje en krijg 50 euro terug van mijn zorgverzekeraar.
Ik ben mijn spiraaltje 10 weken na het plaatsen verloren.
Nu ben ik weer aan de pil.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Huppekee schreef:Zijn er ook meiden hier de na het plaatsen helemaal niet meer ongesteld zijn geworden? Ik ben nog 1 keer ongesteld geworden door het stoppen met de pil en sinsdien niet meer. Vind het toch wel een beetje gek/eng zo..
Ik ken iemand die totaal nog geen bloedverlies heeft gehad sinds het plaatsen van het spiraal.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik heb juist weer drie maanden bijna continu heel licht bloedverlies gehad. Ook dat vond ik wel apart (en erg irritant!). Zo zie je dat iedereen er weer anders op reageert.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik had vorige week ineens na een half jaar een klein beetje bloedverlies. Dan kijk je ook raar op. Dat is wel irritant, dat je het dan niet verwacht.
Wel heb ik toch best wel eens krampen nog, dat vind ik wel echt vervelend. En niet eens per maand, maar gewoon onregelmatig. Dan heb ik liever bloedverlies dan kramp denk ik.
Wel heb ik toch best wel eens krampen nog, dat vind ik wel echt vervelend. En niet eens per maand, maar gewoon onregelmatig. Dan heb ik liever bloedverlies dan kramp denk ik.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb hem nu ruim 3 jaar en ben al zeker 2 jaar niet meer ongesteld geweest. Het eerste jaar na het plaatsen had ik heel af en toe eens wat bloedverlies.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Haal deze even omhoog want zit er weer over te denken. Hebben jullie nog wat genomen qua pijnstilling oid voor jullie hem gingen plaatsen?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik had alleen een uurtje van tevoren een pijnstiller (volgens mij ibruprofen, weet ik niet meer zeker. Weet iig wel nog dat het een roze tabletje was, donkerblauwig doosje en bij kruidvat gehaald haha ) en dat hielp genoeg. Vrijwel niets gevoeld, alleen openklappen van de spiraal en dat was ook meer een speldenprikje. Van de rest absoluut geen last gehad, ook al heb ik nog nooit kinderen gehad.
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
Ja ik had vooraf twee ibuprofen genomen. Maar nog steeds was het de ergste pijn die ik ooit heb gehad, vooral die klemmetjes om je baarmoederwand heen. Prettig was anders. Maar wel van korte duur. En ik weet niet hoe het was geweest zonder de pijnstilling.Minx schreef:Haal deze even omhoog want zit er weer over te denken. Hebben jullie nog wat genomen qua pijnstilling oid voor jullie hem gingen plaatsen?
Marin- Lady Post-a-lot
Klemmetjes om je baarmoederwand?! Dat deed mijn huisarts gelukkig niet! Gewoon een eendenbek, ding er in en klaar. Geloof ik . Maar het was ook niet echt pijnlijk bij mij, gewoon heel even onprettig. Daarna niks genomen geloof ik. Misschien een paracetamolletje, had wel even een beetje kramp. Maar dat is ook niet zo gek natuurlijk.
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Bij de eerste twee spiralen heb ik echt heel veel pijn gehad tijdens het plaatsen. Viel er echt zowat flauw van. Pijn is wel daarna gelijk weer over. Wat het inderdaad het meeste zeer doet is dat ze met een tang je baarmoedermond pakken en die naar voren trekken/in positie houden.
Nu ik al een keer bevallen ben voel ik er niets meer van
Oh en nee ik heb niets ingenomen tegen de pijn van tevoren... misschien had ik dat beter wel kunnen doen hahaha
Nu ik al een keer bevallen ben voel ik er niets meer van
Oh en nee ik heb niets ingenomen tegen de pijn van tevoren... misschien had ik dat beter wel kunnen doen hahaha
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Ik had paracetamol genomen van te voren. Want mocht geen andere pijnstillers. Geen idee of t hielp maar ik vond het prima te doen. Ben eigenlijk alweer vergeten hoeveel pijn het deed.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Ja! Eerst eendenbek om het open te houden, toen klemmetjes om de baarmoedermond (sorry mond, niet wand) om die open te houden, die bleven de hele tijd zitten (dat was wat zo'n pijn deed), en toen een cameraatje/scoopje er in om te kijken hoe diep m'n baarmoeder was, toen die mirena er in, en toen die klemmetjes weer los, en toen de eendenbek er uit. En toen viel ik bijna flauwHarrison schreef:Klemmetjes om je baarmoederwand?! Dat deed mijn huisarts gelukkig niet! Gewoon een eendenbek, ding er in en klaar. Geloof ik . Maar het was ook niet echt pijnlijk bij mij, gewoon heel even onprettig. Daarna niks genomen geloof ik. Misschien een paracetamolletje, had wel even een beetje kramp. Maar dat is ook niet zo gek natuurlijk.
Marin- Lady Post-a-lot
Geloof niet dat ik dit wou weten haha, maar de pil is ook niet zo'n succes meer. De normale word ik niet heel vrolijk van en met lichtere steeds doorbraak. Prikpil wil ik niet. Implanon ook niet. Nuva ga ik vergeten op te halen enzo. Dus blijft mirena over. Nou ja van de week eerst maar eens een afspraak maken bij de ha
Minx- Lady Post-a-lot
Haha sorry Minx! Nu het er eenmaal in zit, vind ik het wel een prima ding
En het zetten is voor iedereen zo'n andere ervaring!
En het zetten is voor iedereen zo'n andere ervaring!
Marin- Lady Post-a-lot
Ja dat weet ik en aan de andere kant het is 5 jaar, en vertrouw sinds mijn nichtje ondanks goed pil gebruik zwanger is geraakt dat ding voor geen meter meer.
Minx- Lady Post-a-lot
Ja dat je vijf jaar goed zit, is wel echt een voordeel!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zit er ook weer over te denken, ben destijds half flauw gevallen tijdens het plaatsen maar ik ben er nu zo klaar mee. Iedere maand dat stomme ongesteld zijn.. met de Mirena had ik 5 jaar lang helemaal níks. Héérlijk!
Maar ja.. het plaatsen én het eigen risico houden me eigenlijk tegen..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Even je verzekering nakijken. Eigen risico heb je niet als het vergoed word omdat het boven de 21 onder de aanvullende valt.Caro schreef:Ik zit er ook weer over te denken, ben destijds half flauw gevallen tijdens het plaatsen maar ik ben er nu zo klaar mee. Iedere maand dat stomme ongesteld zijn.. met de Mirena had ik 5 jaar lang helemaal níks. Héérlijk!
Minx- Lady Post-a-lot
Ik moest het volledig zelf betalen, 120 euro.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik had hem een jaar en kreeg er heel veel last van, voelde elke maand mijn eisprong en die was echt pijnlijk. Opgezette buik, laag libido, depressieve gevoelens. Ben compleet opgekalefaterd.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Jeetje, dit zet me echt aan tot nadenken.Parel schreef:Ik had hem een jaar en kreeg er heel veel last van, voelde elke maand mijn eisprong en die was echt pijnlijk. Opgezette buik, laag libido, depressieve gevoelens. Ben compleet opgekalefaterd.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bekkenpijn door Mirena-spiraal?
» Cyclus en spiraal
» Voor de mensen met een Mirena-spiraal
» Pijn in buik mirena spiraal
» Koper spiraal, nadelen?
» Cyclus en spiraal