Een iphone zonder internet maar alleen wifi?
+13
Tania
girli
Fortissimo
Feline
Caresses
TukTuk
Urban Naked
Minx
nina
Pompoen
Marin
Lady4
Bazinga
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Een iphone zonder internet maar alleen wifi?
Dan kun je ook amper whatsappen want dan moet je tegen iedereen steeds zeggen dat je niet bereikbaar bent. Loop je in de stad, appt een vriendinnetje of je een koffie wil doen en dan lees je dat pas als je thuis bent!
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Voor €5 extra in de maand heeft het zoveel extra gemak! Ik zou dus gewoon internet er bij nemen. Tenzij je alle dagen gewoon in huis zit en niks doet, dan kan je inderdaad alles op WiFi doen
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Bij mij werkt het ook prima. Ik zit voornamelijk thuis, op school en in de trein en overal is WiFi. Ik mis het ook niet als ik ergens anders ben.Break Of Day schreef:Ik heb dan eensmartphone van samsungIhone en ik heb er geen internetabonnement bij. Ik internet alleen via wifi. Ik merk dat ik echt een uitzondering ben. Mensen gaan er vanuit dat je wel internet hebt. Ik moet dat altijd uitleggen. Ik kan overdag op het werk mijn mail wel checken en dat ik dan niet via whatsapp bereikbaar ben is ook geen ramp.. Er bestaat ook nog sms. En ik kan er zelfs mee bellen :-P.
De toegevoegde waarde vond ik dat em gratis heb gekregen en WA, maar die doet het helaas niet meer.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Caresses schreef:Marin schreef:Oh en m'n iPhone 5 was €150 en abonnement van €25, dus dat t duur is snap ik ook nooit zo ;-)
Dat is wel een hele goede actie. Is je abonnement de gehele contractperiode maar 25 euro? Waar heb je dit afgesloten? want dat klinkt wel echt aantrekkelijk
Nee het is een tweejarig abonnement en geloof dat t eerste jaar zo goedkoop is, daarna €50 pm. Maar dat vind ik nog goedkoop, ik had voorheen altijd rekeningen van €80.
Rush bedankt voor je uitleg. Om die reden zal ik dan idd niet snel sim only nemen, das niet zo slim met een smartphone dan.
Over Wifi: het lijkt mij idd heel onhandig dat mensen dan nooit weten of ze je kunnen whatsappen of sms'en, dat je soms wel en soms niet aanwezig bent op internet. Een vriendin van me heeft dat een tijdje gehad en uiteindelijk is ze toch naar een internet abonnement gegaan.
Maar met name wat mij heel vervelend lijkt is zo'n situatie als ik gisteren omschreef. Als je ergens op een vreemde plek staat en écht informatie moet opzoeken, betreft openbaar vervoer, routebeschrijving of zoiets. Dan ben je toch echt afhankelijk van internet. Tja vroeger ging het ook zonder natuurlijk, en ik weet niet in hoeverre anderen dat soort situaties vaak hebben, maar ik sta echt ZO vaak in een wildvreemde plaats dat ik dat soort info nodig heb. Dan ben ik heel blij dat ik internet heb en dingen kan opzoeken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Caresses schreef:Marin schreef:Oh en m'n iPhone 5 was €150 en abonnement van €25, dus dat t duur is snap ik ook nooit zo ;-)
Dat is wel een hele goede actie. Is je abonnement de gehele contractperiode maar 25 euro? Waar heb je dit afgesloten? want dat klinkt wel echt aantrekkelijk
Nee het is een tweejarig abonnement en geloof dat t eerste jaar zo goedkoop is, daarna €50 pm. Maar dat vind ik nog goedkoop, ik had voorheen altijd rekeningen van €80.
Rush bedankt voor je uitleg. Om die reden zal ik dan idd niet snel sim only nemen, das niet zo slim met een smartphone dan.
Over Wifi: het lijkt mij idd heel onhandig dat mensen dan nooit weten of ze je kunnen whatsappen of sms'en, dat je soms wel en soms niet aanwezig bent op internet. Een vriendin van me heeft dat een tijdje gehad en uiteindelijk is ze toch naar een internet abonnement gegaan.
Maar met name wat mij heel vervelend lijkt is zo'n situatie als ik gisteren omschreef. Als je ergens op een vreemde plek staat en écht informatie moet opzoeken, betreft openbaar vervoer, routebeschrijving of zoiets. Dan ben je toch echt afhankelijk van internet. Tja vroeger ging het ook zonder natuurlijk, en ik weet niet in hoeverre anderen dat soort situaties vaak hebben, maar ik sta echt ZO vaak in een wildvreemde plaats dat ik dat soort info nodig heb. Dan ben ik heel blij dat ik internet heb en dingen kan opzoeken.
Ik denk dat het vooral gewenning is. Ik gebruik nooit internet op mn telefoon, ik heb nog een oud ding waarop het heel vervelend internetten is.
En als het echt een keertje moet kun je toch sowieso internetten? Dan moet je alleen extra betalen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Serieus Marin, vind jij dat goedkoop? Ik vind dat echt onwijs duur! Je betaald het merendeel voor de telefoon! Zo zonde vind ik dat. En dan heb je ook al een deel bij moeten betalen.
Fortissimo- Kletskop
Dat ligt er aan of het slim is met een smartphone. Ik heb nu Sim Only voor €22 per maand en ik heb een telefoon gekocht voor €300. Stel ik doe er een jaar mee, dan ben ik €564 kwijt.Marin schreef:
Zou ik deze telefoon bij een 1-jarig abbo nemen, dan zou ik €20 per maand kwijt zijn voor toestellease en nog €27,50 voor exact hetzelfde abbonement. €47,50 per maand dus. Dat is €570 voor een jaar.
Nou scheelt dat inderdaad helemaal niets. Maar met toestellease moet ik de telefoon na de tijd weer inleveren (als die aan 4072134916491 eisen voldoet) of het restbedrag afkopen. Want ik heb immers maar €240 voor de telefoon betaald, terwijl die in de winkel van Hi bijna €400 kost. Dan is het mogelijk dat ik bijv. nog €100 bij moet betalen, maar dat betaal je dan voor een telefoon die je al niet meer wilt.
Nou zal je denken, waarom sluit je dan niet ergens anders een abbo af zonder toestellease? Ik wilde graag bij Hi blijven, daar ben ik al jaren een zeer tevreden klant.
Dus het is maar net wat voor jezelf het meest gunstig is. Daarbij zal ik deze telefoon langer dan 1 jaar gebruiken als alles goed gaat, dus ben ik alsnog goedkoper uit.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Fortissimo schreef:Serieus Marin, vind jij dat goedkoop? Ik vind dat echt onwijs duur! Je betaald het merendeel voor de telefoon! Zo zonde vind ik dat. En dan heb je ook al een deel bij moeten betalen.
Ja dat vind ik echt goedkoop, maar misschien komt dat omdat ik de afgelopen jaren altijd alleen maar rekeningen van 80-100 euro heb gehad door buitenland bellen enzo. Ik vind 25 of 50 euro dan stuk goedkoper dan wat ik altijd gewend ben geweest
Bij m'n vorige abonnement smste ik echt nog heel erg veel, dus toen had ik net m'n sms bundel verhoogd en toen kwam whatsapp. Dus toen gebruikte ik die smsjes echt nooit meer, maar verlagen kon niet. Dat was echt zonde.
Maar ik ben echt een leek wat dit betreft hoor, ik snap dat hele telefoonleasen ook niet, wist niet eens dat dat kon. Ik heb gewoon elk 2 jaar een nieuw abonnement en ik ben met m'n ding vergroeid. Oh ja en ik betaal wel verzekering, want dat is ideaal als je 'm laat vallen. Heb al 2 keer gewoon een nieuw toestel gekregen, ideaal, dus dat vind ik de kosten ook wel waard.
Marin- Lady Post-a-lot
Tania schreef:
En als het echt een keertje moet kun je toch sowieso internetten? Dan moet je alleen extra betalen.
Oh dat wist ik niet, ik dacht dat het dan echt niet kon. Net zoals op m'n iPad, die heb ik ook met alleen maar wifi, maar daar zou ik ook niet op kunnen internetten op 3G als ik zou willen, want het zit er echt niet in.
Bij een telefoon is dat dan dus blijkbaar anders. Duidelijk
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Tania schreef:
Oh dat wist ik niet, ik dacht dat het dan echt niet kon. Net zoals op m'n iPad, die heb ik ook met alleen maar wifi, maar daar zou ik ook niet op kunnen internetten op 3G als ik zou willen, want het zit er echt niet in.
Ik weet niet of dat altijd zo is hoor. Maar ik heb geen internetbundel bij mijn abo en ik kan wel internetten. Dan moet ik alleen per mb betalen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ja dat is eigenlijk altijd zo. Vrijwel iedere telefoon heeft een mogelijkheid om met 3G te verbinden en je kan dat dan ook het beste uitzetten als je geen internetbundel hebt om te voorkomen dat je er per ongeluk op gaat. Tablets heb je inderdaad ook met alleen WiFi functie, dus kunnen niet op 3G omdat het er niet in zit, wat Marin zegt.Tania schreef:Marin schreef:Tania schreef:
Ik weet niet of dat altijd zo is hoor. Maar ik heb geen internetbundel bij mijn abo en ik kan wel internetten. Dan moet ik alleen per mb betalen.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb een prepaid simkaartje in mijn iPhone zitten omdat ik door een fout van Vodafone geen abonnement kon krijgen tijdelijk. Wanneer ik geen internetbundel geactiveerd heb, trekt hij mijn beltegoed leeg Het duurde ff voordat ik dat in de gaten had
Ik heb nu trouwens T-Mobile als provider.
Ik heb nu trouwens T-Mobile als provider.
Gast- Gast
Ik had ook bij T-mobile gekeken, maar dan moet ik per maand € 45 betalen en nog €339 voor de telefoon. Daar is de telefoon incl. abbo nog duurder dan dat ik 'm gewoon los gekocht heb.
Rush- Lady Post-a-lot
Dat heb ik dus ook zitten berekenen Rush. Met die nieuwe Samsung was ik wel goedkoop uit. Betaal weliswaar zo'n 8 euro meer per maand, maar als je het uitrekent betaal ik dus zo'n €192 voor de telefoon bij het abonnement (mijn oude sim only abonnement kostte €15 per maand, nu €23,50). Als je hem los koopt, ben je zo'n €360 kwijt. En je hebt geen toestellease! Maar met abonnement bij bijvoorbeeld KPN kan het echt nooit uit. Voor hetzelfde wat ik nu heb, betaal ik na die 9 maanden kortingsactie €51,00 (!!!!) per maand! En dan is de telefoon niet eens van jezelf..
Fortissimo- Kletskop
Je kunt wel internetten met je iPad zonder wifi als je hotspot gebruikt.Marin schreef:Tania schreef:
Dan moet je wel je telefoon bij je hebben en dan kan de iPad gebruik maken van je internet van je telefoon. Echt ideaal als je bijv. in de trein zit of ergens moet wachten en je wil niet op je telefoon internetten maar op je iPad.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Oh ja dat vergeet ik altijd. Nog nooit geprobeerd!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin: welke provider heb je? Als ik een iPhone 5 wil bij T-Mobile moet ik 200 tot 250 bijbetalen voor eenzelfde soort abonnement. Belachelijk veel vind ik!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Denk dat je je af moet vragen dan in hoeverre je het nodig hebt.
Ik heb ook alleen wifi eb ik mis het niet.
Email lezen en surfen doe ik thuis wel.
Whatssappen doe ik thuis of in hotspots.
In veel hotels waar ik kom hangt gratis wifi.
Persoonlijk vind ik her zonde om voor nutteloos facebooken/whatsappen en twitteren ed internet te nemen, vind het echt te duur daarvoor
Ik heb ook alleen wifi eb ik mis het niet.
Email lezen en surfen doe ik thuis wel.
Whatssappen doe ik thuis of in hotspots.
In veel hotels waar ik kom hangt gratis wifi.
Persoonlijk vind ik her zonde om voor nutteloos facebooken/whatsappen en twitteren ed internet te nemen, vind het echt te duur daarvoor
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Parisienne schreef:Marin: welke provider heb je? Als ik een iPhone 5 wil bij T-Mobile moet ik 200 tot 250 bijbetalen voor eenzelfde soort abonnement. Belachelijk veel vind ik!
Ik zit ook bij t mobile. Heb een zwarte 16gb iPhone 5. Oh en tweejarig abonnement. Denk dat dat ook veel uitmaakt.
Ik zit overigens nu dus in zo'n zogenaamde Wifi trein, zo'n intercity. Maar ik typ dit op m'n telefoon met 3G omdat het Wifi op m'n iPad echt zoooooo langzaam is.
Ben al 5 min t forum aan t laden zonder resultaat. Vind t Wifi echt tegenvallen.
Nadeel van 3G is weer dat de verbinding steeds weg valt in.
Dus ideaal is t sowieso niet.
Marin- Lady Post-a-lot
Maar Marin jij zit ook in de trein richting of vanuit het oosten zag ik op facebook, daar heb ik ook altijd problemen met 3g :p.
Ik zou echt alleen een telefoon met alleen wifi nemen als je zeker weet dat je daardoor niets mist. bijv omdat je nu ook al niet gewend bent om altijd internet bij de hand te hebben. Ik heb nu al jaren een smartphone dus kan niet meer zonder, je went gewoon aan het idee altijd internet bij je te hebben. Ik vind het ook ideaal, altijd bereikbaar zijn.
Ik zou echt alleen een telefoon met alleen wifi nemen als je zeker weet dat je daardoor niets mist. bijv omdat je nu ook al niet gewend bent om altijd internet bij de hand te hebben. Ik heb nu al jaren een smartphone dus kan niet meer zonder, je went gewoon aan het idee altijd internet bij je te hebben. Ik vind het ook ideaal, altijd bereikbaar zijn.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ja hier in t westen gaat t net 3G meestal wel prima. Hoewel tussen Schiphol en leiden t ook altijd weg valt.
Ach ja voor beide valt wat te zeggen. Ik vind t wel irritant als ik denk op Wifi te kunnen maar t dan zo langzaam is dat je tien minuten bezig bent met pagina laden. Ik wilde in de trein eigenlijk op m'n iPad wat artikelen lezen voor m'n werk en dat laden gaat dan zo langzaam, das wel heel onhandig.
Dat vind ik wel een nadeel van hotspots, leuk als ze er zijn, super handig, maar dan moet t wel werken, zeker als je er geld voor betaalt.
Ach ja voor beide valt wat te zeggen. Ik vind t wel irritant als ik denk op Wifi te kunnen maar t dan zo langzaam is dat je tien minuten bezig bent met pagina laden. Ik wilde in de trein eigenlijk op m'n iPad wat artikelen lezen voor m'n werk en dat laden gaat dan zo langzaam, das wel heel onhandig.
Dat vind ik wel een nadeel van hotspots, leuk als ze er zijn, super handig, maar dan moet t wel werken, zeker als je er geld voor betaalt.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Op vakantie: Internet uit, WIFI aan?
» Vraagje over wifi/internet op je telefoon
» Betaalde apps Iphone zonder creditcard?
» vrienden emigreren... collega weg.. alleen is maar alleen
» Mobiel internet iPhone/T-mobile
» Vraagje over wifi/internet op je telefoon
» Betaalde apps Iphone zonder creditcard?
» vrienden emigreren... collega weg.. alleen is maar alleen
» Mobiel internet iPhone/T-mobile
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: