Wie heeft er lenzen met minimale sterkte?
+3
Rush
Antibes
Linnie1985
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wie heeft er lenzen met minimale sterkte?
Ik heb namelijk bij allebei mijn ogen -0,50 en allebei -0,25 cilinder.
Zijn er hier meiden die lenzen met een lage sterkte en hoe bevalt dit?
Hoeveel ben je kwijt per maand?
Ben ooit eens bij de hans anders geweest en daar hebben ze me weg gestuurd met dat lenzen voor deze sterkte niet bestaan. Nu kom ik net bij de pearl vandaan omdat ik er echt last van heb en hun hebben ze wel zeggen ze. Beetje vreemd maar ik hoop het zo!
Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Zijn er hier meiden die lenzen met een lage sterkte en hoe bevalt dit?
Hoeveel ben je kwijt per maand?
Ben ooit eens bij de hans anders geweest en daar hebben ze me weg gestuurd met dat lenzen voor deze sterkte niet bestaan. Nu kom ik net bij de pearl vandaan omdat ik er echt last van heb en hun hebben ze wel zeggen ze. Beetje vreemd maar ik hoop het zo!
Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Gast- Gast
Re: Wie heeft er lenzen met minimale sterkte?
Ik heb rechts -0,25 en -1,75 en links weet alleen dat mijn oog -50 was, maar volgens mijn opticien is (ik d8 links) wat beter geworden ipv slechter. En ja ik heb gewoon voor beide ogen lenzen.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook hele lage sterkte en rechts een halve cilinder. Ik heb maandlenzen en doe daar langer mee, omdat ik ook erg vaak geen lenzen draag. Mag ze dertig keer dragen. Kosten weet ik serieus al niet meer, aan mij heb je dus niets haha.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Linnie1985 schreef:Ik heb rechts -0,25 en -1,75 en links weet alleen dat mijn oog -50 was, maar volgens mijn opticien is (ik d8 links) wat beter geworden ipv slechter. En ja ik heb gewoon voor beide ogen lenzen.
cilinder?
Gast- Gast
Dus het bestaat wel? dan roepen ze bij de hand anders dus maar wat
Gast- Gast
Maar is die sterkte gemeten voor een bril of voor lenzen? Ik heb namelijk ook een cilinder van 0,25 met bril, maar omdat lenzen direct op het oog zitten, heb ik geen cilinder nodig in m`n lenzen.
Edit; Ik weet niet of het verschil maakt dat ik bijna nooit lenzen draag.
Ik ben ook bij Hans Anders en ik kon gewoon lenzen met cilinder krijgen hoor. Maar het was dus niet nodig.
Edit; Ik weet niet of het verschil maakt dat ik bijna nooit lenzen draag.
Ik ben ook bij Hans Anders en ik kon gewoon lenzen met cilinder krijgen hoor. Maar het was dus niet nodig.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Maar is die sterkte gemeten voor een bril of voor lenzen? Ik heb namelijk ook een cilinder van 0,25 met bril, maar omdat lenzen direct op het oog zitten, heb ik geen cilinder nodig in m`n lenzen.
bril.
Aankomende zaterdag gaan ze lenzen aanmeten bij mij.
Bij de hans anders ben ik ook een keer op een lenzen afspraak geweest en toen bestond het niet wat ze berekent hadden een -0,25 cilinder was te weinig.
Laatst aangepast door rituals op do 24 jan 2013 - 4:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja, de ene opticien is de andere niet. Ik heb altijd hele goede ervaringen met 'mijn' Hans Anders, maar daar werkt ook een vrouwtje waarvan ik denk dat ze er voor de sier staat. Dat verschilt soms zo erg.
Rush- Lady Post-a-lot
rituals schreef:Dus het bestaat wel? dan roepen ze bij de hand anders dus maar wat
Ik ben ook met min een kwart en min een half begonnen volgens mij. Moest toen rijexamen doen en had toch wel moeite een nummerbord te lezen aan de overkant van de straat. Anders was ik niet eens bij de opticien beland.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik ben duizelig en heb gedurende de dag een zweverig drukkend gevoel in mijn hoofd en als ik iets wil lezen dan gaat het dansen. Soms moet ik bijna overgeven omdat ik me niet lekker voel. Als dan mijn bril opzet dat zakt dit en voel ik me goed tot ik hem weer af zet.
Gast- Gast
Ik, sinds een goeie maand.
Ik heb nu dan -1.25 beide ogen, en ben per halfjaar 59 euro kwijt, zachte lenzen, maand. Geen cillinder. Ik heb de goedkoopste op dit moment, de basis, en die bevallen me prima, zijn mn allereerste lenzen.
Van Pearl. Superservice, hier tenminste wel.
Ik heb nu dan -1.25 beide ogen, en ben per halfjaar 59 euro kwijt, zachte lenzen, maand. Geen cillinder. Ik heb de goedkoopste op dit moment, de basis, en die bevallen me prima, zijn mn allereerste lenzen.
Van Pearl. Superservice, hier tenminste wel.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Om even antwoord te geven op de cilinder vraag.. -0.25 cilinder bestaat inderdaad niet in lenzen. Dan kun je alleen de -0.50 corrigeren.
Gigi_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10
Gigi_ schreef:Om even antwoord te geven op de cilinder vraag.. -0.25 cilinder bestaat inderdaad niet in lenzen. Dan kun je alleen de -0.50 corrigeren.
bij pearl zeiden ze van wel.
Gast- Gast
Geloof me, ook pearle heeft dat niet
edit: maar dat is dan ook vaak niet nodig, -0.25 cilinder met lenzen. Vandaar.
Gigi_- Fluisteraar
Gigi_ schreef:Geloof me, ook pearle heeft dat niet
in mijn bril zit het wel geloof ik.
Ben benieuwd of pearl me wel kan helpen met lenzen wat hans anders niet kon omdat de sterkte zo weinig was.
Gast- Gast
Klopt! In brillen kun je de kleinste sterktes corrigeren. Met lenzen helaas niet.
Je zult in jou geval dan ook altijd een fractie scherper zien met je bril dan met lenzen.
Je zult in jou geval dan ook altijd een fractie scherper zien met je bril dan met lenzen.
Gigi_- Fluisteraar
Hoop niet dat ze dan weer niks kunnen doen voor me want het kost wel 35 euro.
Lijkt me sterk dat ze me kunnen helpen dan als het niet bestaat en de afwijking maar minimaal is.
Lijkt me sterk dat ze me kunnen helpen dan als het niet bestaat en de afwijking maar minimaal is.
Gast- Gast
Je kunt prima lenzen van -0.50 dragen hoor! Alleen even uitproberen of dat ook je klachten oplost of dat je het echt door die -0.25 cilinder hebt.
Gigi_- Fluisteraar
Graag gedaan hoor, succes! Voor vragen kun je altijd pm-en.
Gigi_- Fluisteraar
Dit staat op mijn lenzen doosje PWR betekend de sterkte, en CYL is de cilinder:
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Effe een vraagje.
Hadden jullie ook in het begin (de eerste paar dagen) last van dat het op een gegeven moment wat wazig werd met lenzen in?
Als ik ze net in heb kan ik goed achter de laptop zitten/ lezen en tv kijken maar als ik een uurtje of 4 verder ben begint het wazig te worden en voelt het hetzelfde als helemaal zonder lenzen.
Zagen jullie meteen goed?
Hadden jullie ook in het begin (de eerste paar dagen) last van dat het op een gegeven moment wat wazig werd met lenzen in?
Als ik ze net in heb kan ik goed achter de laptop zitten/ lezen en tv kijken maar als ik een uurtje of 4 verder ben begint het wazig te worden en voelt het hetzelfde als helemaal zonder lenzen.
Zagen jullie meteen goed?
Gast- Gast
Ja rituals, dat heb ik. Ik kan niet tegen lenzen.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ja rituals, dat heb ik. Ik kan niet tegen lenzen.
Dat is balen!! misschien kan ik er ook niet tegen dan. Had je last van je ogen?
Ik heb verder geen last van mijn ogen en ik voel ze na een tijdje niet meer zitten.
Ik heb ze net even uit gedaan om te spoelen met lenzen vloeistof. Toen ik ze uit deed kreeg ik nog veel meer last van wazig zicht/ hoofdpijn/ duizelig dan wat ik al had. Toen deed ik ze weer in en heb ik er nog steeds last van meer wel een stuk minder dan zonder.
Gast- Gast
Ik kreeg m`n lenzen er niet meer uit. Alsof ze compleet vastgezogen zaten. Ik kon ze wel heen en weer bewegen, maar ze kwamen niet van m`n oogbol af.
Nu heb ik nog heel soms lenzen in, maar het voelt gewoon niet goed. Het is wazig en ik krijg er geïrriteerde ogen van. Daarom wil ik ze ooit laten laseren.
Nu heb ik nog heel soms lenzen in, maar het voelt gewoon niet goed. Het is wazig en ik krijg er geïrriteerde ogen van. Daarom wil ik ze ooit laten laseren.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?
» Help! sinds kort ruik ik naar zweet. ik snap er niks van
» Lenzen
» Lenzen
» Lenzen
» Help! sinds kort ruik ik naar zweet. ik snap er niks van
» Lenzen
» Lenzen
» Lenzen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: