Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PCOS na de bevalling

+7
moepie
Novalee
Twellie
Thunder
PapillonRose
Annie24
Clapperdie
11 plaatsers

Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty PCOS na de bevalling

Bericht  Clapperdie di 11 sep 2012 - 9:19

Voor de meiden die ook PCOS hebben:

Hoe was jullie cyclus na de bevalling? Weer zo onregelmatig of zijn er ook dames waarvan de cyclus wel goed op gang gekomen is?

Heb 8 weken na de bevalling 1 maand de pil geslikt toen 3 maanden spiraaltje gehad en nu heb ik even geen anticonceptie. Ben benieuwd naar wat mn cyclus gaat doen, helemaal na de korte anticonceptieperiode.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Annie24 di 11 sep 2012 - 9:23

Ik werd 6 weken na de bevalling ongesteld. Toen ergens rond de 45 dagen, toen ergens in de 60, toen in de 70 en toen ben ik weer aan de pil gegaan en dat ben ik nu nog steeds.

Hier kwam de PCOS dus gewoon weer terug, alleen wel iets korter, want voor mijn zwangerschap was mijn cyclus 114-115 dagen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 9:26

Na mijn 2e zwangerschap was mijn cyclus de eerste 5 maanden heel netjes. Zat iedere keer 35 dagen tussen. Daarna werd ik helemaal niet meer ongesteld. (en toen was ik opeens zwanger:lol: )

Na de laatste bevalling ben ik 2x ongesteld geweest. 1 x na 4 weken en de laatste keer was 2 weken geleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  PapillonRose di 11 sep 2012 - 9:27

Na de bevalling werd ik na 9 weken weer ongesteld, en daarna ruim 2 maanden niets. Toen weer met de pil gestart zonder op een menstruatie te wachten, want het leek erop dat de PCOS meteen weer actief was.. Uiteindelijk een tijdje de pil geslikt voor mijn huid, na ruim een halfjaar weer gestopt. Toen had ik een paar maanden voor mijn doen een hele nette cyclus tussen 29 en 36 dagen, dus ik begon me al af te vragen of de PCOS verdwenen was! Maar nee, daarna duurde het ruim 70 dagen en toen was er nog niks. Omdat ik er wel last van had in overleg met de huisarts de pil weer genomen. Die neem ik nu nog steeds, omdat er echt geen pijl op te trekken is bij mij. Pas als ik ooit weer zwanger zou willen worden ga ik denk ik pas stoppen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Clapperdie di 11 sep 2012 - 9:30

Ik moet het aankijken zegt de gyn. Als ik minder dan 4 onttrekkingsbloedingen heb per jaar dan is de pil verstandiger. Maar liever heb ik even geen hormoonshit.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Thunder di 11 sep 2012 - 9:33

Na de oudste kreeg ik na 12 weken een menstruatie en daarna gelijk aan de pil gegaan. Na de jongste heb ik helemaal geen (natuurlijke) menstruatie gehad, alleen van de pil. Na 6 maanden heb ik een Mirena laten zetten en sindsdien niet meer ongesteld geweest.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 9:34

Waarom gebruiken jullie de pil dan? Volgens mijn gynaecoloog is dat niet nodig. (tenzij ik het als voorbehoedsmiddel wil gebruiken natuurlijk)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Thunder di 11 sep 2012 - 9:38

Die hoefde ik ook niet meer te gebruiken van de huisarts. Dat was nog voor de oudste, want ik was immers al máánden niet meer ongesteld geweest. En tja, toen werd ik dus wél zwanger. Dat gebeurd me niet nog een keer, vandaar de pil eerst en nu dan de Mirena.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Twellie di 11 sep 2012 - 9:38

Ik ben van mijn eerste dochter spontaan zwanger geraakt, daarna weer een spontane zwangerschap (miskraam geworden). Toen had ik geen cyclus meer. Nu heb ik wel een (relatief korte) cyclus gehad. Ben benieuwd hoe het verder gaat
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Twellie di 11 sep 2012 - 9:39

Ik gebruik normaal de pil omdat de symptomen van PCOS te onderdrukken: vooral tegen de acne.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  PapillonRose di 11 sep 2012 - 9:39

Dat ben ik met je eens Clapperdie, ik heb als het even kan ook liever geen extra hormonen. Maar omdat ik zonder pil ook niet echt blij werd, is het nu met even beter. Ik zou het inderdaad even aankijken, als het niet nodig is dan zou ik zeker de pil niet nemen wanneer je dat niet wilt. Hopelijk heb je toch een beetje redelijke cyclus en is de pil niet nodig.

Yvonne: Ik gebruik de pil omdat het en mijn huid gladder houdt (tijdens de zwangerschap acné gekregen die niet zomaar weg wilde en steeds terug komt) en ik kreeg er met name de laatste keer last van dat ik geen menstruatie had. Constant het gevoel dat het eraan ging komen met alle bijbehorende kwalen, dan weer even niks, dan weer een paar dagen klachten, en nog steeds geen menstruatie. Nu weer de pil en nergens last van!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Annie24 di 11 sep 2012 - 9:40

yvonne schreef:Waarom gebruiken jullie de pil dan? Volgens mijn gynaecoloog is dat niet nodig. (tenzij ik het als voorbehoedsmiddel wil gebruiken natuurlijk)

daarom dus smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 9:51

Rataplan schreef:Die hoefde ik ook niet meer te gebruiken van de huisarts. Dat was nog voor de oudste, want ik was immers al máánden niet meer ongesteld geweest. En tja, toen werd ik dus wél zwanger. Dat gebeurd me niet nog een keer, vandaar de pil eerst en nu dan de Mirena.

Ik dus ook terwijl ik niet 1x ongesteld was geweest.PCOS na de bevalling 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Novalee di 11 sep 2012 - 10:19

Ik werd ongeveer 6 maanden na de bevalling voor het eerst weer ongesteld. Sindsdien word ik steeds gewoon ongesteld en lijkt het steeds regelmatiger te worden, namelijk 41-40-42-28-31. Ik ben uiteindelijk bij N. ook spontaan zwanger geraakt dus ik heb nu stiekem hoop dat de PCO weg is.

Ik gebruik nu overigens geen pil omdat ik wilde zien wat m'n lichaam zelf zou doen. Gelukkig had ik ook niet echt last van symptomen, los van de onregelmatige en lange cycli.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  moepie di 11 sep 2012 - 10:31

Ik weet het niet meer van na mijn eerste zwangerschap. Ben weer aan de pil gegaan toen daarna (na een jaar) was de pcos er wel weer.

Nu ben ik nog niet ongesteld geweest.

Bij mij heeft de gyn trouwens gezegd dat ik wel altijd een pil moet slikken om zo toch die menstruatie te krijgen. Omdat er wel dingen in je lichaam gebeuren maar die menstruatie niet komt kan er troep 'ophopen' in je lichaam. Dit kan nare gevolgen hebben. Het is niet gezegd dat het gebeurt maar ze zei toen dat ze het wel altijd moeten vermelden.
Maar dat is bij jullie dus niet bekend?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Twellie di 11 sep 2012 - 11:02

Er is meer kans op baarmoederkanker als niet eens in de zoveel tijd de baarmoeder 'opgeschoond' wordt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  chipa di 11 sep 2012 - 20:18

Na de bevalling had ik weer een ontzettendeblange cyclus en heel onregelmatig. Na 4 maanden weer een Matena laten plaatsen. Nu wordt ik vrijwel niet meer ongesteld. Ik gebruik het omdat ik het zo naar vind dat ik niet weet wanneer ik ongesteld wordt en daarnaast ook als anticonceptie. De kans dat ik zonder medicatie zwanger raak is niet zo groot, maar het is niet uitgesloten vandaar toch anticonceptie.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Clapperdie di 11 sep 2012 - 20:56

Het is bij PCSO idd niet goed om helemaal geen onttrekkingsbloeding meer te hebben. Minimaal 4x per jaar gaf de gyn aan. Anders dan hoopt het baarmoederslijm zich te veel op en daar kunnen dan "slechte" cellen in gaan woekeren. Dus mocht ik geen cyclus meer krijgen dan krijg ik provera voorgeschreven om het toch even te schonen. Ik ben benieuwd. Bij sommige is het dus wel regelmatiger geworden.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  *Lookie* di 11 sep 2012 - 21:21

Ik ben al redelijk snel weer met de pil begonnen (na 10 weken ofzo). Toen was ik nog niet ongesteld geworden. Dus ik benheel benieuwd wat hert gaat doen als ik er weer mee stop.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 21:40

Ik wil na de bevalling ook niet meer aan de pil (bij voorkeur). Nouja, eigenlijk helemaal niets van hormonen ofzo, ook geen spiraaltje. Wij willen graag 2 kindjes, dus ik ben dan wel benieuwd wat mijn cyclus na de bevalling gaat doen. Mede ook door de operatie die ik gehad heb, of het effect daarvan ook blijft voorbestaan na mijn zwangerschap.

Hebben jullie nog een echo oid gehad na de bevalling om te kijken of de PCO nog duidelijk aanwezig is of niet? Ik moet sowieso zo'n 8 weken na de bevalling op controle bij mijn gynaecoloog, maar ik weet niet of het dan zinvol is om een inwendige echo te laten maken zodat hij kan zien of er nog veel cystes/blaasjes te zien zijn? Of is dat daarbinnen nog helemaal ontregeld dan?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  liesje wo 12 sep 2012 - 0:37

ik ben na de oudste spontaan zwanger geraakt. ik ben nadat mijn zoon geboren is na 10 weken met de pil begonnen. mijn man heeft zich laten helpen dus nu neem ik geen pil meer. ik ben nu 1 x vanzelf ongesteld geweest maar zit er nu weer op te wachten.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Annie24 wo 12 sep 2012 - 0:39

Snoes schreef:Ik wil na de bevalling ook niet meer aan de pil (bij voorkeur). Nouja, eigenlijk helemaal niets van hormonen ofzo, ook geen spiraaltje. Wij willen graag 2 kindjes, dus ik ben dan wel benieuwd wat mijn cyclus na de bevalling gaat doen. Mede ook door de operatie die ik gehad heb, of het effect daarvan ook blijft voorbestaan na mijn zwangerschap.

Hebben jullie nog een echo oid gehad na de bevalling om te kijken of de PCO nog duidelijk aanwezig is of niet? Ik moet sowieso zo'n 8 weken na de bevalling op controle bij mijn gynaecoloog, maar ik weet niet of het dan zinvol is om een inwendige echo te laten maken zodat hij kan zien of er nog veel cystes/blaasjes te zien zijn? Of is dat daarbinnen nog helemaal ontregeld dan?

Ik heb bij de controle na 6 weken geen echo gehad om mijn pco te bekijken. De gyn wilde wel een echo doen, maar omdat ik erg last had (en nog heb) van littekenweefsel van mijn knip kon ik na 6 weken niet eens gemeenschap hebben en zag ik het totaal niet zitten om zo'n d*ldo in m'n muts te krijgen. Hij gaf wel aan dat als ik het wilde ik een afspraak mocht maken zodra ik er wel aan toe was, maar heb dat niet meer gedaan.
Door mijn toch weer lange cyclus voordat ik weer met de pil begon is het wel duidelijk dat ik gewoon nog pco heb.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PCOS na de bevalling Empty Re: PCOS na de bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum