Melatonine vraagje..
+6
Coco
pindaatje
Linda
Luce
Fiwen
M@niek
10 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Melatonine vraagje..
Ik weet dat er hier mama's zijn waarvan hun kindje het gebruiken.
Na lang wikken en wegen, van alles geprobeerd, hulp gezocht en gekregen (niet geholpen), zijn we vandaag toch naar de huisarts gegaan voor melatonine.
Rond kwart voor 7 heeft ze haar eerste tabletje gekregen (1mg) en ze ligt nu echt helemaal voor pampus! Kan dit? Het duurt toch een paar dagen voordat zoiets echt gaat werken?
Na lang wikken en wegen, van alles geprobeerd, hulp gezocht en gekregen (niet geholpen), zijn we vandaag toch naar de huisarts gegaan voor melatonine.
Rond kwart voor 7 heeft ze haar eerste tabletje gekregen (1mg) en ze ligt nu echt helemaal voor pampus! Kan dit? Het duurt toch een paar dagen voordat zoiets echt gaat werken?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Melatonine vraagje..
Bij J werkte het ook meteen de eerste dag. Er zijn medicijnen waar je inderdaad eerst een spiegel bij op moet bouwen om het effectief te laten zijn (o.a. echt slaapmedicatie, antidepressieva etc.) maar bij melatonine is dat niet zo. Het is een lichaamseigen stof die na een paar uur ook weer helemaal uit het lichaam verdwenen is.
Wel merkte wij aan J dat ze naarmate ze het langer gebruikte en hogere dosis nodig had. Wij hebben uiteindelijk een half jaar op 3 mg gezeten en toen zijn we gaan afbouwen en nu slaapt ze zonder en dat gaat redelijk.
Succes ermee, hopelijk doorbreekt dit voor jullie ook het patroon en helpt het haar om de rust te vinden om in te slapen.
Wel merkte wij aan J dat ze naarmate ze het langer gebruikte en hogere dosis nodig had. Wij hebben uiteindelijk een half jaar op 3 mg gezeten en toen zijn we gaan afbouwen en nu slaapt ze zonder en dat gaat redelijk.
Succes ermee, hopelijk doorbreekt dit voor jullie ook het patroon en helpt het haar om de rust te vinden om in te slapen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Hier werkte het ook meteen dezelfde avond. Niet zo gek hoor.
Is het inslapen of het doorslapen een probleem? Je hebt namelijk ook melatonine time released. Circadin heet dat.
Is het inslapen of het doorslapen een probleem? Je hebt namelijk ook melatonine time released. Circadin heet dat.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Mijn huisarts wil geen melatonine voorschrijven. Deden jullie huisartsen daar niet moeilijk over?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ok super bedankt voor de informatie!
Maar hoe groot is nou de kans dat ze wel doorslaapt? Vaak gaat ze wel vroeger naar bed maar dan wordt ze naar een paar uur alsnog wakker.
Maar hoe groot is nou de kans dat ze wel doorslaapt? Vaak gaat ze wel vroeger naar bed maar dan wordt ze naar een paar uur alsnog wakker.
M@niek- Ratel
Wij zijn er vorige week mee begonnen bij de jongste, en hij lag ook meteen de eerste avond voor pampus..
Maar helaas heeft het hier nog niet het gewenste resultaat, want het ging hier voornamlijk om het doorslapen en niet het inslapen.
Luce: die melatonine die jij noemt, is dat voor het doorslapen??
Linda: mijn huisarts deed er niet moeilijk over... Wij hebben erg lang gewacht met de stap om naar de ha te gaan, en toen ik mijn verhaal gedaan had, zei ze eigenlijk meteen dat ze dit wou proberen..
Maar helaas heeft het hier nog niet het gewenste resultaat, want het ging hier voornamlijk om het doorslapen en niet het inslapen.
Linda: mijn huisarts deed er niet moeilijk over... Wij hebben erg lang gewacht met de stap om naar de ha te gaan, en toen ik mijn verhaal gedaan had, zei ze eigenlijk meteen dat ze dit wou proberen..
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Linda schreef:Mijn huisarts wil geen melatonine voorschrijven. Deden jullie huisartsen daar niet moeilijk over?
Ik heb ze gewoon van de drogist. Is een lagere dosering, maar kleine pilletjes. Dus je kan het zelf iets ophogen als je wil. Hier heeft hij aan 0,5 mg genoeg en slaapt hij door. 1 nacht zonder en hij staat meteen 4 of 5 keer naast je bed.
Luce- Kletskop
Linda schreef:Mijn huisarts wil geen melatonine voorschrijven. Deden jullie huisartsen daar niet moeilijk over?
Nee mijn huisarts deed totaal niet moeilijk. Maar mijn huisarts doet nooit moeilijk bij mij, ik kom er alleen als ik geen andere oplossing meer weet is en als ik dan aangeef dat het zo echt niet langer door kan dan weet hij ook wel dat we alles al geprobeerd hebben en er goed over nagedacht hebben.
Wel vond hij dat we na een half jaar moesten gaan proberen om af te bouwen, in eerste instantie zag ik dat niet zitten maar toen stelde hij een heel langzaam afbouwschema voor en als het een keer een moeilijke dag was geweest mocht ik gewoon de volledige dosis geven. Uiteindelijk hebben we een andere oplossing gevonden en sliep ze van de ene op de andere dag prima zonder melatonine.
Fiwen- Kletskop
Luce schreef:Hier werkte het ook meteen dezelfde avond. Niet zo gek hoor.
Welke is dan juist voor het doorslapen?
Linda, heb je de melatonine van de drogist al geprobeerd? Mijn huisarts in onze vorige woonplaats deed wel moeilijk. Hier niet. Maar ik denk dat het er ook aan ligt hoe erg het slaapprobleem is. Heeft hij/zij ook gezegd waarom niet?
We hadden helaas geen baat bij. Wil het nu eigenlijk wel weer opnieuw proberen nu het inslapen wel goed gaat.
Laatst aangepast door Coco op di 22 jan 2013 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
pindaatje schreef:Wij zijn er vorige week mee begonnen bij de jongste, en hij lag ook meteen de eerste avond voor pampus..
Ja, gereguleerde afgifte. Het inslapen was hier het probleem niet. Het doorslapen wel. Werd steeds wakker en was dan ook gewoon echt wakker. Met pilletjes slaapt hij in 1 ruk door.
Luce- Kletskop
M@niek schreef:Ok super bedankt voor de informatie!
Op het doorslapen had het hier eigenlijk geen effect, maar doordat ze in ieder geval al rustiger ging slapen vond ik dat minder erg dan EN een onrustige avond EN een onrustige nacht...
Fiwen- Kletskop
M@niek: hier is ook doorslapen het grootste probleem, maar nu met de melatonine moet ik zeggen dat hij wel minder vaak wakker word. Hij heeft nu al 3 nachten gehad dat hij alleen 's avonds laat nog even wakker was (even 5 minuten troosten en hij sliep weer verder) en dan tot 6.30 sliep. Maar bv afgelopen nacht is hij toch weer 6 keer wakker geweest en om 5.45 zaten we weer beneden...
Hier nog geen succesverhaal dus, hopelijk zijn er ook meiden die er meer succes mee gehad hebben, ook wbt doorslapen.
Hier nog geen succesverhaal dus, hopelijk zijn er ook meiden die er meer succes mee gehad hebben, ook wbt doorslapen.
pindaatje- Prater
Het grote probleem is gewoon gaan slapen. Savonds heeft ze energie voor 10, echt ongelofelijk.
We hebben alles geprobeerd. Vroeg naar bed, laat naar bed, zeer vroeg opstaan, laat opstaan, geen midagslaapje, kort midagslaapje. Echt serieus ik zit met mn handen in het haar. Ik kom nergens aan toe, mn studie verslonst, ik ben sago nou ja noem maar op.
Toen heb ik het cb ingeschakeld. Daar heb ik gesprekken mee gehad, ze hebben thuis gefilmd maar ja (wat ik ook wist) daar kwam ook niet veel bijzonders uit. Mijn laatste stap was dan toch melatonine.
We hebben alles geprobeerd. Vroeg naar bed, laat naar bed, zeer vroeg opstaan, laat opstaan, geen midagslaapje, kort midagslaapje. Echt serieus ik zit met mn handen in het haar. Ik kom nergens aan toe, mn studie verslonst, ik ben sago nou ja noem maar op.
Toen heb ik het cb ingeschakeld. Daar heb ik gesprekken mee gehad, ze hebben thuis gefilmd maar ja (wat ik ook wist) daar kwam ook niet veel bijzonders uit. Mijn laatste stap was dan toch melatonine.
M@niek- Ratel
Circadin is 2 mg time released melatonine van de huisarts. Wij gebruiken gewoon time released van Sleepzz oid van de drogist.
Luce- Kletskop
Luce schreef:pindaatje schreef:Wij zijn er vorige week mee begonnen bij de jongste, en hij lag ook meteen de eerste avond voor pampus..
Ja, gereguleerde afgifte. Het inslapen was hier het probleem niet. Het doorslapen wel. Werd steeds wakker en was dan ook gewoon echt wakker. Met pilletjes slaapt hij in 1 ruk door.
Moeten die ook via de huisarts aangevraagd worden?? Of kun je die ook bij bv de drogist kopen?
pindaatje- Prater
Sleepzz is gewoon bij de drogist te koop.
Luce- Kletskop
Dan moet je dus wel de 'time released' hebben hè voor het doorslapen.
Luce- Kletskop
Dan ga ik die morgen direct nog maar eens kopen voor ik weer naar de huisarts stap.
Pindaatje, ik zou het in jullie geval wel via de huisarts doen omdat je zoontje pas 1 is. Melatonine uit de drogist is pas vanaf twee jaar. Dus dat zou ik wel eerst even overleggen.
Pindaatje, ik zou het in jullie geval wel via de huisarts doen omdat je zoontje pas 1 is. Melatonine uit de drogist is pas vanaf twee jaar. Dus dat zou ik wel eerst even overleggen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Wij gebruiken sinds 2 weken Valdispert. In die 2 weken heeft hij al 10 dagen doorgeslapen! Dit zijn we echt niet gewend. Melatonine had hier niet het gewenste resultaat.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Wij zijn laatst bij de huisarts geweest voor A.
Hij slaapt wel goed in maar niet door.
Onze huisarts gaf aan dat ze melatonine niet voorschrijven aan kinderen onder de 2 of 3 jaar, ik weet het niet precies meer.
Maar blijkbaar is dat per huisarts verschillend.
Wij gebruiken nu sinds begin december de pilletjes van VSM.
Onze huisarts gaf aan dat ze melatonine niet voorschrijven aan kinderen onder de 2 of 3 jaar, ik weet het niet precies meer.
Gast- Gast
Mijn huisarts vind melatonine symptoom bestrijding. Hij vindt het geen goed idee om zo iets aan kinderen te geven.
Hier is het inslapen dus het grote probleem. Het duurt minstens een uur eer ze slaapt. Dikwijls nog langer, een enkele keer iets eerder.
Doorslapen gaat tegenwoordig goed. Ik hoor haar wel wakker worden 's nachts. Soms jammert ze dan, meestal roept ze een aantal keer "papa, papa!!", we laten haar dan even roepen en ze valt zelfstandig weer in slaap zonder dat we erheen hoeven.
Het probleem ligt hier dus bij het inslapen aan het begin van de avond. Wij hebben inderdaad ook al van alles geprobeerd.
Hier is het inslapen dus het grote probleem. Het duurt minstens een uur eer ze slaapt. Dikwijls nog langer, een enkele keer iets eerder.
Doorslapen gaat tegenwoordig goed. Ik hoor haar wel wakker worden 's nachts. Soms jammert ze dan, meestal roept ze een aantal keer "papa, papa!!", we laten haar dan even roepen en ze valt zelfstandig weer in slaap zonder dat we erheen hoeven.
Het probleem ligt hier dus bij het inslapen aan het begin van de avond. Wij hebben inderdaad ook al van alles geprobeerd.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Coco: Goed dat je het zegt, dan hoef ik niet eerst naar de drogist te gaan Mijn zoontje is inderdaad nog maar (net) 1 jaar.. Ik zal het morgen meteen met de huisarts overleggen, want als dít nu de oplossing dan mag zijn....
pindaatje- Prater
Het is ook symptoombestrijding. Dat is toch zo ongeveer het motto van de reguliere geneeskunde?
Maar staat jouw huisarts klaar om mijn zoon elke nacht 5 keer naar bed te brengen? Vast niet haha!
Maar staat jouw huisarts klaar om mijn zoon elke nacht 5 keer naar bed te brengen? Vast niet haha!
Luce- Kletskop
Ik heb gewoon heel het verhaal aan de huisarts uitgelegd, nou die ging gelijk de kinderarts bellen (zelf had ze er niet zoveel ervaring mee) en toen kon ik het halen bij de apotheek.
Hier gaat het doorslapen inprincipe goed. Het is echt naar het naar bed gaan, dat is echt een groot drama.
Hier gaat het doorslapen inprincipe goed. Het is echt naar het naar bed gaan, dat is echt een groot drama.
M@niek- Ratel
Smupskes~ schreef:Wij zijn laatst bij de huisarts geweest voor A.
Ik ben bij de huisarts geweest toen mijn zoontje 1 jaar en 1 week was, en hij heeft het gewoon gekregen.
De kinderen van mijn neef hebben het ook gehad, zij waren ook nog maar amper een jaar, ik vraag me af óf ze wel al een jaar waren.
Verschilt idd erg per huisarts dus.
Wat voor pilletjes van VSM gebruik jij? Ik zag je laatst ook al ergens schrijven over die pilletjes, maar kon het niet terugvinden, en bij de apotheek zag ik ook niet zo gauw iets staan wat slaapgerelateerd is, van VSM.
pindaatje- Prater
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: