Rekening houden met wat anderen denken bij wat je koopt/doet
+13
Mari
Marin
Rush
Fortissimo
xxjojootjexx
Lenthe
Tania
Krullebol
Polly
VeryCherry
Gympie
Poubelle
rapa nui
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Rekening houden met wat anderen denken bij wat je koopt/doet
Laatst weer wat enquetes ingevuld en daar komen dan bij onderwerpen als supermarktproducten, vakanties of wat dan ook vaak vaak vragen voorbij of je bij de aanschaf rekening houd met je imago, wat vrienden/bekenden ervan kunnen denken als je bepaalde dingen of merken koopt of doet. Ik zat deze vragen met verbazing te lezen, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik me dit zou afvragen of dingen hierom zou laten of niet kopen. Misschien bij een heel uitzonderlijk iets wel maar niet bij gewone huis/tuin/keukendingen.
Bij wat voor dingen hou jij rekening met je imago? Koop jij pas iets als vrienden/familie dit ook al hebben zodat je weet wat zij er van vinden? Als jij een bekende in een supermarkt tegen komt pak jij dan wel de C-merken die je normaal neemt of pak je dan een A-merk? Kijk je om je heen voor je bepaalde kledingwinkels binnenstapt voor het geval een bekende je zou kunnen zien?
Bij wat voor dingen hou jij rekening met je imago? Koop jij pas iets als vrienden/familie dit ook al hebben zodat je weet wat zij er van vinden? Als jij een bekende in een supermarkt tegen komt pak jij dan wel de C-merken die je normaal neemt of pak je dan een A-merk? Kijk je om je heen voor je bepaalde kledingwinkels binnenstapt voor het geval een bekende je zou kunnen zien?
Laatst aangepast door rapa nui op wo 23 jan 2013 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Rekening houden met wat anderen denken bij wat je koopt/doet
Nee hoor, dat maakt mij niets uit.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik maak ook wel eens van die enquêtes waar vragen in voorkomen als: als ik dit merk koop voel ik mij stoer of met dit merk kan ik bij mijn vrienden aankomen.
Dan trek ik wel mijn wenkbrauw op en denk: seriously? Maar toch denk ik dat daar wel een bepaalde theorie achter zit en het (onbewust) wel zo werkt. Marketingtechnisch gezien best interessant.
Dan trek ik wel mijn wenkbrauw op en denk: seriously? Maar toch denk ik dat daar wel een bepaalde theorie achter zit en het (onbewust) wel zo werkt. Marketingtechnisch gezien best interessant.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Het zal me werkelijk de reet roesten wat een ander vind van wat ik koop.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, dat boeit me dus echt niet. Vind het eigenlijk ook sneu voor de mensen die zich er wel iets van aantrekken.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Nee dat boeit mij niet echt met kleding enzo of dat ik iemand tegenkom. Maar als iemand komt lunchen dan koop ik nog wel eens lekkere broodjes, maar dan doe ik dus geen euroshopper maar iets duurdere...
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Nee dat maakt me echt niks uit.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat veel mensen antwoorden dat ze daar geen rekening mee houden, maar het onbewust wel doen.
Ikzelf houd er wel rekening mee, als ik eerlijk ben... Ik neem liever een tas van de AH mee dan van de Aldi. Ik zou niet zo snel een vest van de Action kopen, ook al vind ik het leuk. Ik vind het leuk als ik een mooi kledingstuk heb en het is van een wat duurder merk.
Het is niet dat ik alleen maar dure dingen koop, want dat kan ik gewoon niet betalen. En daarbij moeten het bij mij wel altijd normale prijzen zijn. Als ik kijk naar die tassen in het topic van Carrie (?) en ik zie dat er tassen tussen staan van meer dan € 1000,-,dat kan ik dan weer niet begrijpen dat mensen dat ervoor willen betalen.
Ikzelf houd er wel rekening mee, als ik eerlijk ben... Ik neem liever een tas van de AH mee dan van de Aldi. Ik zou niet zo snel een vest van de Action kopen, ook al vind ik het leuk. Ik vind het leuk als ik een mooi kledingstuk heb en het is van een wat duurder merk.
Het is niet dat ik alleen maar dure dingen koop, want dat kan ik gewoon niet betalen. En daarbij moeten het bij mij wel altijd normale prijzen zijn. Als ik kijk naar die tassen in het topic van Carrie (?) en ik zie dat er tassen tussen staan van meer dan € 1000,-,dat kan ik dan weer niet begrijpen dat mensen dat ervoor willen betalen.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Het boeit me echt niets. Ik koop van alles bij de Action en ga gerust met een tas van de Aldi over straat als het moet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Oh ik doe dat op zich wel hoor. Zeker met kleding wel. Ik koop soms best kleding van bepaalde merken waarvan ik weet dat m'n vriend het leuk vindt, hoewel het wel altijd een vereiste is dat ik 't zelf ook leuk vind, natuurlijk. En ik denk dat er ook best meiden zijn die rekening houden met hun werk/baas, wat daarvoor geschikt is.
Ik ben best merkbewust, zowel van kleding als van Amerken in de supermarkt, of eigenlijk, liever gewoon naar de duurdere supermarkt gaan.
En qua vakanties zal ik eerder voor de reizen in het iets duurdere, luxe segment kiezen dan de busreis naar Spanje of all inclusive naar Turkije. Maar ik vind ook dat dat beetje met leeftijd te maken hebben. In m'n studententijd heb ik genoeg in hostels geslapen, wat prima was, maar nu heb ik meer zoiets van been there done that en ben blij dat ik nu meer kan betalen en dan doe ik dat graag.
Ik denk dat ik bij dat alles toch wel onbewust rekening hou met m'n imago. Ik vind bepaalde merk-dingen wel leuk en wat dat uitstraalt. Het is niet alsof ik me dan stoer like a gangsta voel, maar ik voel me wel in m'n sas met m'n aankoop en blij dat m'n omgeving kan zien wat voor leuke aankoop ik nou weer heb gedaan
Ik ben best merkbewust, zowel van kleding als van Amerken in de supermarkt, of eigenlijk, liever gewoon naar de duurdere supermarkt gaan.
En qua vakanties zal ik eerder voor de reizen in het iets duurdere, luxe segment kiezen dan de busreis naar Spanje of all inclusive naar Turkije. Maar ik vind ook dat dat beetje met leeftijd te maken hebben. In m'n studententijd heb ik genoeg in hostels geslapen, wat prima was, maar nu heb ik meer zoiets van been there done that en ben blij dat ik nu meer kan betalen en dan doe ik dat graag.
Ik denk dat ik bij dat alles toch wel onbewust rekening hou met m'n imago. Ik vind bepaalde merk-dingen wel leuk en wat dat uitstraalt. Het is niet alsof ik me dan stoer like a gangsta voel, maar ik voel me wel in m'n sas met m'n aankoop en blij dat m'n omgeving kan zien wat voor leuke aankoop ik nou weer heb gedaan
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dit maakt mij ook echt niks uit.
Voel mij niet stoerder met merkkleding dan met een wibra trui aan.
Wel koop ik CocaCola, maar dat is omdat alle andere cola niet binnen te houden is
Voel mij niet stoerder met merkkleding dan met een wibra trui aan.
Wel koop ik CocaCola, maar dat is omdat alle andere cola niet binnen te houden is
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Marin schreef:Oh ik doe dat op zich wel hoor. Zeker met kleding wel. Ik koop soms best kleding van bepaalde merken waarvan ik weet dat m'n vriend het leuk vindt, hoewel het wel altijd een vereiste is dat ik 't zelf ook leuk vind, natuurlijk. En ik denk dat er ook best meiden zijn die rekening houden met hun werk/baas, wat daarvoor geschikt is.
Maar moet het hierom dan persé een merk product zijn?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Natuurlijk moet ik wel rekening houden met m`n werk/baas qua kleding, maar dat is niet merkgerelateerd.
Edit; ik heb trouwens geen ongepaste kleding. Dus in principe hoef ik er ook geen rekening mee te houden. Alles wat ik koop is geschikt voor op m`n werk.
Edit; ik heb trouwens geen ongepaste kleding. Dus in principe hoef ik er ook geen rekening mee te houden. Alles wat ik koop is geschikt voor op m`n werk.
Laatst aangepast door Rush op wo 23 jan 2013 - 22:19; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
Fortissimo schreef:Marin schreef:blij dat m'n omgeving kan zien wat voor leuke aankoop ik nou weer heb gedaan
Maar moet het hierom dan persé een merk product zijn?
Neuh dat niet persé, ik heb ook Primark kleding vol trots geshopt en geshowd Maar vanaf wanneer is iets een 'merk' product. Kijk, een Tommy Hilfiger shirtje noem je merkkleding, maar Esprit is toch ook een merk? En H&M? Ik weet nooit zo goed waar je die grens legt. Gevoelsmatig leg ik die grens pas bij Tommy. Maar da's toch gek? Ik vind dat best een raar maar interessant concept.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Het boeit mij echt niet. Het gaat mij er echt om dat het product is wat ik zoek. Als de lamshaasjes van de Aldi de lekkerste zijn, dan haal ik die. Maar als de cola van Coca Cola het lekkerst is haal ik die. Met kleding net zo, als het maar is wat ik zoek. En dan maakt het me echt niet uit welk merk het is. Natuurlijk hou ik wel rekening met mijn werk in die zin dat ik sommige dingen daar niet aan kan maar dat heeft meer met het imago van de zaak te maken dan met dat van mij haha.
Gast- Gast
Ik beleef helemaal geen lol aan merk producten eerlijk gezegd.
Als ik het eens wél koop, blijft het door mijn hoofd heen spoken dat ik voor de prijs van dat shirtje ook 3 of 4 merkloze shirtjes had kunnen kopen
Qua boodschappen haal ik veel euroshopper en eigen merk producten, maar de chips bijvoorbeeld haal ik wel van Lays en de leverworst van Kroon, gewoon omdat ik die veel lekkerder vind.
Oh en nog een voorbeeldje: Mijn leren motorpak is merkloos. Laatst had ik het met mijn vriend over een loterij, wat we met het geld zouden doen als we veel zouden winnen. Hij vroeg toen of ik graag een motorpak van een mooi merk zou willen hebben, en was verbaasd dat ik met nee antwoorden.
Tja, ik ben blij met mijn pak, heb hem juist laten vermaken, mijn nickname achterop laten zetten enzo.. En heb er nog niet mee kunnen rijden omdat ik daarna in de ziektewet kwam.
Ik vind mijn pak nog prima, haha!
Als ik het eens wél koop, blijft het door mijn hoofd heen spoken dat ik voor de prijs van dat shirtje ook 3 of 4 merkloze shirtjes had kunnen kopen
Qua boodschappen haal ik veel euroshopper en eigen merk producten, maar de chips bijvoorbeeld haal ik wel van Lays en de leverworst van Kroon, gewoon omdat ik die veel lekkerder vind.
Oh en nog een voorbeeldje: Mijn leren motorpak is merkloos. Laatst had ik het met mijn vriend over een loterij, wat we met het geld zouden doen als we veel zouden winnen. Hij vroeg toen of ik graag een motorpak van een mooi merk zou willen hebben, en was verbaasd dat ik met nee antwoorden.
Tja, ik ben blij met mijn pak, heb hem juist laten vermaken, mijn nickname achterop laten zetten enzo.. En heb er nog niet mee kunnen rijden omdat ik daarna in de ziektewet kwam.
Ik vind mijn pak nog prima, haha!
Gast- Gast
In de puberteit kon ik me hier heel druk om maken, nu niet meer. Deels gemakzucht, deels onzekerheid.
Bij ons thuis werd altijd alles in A-merk gekocht, eten werd nooit bewaard, en folders niet gelezen.
Bij mijn vriend werd werkelijk altijd gezocht naar de beste aanbieding, want waarom meer uitgeven dan nodig. Nu slaat mijn schoonmoeder soms best wel eens door.
Toen we gingen samenwonen kwam ik erachter dat B-C merken net zo lekker waren en qua kleding zat ik al in de fase dat ik alleen kocht wat ik leuk vond.
Tegenwoordig ben ik helemaal trots als ik een geweldig product heb voor een hele lage prijs.
Bij ons thuis werd altijd alles in A-merk gekocht, eten werd nooit bewaard, en folders niet gelezen.
Bij mijn vriend werd werkelijk altijd gezocht naar de beste aanbieding, want waarom meer uitgeven dan nodig. Nu slaat mijn schoonmoeder soms best wel eens door.
Toen we gingen samenwonen kwam ik erachter dat B-C merken net zo lekker waren en qua kleding zat ik al in de fase dat ik alleen kocht wat ik leuk vond.
Tegenwoordig ben ik helemaal trots als ik een geweldig product heb voor een hele lage prijs.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
+1! Het interesseert mij ook werkelijk waar geen hol.VeryCherry schreef:Het zal me werkelijk de reet roesten wat een ander vind van wat ik koop.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ik hou natuurlijk wel rekening met wat anderen die ook mee eten lekker vinden of graag willen. Ezra drinkt alleen pakjes Fristi van het merk Fristi, niet omdat hij die lekkerder vindt of een merkenfreak is, maar omdat een pakje waar het woord 'Fristi' opstaat voor hem herkenbaar is. Uit een beker drinkt hij het wel van een ander merk, maar dan moet het er wel hetzelfde uitzien, als het bijvoorbeeld wit is drinkt hij het niet, al smaakt het hetzelfde.
Pindakaas vinden we allemaal het lekkerst van Albert Heijn (ook lekkerder dan Calvé) en ik wil zelf altijd Pepsi Max, want andere soorten cola light vind ik niet lekker.
Als het om kleding gaat kies ik natuurlijk wel wat ik leuk vind, maar je wil er dan ook voor anderen leuk uitzien. Als niemand mijn kleding zou zien, zou ik ook minder behoefte hebben om mezelf leuk aan te kleden.
Apparatuur koop ik van een merk als dat gewoon het beste product is. Als ik een product kan vinden dat even goed is, maar van een onbekend merk en veel goedkoper dan vind ik dat alleen maar fijn, maar mijn ervaring is dat bij veel electronica duurdere merken toch vaak (niet allemaal) wel beter zijn. Maar dat is dan ook voor mezelf.
Pindakaas vinden we allemaal het lekkerst van Albert Heijn (ook lekkerder dan Calvé) en ik wil zelf altijd Pepsi Max, want andere soorten cola light vind ik niet lekker.
Als het om kleding gaat kies ik natuurlijk wel wat ik leuk vind, maar je wil er dan ook voor anderen leuk uitzien. Als niemand mijn kleding zou zien, zou ik ook minder behoefte hebben om mezelf leuk aan te kleden.
Apparatuur koop ik van een merk als dat gewoon het beste product is. Als ik een product kan vinden dat even goed is, maar van een onbekend merk en veel goedkoper dan vind ik dat alleen maar fijn, maar mijn ervaring is dat bij veel electronica duurdere merken toch vaak (niet allemaal) wel beter zijn. Maar dat is dan ook voor mezelf.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb het wel een beetje met fairtrade producten en cosmetica waarvan ik weet dat ze op dieren zijn getest. Ik let bij aankopen bijna altijd op beide labels maar het is gewoon zo moeilijk om altijd fairtrade en creulty free te kopen. Als er dan vrienden langskomen, zal ik sneller fairtrade op tafel zetten bijvoorbeeld dan anders. Het is ook wel zo dat bijna al mijn vrienden zoals ik zijn. Eerlijk gezegd let ik er ook op bij andere mensen, ik vind het toch wat minder aantrekkelijk als mensen zich compleet niet bewust zijn van kinderarbeid, dierenleed en dergelijke. Niet dat ik perfect ben, verre van. Ik zou nog veel bewuster willen omgaan met producten.
Met een zak van Aldi loop ik ook minder makkelijk over straat maar dat heeft te maken met de personeelsbehandeling in dat bedrijf. Als daar alles goed zou lopen, zou ik met gemak met zo'n zak rondlopen. Het kan me geen bal schelen dat mensen me dan als een cheap ass zien.
Met een zak van Aldi loop ik ook minder makkelijk over straat maar dat heeft te maken met de personeelsbehandeling in dat bedrijf. Als daar alles goed zou lopen, zou ik met gemak met zo'n zak rondlopen. Het kan me geen bal schelen dat mensen me dan als een cheap ass zien.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Ik zit hier al eventjes over na te denken. De waarheid zal voor mij wel ergens in het midden liggen. Ik vind het redelijk belangrijk wat iemand anders van me vindt/over me denkt.
Maar waar ik daar wel rekening mee houd, als ik voor een ander een kadootje moet kopen (bv merk-gericht familielid, dan koop ik iets van het zo door haar gewaardeerde merk), denk ik niet dat ik zelf nu echt iets koop omdat een ander dat een goed merk vindt.
Ik loop bv niet met kleding met 'tommy/adidas/benetton' (of willekeurig welk merk) er groots voorop. Dat vind ik zelf gewoon niet fijn, en ik denk dan altijd 'ik heet geen Tommy'.
Maar ik gebruik wel alleen Nivea shampoo, omdat ik allergisch ben voor veel dingen, datzelfde geldt bv voor wasmiddel. Dus daarvan wil ik altijd hetzelfde merk.
Ik koop alleen AllStars gympen omdat ik die fantastisch vind. Die zitten altijd perfect. Maar een tijdje terug vond ik ergens een soort look-a-like en die vond ik zo mooi dat ik ze paste, zaten perfect en nu heb ik dus 'neppers' en dat maakt me niets uit.
De meeste kleding die ik heb is trouwens tweedehands en dat vind ik ook best.
Waar ik op let? Niet met tig plastic tasjes over straat maar gewoon zelf een tas meenemen. Zorgen dat ik geen kapotte dingen aanheb of vlekken ofzo.
Maar niet op een merk. Voor mezelf.
Maar waar ik daar wel rekening mee houd, als ik voor een ander een kadootje moet kopen (bv merk-gericht familielid, dan koop ik iets van het zo door haar gewaardeerde merk), denk ik niet dat ik zelf nu echt iets koop omdat een ander dat een goed merk vindt.
Ik loop bv niet met kleding met 'tommy/adidas/benetton' (of willekeurig welk merk) er groots voorop. Dat vind ik zelf gewoon niet fijn, en ik denk dan altijd 'ik heet geen Tommy'.
Maar ik gebruik wel alleen Nivea shampoo, omdat ik allergisch ben voor veel dingen, datzelfde geldt bv voor wasmiddel. Dus daarvan wil ik altijd hetzelfde merk.
Ik koop alleen AllStars gympen omdat ik die fantastisch vind. Die zitten altijd perfect. Maar een tijdje terug vond ik ergens een soort look-a-like en die vond ik zo mooi dat ik ze paste, zaten perfect en nu heb ik dus 'neppers' en dat maakt me niets uit.
De meeste kleding die ik heb is trouwens tweedehands en dat vind ik ook best.
Waar ik op let? Niet met tig plastic tasjes over straat maar gewoon zelf een tas meenemen. Zorgen dat ik geen kapotte dingen aanheb of vlekken ofzo.
Maar niet op een merk. Voor mezelf.
Gast- Gast
Ik heb ook Robijn waspoeder, omdat ik het heerlijk vind ruiken. Ik heb geen Robijn waspoeder omdat andere mensen dan zien dat ik Robijn gebruik
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik heb ook Robijn waspoeder, omdat ik het heerlijk vind ruiken. Ik heb geen Robijn waspoeder omdat andere mensen dan zien dat ik Robijn gebruik
Niet?
Ik vind jou echt zo iemand die dan met dat Beertje rond gaat lopen. Zodat iedereen wel weet dat het echt Robijntje is
Gast- Gast
Ik heb geen beertje!PinkCoelho schreef:Rush schreef:Ik heb ook Robijn waspoeder, omdat ik het heerlijk vind ruiken. Ik heb geen Robijn waspoeder omdat andere mensen dan zien dat ik Robijn gebruik
Niet?
Ik vind jou echt zo iemand die dan met dat Beertje rond gaat lopen. Zodat iedereen wel weet dat het echt Robijntje is
Rush- Lady Post-a-lot
Haha PinkCoelho, ik moest lachen met 'ik heet geen Tommy'.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Rekening houden met slaaptijden
» Rekening houden met je vriend.
» Waar rekening mee houden na operatie?
» In hoeverre blijf je rekening houden met iemand?
» Houden/hadden jullie er rekening...
» Rekening houden met je vriend.
» Waar rekening mee houden na operatie?
» In hoeverre blijf je rekening houden met iemand?
» Houden/hadden jullie er rekening...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: