Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav...Kleding...wat niet mooi

+28
M-G
Zenna
Muus
Jazzlyn
Bolleke
Linda
iloverose
Charles
Marin
LindaK
*Lookie*
Lonely Goatherd
Steep
Punk'd
Twellie
Happydobby
SarahKey
Purpleflower
SDL
tweeling
Sea of Trees
Supertalentje
Bruintje Beer
Susan
Highway
Tania
Sanne
Flower_L
32 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Nav...Kleding...wat niet mooi - Pagina 3 Empty Re: Nav...Kleding...wat niet mooi

Bericht  Susan za 19 jan 2013 - 0:48

SarahKey schreef:
Susan schreef:
Tania schreef:
SarahKey schreef:
Bij 19 kids and counting lag het jongste kindje in de couveuse mét zo'n grote bloem op dr kleine koppie. Dan denk ik: is dat nu het enige waar je aan denkt? Laat het kind eerst eens groeien etc.

Ik denk dat die mensen zich ontzettend zorgen maken om hun kindje en daarna denken van zullen we haar een mooie bloem op haar hoofd doen dan ziet ze er ook nog mooi uit in de couveuse. Dat kind groeit echt niet minder hard omdat ze een bloem op haar hoofd heeft. Als die mensen zich daar prettig bij voelen is dat toch prima, dat kindje heeft er vast geen last van.

Eens. Ik denk dat juist triviale dingetjes heel fijn kunnen zijn in zo'n couveuseperiode. De dingen die zo normaal lijken, zoals je baby laten bewonderen door het kraambezoek, buiten wandelen met de wagen, in badje doen, die mogen allemaal niet, je zit vooral in die ziekenhuissfeer, onzekerheid, tig onderzoeken, alles is anders. Ik kan me voorstellen dat het dan heerlijk is om dan af en toe 'gewoon' een leuk mutsje uit te mogen zoeken en dan het allerleukste mutsje te nemen wat je kan vinden. Ik vind het vrij beledigend om dan te veronderstellen dat ze dat het belangrijkste vinden. Op het grote geheel gezien is het volkomen onbelangrijk, maar op het moment zelf voelt het denk ik wel als een luxe.

Ik zeg toch helemaal niet dat zij Dát het belangrijkste vinden? Nu leg je iemand woorden in de mond wat niet zo is. En zo is het ook helemaal niet bedoeld. Altijd maar dat gedraai van woorden, bah! Ik snap ook heus wel dat een kleintje in een couveuse helemaal niet leuk is! Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vind het bij hun gewoon raar dat die bloem bijna groter was dan het kindje zelf. Betekend niet dat ik ze dat niet gun om iets voor hun kind uit te zoeken. Maar daarom kan/mag een ander dat wel raar vinden zonder hun iets te misgunnen.

Je zegt echt létterlijk: 'Is dat nu het enige waar je aan denkt?' Hoe moet ik dat anders opvatten?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav...Kleding...wat niet mooi - Pagina 3 Empty Re: Nav...Kleding...wat niet mooi

Bericht  Charles za 19 jan 2013 - 1:01

Zenna schreef:
Charles schreef:Ik vond roze bij meisjes altijd zo stom. Ik zou mijn dochter kleden in naturel tinten. Nou, nu draagt ze dus heel veel knalroze want dat staat haar zó leuk. Vooral nu ze nog korte haartjes heeft, dan zie je toch meer de meid erin.

Wat ik stom vind zijn van die kleine gympjes aan al liggen in de box of in bed.

Opdrukken van Cars of Angry Birds of Winnie the Pooh Laughing .

Woezel en Pip.

Glitters.

Dus eigenlijk ben je het volkomen eens met de discussie in het topic over cartoonkleren maar vond je het gewoon leuk om anderen een "schuldgevoel" aan te praten door te zeggen dat ze hun kinderen zien als statussymbool?!!

Hahaha, ja dat heb ik vantevoren compléét zo bedacht...not.

Nou maar ff serieus, als iemand hierdoor een schuldgevoel krijgt dan a. voelde iemand zich blijkbaar aangesproken en b. lijkt me dat ik daar weinig aan kan doen. Ik heb namelijk niemand iets 'aangepraat' ik heb alleen een vraag gesteld in het algemeen. Lees maar terug.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Zenna za 19 jan 2013 - 5:58

Ja dat weet ik charles, ik heb goed gelezen. Ik dacht alleen even een link te zien. Daarbij vind ik dat jij je kindjes altijd heel leuk kleedt dus kon ik de opmerking over statussymbolen niet helemaal plaatsen.. maar die hoef je verder niet toe te lichten hoor! Ben wel klaar met die discussie.
Wink
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Bericht  Aagje! zo 20 jan 2013 - 1:02

wat ik niet mooi vind:

tule of kant

opdrukken met poesjes of konijntjes oid

boxpakjes

en ook van die schoenen met lapjes
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 1:03

Ik vind luierbillen in skinny's vaak niet mooi.

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 20 jan 2013 - 1:22

SarahKey schreef:
Susan schreef:
Tania schreef:
SarahKey schreef:
Bij 19 kids and counting lag het jongste kindje in de couveuse mét zo'n grote bloem op dr kleine koppie. Dan denk ik: is dat nu het enige waar je aan denkt? Laat het kind eerst eens groeien etc.

Ik denk dat die mensen zich ontzettend zorgen maken om hun kindje en daarna denken van zullen we haar een mooie bloem op haar hoofd doen dan ziet ze er ook nog mooi uit in de couveuse. Dat kind groeit echt niet minder hard omdat ze een bloem op haar hoofd heeft. Als die mensen zich daar prettig bij voelen is dat toch prima, dat kindje heeft er vast geen last van.

Eens. Ik denk dat juist triviale dingetjes heel fijn kunnen zijn in zo'n couveuseperiode. De dingen die zo normaal lijken, zoals je baby laten bewonderen door het kraambezoek, buiten wandelen met de wagen, in badje doen, die mogen allemaal niet, je zit vooral in die ziekenhuissfeer, onzekerheid, tig onderzoeken, alles is anders. Ik kan me voorstellen dat het dan heerlijk is om dan af en toe 'gewoon' een leuk mutsje uit te mogen zoeken en dan het allerleukste mutsje te nemen wat je kan vinden. Ik vind het vrij beledigend om dan te veronderstellen dat ze dat het belangrijkste vinden. Op het grote geheel gezien is het volkomen onbelangrijk, maar op het moment zelf voelt het denk ik wel als een luxe.

Ik zeg toch helemaal niet dat zij Dát het belangrijkste vinden? Nu leg je iemand woorden in de mond wat niet zo is. En zo is het ook helemaal niet bedoeld. Altijd maar dat gedraai van woorden, bah! Ik snap ook heus wel dat een kleintje in een couveuse helemaal niet leuk is! Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vind het bij hun gewoon raar dat die bloem bijna groter was dan het kindje zelf. Betekend niet dat ik ze d at niet gun om iets voor hun kind uit te zoeken. Maar daarom kan/mag een ander dat wel raar vinden zonder hun iets te misgunnen.

Ik heb me serieus onwijs boos gemaakt om jou opmerking Sarahkey, ik vind dat jij de laatste tijd zulke botte en ondoordachte opmerkingen maakt waarvan je weet dat het mensen kan kwetsen.

Zoals Susan al zei, je zegt letterlijk alsof dat het eerste is waar ze aan denken!! Dat maakt me zo boos, ondanks dat ik zelf geen vroeggeboorte heb mee gemaakt heb ik wel een dochter in een couveuse gehad, helaas. De zorgen die je dan hebt, gaan echt wel verder over of je kindje zo'n bloem op d'r koppie kan hebben. Echt gigantische misplaatst....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan zo 20 jan 2013 - 1:24

Er staat niet eens 'het eerste', er staat zelfs 'het enige'. Dus ik vind het een beetje raar om dan te doen alsof anderen je woorden verdraaien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow zo 20 jan 2013 - 1:26

Ik denk niet dat SK hem zo bot bedoelde als dat hij er stond, kan me voorstellen dat als je zon grote bloem op zijn koppetje ziet dat je denkt ?!?!?!?!
Maar wat er vaak vergeten wordt is dat je als ouders met een te vroeg geboren kindje óók wilt pronken met je baby, ook wilt laten zien hoe mooi en hoe knap ze is.
Ik had hier zo saaie, ecru kleurige pakjes kunnen halen in de winkel maat 44, maar ik was bevallen van een meisje, dus wilde haar ook graag zo kleden (toen ze eenmaal kleertjes aan mocht). Dat werden dus pakjes in vrolijke en gezellige kleurtjes en printjes.

Overigens snap ik eerlijk gezegd niet dat zon haarband is toegestaan op zo'n kleintje, zeker niet als ze nog in de couveuse liggen. Dan kunnen ze nog zo weinig hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 1:27

Ik vind het juist mooi dat er echt een markt begint te komen voor couveusekindjes. Vroeger was het echt allemaal beperkt tot poppenkleertjes, en die zitten nou niet bepaald lekker.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 20 jan 2013 - 1:28

Lennox schreef:Ik vind het juist mooi dat er echt een markt begint te komen voor couveusekindjes. Vroeger was het echt allemaal beperkt tot poppenkleertjes, en die zitten nou niet bepaald lekker.

Gelukkig wel! En had ik fatsoenlijk kunnen naaien, had ik wel geweten wat ik gedaan had!
Want er is dan wel een markt, maar wat er is, is gewoon nog erg duur (vind ik dan).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Charles zo 20 jan 2013 - 1:31

Zenna schreef:Ja dat weet ik charles, ik heb goed gelezen. Ik dacht alleen even een link te zien. Daarbij vind ik dat jij je kindjes altijd heel leuk kleedt dus kon ik de opmerking over statussymbolen niet helemaal plaatsen.. maar die hoef je verder niet toe te lichten hoor! Ben wel klaar met die discussie.
Wink

Ik hou wel van een opmerking erin gooien op z'n tijd, maar eigenlijk niet snel naar iemand persoonlijk toe en vaak is het ook niet mijn eigen mening, eerder om er een beetje pit in te houden een stelling. Maar vaak ben ik het doodgewoon mustig saai eens met de massa...ben niet zo'n extreem type. Maar dat op papier woorden anders overkomen dan in mijn hoofd, is denk ik inmiddels wel duidelijk haha.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan zo 20 jan 2013 - 1:33

Charles schreef:
Zenna schreef:Ja dat weet ik charles, ik heb goed gelezen. Ik dacht alleen even een link te zien. Daarbij vind ik dat jij je kindjes altijd heel leuk kleedt dus kon ik de opmerking over statussymbolen niet helemaal plaatsen.. maar die hoef je verder niet toe te lichten hoor! Ben wel klaar met die discussie.
Wink

Ik hou wel van een opmerking erin gooien op z'n tijd, maar eigenlijk niet snel naar iemand persoonlijk toe en vaak is het ook niet mijn eigen mening, eerder om er een beetje pit in te houden een stelling. Maar vaak ben ik het doodgewoon mustig saai eens met de massa...ben niet zo'n extreem type. Maar dat op papier woorden anders overkomen dan in mijn hoofd, is denk ik inmiddels wel duidelijk haha.

Dan snap ik helemaal niet waarom je zo op mij reageerde. Mijn reactie had geen reet met jou te maken, die was precies hetzelfde geweest als een ander het had gezegd, ik vond het gewoon geen leuke opmerking, maar als het je bedoeling was om reacties uit te lokken dan had je toch precies wat je wilde?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  teletascha zo 20 jan 2013 - 1:37

Wat ik niet mooi vind:

• ongemakkelijke kleertjes zoals van die echte feestjurkjes of stijve kleertjes (nou ja, kunnen best mooi zijn, maar ik vind het niks voor van die kleintjes, die moeten gewoon lekker vrij kunnen spelen)
  • van die fletse kleren met poezen, beren, konijnenopdruk (dat is zo jaren 80....)
  • stijve spijkerbroeken met glitterzakken ofzo
  • ik zou zelf niet zo van overhemd/spencer bij jongetjes, zie liever een lekker casual trui

Heb verder niet echt voorkeuren. Ons meisje heeft kleren van zeeman, hema, bakkaboe, noppies, mexx, esprit, lief, c&a en een hoop 2ehands wat we gekregen hebben. Zie niet heel veel kwaliteitsverschil, en ik kies gewoon wat ik mooi vind. Vind van al deze merken dat er leuke en minder leuke dingen tussen zitten.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Charles zo 20 jan 2013 - 1:39

Susan schreef:
Charles schreef:
Wink

Dan snap ik helemaal niet waarom je zo op mij reageerde. Mijn reactie had geen reet met jou te maken, die was precies hetzelfde geweest als een ander het had gezegd, ik vond het gewoon geen leuke opmerking, maar als het je bedoeling was om reacties uit te lokken dan had je toch precies wat je wilde?

Mij is de laatste tijd vaker opgevallen dat je opvallend onvriendelijk en fel naar mij toe reageert terwijl ik jou niet eens aanspreek. Dat kwetst me best wel en snap niet waarom. Naar anderen trouwens ook. Dat je dat gister weer deed schoot me in het verkeerde keelgat en staat los van de discussie.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: