Melatonine vraagje..
+6
Coco
pindaatje
Linda
Luce
Fiwen
M@niek
10 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Melatonine vraagje..
Pindaatje: Het heet Kindival. Ik heb het gewoon bij de Etos gekocht.
A krijgt er 4 per dag en slaapt nu redelijk door.
Het is nu zelfs al 3 nachten geleden dat hij uberhaupt wakker werd. Maar over het algemeen wisselt het. Hij valt in elk geval wel zelf weer in slaap zonder dat we er een uur mee hoeven te lopen/wigen/drinken geven etc. en hij slaapt nu ook langer door.
Voorheen werd hij tussen 5 en 6 wakker, nu meestal rond 7u en de afgelopen 3 ochtend zelfs 8u of later.
A krijgt er 4 per dag en slaapt nu redelijk door.
Het is nu zelfs al 3 nachten geleden dat hij uberhaupt wakker werd. Maar over het algemeen wisselt het. Hij valt in elk geval wel zelf weer in slaap zonder dat we er een uur mee hoeven te lopen/wigen/drinken geven etc. en hij slaapt nu ook langer door.
Voorheen werd hij tussen 5 en 6 wakker, nu meestal rond 7u en de afgelopen 3 ochtend zelfs 8u of later.
Gast- Gast
Oke Thanks! Kan ik dat ook nog als optie houden dus.
Het lijkt wel of we het over hetzelfde kind hebben, hier is zoon ook altijd tussen 5 en 6 wakker,
moeten we 's nachts ook regelmatig uren lopen/wiegen/drinken geven/troosten etc..
Ik zal al zooo blij zijn als hij tot 7.00 zou slapen zonder (al te veel) wakker worden (zeker na een late dienst, als ik pas om 1.00 in bed lig, en daarna nog een late heb, en weer pas om 1.00 in bed lig, dan zijn een paar nachten van krap 4 a 5 uurtjes wel erg weinig)
Het lijkt wel of we het over hetzelfde kind hebben, hier is zoon ook altijd tussen 5 en 6 wakker,
moeten we 's nachts ook regelmatig uren lopen/wiegen/drinken geven/troosten etc..
Ik zal al zooo blij zijn als hij tot 7.00 zou slapen zonder (al te veel) wakker worden (zeker na een late dienst, als ik pas om 1.00 in bed lig, en daarna nog een late heb, en weer pas om 1.00 in bed lig, dan zijn een paar nachten van krap 4 a 5 uurtjes wel erg weinig)
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
N. krijgt nu al bijna een jaar 5 mg. Eerst begonnen met 2,5 mg, dit deed zijn werk totaal niet. Toen mochten we 5 mg gaan geven en dit hielp haar heel goed in te slapen. Ze gaat met een rustiger hoofdje naar bed heb ik het idee. Voor het doorslapen heeft het overigens niet geholpen. Wij hebben het trouwens op advies en recept van de kinderarts gekregen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
pindaatje schreef:Oke Thanks! Kan ik dat ook nog als optie houden dus.
Mijn man werkt elke dag tot 00u en ligt dan tegen 01u in bed. Op dagen dat ik moet werken dan ging hij eruit om 5u, 6u of 7u. Die was ook helemaal gesloopt.
Zeker als meneertje dan ook nog een uur of twee, verspreid over de nacht, wakker was.
Mocht je het gaan proberen moet je er wel rekening mee houden dat het de eerste 3 tot 5 dagen een stuk erger kan zijn.
Gast- Gast
Ze slaapt nog steeds
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Hier krijgt ons kind ook melatonine (1,5 mg) Hij slaapt direct in maar wordt standaard tussen 22.15 en 23.15 wakker en na een half uur wil hij pas weer gaan slapen. Daarna horen we hem meestal nog zo'n 2-3 keer in de nacht, dan denken oh jee hij wordt weer wakker maar na 2 minuten huilen valt hij weer in slaap. Nu zou ik de melatonine wel willen ophogen maar naar hoeveel zal ik dat doen? En wat is echt de max. voor een kindje van bijna 3? We slapen zelf ook al weken slecht door hem en dat beginnen we nu echt te merken. We zijn zelf ook wel weer een keer toe aan om eens een nacht van 8 uur slaap te maken.
Pruim- Fluisteraar
- Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13
Pruim, ik zou dit zelf niet gaan bepalen, maar in overleg met een huisarts kijken naar een eventuele hogere dosering. Bij ons is het al 2,5 jaar 'feest' en de melatonine heeft er niet voor gezorgd dat we ineens nachten van 8 uur konden slapen. Verwacht er dus niet teveel van
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hoe is het vannacht gegaan?
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heeft je dochter de rest van de nacht lekker kunnen slapen? En jullie ook?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Om kwart over 8 heb ik haar in dr bedje gelegd (ze heeft toen een kwartiertje nog bij mij gelegen), en ik heb haar niet meer gehoord tot 1x ergens in de nacht! Normaal gaat mevrouw pas rond half 11 naar bed en komt 5x per nacht.
Serieus ik heb gewoon een hele avond voor mezelf gehad, heb met mn man lekker zitten kletsen en nog wat tv gekeken zonder een drukke peuter om ons heen.
Ik hoop echt zo dat dit gaat werken (het zal wel valse hoop zijn ).
Serieus ik heb gewoon een hele avond voor mezelf gehad, heb met mn man lekker zitten kletsen en nog wat tv gekeken zonder een drukke peuter om ons heen.
Ik hoop echt zo dat dit gaat werken (het zal wel valse hoop zijn ).
M@niek- Ratel
Wat fijn zeg! Hopelijk is het niet iets eenmaligs!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:Wat fijn zeg! Hopelijk is het niet iets eenmaligs!
Ik hoop het niet haha
M@niek- Ratel
Luce schreef:Linda schreef:Mijn huisarts wil geen melatonine voorschrijven. Deden jullie huisartsen daar niet moeilijk over?
Ik heb ze gewoon van de drogist. Is een lagere dosering, maar kleine pilletjes. Dus je kan het zelf iets ophogen als je wil. Hier heeft hij aan 0,5 mg genoeg en slaapt hij door. 1 nacht zonder en hij staat meteen 4 of 5 keer naast je bed.
Luce, hebben jullie zelf besloten om 0,5 mg te geven of heb je eerst advies ingewonnen erover? En geef je dan 5 pilletjes tegelijk? Of hebben jullie eerst met 0,1 geprobeerd en steeds 0,1mg erbij tot het goed ging?
Ik heb het vanmiddag gekocht en ga ze er zo 1 geven, maar denk dat dat voor hen toch niet voldoende zal zijn aangezien ze echt ontzettend vaak wakker worden (en met 2,5mg gewone ook niet doorsliepen, tenminsten volgens mij kregen we toen gewone melatonine van de huisarts). Dus ik wil morgen even de advieslijn van Sleepzz bellen en ook de huisarts er even na vragen qua hoeveelheid en die adviezen naast elkaar leggen, tenzij het natuurlijk geweldig gaat vanacht
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Coco, er is volgens mij ook melatonine in hogere dosering met gereguleerde afgifte die je via de huisarts op recept kunt krijgen. Dus mocht het vannacht niks worden zou je dat ook nog met de huisarts kunnen overleggen.
Succes ermee, en ik hoop dat het helpt!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Nou dag 2, ben erg benieuwd!
M@niek- Ratel
Ik heb vandaag de huisarts gebeld over die melatonine time released, met de gereguleerde afgifte...
Hadden ze nog nooit van gehoord??
Later belde huisarts terug, ze dacht dat ze wel een oplossing had, maar daarvoor wil ze dat man en ik morgen eerst langskomen op het spreekuur..
Nou ik ben heel benieuwd!
Later belde huisarts terug, ze dacht dat ze wel een oplossing had, maar daarvoor wil ze dat man en ik morgen eerst langskomen op het spreekuur..
pindaatje- Prater
pindaatje schreef:Ik heb vandaag de huisarts gebeld over die melatonine time released, met de gereguleerde afgifte...
Klopt. De assistente moest het bij mij ook uitzoeken. Ik hen het al eerder genoemd in dit topic, het heet 'circadin'. Vraag daar naar bij de huisarts. Dat is 2 of 2,5 mg melatonine gereguleerde afgifte.
Coco. Wij hebben het zelf uit geprobeerd. 1 pilletje werkte niet. Is ook een hele lage dosering. Volgens mij krijgt hij nu 0,4 mg. Dat werkt nog. Lager niet.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Fiwen schreef:Coco, er is volgens mij ook melatonine in hogere dosering met gereguleerde afgifte die je via de huisarts op recept kunt krijgen. Dus mocht het vannacht niks worden zou je dat ook nog met de huisarts kunnen overleggen.
Circadin dus . Dat is de medicijnnaam
Luce- Kletskop
M@niek schreef:Nou dag 2, ben erg benieuwd!
En? Is het inslapen goed gegaan?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Dank je Luce en Fiwen.
Ik wacht even af hoe de avond/nacht gaat verlopen en anders bel ik morgen toch sowieso even ivm doseren dus dan zal ik ook direct even vragen naar de circadin, dat hebben we de vorige keer volgens mij niet gehad, maar gewone melatonine.
Jullie hebben er dus steeds 1 bij gedaan tot het werkte Luce? En heeft hij naarmate de tijd verstreek ook meer nodig gehad door gewenning of zit hij eigenlijk altijd op de 0,4-0,5mg?
Wat apart Pindaatje, wilde ze er helemaal niets over zeggen? Klinkt mysterieus zo haha. Maar misschien ivm zijn leeftijd?
Ik wacht even af hoe de avond/nacht gaat verlopen en anders bel ik morgen toch sowieso even ivm doseren dus dan zal ik ook direct even vragen naar de circadin, dat hebben we de vorige keer volgens mij niet gehad, maar gewone melatonine.
Jullie hebben er dus steeds 1 bij gedaan tot het werkte Luce? En heeft hij naarmate de tijd verstreek ook meer nodig gehad door gewenning of zit hij eigenlijk altijd op de 0,4-0,5mg?
Wat apart Pindaatje, wilde ze er helemaal niets over zeggen? Klinkt mysterieus zo haha. Maar misschien ivm zijn leeftijd?
Coco- Ratel
Coco schreef:Dank je Luce en Fiwen.
Jep, steeds 1 bij gedaan. En nee, hij heeft niet meer nodig steeds. We zitten al sinds het begin op 4 tabletjes. Wel uitkijken dat je kinderen er niet op bijten. Want dan werkt het dus niet. Hebben wij ook al ondervonden. Moeten heel doorgeslikt worden.
Luce- Kletskop
Luce schreef:pindaatje schreef:Ik heb vandaag de huisarts gebeld over die melatonine time released, met de gereguleerde afgifte...
Klopt. De assistente moest het bij mij ook uitzoeken. Ik hen het al eerder genoemd in dit topic, het heet 'circadin'. Vraag daar naar bij de huisarts. Dat is 2 of 2,5 mg melatonine gereguleerde afgifte.
Coco. Wij hebben het zelf uit geprobeerd. 1 pilletje werkte niet. Is ook een hele lage dosering. Volgens mij krijgt hij nu 0,4 mg. Dat werkt nog. Lager niet.
Dat had ik gisteren gelezen ja, dat het zo heet, dat heb ik ook benoemd bij de assistente.. Zal het morgen bij de ha nogmaals benoemen.
Coco: Geen idee, nee ze zei er niets over, behalve dat ze contact had gehad met de kinderarts over die melatonine, en dat ze nu wel een oplossing wist... Dus ik ben heel benieuwd. Ik zal het morgen nog wel laten weten.
pindaatje- Prater
Luce; Ik dacht al dat het dan niet zou werken, ze hebben de eerste beiden gebeten dus heb er nog snel 1 achteraan gedaan en die hebben ze weggedronken zonder te bijten.
Pindaatje; oh dat verklaart het, had net niet begrepen dat ze nog contact had gehad met de kinderarts! Dan wacht ik eerst even af wat jij te horen krijgt voordat ik onze huisarts bel, wellicht kan ik nog iets vernieuwends voorleggen dan. Ben benieuwd!
Pindaatje; oh dat verklaart het, had net niet begrepen dat ze nog contact had gehad met de kinderarts! Dan wacht ik eerst even af wat jij te horen krijgt voordat ik onze huisarts bel, wellicht kan ik nog iets vernieuwends voorleggen dan. Ben benieuwd!
Coco- Ratel
Beetje jammer, mijn zoontje is alweer wakker. Missie mislukt.
Coco- Ratel
Ze slaapt alweer vanaf half 9
Na een uur na inname wordt ze gewoon echt moe en vervelend.
Na een uur na inname wordt ze gewoon echt moe en vervelend.
M@niek- Ratel
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: