Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang met een bepaalde fietsmaat

+8
Laurientje
Dolphinne
Thunder
Susan
meisjesmama
Liadan
Printje
Flower_L
12 plaatsers

Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Flower_L vr 9 aug 2013 - 9:27

L heeft nu een fietsje met zijwieltjes, maar die wordt cq is eigenlijk te klein. Laatst zat hij op de fiets van zijn nichtje, en die zat stukken beter. We gaan nu dus op zoek naar een groter fietsje. Deze bewaren we voor J.

maar ik vraag mij nu af hoe lang kinderen met zo'n fiets kunnen. 2 jaar? 3 jaar? Verschilt natuurlijk per kind, maar als je naar jullie eigen kind(eren) kijken...
Of kun je die kleine fietsjes heel makkelijk in hoogte etc. verstellen?

Wij hebben een niet al te grote schuur, dus ik zit eigenlijk niet op een heel wagenpark te wachten.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Printje vr 9 aug 2013 - 9:28

Ik lees even mee want we willen voor de vierde (slik...) verjaardag van R een echte grote jongensfiets voor hem kopen...
of natuurlijk een roze met smurfin
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Liadan vr 9 aug 2013 - 9:31

Mijn dochter heeft haar fiets gehad (12 inch) toen ze 3 jaar werd en fietst er nu nog op. Ze kan sinds kort zonder zijwieltjes fietsen en kan met haar voeten net goed genoeg bij de grond. Ze zal er dus nog wel even op rondfietsen. Ik denk dat ze zo'n 2/2,5 jaar met haar fiets zal doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  meisjesmama vr 9 aug 2013 - 9:32

Onze oudste is begon op een 12,5 inch en kreeg vorig jaar voor haar 5de verjaardag haar nieuwe fiets een 16inch.
Nu heeft ze door haar dieet een giga groeispurt gehad maar ze red het (6j & 2m) nog prima op haar fiets ze kan goed met haar voeten bij de grond.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Susan vr 9 aug 2013 - 9:33

Let op dat er ook tussenmaten zijn, in de winkel zie je meestal 12 inch, 16 inch en 20 inch, maar er bestaan ook fietsjes in 14 inch en 18 inch, je moet alleen wat beter zoeken. Als je kind nog te klein is voor bijvoorbeeld 16 inch en 14 inch past wel dan zal die fiets weer wat langer meegaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Gast vr 9 aug 2013 - 9:36

Bij ons kreeg de oudste met 3.5 jaar een 16 inch fiets en dat ging prima. De 12 inch is hier nauwelijks gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Thunder vr 9 aug 2013 - 10:28

Mijn oudste heeft nooit een 12 inch gehad, was al te klein toen hij interesse kreeg. De jongste heeft wel een 12 inch en zal daar ook nog wel even mee kunnen doen gezien zijn geringe lengte. Fietsen die te klein zijn van de oudste bewaar ik niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Dolphinne vr 9 aug 2013 - 10:57

Mijn zoontje heeft voor zijn 3e verjaardag een 12 inch fiets gekregen met zijwieltjes. Hier kon hij toen meteen al op fietsen op zn laagst.
Sinds dit voorjaar fietst hij hier zonder zijwieltjes op. Maar die begint wat klein te worden. Om te leren is dat juist handig met op en afstappen.

Laatst bij mijn ouders op de camping heeft hij een grotere fiets gekregen (ik denk 16 inch). Daar kon hij toen op de laagste stand goed op fietsen. Die moet alleen nog een keer meegenomen worden door mijn ouders naar hier. Dan bewaren we de kleinere fiets denk ik voor zijn zusje over een aantal jaar.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Laurientje vr 9 aug 2013 - 11:29

Ons zoontje kreeg in april zijn eerste fiets een 12 inch hij werd toen drie jaar, nu is hij 3 jaar en 4 maanden en fiets hij sinds twee weken zonder zijwielen
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Pink! vr 9 aug 2013 - 18:40

Mijn zoontje kreeg met zijn 2de verjaardag een 12inch, nu is die echt te klein aan het worden ( 3 jaar) maar we laten hem hier nog op leren zonder zijwielen en dan krijgt hij met 4 een grotere fiets.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Dora vr 9 aug 2013 - 20:30

Laurientje schreef:Ons zoontje kreeg in april zijn eerste fiets een 12 inch hij werd toen drie jaar, nu is hij 3 jaar en 4 maanden en fiets hij sinds twee weken zonder zijwielen
Wow wat goed!
A. heeft met d'r verjaardag ook een fiets gehad 12'' maar ze durft er niet mee te fietsen. Ook met ons erbij niet. Erop zitten is prima, maar verder...
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Dolphinne vr 9 aug 2013 - 21:40

Dora schreef:
Laurientje schreef:Ons zoontje kreeg in april zijn eerste fiets een 12 inch hij werd toen drie jaar, nu is hij 3 jaar en 4 maanden en fiets hij sinds twee weken zonder zijwielen
Wow wat goed!
A. heeft met d'r verjaardag ook een fiets gehad 12'' maar ze durft er niet mee te fietsen. Ook met ons erbij niet. Erop zitten is prima, maar verder...
Hier vond een buurjongetje fietsen ook maar niks, maar sinds wij hier wonen en hij mijn zoontje zag fietsen zonder zijwieltjes wil hij dat ineens ook.
Dus toen heeft hij in 10 min. zonder zijwieltjes leren fietsen haha.
Het kan dus ineens gaan komen haha.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Liadan vr 9 aug 2013 - 21:41

Ja, ze moeten er ook aan toe zijn. Mijn dochter had al eerder een paar keer geoefend zonder zijwieltjes maar durfde steeds niet. Paar weken geleden zei ze dat ze het weer wilde proberen en toen fietste ze zo weg.
En met 3 jaar al fietsen zonder zijwieltjes is heel vroeg, de gemiddelde leeftijd ligt op 5 jaar geloof ik.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Maple vr 9 aug 2013 - 22:10

Wat fietsen alle kindjes al vroeg! Ik was ruim vier toen ik m'n eerste fietsje kreeg en pas ergens 6,5 toen ik zonder zijwielen durfde.

Ik verbaasde me laatst over m'n collega, die had een status op Facebook geplaatst dat het allemaal nog tegenviel om haar zoontje te leren fietsen. Dan wel met zijwielen, maar toch. Hij begreep maar niet wat hij met de trappers moest. Het manneke is 2,5 Rolling Eyes 
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  loesje vr 9 aug 2013 - 23:32

mijn zoontje heeft een 12 inch fietsje maar hij is er al bijna weer te groot voor maar we houden hem gewoon zo kan hij over een tijdje makkelijker leren zonder zeilwieltjes te fietsen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang met een bepaalde fietsmaat Empty Re: Hoelang met een bepaalde fietsmaat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum