Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Taalontwikkeling

+11
Carmen_
Fearie
Sanne
Sterrin_
Floor
Liadan
Rouge
mauwmauw
teletascha
Aimee
studiebol
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Taalontwikkeling - Pagina 2 Empty Re: Taalontwikkeling

Bericht  studiebol do 17 jan 2013 - 10:03

Susan schreef:Het is trouwens ook een voordeel, want over een tijdje heeft ze mooi een zus van precies dezelfde leeftijd aan wie ze zich op kan trekken. Ik denk dat ze daar nu misschien nog wat jong voor is, omdat ze op dit moment sowieso nog niet zoveel imiteert, maar als dat begint dan heeft ze er vast veel aan dat haar zusje al aardig wat woordjes kent.

Dat is misschien wel zo. Momenteel maakt het haar nog helemaal niks uit wat haar zus doet, behalve als haar zus bij mama op schoot zit dan moet zij dat ook, maar wat je zegt in de toekomst zal ze haar misschien gaat imiteren.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Floor do 17 jan 2013 - 10:06

Hij scheurt blaadjes of gooit met boekjes Rolling Eyes
wat voor flapboekjes hebben jullie dan?
Hij had ook een leuk kartonnen boek van Kikker maar daar heeft hij nu de zijkant van opgegeten silent

Susan hij zal vast wel geduld krijgen voor het voorlezen. ik moet er zelf nog even een weg in vinden en hij ook.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 10:07

Floor schreef:Hij scheurt blaadjes of gooit met boekjes Rolling Eyes
wat voor flapboekjes hebben jullie dan?
Hij had ook een leuk kartonnen boek van Kikker maar daar heeft hij nu de zijkant van opgegeten silent

Susan hij zal vast wel geduld krijgen voor het voorlezen. ik moet er zelf nog even een weg in vinden en hij ook.

Anders koop je de Pippo en dat soort blaadjes, dan is het niet zo zonde van het geld als hij ze kapot scheurt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor do 17 jan 2013 - 10:08

vind ik ook, hij heeft zoveel leuke boekjes maar ze staan veilig boven op de kast want hij sloopt het allemaal (met de grootste lol nog wel).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mauwmauw do 17 jan 2013 - 10:15

Floor schreef:
studiebol schreef:
Floor schreef:Stimuleren jullie het praten/woordjes of niet?
ik bedoel in de zin van voorlezen/zingen of echt dingen aanwijzen en benoemen.

Ja doe ik. Ik lees elke avond een verhaal voor, voordat ze gaan slapen. Ook hebben we van die kleine boekjes waar ze vaak mee spelen, waar dan bij dieren in staan enzo dan benoem ik wat het is.
Ook als zij tegen alle Die zegt, dan benoem ik wat ik denk dat ze bedoeld. Als in je wilt graag je speen, dit is de speen. Je wilt graag drinken, alsjeblieft hier heb je drinken. Zo op die manier.

Bedankt.
Dingen benoemen doe ik ook. drinken aanbieden en duidelijk zeggen dat misschien niet echt duidelijk genoeg.
Voorlezen doe ik niet hij heeft echt geen geduld en als ik bij regel 3 ben is hij me alleen nog maar aan het uitlachen.
Dat komt echt wel,V had ook het geduld van een paddenstoel,maar nu wilt hij alleen maar boekjes lezen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Twellie do 17 jan 2013 - 10:19

Floor: ik lees ook nooit voor. Mijn jongste is zo ontzettend wild: die trekt het boek uit mijn handen en gooit het tegen de muur of gaat het inderdaad opeten of op haar hoofd leggen of haar oudere zus ermee slaan enzovoorts. Mijn oudste vond voorlezen ook pas leuk toen ze een jaar of twee was.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Filoria do 17 jan 2013 - 10:21

Vraag maar eens rond hier hoeveel verschil er soms zit tussen broertjes en zusjes qua ontwikkeling. Die van jou zijn natuurlijk precies even oud, dus dan vallen verschillen meer op. Maar ben het helemaal met Susan eens!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 15:01

Ik las mijn zontje ook niet altijd voor. Het boeide hem niet zoveel. Nu lezen we samen. Hij zoekt het boekje uit. En ene keer 'leest' hij mij voor. andere keer ik hem.

WAt betreft de taal ontwikkeling, denk niet dat je je zorgen móet maken. Als iets haar aandacht niet zo heeft, doet ze er ook weinig moeite voor. Op het cb zeiden dat ze allemaal een andere voorkeur hadden. De 1 vind taal leuk en leert dat vrij snel. Een kindje die het niet zoveel aan vind, leert het wat langzamer.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: