Blckaberry vraagje
Pagina 1 van 1
Blckaberry vraagje
Ik heb net Blackberry Messenger geinstalleerd, maar nou lukt het niet om contactpersonen toe te voegen. Hij geeft een foutmelding "no email adress is configured for this device". Ik neem aan dat ik mijn emailadres ergens moet toevoegen/installeren ofzo? Weet iemand hoe dit werkt? Ik ben online via wifi overigens.
Gast- Gast
Re: Blckaberry vraagje
Dat moet waarschijnlijk via de site van je provider. Welke provider heb je? En heb je wel een BB-bundel?
Gast- Gast
Op mijn BB kon ik alleen MSN'en met een BIS (Blackberry Internet Service)
Gast- Gast
Ik heb geen BB abonnement, wilde even kijken of het ook werkt via wifi, maar dat werkt blijkbaar dus niet. Hotmail op mijn BB installeren lukt ook niet, ligt dat daar ook aan? Want ik ben wel gewoon online.
Gast- Gast
volgens mij moet je voor een BB een BB bundel afsluiten waarmee je kan internetten enz.
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Bobbie schreef:Ik heb geen BB abonnement, wilde even kijken of het ook werkt via wifi, maar dat werkt blijkbaar dus niet. Hotmail op mijn BB installeren lukt ook niet, ligt dat daar ook aan? Want ik ben wel gewoon online.
Een BB werkt met ingebouwde clients en werkt met een zogenaamd 'push systeem'. Andere telefoons werken via een 'gewone' server; je installeert programma's die je downloadt via die server. Je plukt informatie als het ware uit de lucht, zo ook mailtjes e.d. De Blackberry werkt echter met ingebouwde programma's, die ingeprogrammeerd zijn op een andere server, een eigen server waardoor je berichten rechtstreeks op je telefoon ontvangt, ipv eerst op een ander medium, dat je daarna binnenhaalt op je telefoon (Ik hoop dat 't te begrijpen is)
't Hele idee en vernuft van de BB ís juist die pushberichten, daarom kun je ook alléén pingen met andere BB gebruikers. Download je een ander programma, dat niet gebruik maakt van berichten 'pushen', zoals Whatsapp, dan kun je dat wel gebruiken als je online bent. Ik raad je ook niet aan om een Blackberry te gebruiken zonder BIS; je kan 'm niet volledig gebruiken en da's bijna zonde van 't toestel.
Gast- Gast
Het "kan" op zich wel zonder maar dan moet je je hele BlackBerry hacken en dat is een hele klus. Als je geen BB-bundel hebt vind ik dat je maar heel weinig aan een BB hebt eigenlijk.smurfie schreef:volgens mij moet je voor een BB een BB bundel afsluiten waarmee je kan internetten enz.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: