Bepaalde etenswaren vermijden bij kinderen?
+6
xxjojootjexx
Rush
Susan
Wennes
Flower_L
Twellie
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bepaalde etenswaren vermijden bij kinderen?
Zoals de titel eigenlijk al zegt: moeten bepaalde etenswaren nog vermeden worden bij jonge kinderen? Rauw vlees zoals filet americaine (schrijf je dat zo?) heb ik al wel eens gelezen op het forum, maar nog meer dingen?
Ik kwam er even over aan het nadenken omdat mijn dochter heel erg gek is op schapenkaas, dat bleek bij navraag rauwmelkse schapenkaas te zijn. Nou zal het wel niet zo'n vaart lopen omdat ze verspreid over de jaren er al wat kilo's van naar binnen heeft gewerkt zonder dat ze is omgevallen, maar ik vraag me af of dat 'eigenlijk' mag.
Ik kwam er even over aan het nadenken omdat mijn dochter heel erg gek is op schapenkaas, dat bleek bij navraag rauwmelkse schapenkaas te zijn. Nou zal het wel niet zo'n vaart lopen omdat ze verspreid over de jaren er al wat kilo's van naar binnen heeft gewerkt zonder dat ze is omgevallen, maar ik vraag me af of dat 'eigenlijk' mag.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Re: Bepaalde etenswaren vermijden bij kinderen?
Geen idee. L krijgt iig geen rood vlees en brie ( en aanverwante kaaamssoorten). Waarom niet? Puur op gevoel.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hier ook geen 'rauwe' dingen. Maar dat eet ik zelf ook niet.
B krijgt ook niet teveel pate/smeerworst omdat dit teveel vit A bevat.
B krijgt ook niet teveel pate/smeerworst omdat dit teveel vit A bevat.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Ik let wel op bepaalde producten maar bijv geen rauwe melk is onzin, als je er goed oplet dan is dat niet ongezond.
http://www.ecomama.nl/voeding/koemelk-allergie-lactose-intolerantie-rauwe-melk/
Dus kinderen kan je dat best geven vooral als ze wat ouder zijn ( onder een jaar zou ik ook niet doen)
Verder eet ik geen vlees/vis en mijn kinderen daardoor ook haast niet, dus laat staan rauwe dingen zoals filet american
http://www.ecomama.nl/voeding/koemelk-allergie-lactose-intolerantie-rauwe-melk/
Dus kinderen kan je dat best geven vooral als ze wat ouder zijn ( onder een jaar zou ik ook niet doen)
Verder eet ik geen vlees/vis en mijn kinderen daardoor ook haast niet, dus laat staan rauwe dingen zoals filet american
Gast- Gast
Volgens mij is rood vlees zoals filet en dergelijke gewoon niet goed voor de darmen, zwaar om te verteren, en heeft het niet meer echt te maken met listeriose.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat soort dingen zijn inderdaad niet goed voor de darmen. Ik 'mag' het ook niet.Susan schreef:Volgens mij is rood vlees zoals filet en dergelijke gewoon niet goed voor de darmen, zwaar om te verteren, en heeft het niet meer echt te maken met listeriose.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Er is niks wat wij echt mijden, voor t. wel koemelk, maar ook dat krijgt hij af en toe wel, om te testen of hij er overheen is.
K. is gek op een broodje flimikee (filet american) dat eten we dan ook zo eens per maand.
K. is gek op een broodje flimikee (filet american) dat eten we dan ook zo eens per maand.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik las gisteren op een Canadese zwangerschapssite dat je beter geen verse sapjes ( die je niet zelf gemaakt hebt) kan drinken en ook je kinderen niet. De reden was dat je volgens hen niet zeker kon weten hoe en of het fruit gewassen was en dat het dan dus schadelijke stoffen kon bevatten.
Ik vind dit zelf wel erg ver gaan en drink regelmatig zo'n fles verse jus oid van de AH, dit geef ik ook gewoon aan mijn dochter.
Toevallig zat ik me laatst ook af te vragen of mijn dochter bijv medium biefstuk zou mogen. Tot nu toe heeft ze zulke dingen nog niet gehad. Ik zou haar ook niet snel filet americain geven. Leverpastei eten we sowieso al niet. Brie eet ze dan weer wel dat is gewoon van gepasteuriseerde melk gemaakt dus lijkt me dat dat geen kwaad kan. Ze vind het igg heerlijk.
Ik vind dit zelf wel erg ver gaan en drink regelmatig zo'n fles verse jus oid van de AH, dit geef ik ook gewoon aan mijn dochter.
Toevallig zat ik me laatst ook af te vragen of mijn dochter bijv medium biefstuk zou mogen. Tot nu toe heeft ze zulke dingen nog niet gehad. Ik zou haar ook niet snel filet americain geven. Leverpastei eten we sowieso al niet. Brie eet ze dan weer wel dat is gewoon van gepasteuriseerde melk gemaakt dus lijkt me dat dat geen kwaad kan. Ze vind het igg heerlijk.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Vancity_girl schreef:Ik las gisteren op een Canadese zwangerschapssite dat je beter geen verse sapjes ( die je niet zelf gemaakt hebt) kan drinken en ook je kinderen niet. De reden was dat je volgens hen niet zeker kon weten hoe en of het fruit gewassen was en dat het dan dus schadelijke stoffen kon bevatten.
Ik denk dat het hier meer gaat om het schoonhouden van de machine. Ik was nooit fruit, en ik leef nog Maar ik ben ook veel te simpel om over dat soort dingen na te denken en daar wat mee te doen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:
Ik denk dat het hier meer gaat om het schoonhouden van de machine. Ik was nooit fruit, en ik leef nog Maar ik ben ook veel te simpel om over dat soort dingen na te denken en daar wat mee te doen.
Was je het fruit voor je dochter dan ook niet?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:chococupcake schreef:
N. krijgt nog alles zonder schil... En ik eet zelf ook meestal alles zonder schil, ben ook niet gek op appels bijv.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
chococupcake schreef:Linda schreef:chococupcake schreef:
N. krijgt nog alles zonder schil... En ik eet zelf ook meestal alles zonder schil, ben ook niet gek op appels bijv.
Hier exact hetzelfde.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
chococupcake schreef:Linda schreef:chococupcake schreef:
Oh op die manier! Ik schil zo goed als al het fruit, ook appel, tenzij ik er te lui voor ben.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Volgens mij kan het (als het om bacteriën gaat) ook minder kwaad om een vrucht aan één stuk te eten en gaan bacteriën vooral groeien als je fruit snijdt. Ik herinner me van die listeriabacterie dat gewoon fruit geen risico vormde, maar gesneden fruit wel. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor geperst fruit ook geldt. Als je iets perst en het sap direct daarna opdrinkt zal het ook geen punt zijn, het gaat denk ik ook om sap dat én vers is, én een paar dagen is bewaard. Want een sinaasappel die je uitperst was je normaal ook niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Volgens mij kan het (als het om bacteriën gaat) ook minder kwaad om een vrucht aan één stuk te eten en gaan bacteriën vooral groeien als je fruit snijdt. Ik herinner me van die listeriabacterie dat gewoon fruit geen risico vormde, maar gesneden fruit wel. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor geperst fruit ook geldt. Als je iets perst en het sap direct daarna opdrinkt zal het ook geen punt zijn, het gaat denk ik ook om sap dat én vers is, én een paar dagen is bewaard. Want een sinaasappel die je uitperst was je normaal ook niet.
Dat klinkt heel logisch Susan. Hm ik heb toch al flink wat flessen van dat soort sap gedronken deze zwangerschap. Nou ja dan houdt ik er vanaf nu maar rekening mee dat dat misschien niet zo verstandig is.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Vancity_girl schreef:Susan schreef:Volgens mij kan het (als het om bacteriën gaat) ook minder kwaad om een vrucht aan één stuk te eten en gaan bacteriën vooral groeien als je fruit snijdt. Ik herinner me van die listeriabacterie dat gewoon fruit geen risico vormde, maar gesneden fruit wel. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor geperst fruit ook geldt. Als je iets perst en het sap direct daarna opdrinkt zal het ook geen punt zijn, het gaat denk ik ook om sap dat én vers is, én een paar dagen is bewaard. Want een sinaasappel die je uitperst was je normaal ook niet.
Dat klinkt heel logisch Susan. Hm ik heb toch al flink wat flessen van dat soort sap gedronken deze zwangerschap. Nou ja dan houdt ik er vanaf nu maar rekening mee dat dat misschien niet zo verstandig is.
Hier wordt het ook niet afgeraden, ik denk dat ze er vanuit gaan dat het veilig is zolang je je houdt aan de houdbaarheidsdatum en bewaarrichtlijnen.
Susan- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Houten of stoffen etenswaren voor in een keukentje?
» Hoe bepaalde kledingstukken combineren
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» ergeren aan bepaalde dingen
» Hoelang met een bepaalde fietsmaat
» Hoe bepaalde kledingstukken combineren
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» ergeren aan bepaalde dingen
» Hoelang met een bepaalde fietsmaat
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: