Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft er lenzen met minimale sterkte?

+3
Rush
Antibes
Linnie1985
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wie heeft er lenzen met minimale sterkte? - Pagina 2 Empty Re: Wie heeft er lenzen met minimale sterkte?

Bericht  Chocolate Cookie di 5 feb 2013 - 3:20

Ik heb ook een lage sterkte en cilinder, ben toevallig net terug van de opticien. Want zoek een nieuw montuur. Helaas zit lenzen er voor mij ook niet in Sad
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er lenzen met minimale sterkte? - Pagina 2 Empty Re: Wie heeft er lenzen met minimale sterkte?

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 3:34

Chocolate Cookie schreef:Ik heb ook een lage sterkte en cilinder, ben toevallig net terug van de opticien. Want zoek een nieuw montuur. Helaas zit lenzen er voor mij ook niet in Sad

Ik heb nu wel lenzen hoor alleen niet met cilinder want ze hebben de sterkte wat verhoogt naar min 1 om het zo wat te compenseren.

Wat ik wel heb gemerkt als ik achter mijn laptop zit krijg ik zere ogen en als ik achter mijn iPad zit niet terwijl ik beide lees.

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 di 5 feb 2013 - 3:43

rituals schreef:Effe een vraagje.

Hadden jullie ook in het begin (de eerste paar dagen) last van dat het op een gegeven moment wat wazig werd met lenzen in?

Als ik ze net in heb kan ik goed achter de laptop zitten/ lezen en tv kijken maar als ik een uurtje of 4 verder ben begint het wazig te worden en voelt het hetzelfde als helemaal zonder lenzen.

Zagen jullie meteen goed?

Ik heb daar allen 's avonds last van.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 0:10

echt vaag zit nu weer achter mijn laptop en zie weer wat onscherp beetje wazig en wordt wat duizelig terwijl ik achter mijn ipad zit of tv kijk heb ik nergens last van en juist heel scherp zie.

Een boek lezen gaat ook niet handig maar zonder helemaal niet.

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 6 feb 2013 - 2:53

rituals schreef:echt vaag zit nu weer achter mijn laptop en zie weer wat onscherp beetje wazig en wordt wat duizelig terwijl ik achter mijn ipad zit of tv kijk heb ik nergens last van en juist heel scherp zie.

Een boek lezen gaat ook niet handig maar zonder helemaal niet.

Wanneer moet je terug om ze te checken nadat je ze een aantal uur in hebt gehad? Of anders zelf even langs lopen.

Ik had dat ook, was eiwitaanslag. Heb toen ander type lenzen gekregen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gigi_ wo 6 feb 2013 - 7:09

Even een vraag hoor.. Je had -0.50 en een cilinder van -0.25 toch?
En dan heb je nu lenzen van -1.00?

Als dit zo is snap ik wel dat je klachten krijgt want dan heb je te sterke lenzen en moeten je ogen de hele dag + sterkte aanmaken om het teveel aan - te compenseren.
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 7:46

Gigi_ schreef:Even een vraag hoor.. Je had -0.50 en een cilinder van -0.25 toch?
En dan heb je nu lenzen van -1.00?

Als dit zo is snap ik wel dat je klachten krijgt want dan heb je te sterke lenzen en moeten je ogen de hele dag + sterkte aanmaken om het teveel aan - te compenseren.

Handmatig meten was mijn sterkte meer afwijkend dan met het apparaat zei de man bij Pearle.

Gast
Gast

Bericht  Gigi_ wo 6 feb 2013 - 7:48

Ah ok! Dan kan het inderdaad.
Dan kan het ook zijn dat je ogen te droog worden, dat gebeurt namelijk sneller als je achter de laptop zit of leest, dan knipper je minder.
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 7:50

Misschien is het licht van de tv en de iPad beter kan dit ook?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 23:39

Ik kan goed tegen mijn lenzen heb er geen last van voel ze bijna niet.
Ik heb ze nu 1,5 week en heb voor over een halve week een afspraak bij de pearle om alles te checken.

Zonder lenzen kan ik niet scherp stellen bij tv kijken, computeren en lezen en zie ik ook gewoon onscherp waardoor ik ga turen, hoofdpijn krijg en duizelig wordt.

Wat ik constateer met lenzen is dat ik scherper zie met mijn lenzen in op het eerste blik wat zeer prettig is. Maar zodra ik wil gaan scherp stellen bijvoorbeeld bij lezen, computeren word ik duizelig en krijg ik weer die drukkende hoofdpijn. Wel allemaal in mindere mate maar ik heb er nog steeds last van.

Vraag me af of dit wel werkt voor mij. Ik heb per oog -0,25 cilinder afwijking erbij wat niet in de lenzen verwerkt kon worden en ik vraag me af of het daar aan kan liggen. Bij de pearle zeggen ze van niet.

Lenzen helpt dus wel maar niet voor al mijn klachten dus vraag me af of ik ze moet nemen want die keus is aan mij zeggen ze bij de pearle.

Gast
Gast

Bericht  Gigi_ wo 13 feb 2013 - 7:12

Als de lenzen je klachten niet oplossen heeft het niet zoveel zin toch?
Wat nog kan is dat je sterkte toch nog aangepast moet worden maar dat wordt bij de controle bekeken.

Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Puggle wo 13 feb 2013 - 10:45

Zoeizo word een cilinder van 0,25 niet in lenzen gedaan. Dat is gewoon te weinig. Misschien nog eens op de controle kijken of je wel goed bent opgemeten? Misschien is daar wat verkeerd gegaan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: