Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

+17
blondje1313
PiP
Printje
Roodkapje
Linda
Star007
Charles
Lejow
peach
Puggle
Ayla
Tania
Toedels
xxjojootjexx
M@niek
Parisienne
Supertalentje
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  PiP do 24 jan 2013 - 23:29

Ik heb ook niet gehoord dat het afgeschaft wordt, maar hou er eigenlijk wel rekening mee dat dat een keer gebeurd..
Daarom vragen wij het ook niet maandelijks terug, we redden het nu net en dan zouden we straks aan dat bedrag gewend zijn in de maand. Nu is het een mooie extra en sparen wij op die manier toch een bedrag( wat we nu niet kunnen) , waar we niet bij kunnen komen.
Wij hebben een keer 1800 en 1600 gehad, leuke bedragen :-)

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  PiP do 24 jan 2013 - 23:32

Wat vinden jullie trouwens van die berekening?
Ik vind het wel krom dat als je al veel verdiend je ook nog eens meer krijgt.
Het gaat toch niet om hoe hoge functie je hebt, maar om het feit dat je werkt?
Ze zouden dat dan eigenlijk moeten berekenen naar het aantal gewerkte uren.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  blondje1313 vr 25 jan 2013 - 0:05

Inderdaad zou het aantal gewerkte uren misschien eerlijker zijn.
Ik ben er wel blij mee, we krijgen dit jaar een flink bedrag terug omdat we alles altijd jaarlijks krijgen en niks vooraf per maand.

Star, over de ouderschapsverlofkorting, volgens mij maakt het niet uit of je betaald of onbetaald ouderschapsverlof hebt gehad, je moet wel achteruit gegaan zijn in salaris sinds 2011, anders krijg je het niet.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Sterrin_ vr 25 jan 2013 - 1:21

Ik had vorig jaar bij de aangifte staan dat de jongste op dat moment van 2009 was, ik heb daar de diegene die heeft ingevuld voor ons nog over terug gebeld, want de jongste was van 2011, en van april, dus ook al een half jaar in 2011 bij ons. Hij zei dat dit voor 2012 er wel op kwam te staan, dat is toch vreemd?

Nu piste ik toch net aan naast de pot, ik zat net onder dat bedrag, en vrees dit jaar weer. Scheelt echt maar een paar euro bij wijze van. Belastingtechnisch zou ik dus nog beter kunnen stoppen? Maar dat doe ik sowieso niet, wil er in blijven en het maandelijkse extraatje is ook wel heel fijn.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Bluestar vr 25 jan 2013 - 2:58

Wij krijgen dit per maand terug. Doorgegeven bij voorlopige aanslag 2013. Heel erg lekker!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Printje vr 25 jan 2013 - 3:05

Ik wist niet dat het ook pr maand kon, maar nu zetten we het bedrag apart als we het na een jaar krijgen en anders gaat het per maand misschien op d grote hoop.

Wij krijgen ook altijd veel terug.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Flower_L vr 25 jan 2013 - 3:14

PiP schreef:Wat vinden jullie trouwens van die berekening?
Ik vind het wel krom dat als je al veel verdiend je ook nog eens meer krijgt.
Het gaat toch niet om hoe hoge functie je hebt, maar om het feit dat je werkt?
Ze zouden dat dan eigenlijk moeten berekenen naar het aantal gewerkte uren.

ik zie het als compensatie voor de kdv toeslag, die juist lager wordt naarmate je meer verdient.





Wij krijgen ook altijd leuk bedrag terug. En wij betalen elke maand bruto hypotheek...dus wij wachten altijd met smart op de teruggave...vorig jaar konden we er een heel groot deel van vakantie Amerika bekostigen. Dit jaar sparen we denk ik.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Lady4 vr 25 jan 2013 - 9:36

Kun je dit ook met terugwerkende kracht terugvragen?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Flower_L vr 25 jan 2013 - 9:37

Dan moet je naar mijn weten opnieuw aangifte doen, of herzien.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  PiP vr 25 jan 2013 - 9:48

Lady4 schreef:Kun je dit ook met terugwerkende kracht terugvragen?
Heb je vorig jaar geen aangifte gedaan dan?
Als je dat wel gedaan hebt dan kan je er toch eigenlijk niet omheen?
Er wordt opgegeven moment gevraagd of je langer dan 6 maanden een kind onder een bepaalde leeftijd inwonend hebt gehad(iets in die trant). Neem aan dat je daar geen nee hebt ingevuld. Het bedrag zit bij de aangifte over het betreffende jaar in.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Star007 vr 25 jan 2013 - 10:30

blondje1313 schreef:Inderdaad zou het aantal gewerkte uren misschien eerlijker zijn.
Ik ben er wel blij mee, we krijgen dit jaar een flink bedrag terug omdat we alles altijd jaarlijks krijgen en niks vooraf per maand.

Star, over de ouderschapsverlofkorting, volgens mij maakt het niet uit of je betaald of onbetaald ouderschapsverlof hebt gehad, je moet wel achteruit gegaan zijn in salaris sinds 2011, anders krijg je het niet.
Ik heb in 2012 4 weken ouderschapsverlof achter mijn verlof geplakt. Ik heb toen een maand geen loon gehad. Daarna ben ik 30% minder gaan werken, dus in loon wat achteruit gegaan.
Mijn man neemt per sept. 2012 4 uur per week op, dus is ook in loon achteruit gegaan. Ik neem aan dat we dan aan de voorwaarden voldoen voor de korting.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Lady4 vr 25 jan 2013 - 10:39

PiP schreef:
Lady4 schreef:Kun je dit ook met terugwerkende kracht terugvragen?
Heb je vorig jaar geen aangifte gedaan dan?
Als je dat wel gedaan hebt dan kan je er toch eigenlijk niet omheen?
Er wordt opgegeven moment gevraagd of je langer dan 6 maanden een kind onder een bepaalde leeftijd inwonend hebt gehad(iets in die trant). Neem aan dat je daar geen nee hebt ingevuld. Het bedrag zit bij de aangifte over het betreffende jaar in.

Ik heb geen kinderen, dus heb dat niet gedaan nee. Wink Zonder gekheid, vroeg het even uit naam van mijn vriend. Die heeft een kindje met zijn ex. Maar zijn belastingaangfite wordt elk jaar door iemand gedaan die er verstand van heeft, dus ongetwijfeld zal het dan meegenomen zijn. Ze hebben de afgelopen jaren veel geld geruggekregen, maar dit kwam ook door verkoop en aankoop van een huis.

Ik begrijp uit jouw reactie dat je er niet speciaal aangifte voor hoeft te doen, maar dat het automatisch meegenomen wordt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Tania vr 25 jan 2013 - 10:53

Lady4 schreef:
PiP schreef:
Lady4 schreef:Kun je dit ook met terugwerkende kracht terugvragen?
Heb je vorig jaar geen aangifte gedaan dan?
Als je dat wel gedaan hebt dan kan je er toch eigenlijk niet omheen?
Er wordt opgegeven moment gevraagd of je langer dan 6 maanden een kind onder een bepaalde leeftijd inwonend hebt gehad(iets in die trant). Neem aan dat je daar geen nee hebt ingevuld. Het bedrag zit bij de aangifte over het betreffende jaar in.

Ik heb geen kinderen, dus heb dat niet gedaan nee. Wink Zonder gekheid, vroeg het even uit naam van mijn vriend. Die heeft een kindje met zijn ex. Maar zijn belastingaangfite wordt elk jaar door iemand gedaan die er verstand van heeft, dus ongetwijfeld zal het dan meegenomen zijn. Ze hebben de afgelopen jaren veel geld geruggekregen, maar dit kwam ook door verkoop en aankoop van een huis.

Ik begrijp uit jouw reactie dat je er niet speciaal aangifte voor hoeft te doen, maar dat het automatisch meegenomen wordt.

Combinatiekorting krijg je alleen als je allebei werkt en nog samen bent. Je vriend krijgt het dus niet, je hebt wel ook nog alleenstaande ouderkorting maar ik weet niet wat de voorwaarden daarvan zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting terug ivm krijgen kind en werken? - Pagina 3 Empty Re: Belasting terug ivm krijgen kind en werken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum