Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pcos vraagje

+2
*Lookie*
PapillonRose
6 plaatsers

Ga naar beneden

pcos vraagje Empty pcos vraagje

Bericht  PapillonRose ma 18 jun 2012 - 7:15

Ik plaats 'm maar hier, omdat je vaak pas ontdekt dat je pcos hebt als je zwanger wilt raken. Tenzij je zoals ik in het verleden toch al eerder een keer onderzocht wordt ivm klachten. Als hij toch verkeerd staat hoor ik het wel..

In elk geval ben ik benieuwd of andere meiden met pcos ervaring hebben met wat ik nu op het moment heb. Vroeger was mijn cyclus dus verschrikkelijk onregelmatig, er was echt geen zinnig woord over te zeggen. Na de bevalling aan de pil geweest ivm acné en nadat ik daar mee gestopt ben een tijdje een vrij regelmatige cyclus tussen de 29 en 33 dagen.

Ondertussen wordt hij weer steeds langer (zo zit ik nu toevallig alweer op dag 40). Geeft op zich niet, ben verder toch nog niet bezig met zwanger worden. Alleen vroeger was hij gewoon lang, en had ik daar verder geen last van. Maar nu heb ik al elke keer wekenlang klachten die bij de menstruatie horen (lage rug- en buikpijn, misselijk, etc.), maar er zet niets door. Ik vraag me af of dat ook met pcos te maken kan hebben, of dat ik weer een of andere nieuwe vage klacht heb laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos vraagje Empty Re: pcos vraagje

Bericht  *Lookie* ma 18 jun 2012 - 7:40

Ik heb PCOS en wel eens wat buikpijn gehad maar verder eigenlijk geen klachten. Maar ben nu (na bevalling) weer aan de pil en nog niet weer gestopt dus het is de vraag of het weer exact hetzelfde wordt als voor de zwangerschap. Ik weet wel van andere meiden die wel meer klachten hadden met PCOS. Ik weet niet of rugpijn en misselijkheid daar ook bij hoorde.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos vraagje Empty Re: pcos vraagje

Bericht  moepie ma 18 jun 2012 - 8:08

Ik had die klachten ook toen ik steeds een lange cyclus had, vaak had ik het idee zelfs gewoon zwanger te kunnen zijn. Heel vervelend!
Mij is in het ziekenhuis verteld dat het verstandig is om wel aan de pil te zijn om toch die mensturatie op te wekken, te lang geen cyclus of te lange cyclussen is niet goed voor het lichaam. Vandaar misschien ook dat het lichaam er zo op reageert? Ben je bewust nu gestopt met het slikken van de pil? Anders misschien toch eens even overleggen met je arts?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos vraagje Empty Re: pcos vraagje

Bericht  Thunder ma 18 jun 2012 - 8:30

Ik had die klachten niet die je beschrijft en ik ben máánden niet ongesteld geweest. Ik had, behalve dat ik niet ongesteld werd, helemaal geen klachten van de PCOS.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos vraagje Empty Re: pcos vraagje

Bericht  Annie24 ma 18 jun 2012 - 8:42

De enige klachten die ik van de pcos had was ontzettende buikpijn. Er waren dagen bij dat ik midden in de stad krom stond van de pijn of op bed/de bank lag te huilen omdat ik zo'n buikpijn had. Toen wist ik trouwens nog niet dat ik pcos had. Mijn huisarts heeft me om die reden toen doorgestuurd naar de gyn (mijn cyclussen van 114-115 dagen waren geen reden volgens hem) Daar bleek de buikpijn veroorzaakt te worden door alle eitjes die groeiden, maar niet wilden/konden springen. Het enige dat ik dus herken is de buikpijn, verder niets.

Nu met de pil heb ik trouwens nergens last van.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos vraagje Empty Re: pcos vraagje

Bericht  Thunder ma 18 jun 2012 - 19:16

Annie24 schreef:

Nu met de pil heb ik trouwens nergens last van.

Oh idd! Ik heb met de mirena ook nergens last van.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos vraagje Empty Re: pcos vraagje

Bericht  Snoes ma 18 jun 2012 - 23:19

Rataplan schreef:Ik had die klachten niet die je beschrijft en ik ben máánden niet ongesteld geweest. Ik had, behalve dat ik niet ongesteld werd, helemaal geen klachten van de PCOS.
Bij mij net zo. Alleen één keer dat ik vreselijke buikpijn had, maar buiten dat heb ik er nooit wat van ondervonden.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos vraagje Empty Re: pcos vraagje

Bericht  PapillonRose ma 18 jun 2012 - 23:26

Misschien is het dan toch wat anders.. Voor de zwangerschap had ik ook nooit klachten van de pcos, ik merkte het alleen aan mijn extreem lange en zeer onregelmatige cyclus. Ik kijk het nog even aan, gebeurt er volgende maand weer hetzelfde dan ga ik langs de HA.

Anders misschien toch weer aan de pil, maar daar was ik juist mee gestopt omdat ik dan in de stopweek ontzettende migraine kreeg. Dit heb ik zonder pil niet, of veel minder. Maar wie weet kan ik dan wel een andere pil krijgen, nu is mijn huid weer rustig en hoef ik neem ik aan niet persé de Diane weer te nemen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

pcos vraagje Empty Re: pcos vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum