Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

+18
nina
Chocolate Cookie
mzcharlotte
Nyx
Rosa
Mermaid
Sea of Trees
Bacio
Rouxxxe
Lady Starstruck
Caresses
Polly
TukTuk
_Lacey_
Fortissimo
Marin
Manderijn
rapa nui
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  rapa nui wo 23 jan 2013 - 10:04

Nav. een berichtje op de Telegraaf site: Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Waar droomde je van? Wat wilde jij zien en in je vakantie doen als je later groot was?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Manderijn wo 23 jan 2013 - 10:16

Ik heb heimwee. Zo erg, dat ik letterlijk ziek werd als ik te lang van huis was.
Geen ambitie om de hele wereld te zien, toen niet, nu niet!
Ik ben een huismus!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Marin wo 23 jan 2013 - 10:18

Wat is dat voor berichtje? Ben wel benieuwd naar!

En ja, als kind verslond ik de boeken van Het Kleine Huis en speelde ik altijd na. M'n ouders denken dat daar als zevenjarige m'n liefde voor Amerika al is ontstaan.
En ik MOEST EN ZOU naar Amerika naar high school. Die drang had ik zo sterk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Manderijn wo 23 jan 2013 - 10:20

En heb je dat ook gedaan Marin?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  rapa nui wo 23 jan 2013 - 10:21

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21241170/__Dromen_van_reizen__.html

Dromen van reizen Op Facebook stelde Reiskrant de volgende vraag: Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Waar droomde je van? Een overzichtje van enkele kinderdromen, die in sommige gevallen ook werkelijkheid zijn geworden.

Samantha de Vos schrijft: ,,Ik droomde en droom nog steeds van een reis naar Zuid-Afrika, maar ook een wereldreis is nu één van mijn grootste dromen. Lekker reizen, cultuur en natuur leren kennen in combinatie met vrijwilligerswerk. Wie weet wat de toekomst brengt... Wink"

Benno Renaud wist op zijn negende al heel goed wat hij wilde: een cruise vanaf Singapore naar London (via havens in Azie en Afrika en Zuid-Europa).

Mireille Velthuis wilde altijd een jaar backpacken door Azië. ,,En die droom heb ik uitgevoerd op mijn 30e", laat ze weten.

Mandy Regterschot zegt dat ze wel op vakantie wilde toen ze klein was, maar niet te ver weg. ,,Ik vond vliegen doodeng! Maar sinds ik in 2005 toch voor het eerst gevlogen heb, wil ik nu de hele wereld zien! Ben goed op weg maar moet zeker veel meer zien!" Haar eerstvolgende reis gaat bijvoorbeeld naar Marokko.

Pieter Sanders heeft een waslijstje: Australië, Antartica, Canada. ,,Deze landen moet ik gewoon bezoeken binnenkort! Jammer dat alles zo duur is tegenwoordig! Anders had ik al veel meer van de wereld gezien! Wink"

Voor Angelina van der Laan zijn zuid-oost Azië, Japan, Australie en Zuid-Amerika nog steeds wensen. ,,En dichter bij huis; Rusland"

Arie en Afke dromen nog steeds van ,,de piramides en Toetanchamon!"

Hou Reiskrant.nl in de gaten, ook op Facebook en Twitter. We hebben bijna wekelijks prijsvragen naar mooie bestemmingen die misschien wel in je droomlijstje staan.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Marin wo 23 jan 2013 - 10:24

Manderijn schreef:En heb je dat ook gedaan Marin?

Ja toen ik 17 was en m'n havo diploma had gehaald mocht ik voor een jaar naar Amerika! Super gave ervaring!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Fortissimo wo 23 jan 2013 - 10:24

Nee, en dat wil ik nog steeds niet. Want dat gaat me toch nooit lukken en daar zou ik alleen maar ongelukkig van worden. Ik zie wel waar ik terecht kom. Natuurlijk zou ik graag bepaalde dingen willen zien, maar echt als een droom? Nee.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Marin wo 23 jan 2013 - 10:25

Dank je Rapa nui. Leuk om te lezen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Manderijn wo 23 jan 2013 - 10:26

Wat leuk Marin. Vergeet je nooit weer zo'n ervaring.
Ik wil graag kunnen zeggen dat ik op alle waddeneilanden ben geweest, hadden we het vanavond net over. maar verder dan dat hoef ik niet.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  rapa nui wo 23 jan 2013 - 10:29

Nee, ik droomde als kind helemaal niet van reizen. We gingen ook nooit op vakantie, mijn ouders gaan ook nu nog nooit weg. In de zomervakantie gingen we 1 of 2 dagjes weg naar een pretpark, dierentuin oid. Dat vond ik als kind een groot feest. We hebben ooit wel van die autoroutes gereden en toen was er volgens mij ook de Dr. Picardroute waar je ook in Duitsland kwam en we zijn ook wel eens naar een openluchtmuseum in Duitsland geweest, dat vond ik als kind wel erg spannend en speciaal omdat ik zomaar in het buitenland was geweest waar ze anders spraken etc.

Mijn ouders snappen ook niet echt van wie ik de drang naar reizen heb, is een groot mysterie voor hun.

Ik las als kind wel van die boeken over mysterieuze en exotische plekken op de wereld zoals Paaseiland en de grote muur in China. Maar nooit gedacht en verwacht dat ik die ooit zelf zou zien.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Marin wo 23 jan 2013 - 10:33

Wat grappig dat dat echt uit jezelf komt en dat je t niet van je ouders hebt Rapa nui. Dat vind ik wel bijzonder. Je hebt ook echt bijzondere bestemmingen gezien. Die Amerika drang komt ook geheel uit mezelf. Met m'n ouders ging ik meestal naar Europa.

Hoewel toen ik 12 was kreeg ik heel gaaf cadeau van m'n vader en mocht ik met m naar Florida omdat ik naar de middelbare school ging. Dat leek m wel toepasselijk omdat ik t toen blijkbaar altijd al over Amerika had.

Maar verder heb ik nooit echt behoefte aan andere werelddelen gehad, dat is pas sinds paar jaar ontstaan.

Ik hoop HEEL erg dat mijn kinderen reizen ook leuk vinden en we willen dat zeker met kinderen gaan doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  _Lacey_ wo 23 jan 2013 - 10:34

Nee, als kind droomde ik helemaal niet van verre reizen. We gingen wel ieder jaar op vakantie, maar altijd binnen Europa.

Nu zijn verre reizen niet meer uit mijn leven weg te denken. Waarschijnlijk heb ik het van mijn oma, die was vroeger ook zo vaak de hort op en was altijd jaloers als ik weer op reis ging.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  TukTuk wo 23 jan 2013 - 10:46

Ja, ik heb altijd gezegd "Na de havo ga ik in mijn eentje backpacken door Australie!" Het is uiteindelijk 2 jaar later geworden, ben toch eerst 1,5 jaar gaan studeren, en ben niet in mijn eentje gegaan, maar ik heb het wel gedaan Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Polly wo 23 jan 2013 - 16:07

Ja, ik droom al zo lang ik me kan herinneren van reizen. Heb altijd een gruwelijke hekel aan de winter gehad, kende de hele wereldkaart van buiten en telde de 100-zoveel nachten af voordat we weer op vakantie gingen. We gingen heel vroeger nooit buiten Europa op vakantie trouwens, de eerste keer dat ik buiten Europa op vakantie ging was ik 13, en daarna toen ik 15 was nog eens, en toen ik 19 was weer eens.

Ik droomde altijd voornamelijk van Latijns-Amerika, het Caribisch gebied en New York. Ik ben een paar maanden geleden pas voor het eerst in New York geweest, terwijl ik toen al zo veel andere dingen had gezien waarvan ik nooit had gedacht dat ik er zou komen.

Ik maakte op mijn 13e trouwens al serieuze plannen voor een toekomst in het buitenland. Achteraf ben ik blij dat ik er op jonge leeftijd al mee bezig was, als dat niet zo was geweest was ik nu niet zo ver gekomen als dat ik ben.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 19:30

*


Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Caresses wo 23 jan 2013 - 19:58

Wat een goede vraag, dit vroeg ik mij laatst ook al af. Zelf ben ik helaas niet zo avontuurlijk. Terwijl het denk ik een hele mooie bijzondere, en vooral ook leerzame ervaring zal zijn om zoveel van de wereld te zien.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Lady Starstruck wo 23 jan 2013 - 23:04

Oh nee absoluut niet. Ik had als kind en tiener vreselijke heimwee. Schoolkampen waren een ramp. Ik was altijd ziek. Toen ben ik echt een hele poos na mijn 17de (toen ging ik voor het laatst mee met mijn ouders op vakantie) niet meer op vakantie geweest. Tot ik in sept. 2010 naar Indonesie ging voor 3 weken. Met mijn vriend en schoonmoeder. Ik was echt bang weer heimwee te krijgen. Maar ik heb nergens geen last van gehad. Ik ben inmiddels naar Italie, Engeland en Amerika geweest en ik heb geen heimwee meer. Ik denk dat ik er overheen ben gegroeid want eigenlijk sinds ik het huis uit ben heb ik geen heimwee meer. Echt zo fijn, ik kan nu intens genieten van het land, het volk en de sfeer van het land. Ik vind reizen nu heerlijk. Zelfs mijn moeder is nog steeds verbaasd dat ik het nu zo ervaar haha.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Rouxxxe vr 25 jan 2013 - 9:58

Leuk topic! Ik was als kind altijd al wel gefascineerd door andere landen, en heb altijd al het gevoel gehad dat ik meer wilde zien dan het dorp waar ik ben opgegroeid haha. De wens om echt te reizen is tijdens mijn studie gegroeid. Een vriendin van mij heeft toen een half jaar in het buitenland gestudeerd, en toen ze terug was had ze het reisvirus wel te pakken. We hebben samen wat af gedroomd daarna, allebei het willen reizen, heel leuk. Inmiddels heb ik de afgelopen jaren al wat van de wereld mogen zien, en ik hoop nog veel meer te mogen zien. Vind het echt geweldig.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Bacio vr 25 jan 2013 - 10:02

Ik vond het tot mn 20e vreselijk om op vakantie te gaan, bleef liever thuis bij mn vriendjes en vriendinnetjes. Nu vind ik t heerlijk! Heb alle continenten gezien en streef ernaar alle landen van de wereld te zien (wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren).

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 10:07

Ik wilde altijd naar Amerika, maar daar ben ik nog altijd niet geweest. Of een jaar high school-en oid in Canada, maar dikke spijt, nooit gedaan. Gelukkig daarna wel goed gemaakt met 2x een maand rondreizen in Canada.
Verder had ik als kind geen wensen of drang de wereld te zien. Die begint nu een beetje te komen juist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Sea of Trees vr 25 jan 2013 - 10:17

Vroeger droomde ik al heel erg van reizen naar andere landen, andere culturen. Ik vond het heerlijk om in mijn hoofd te fantaseren. Nu heb ik die drang meer dan ooit om te reizen, misschien is het wel een drang om letterlijk te vluchten van iets, ik weet het niet..
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Mermaid vr 25 jan 2013 - 10:57

Als kind had ik ook snel heimwee, niet naar huis maar naar mijn ouders. Als tiener ging mijn broer voor een stage ver weg en vanaf toen is die reisdwang bij mij begonnen. heeft wel even geduurd voor ik er ook wat mee 'kon'. wilde na de HAVO het liefst al een tijdje weg, maar dat mocht/kon niet dus tot na mijn afstuderen moeten wachten. Nu heb ik heel veel geluk met mijn vriend, door hem kan ik heel veel reizen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Rosa vr 25 jan 2013 - 11:02

Toen ik heel jong was niet. Ik ben zelf half Aziatisch en jaarlijks gingen we dan ook met het hele gezin richting Azië voor een paar weken en ik dacht toen altijd: 'waarom gaan wij nooit op een normale vakantie naar Spanje of Frankrijk zoals m'n klasgenootjes'. Haha, toen ik ouder werd kon ik het verre en avontuurlijke reizen veel meer waarderen en heb ik het reisvirus ook zee zeker te pakken gekregen, vooral Azië Wilde jij als kind al de hele wereld zien? 561177
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Nyx vr 25 jan 2013 - 16:03

Nee, als kind droomde ik van heel erg veel, behalve van reizen. Wel wilde ik, na de middelbare school, een jaar naar school in Amerika, maar die droom is, om verschillende redenen, nooit uitgekomen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  mzcharlotte vr 25 jan 2013 - 20:41

Mijn vader is kaptein op de grote vaart, maar ik heb me als kind nooit gerealiseerd dat je buiten het werk om óók naar het buitenland kon. Ik heb er toen niet echt bij stilgestaan dan vakanties verder kunnen dan de landsgrenzen. Ja, Frankrijk werd later een optie omdat heel veel kinderen daar naar toe gingen. Pas in mijn tienerjaren kwam de realisatie dat ook wij naar het buitenland kunnen. Ik weet niet meer wat het eerste was, maar we zijn toen naar Disneyland Parijs geweest met mijn moeder, Mallorca met mijn vader, Londen met mijn vader, Wenen/Praag met school en Rome met school. Maar mijn diepste wens was New York, zeker na het zien van het 9/11 drama dat me nog steeds fascineert. In mei gaan we eindelijk naar NY. Daarnaast wil een safari in Afrika doen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wilde jij als kind al de hele wereld zien? Empty Re: Wilde jij als kind al de hele wereld zien?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum