lunchtopic... wat eet jij graag ipv brood?!
+12
Lady4
Miss Cupcake
SuzieQ
loura
Pseudoniem
Sophiee
Punk'd
strawberry
madam
Fortissimo
Marin
Pien
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
lunchtopic... wat eet jij graag ipv brood?!
Ik ben absoluut geen brood eter, 's ochtends ontbijt ik met sesam crackers en op het werk eet ik donkerbruin pompoenbrood. Vandaag ben ik lekker vrij en wil ik graag wat anders als brood eten maar wel gezond.
Wie heeft er een leuk/ lekker idee?
Wie heeft er een leuk/ lekker idee?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: lunchtopic... wat eet jij graag ipv brood?!
Ik eet echt bijna nooit brood voor de lunch.
Ik eet heel vaak restjes eten, maar dat moet je maar net in huis hebben. Gezien wij heel vaak veel groenten eten, wok ik vaak beetje groenten op, soort warme salade dan dus. Of gewoon rauwkostsalade als ik dat in huis heb. Soep eet ik ook heel veel. Of gewoon vier crackers met beleg. En heel soms bak ik een eitje en dan vul ik 't lekker met wat tomaatjes en bosui enzo en eet ik 't zonder brood op.
Ik eet heel vaak restjes eten, maar dat moet je maar net in huis hebben. Gezien wij heel vaak veel groenten eten, wok ik vaak beetje groenten op, soort warme salade dan dus. Of gewoon rauwkostsalade als ik dat in huis heb. Soep eet ik ook heel veel. Of gewoon vier crackers met beleg. En heel soms bak ik een eitje en dan vul ik 't lekker met wat tomaatjes en bosui enzo en eet ik 't zonder brood op.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Restjes hebben wij niet echt eigenlijk... Zag net een blikje ragout staan, hebben veel paprika's, komkommer, eieren, diverse soorten brood, crackers, wraps...
Verder wel veel diepvriesgroente maar daar wil ik eigenlijk niet aankomen.
Verder wel veel diepvriesgroente maar daar wil ik eigenlijk niet aankomen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ragout is niet echt gezond. Wel lekker
Je kan natuurlijk lekker eitje bakken.
Je kan natuurlijk lekker eitje bakken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Omelet, salade, rauwkost, gekookte eieren, crackers met light smeerkaas van de Lidl , soep, restje avondeten van de dag daarvoor.
Gast- Gast
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik maak meestal een salade met van alles wat ik in huis heb.
Als ik thuis lunch eet ik ook meestal restjes, heerlijk vind ik dat.
Als ik thuis lunch eet ik ook meestal restjes, heerlijk vind ik dat.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Ik vind brood ook niet zo lekker dus de laatste tijd lunch ik met een tosti, hard broodje gezond, hard broodje rookvlees of gewoon met yoghurt en cruesli en wat fruit.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Ik at heel vaak een tartaartje en dan een gebakken eitje erop. Jummie en vullend!
Of een speltcracker of meergranen cracker met gerookte zalm en een eitje.
Op mijn werk eet iemand steeds gerookte kip. Dus gewoon een kipfilet, maar die snijd ze zelf in stukjes voor in een salade of op brood.
Of een speltcracker of meergranen cracker met gerookte zalm en een eitje.
Op mijn werk eet iemand steeds gerookte kip. Dus gewoon een kipfilet, maar die snijd ze zelf in stukjes voor in een salade of op brood.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Soep, crackers, een eitje of een gevulde wrap.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
ik eet iedere dag salades met bonen, paprika, kool, etc en veel kruiden en een goede olie
Pseudoniem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13
Salade, gebakken eitje en als ik linzen in huis heb van de dag ervoor eet ik dat. Tegenwoordig maak ik verse sapjes en voor s'middags maak ik meestal een groenten sap. Dat vult alleen niet goed genoeg voor de hele dag dus dan eet ik er nog een rijstenwafel bij.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Zijn jullie allemaal thuis tussen de middag? Ik kan op mijn werk niet gaan bakken, dan moet ik het toch hebben van mijn zelf meegebrachte crackers ofzo.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
maar je kan toch wel iets opwarmen? (magnetron) of anders 's ochtends of de avond ervoor een salade maken?SuzieQ schreef:Zijn jullie allemaal thuis tussen de middag? Ik kan op mijn werk niet gaan bakken, dan moet ik het toch hebben van mijn zelf meegebrachte crackers ofzo.
Pseudoniem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13
Ik ben echt geen brood eter! Ik eet als lunch vaak salades, allerlei soorten. Of crackers met filet american, gekookt eitje, gerookte zalm. Soepje. Gebakken ei/omelet. Behalve het gebakken ei kan ik bovenstaande meenemen naar mijn werk!
Miss Cupcake- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 26-01-13
SuzieQ schreef:Zijn jullie allemaal thuis tussen de middag? Ik kan op mijn werk niet gaan bakken, dan moet ik het toch hebben van mijn zelf meegebrachte crackers ofzo.
Ik ga idd soms wel tussen de middag naar huis dus dan bak ik wel eens een eitje . Ik ga ook vaak even buiten de deur ergens eten. Dan neem ik dus soepje of een salade.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Maar mensen die restjes eten tussen de middag, eten jullie dan 's s avonds twee keer warm? Want dan eet je in principe toch twee keer warm op een dag? Lijkt me niet zo gezond..
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik eet vaak een rijstewafel met kaas, heerlijk. Is echt een nieuwe verslaving van me.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Lady4 schreef:Maar mensen die restjes eten tussen de middag, eten jullie dan 's s avonds twee keer warm? Want dan eet je in principe toch twee keer warm op een dag? Lijkt me niet zo gezond..
Waarom lijkt je dat niet zo gezond? Er is toch niks mis met een (gezonde) warme maaltijd? In Marokko en Frankrijk (en ik denk eigenlijk in de meeste landen) worden er meer warme dan koude maaltijden gegeten. Als je ziet hoe fit de oma's van mijn man zijn, die zijn 105 en 110 jaar oud maar die lopen nog gerust 4 trappen op naar het dakterras met 8 kilo wasgoed, weer naar beneden en nog een 8 kilo wasgoed naar boven! Dat zien we de bejaarden hier niet doen. Ik denk serieus dat een gezonde warme maaltijd gezonder is dan de meeste lunchen die hier in Nederland worden genuttigd. Toen ik in Parijs woonde en als we in Marokko zijn eten we ook 2 keer warm, ik voel mij dan ook veel fitter en zo voldaan dat ik uberhaupt niet de behoefte heb aan een koekje oid bij de thee.
Uiteraard moet je het dan niet hebben van volvette lasagne met bechamelsaus en nog een laag 48+ kaas erop.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Waldkorn beschuit met beleg. Is toch anders dan brood en gezond!
Sazzle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 385
Een zak chips
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Cow schreef:Een zak chips
Ook heel lekker!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is gezonder: zuurdesem brood of spelt brood?
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
» Oud brood
» kma en brood
» Hoe smeer jij je brood?
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
» Oud brood
» kma en brood
» Hoe smeer jij je brood?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: