Stelling over zomervakantie
+22
_Lana_
Pommes
Atelier Madame
Sun88
SleepingBeauty
rapa nui
xxjojootjexx
shadow
Zonnetje
Sarah1985
Ilovethe90s
Siamsa
mzcharlotte
Susan
luisa
Taeda
SuperGrover
piene1983
Manderijn
Gympie
silly-one
Mari
26 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Stelling over zomervakantie
Ik ben het er niet mee eens. Tuurlijk, ik snap dat mensen met kinderen niet anders kunnen dan in de schoolvakanties, maar ik bijvoorbeeld heb een vriend die gebonden is aan de bouwvak. En bouwvak valt ook altijd in de schoolvakanties. Ik kan ook niet anders dan op dat moment. Dus doe het dan voor mensen met kinderen en mensen met partners die afhankelijk zijn van bouwvak
Gast- Gast
Mijn man en ik hebben bij hetzelfde bedrijf gewerkt (tuincentrum) daar was/is het ook zo dat personeel met schoolgaande kinderen voorrang heeft in de schoolvakanties. Helaas is het ook zo dat je in april/mei geen vakantie op mag nemen vanwege de voorjaarsdrukte. Zomervakantie gaat dan het personeel met kinderen. September mag niet vanwege kerstopbouw en november/december niet vanwege de kerstdrukte. Ja wanneer moeten wij dan in hemelsnaam op vakantie. Het was zelfs eens zo dat degene van de planning aan ons vroeg wanneer we eens vakantie oppakten want we hadden zoveel staan. Uiteindelijk toen maar in februari naar Egypte geweest. Maar nee ik vond dit helemaal niet fijn. Nu is het daar zo dat alle koopzondag/koopavonden tijd voor tijd is en die moet mijn man nu dus ook opmaken terwijl het nu slecht weer is e.d.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Ik heb dat altijd een vreemde regeling gevonden.
Bij mij op het werk heeft iedereen kinderen. Dat zou betekenen dat ik ( toen nog zonder kinderen ) verplicht ben om in het voorjaar of najaar te gaan.
Wij gingen wel eens in januari op vakantie en dan wilde ik ook wel vrij in de zomer.
Daar komt nog bij dat die mensen, waarvan de kinderen nu ouder zijn, nog steeds in de zomervakantie willen.
Ik wil er best heel veel rekening mee houden en wat schuiven, maar een zomervakantie is ook 6 weken, dus we moeten met de hele afdeling tot een beslissing komen.
Wat we nu trouwens doen, is of je neemt de eerste 3 weken, of de 2e 3 weken van de zomervakantie.
Wel zo eerlijk.
Bij mij op het werk heeft iedereen kinderen. Dat zou betekenen dat ik ( toen nog zonder kinderen ) verplicht ben om in het voorjaar of najaar te gaan.
Wij gingen wel eens in januari op vakantie en dan wilde ik ook wel vrij in de zomer.
Daar komt nog bij dat die mensen, waarvan de kinderen nu ouder zijn, nog steeds in de zomervakantie willen.
Ik wil er best heel veel rekening mee houden en wat schuiven, maar een zomervakantie is ook 6 weken, dus we moeten met de hele afdeling tot een beslissing komen.
Wat we nu trouwens doen, is of je neemt de eerste 3 weken, of de 2e 3 weken van de zomervakantie.
Wel zo eerlijk.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik denk dat je in dit soort dingen gewoon een beetje rekening met elkaar moet houden.
Er zijn genoeg mensen die om de een of andere reden alleen in de schoolvakanties op vakantie kunnen. Lijkt me niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houdt, omdat die persoon anders dus helemaal niet weg kan. Zou het alleen niet eerlijk vinden als die persoon dan bijvoorbeeld 4/5 weken vrij neemt, waardoor een ander niet kan.
Bij mijn oude werkgever was het zo dat je of de eerste 3 of de laatste 3 weken van de vakantie vrij kon krijgen. Dat werkte wel goed. Zo waren er genoeg mensen aanwezig, maar kon je wel in die weken op vakantie als je dat wilde.
Er zijn genoeg mensen die om de een of andere reden alleen in de schoolvakanties op vakantie kunnen. Lijkt me niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houdt, omdat die persoon anders dus helemaal niet weg kan. Zou het alleen niet eerlijk vinden als die persoon dan bijvoorbeeld 4/5 weken vrij neemt, waardoor een ander niet kan.
Bij mijn oude werkgever was het zo dat je of de eerste 3 of de laatste 3 weken van de vakantie vrij kon krijgen. Dat werkte wel goed. Zo waren er genoeg mensen aanwezig, maar kon je wel in die weken op vakantie als je dat wilde.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Nee ik vind niet dat mensen met kinderen standaard voorrang moeten krijgen. Wel vind ik dat er rekening mee gehouden moet worden. Maar je kan niet iedereen zonder kinderen uitsluiten van de zomervakantie.
Ik neem zelf nog buiten de schoolvakantie vakantie zolang de oudste niet leerplichtig is. Daarna wil ik ook in de schoolvakantie en dat is bij ons nogal een gedoe dus hoop dat er tegen die tijd misschien andere mensen buiten de schoolvakantie nemen.
Ik neem zelf nog buiten de schoolvakantie vakantie zolang de oudste niet leerplichtig is. Daarna wil ik ook in de schoolvakantie en dat is bij ons nogal een gedoe dus hoop dat er tegen die tijd misschien andere mensen buiten de schoolvakantie nemen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hier geen kinderen, maar wel vast zittend aan de zomervakantie. Als er iemand meegaat op vakantie die als taxichauffeur kinderen naar speciaal onderwijs brengt zit je toch echt aan de schoolvakanties vast.
Dus ik ben het niet eens met de stelling. Gewoon allemaal kijken naar wat mogelijk is.
Dus ik ben het niet eens met de stelling. Gewoon allemaal kijken naar wat mogelijk is.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Het valt me nog reuze mee hoeveel mensen het er niet mee eens zijn. Ik ben het er ook niet mee eens, maar mijn werkgever wil het in het sociaal manifest hebben. Nu heb ik een mail gestuurd waarin ik aangeef het wel zo netjes vind dat niet alleen gezinnen maar ook mensen die om andere reden genoodzaakt zijn in de zomervakantie weg te gaan hun dagen te mogen opnemen. Liever helemaal niet maarja.
Er stond ook in dat wanneer een afdeling er niet uit komt degene die het langst in dienst zit de gevraagde vakantie krijgt daar heb ik ook nog maar even mijn vraagtekens bij gezet. Dan zou iemand het dus altijd zo kunnen klaarspelen dat die zijn/haar zin krijt.
Er stond ook in dat wanneer een afdeling er niet uit komt degene die het langst in dienst zit de gevraagde vakantie krijgt daar heb ik ook nog maar even mijn vraagtekens bij gezet. Dan zou iemand het dus altijd zo kunnen klaarspelen dat die zijn/haar zin krijt.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Mari schreef:Het valt me nog reuze mee hoeveel mensen het er niet mee eens zijn. Ik ben het er ook niet mee eens, maar mijn werkgever wil het in het sociaal manifest hebben. Nu heb ik een mail gestuurd waarin ik aangeef het wel zo netjes vind dat niet alleen gezinnen maar ook mensen die om andere reden genoodzaakt zijn in de zomervakantie weg te gaan hun dagen te mogen opnemen. Liever helemaal niet maarja.
Dat vind ik een hele mooie zin om te onthouden. Geweldig! Dit is dus absoluut niet mogelijk. Je kunt niet op die manier onderscheid maken tussen je personeel joh. Wat een mafkees.
Ontopic: ik vind het op zich logisch dat gezinnen met kinderen voorgaan, maar er moet inderdaad naar de algehele situatie van de werknemer gekeken worden. Waarom wilt iemand vrij in een bepaalde periode? Mijn vriend moest de afgelopen jaren ook vrij zijn in de zomervakantie, omdat ik nog studeer. Zou lullig zijn geweest als hij dat niet kreeg omdat hij geen kinderen heeft. Nee, geen kinderen inderdaad, maar hij heeft wel mij Zijn collega's hebben geen schoolgaande kinderen, dus dat probleem was er eigenlijk nooit. Er hoort gewoon naar elke situatie afzonderlijk gekeken te worden.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zomervakantie
» Zomervakantie Tsjechië?
» Dagjes weg in de zomervakantie
» Kraamfeest en zomervakantie
» Twijfel over zomervakantie...
» Zomervakantie Tsjechië?