Hoe bouw je het inbakeren goed af??
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe bouw je het inbakeren goed af??
Mijn dochtertje is alweer 6 maand en 2 weken en misschien wordt het tijd dat we langzaam gaan afbouwen omdat ze het steeds vaker presteert om 's nachts op de buik te draaien in de inbakerdoek en dat is natuurlijk niet veilig. Maar ze is ongelooflijk druk in de nacht, ligt alle kanten op en dat doet ze in de doek, laat staan als ze niet meer ingebakerd ligt. Wie heeft er wat nuttige tips???
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Hoe bouw je het inbakeren goed af??
Wij hebben ook af moeten bouwen omdat onze dochter ging rollen. Wij hebben eerst een slaapzakje met dichtgenaaide mouwen gebruikt en het hoofdsgat zo dichtgenaaid dat ze haar hoofd niet in de slaapzak kon krijgen, vervolgens een slaapzak met lange mouwen en sokjes over de handen, daarna een slaapzak zonder mouwen en met sokjes over de handen en sinds kort slaapt ze in een slaapzakje zonder mouwen en zonder sokjes over d'r handjes.
Gast- Gast
Ik heb ook al eens gekeken naar een slaapzakje maar die zijn allemaal nog zo groot!!! Bij het voeteneind. Kan dat geen kwaad?
Mida4you- Ratel
Je hebt ook wel slaapzakjes van 70cm lang, die zijn dan niet zo lang bij de voetjes.
Gast- Gast
Okee, thanx ga ik daar eens ff naar op zoek.
Mida4you- Ratel
moet je wle even opletten dat je dochter niet langer is dan 70 cm, dat is die van mij inmiddels al wel en past dus niet meer in zulke slaapzakjes
Gast- Gast
Dat ze lang zijn aan het voeteneind kan geen kwaad toch?
Zolang ze er met de armen en hoofd maar niet doorheen kunnen.
Mijn dochter heeft een slaapzak van 100cm aan maar daar kan ze met haar hoofd nooit doorheen en met dat ding aan kan ze inmiddels zelfs stappen in bed.
Zolang ze er met de armen en hoofd maar niet doorheen kunnen.
Mijn dochter heeft een slaapzak van 100cm aan maar daar kan ze met haar hoofd nooit doorheen en met dat ding aan kan ze inmiddels zelfs stappen in bed.
Gast- Gast
Ja inderdaad, misschien is het verstandig om wel een slaapzakje van 1meter te kopen omdat mijn dochtertje al 67 cm is. Dat is dan natuurlijk zonde!
Mida4you- Ratel
Ik stop het stuk van de slaapzak dat 'leeg' is altijd achter tussen het matrasje en het voeteneind, dan is het voor haar gevoel wat kleiner en ze kan niet rollen. Werkt misschien ook wel tegen het bewegen in bed?
Er zijn trouwens ook slaapzakjes van 60-70-80-90 cm. Wij gebruiken nu een slaapzak met lange mouwen van Bambino (Kruidvat) en die past erg goed, volgens mij een van 70 cm. Ze is ook al boven de 65 cm en heeft nog voldoende ruimte onderin.
Ik kan je geen tips geven over het afbouwen van het inbakeren want hier gaf onze dochter het zelf aan dat ze klaar was om zonder bakerzak te slapen en toen is het ook meteen goed gegaan. Ik zou wel een goed passend slaapzakje gebruiken om de overgang zo klein mogelijk te houden, als ze veel ruimte bij de beentjes heeft kan ze ook veel meer bewegen dan wanneer ze een passend slaapzakje heeft. Dus misschien toch voor een van 70 of 80 gaan ipv meteen 100 cm.
Er zijn trouwens ook slaapzakjes van 60-70-80-90 cm. Wij gebruiken nu een slaapzak met lange mouwen van Bambino (Kruidvat) en die past erg goed, volgens mij een van 70 cm. Ze is ook al boven de 65 cm en heeft nog voldoende ruimte onderin.
Ik kan je geen tips geven over het afbouwen van het inbakeren want hier gaf onze dochter het zelf aan dat ze klaar was om zonder bakerzak te slapen en toen is het ook meteen goed gegaan. Ik zou wel een goed passend slaapzakje gebruiken om de overgang zo klein mogelijk te houden, als ze veel ruimte bij de beentjes heeft kan ze ook veel meer bewegen dan wanneer ze een passend slaapzakje heeft. Dus misschien toch voor een van 70 of 80 gaan ipv meteen 100 cm.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Fiwen schreef:Ik stop het stuk van de slaapzak dat 'leeg' is altijd achter tussen het matrasje en het voeteneind, dan is het voor haar gevoel wat kleiner en ze kan niet rollen. Werkt misschien ook wel tegen het bewegen in bed?
Dat is natuurlijk ook wel weer zo, hoe groter het slaapzakje hoe meer ruimte ze heeft. Ik ga gewoon morgen even in de winkel kijken en dan zie ik het gauw genoeg.
Mida4you- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: