Mirena scheef?
+5
Punk'd
June
Rapunzel
Niekske
Marin
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mirena scheef?
Is er toevallig iemand die dit wel eens heeft gehad? Dat de spiraal scheef bleek te zitten? Of andere klachten bij de Mirena spiraal?
Ik heb sinds vanmorgen echt zulke extreme pijn, daar down under, en heb echt het gevoel dat dat uit m'n baarmoeder komt. Nou heb ik gisteren vrij intensief gesport, dus ik ben bang dat de spiraal scheef is gaan zitten en dat het daarom zo'n pijn doet.
Ik zal de precieze pijnplekken niet echt omschrijven, want dat klinkt niet echt fris, maar het is een hele stekende pijn en ik kan echt amper zitten of staan.
Gelukkig mag ik bij de vervangende huisarts even langskomen vanmiddag, kunnen die echo's maken of alleen voelen?
Ik heb sinds vanmorgen echt zulke extreme pijn, daar down under, en heb echt het gevoel dat dat uit m'n baarmoeder komt. Nou heb ik gisteren vrij intensief gesport, dus ik ben bang dat de spiraal scheef is gaan zitten en dat het daarom zo'n pijn doet.
Ik zal de precieze pijnplekken niet echt omschrijven, want dat klinkt niet echt fris, maar het is een hele stekende pijn en ik kan echt amper zitten of staan.
Gelukkig mag ik bij de vervangende huisarts even langskomen vanmiddag, kunnen die echo's maken of alleen voelen?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Mirena scheef?
Kun je zelf de draadjes nog voelen?
Zoals je misschien nog wel weet, heb ik ook aardig wat ellende gehad met mijn spiraaltje de eerste maanden, ook echt stekende lokale pijn. Het is nu eindelijk een tijdje rustig, maar ik heb soms ook het idee dat dat ding kan bewegen. Ok met seks ofzo, alsof mijn vriend ertegenaan komt en em dan scheef kan duwen Bij een vriendin van me is het spiraaltje inderdaad een keer omgedraaid. Ze voelde de draadjes niet meer en is terug gegaan naar de gyn. Daar bleken de draadjes nu naar boven te wijzen. Voor de werking was het niet erg, maar voor haar baarmoeder wel, dus hij moest eruit. Volgens mij heeft de huisarts geen echo apparaat, dus die zal alleen kunnen voelen denk ik... hopelijk kunnen ze je daar wel helpen, sterkte ermee!
Zoals je misschien nog wel weet, heb ik ook aardig wat ellende gehad met mijn spiraaltje de eerste maanden, ook echt stekende lokale pijn. Het is nu eindelijk een tijdje rustig, maar ik heb soms ook het idee dat dat ding kan bewegen. Ok met seks ofzo, alsof mijn vriend ertegenaan komt en em dan scheef kan duwen Bij een vriendin van me is het spiraaltje inderdaad een keer omgedraaid. Ze voelde de draadjes niet meer en is terug gegaan naar de gyn. Daar bleken de draadjes nu naar boven te wijzen. Voor de werking was het niet erg, maar voor haar baarmoeder wel, dus hij moest eruit. Volgens mij heeft de huisarts geen echo apparaat, dus die zal alleen kunnen voelen denk ik... hopelijk kunnen ze je daar wel helpen, sterkte ermee!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Ja ik vind dat echt zo'n eng idee dat dat gewoon kan gebeuren, vind jij niet? Dat door seks of andere bewegingen (sporten) het gewoon scheef kan gaan staan. Weet niet of dat nu het geval is hoor, maar zo voelt het (en dat soort pijnen zijn zo lastig te omschrijven). Ik voelde de touwtjes nog wel, had juist het gevoel dat ik ze beter voel dan anders. (Niet dat ik dat nou zo vaak probeer, maar wel met enige regelmaat om te controleren).
Pff ben zo bang voor de pijn vanmiddag, ik vond het zó erg toen ie gezet werd.
Is het bij jou nou gewoon vanzelf beter geworden?
Pff ben zo bang voor de pijn vanmiddag, ik vond het zó erg toen ie gezet werd.
Is het bij jou nou gewoon vanzelf beter geworden?
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben na een maand of drie na plaatsen terug gegaan naar de gyn, ik heb mijn klachten besproken en hij heeft toen met een echo gekeken of het ding nog helemaal goed zat. Het spiraaltje zat helemaal goed en de klachten die ik had, konden nog wel tot een jaar na plaatsen aanhouden zei hij hij bood zelfs aan om em meteen eruit te halen, maar dat was niet echt mijn plan. Ik heb besloten om het nog even aan te kijken en het is inderdaad vanzelf minder geworden. Ik had er voorheen na seks altijd heel veel last van, dan zat ik daarna echt met een warme kruik op mijn buik van de pijn, dus dat maakte seks ook een stuk minder leuk. Ik heb zelf het idee dat dat spiraaltje zich echt een beetje moet settelen daar en dat het gevoeliger is voor bewegingen op wat voor manier dan ook en dat het nu eindelijk een beetje gesetteld is. Misschien slaat het helemaal nergens op, maar ik ben wel blij dat mijn klachten minder zijn in elk geval
Het idee dat dat ding kan draaien vind ik ook heel eng, maar die betreffende vriendin (is huisarts) zegt dat het vrij uitzonderlijk is dat zoiets gebeurd. Het is dan ook echt geen acuut drama, het moet alleen wel eruit, want het is niet goed voor je baarmoeder als dat te lang zo blijft zitten. Als jij de draadjes nog voelt, denk ik niet dat het spiraaltje dusdanig scheef zit, dat ie echt verkeerd zit. Misschien is door sporten ofzo wel een beetje verplaatst en moet je baarmoeder nu weer wennen aan het nieuwe plekje van dat ding. Je baarmoeder zelf kan natuurlijk ook bewegen en dan beweegt dat spiraaltje natuurlijk mee. Ik voorspel dat het onderzoekje van de huisarts niet echt pijn zal doen vanmiddag, in elk geval bij lange na niet zo erg als bij het plaatsen. Ik hoop dat er in elk geval een oplossing voor is dat je in elk geval van de pijn (en de onzekerheid ) af bent!
Het idee dat dat ding kan draaien vind ik ook heel eng, maar die betreffende vriendin (is huisarts) zegt dat het vrij uitzonderlijk is dat zoiets gebeurd. Het is dan ook echt geen acuut drama, het moet alleen wel eruit, want het is niet goed voor je baarmoeder als dat te lang zo blijft zitten. Als jij de draadjes nog voelt, denk ik niet dat het spiraaltje dusdanig scheef zit, dat ie echt verkeerd zit. Misschien is door sporten ofzo wel een beetje verplaatst en moet je baarmoeder nu weer wennen aan het nieuwe plekje van dat ding. Je baarmoeder zelf kan natuurlijk ook bewegen en dan beweegt dat spiraaltje natuurlijk mee. Ik voorspel dat het onderzoekje van de huisarts niet echt pijn zal doen vanmiddag, in elk geval bij lange na niet zo erg als bij het plaatsen. Ik hoop dat er in elk geval een oplossing voor is dat je in elk geval van de pijn (en de onzekerheid ) af bent!
Niekske- Kletskop
Eigenlijk wil ik ook gewoon dat er een echo gemaakt wordt, dat vind ik een stuk prettiger dan alleen voelen. Maar je kan niet zomaar naar de gynaecoloog toch?
Edit: En bedankt voor je uitgebreide antwoord! Fijn dat het bij jou nu rustiger lijkt te zijn.
Van te voren heb ik eigenlijk helemaal niet nagedacht over dat het misschien raar voelt dat er een vreemd object in je lichaam zit. Ik wilde gewoon voor de veiligheid zo'n ding.
Edit: En bedankt voor je uitgebreide antwoord! Fijn dat het bij jou nu rustiger lijkt te zijn.
Van te voren heb ik eigenlijk helemaal niet nagedacht over dat het misschien raar voelt dat er een vreemd object in je lichaam zit. Ik wilde gewoon voor de veiligheid zo'n ding.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb dit laatst ook laten doen bij de huisarts omdat ik de touwtjes kwijt was. Wat de huisarts doet, is met een eendenbek kijken of hij de touwtjes ziet zitten en voelen aan je baarmoeder. Hij kan geen echo maken en zal je daarom waarschijnlijk een doorverwijzing geven naar het ziekenhuis als hij twijfelt of het spiraaltje goed zit. De huisarts kan ook het spiraaltje verwijderen, maar dit doet geen pijn. Je hoeft je daar dus geen zorgen om te maken.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Had je em bij de gyn of bij de huisarts laten zetten? Dat weet ik niet meer... Die van mij is gezet door de gyn en ik heb daar gewoon naartoe gebeld met mijn klachten en ik mocht meteen een afspraak maken voor controle.
En graag gedaan! Ik ken de ellende heb ook genoeg erover gespamd hier toen, haha...
En graag gedaan! Ik ken de ellende heb ook genoeg erover gespamd hier toen, haha...
Niekske- Kletskop
Nee heb ´m bij de huisarts laten zetten. Vind ´t zo stom dat je dan eerst een verwijsbriefje moet hebben voor de gyn waarschijnlijk, dan gaat er weer zo veel tijd over heen. Maar ik kijk ´t wel even aan. Ik zit nu iig op de bank, heb helaas geen kruik en de pijn komt en gaat een beetje.
Pfff en ik moet vanavond ook nog meerdere vaccinaties laten zetten voor m´n reis bij de Travel Clinic.
Not my day..
Pfff en ik moet vanavond ook nog meerdere vaccinaties laten zetten voor m´n reis bij de Travel Clinic.
Not my day..
Marin- Lady Post-a-lot
Onze huisarts heeft zelf wel zo'n echo apparaat staan, dus dat verschilt misschien per huisarts?
Gast- Gast
Ik reageer later wel uitgebreid. De mijne was als het ware 'omgevallen'. Ik bleef last houden, dus toen vond de gynaecoloog het beter om m te verwijderen. Helaas bleek hij vast te zijn gegroeid en toen is hij er onder narcose uitgehaald (plaatselijk verdoven met zes prikken in baarmoeder wilde ik niet meer na alle ellende). Maar ik zou er echt op tijd naar laten kijken, je wilt niet dat hij vastgroeit. In veel ziekenhuizen hebben ze tegenwoordig ook materiaal om hem weer recht te duwen.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik heb het eerste jaar ook wel eens hele pijnlijke krampen gehad. Volgens mij het idee van een wee. Ik kon dan alleen maar gebukt staan of door mijn knieen gaan.
Na een jaar waren alle klachten weg. Ik heb vooral de eerste 3 kwart jaar de meeste klachten gehad (vettere huid en krampen).
Na een jaar waren alle klachten weg. Ik heb vooral de eerste 3 kwart jaar de meeste klachten gehad (vettere huid en krampen).
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ben je er ooit achter gekomen wat dat dan was, Indigo? Wat de pijn veroorzaakte?
Ik zit nu al een paar uur stil op de bank en dan gaat het wel. Het zit er nog wel, maar is beter te behappen. Toch maar op de fiets naar de HA denk ik, vind het ook onnodig om m'n vriend dan eerder uit z'n werk te laten komen.
Ik zit nu al een paar uur stil op de bank en dan gaat het wel. Het zit er nog wel, maar is beter te behappen. Toch maar op de fiets naar de HA denk ik, vind het ook onnodig om m'n vriend dan eerder uit z'n werk te laten komen.
Marin- Lady Post-a-lot
Nee. Ik heb ook nooit nacontrole gehad.
Ik ben echt zo'n suf type die een paar keer puft en een ibuprofen neemt. Ik heb wel een keer of 4 jankend op de bank gezeten, maar ik wilde gewoon niet naar mijn huisarts (heb hem geplaatst bij de gyn.)
Toen dacht ik als het nu nog 1x gebeurt (dat was toen ik hem bijna een jaar had) dan ga ik naar de huisarts. En toen heb ik nooit meer een kramp gehad
Ik ben echt zo'n suf type die een paar keer puft en een ibuprofen neemt. Ik heb wel een keer of 4 jankend op de bank gezeten, maar ik wilde gewoon niet naar mijn huisarts (heb hem geplaatst bij de gyn.)
Toen dacht ik als het nu nog 1x gebeurt (dat was toen ik hem bijna een jaar had) dan ga ik naar de huisarts. En toen heb ik nooit meer een kramp gehad
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ooh ik ben normaal ook zo! Ik ga echt bijna nooit naar de huisarts en neem vaak gewoon een paracetamolletje tegen alle pijn die ik heb. Maar vanochtend was het echt zo erg, dat ik ook stond te huilen en krom stond, en toen zei m'n vriend dat ik echt absoluut moest bellen. Alleen nou is de pijn dus veel minder geworden (ik zit al de hele dag stil), en nu twijfel ik dan weer of de huisarts me geen aansteller vind
En ergens vind ik het ook gewoon eng omdat het wel om iets wat in m'n baarmoeder zit. Ik ben zoooo bang om onvruchtbaar te worden, dat is echt een van m'n grootste angsten, dus dan stress ik daar direct over. Hoewel die kans vast heel klein is, maar dat trok me wel over de streep om te bellen. Bij een hoofdpijn zou ik dat toch minder snel doen.
En ergens vind ik het ook gewoon eng omdat het wel om iets wat in m'n baarmoeder zit. Ik ben zoooo bang om onvruchtbaar te worden, dat is echt een van m'n grootste angsten, dus dan stress ik daar direct over. Hoewel die kans vast heel klein is, maar dat trok me wel over de streep om te bellen. Bij een hoofdpijn zou ik dat toch minder snel doen.
Marin- Lady Post-a-lot
Nou ik ben bij de dokter geweest.
Hij heeft even gevoeld en gekeken en hij denkt t ie misschien idd scheef kan zitten. Geen baarmoederinfectie in elk geval. Maar ik moet even echo laten maken in t ziekenhuis binnenkort.
Hij heeft even gevoeld en gekeken en hij denkt t ie misschien idd scheef kan zitten. Geen baarmoederinfectie in elk geval. Maar ik moet even echo laten maken in t ziekenhuis binnenkort.
Marin- Lady Post-a-lot
Goed dat je even geweest bent, kan het dan geen kwaad als hij evt scheef zit? Niet dat je nu bijv zwanger kan raken omdat ie niet goed zit ofzo?
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
strawberry schreef:Goed dat je even geweest bent, kan het dan geen kwaad als hij evt scheef zit? Niet dat je nu bijv zwanger kan raken omdat ie niet goed zit ofzo?
Nee dat vroeg ik ook direct maar dat was t minste van m'n zorgen zei ie.
Marin- Lady Post-a-lot
Bij mij zat hij verkeerd, maar de touwtjes waren prima te voelen. De huisarts dacht toen ook dat het niet mijn spiraaltje was, maar bleek dus toch zo te zijn.
June- Kletskop
Ik zou wel proberen die afspraak voor echo op korte termijn te krijgen. Er kunnen namelijk meer gevolgen zijn als de mirena scheef zit.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Marin schreef:strawberry schreef:Goed dat je even geweest bent, kan het dan geen kwaad als hij evt scheef zit? Niet dat je nu bijv zwanger kan raken omdat ie niet goed zit ofzo?
Nee dat vroeg ik ook direct maar dat was t minste van m'n zorgen zei ie.
Hij zit nog gewoon op de goede plek en geeft dus nog steeds hormonen af.
June- Kletskop
*Troela* schreef:Ik zou wel proberen die afspraak voor echo op korte termijn te krijgen. Er kunnen namelijk meer gevolgen zijn als de mirena scheef zit.
Zoals wat dan? *wil ik dit wel weten?*
June, ja dat zei hij ook, dat de spiraal wel blijft werken als ie scheef is maar dat ie t wel zeker wilde weten. Had het al vaker meegemaakt. Hij voelde mijn touwtjes trouwens ook maar was wel even zoeken.
Ik bel morgen direct naar t ziekenhuis.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben ook wel benieuwd naar de gevolgen... volgens mijn huisarts-vriendin was het niet heel erg, je moet er alleen niet mee blijven lopen, omdat het echt schade aan je baarmoeder kan aanrichten. Maar dat was een kwestie van maanden geloof ik.
Goed dat je gegaan bent, jammer dat je nog niet veel wijzer bent! Hopelijk kun je snel in het ziekenhuis terecht!
Goed dat je gegaan bent, jammer dat je nog niet veel wijzer bent! Hopelijk kun je snel in het ziekenhuis terecht!
Niekske- Kletskop
Inderdaad vanwege de (mogelijke) schade aan je baarmoeder. Ik ken bijv. iemand waarbij die net na het plaatsen scheef is gaan zitten, en die heeft er inderdaad schade aan de baarmoeder aan overgehouden. Ik weet niet hoe het is als hij er al langer inzit, maar met zoiets zou ik altijd het zekere voor het onzekere nemen.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Brr ja dat vind ik heel eng.
Gelukkig maar dat er echo gemaakt kan worden dan! Morgen gauw bellen!
Gelukkig maar dat er echo gemaakt kan worden dan! Morgen gauw bellen!
Marin- Lady Post-a-lot
Hoe is het nu met de pijn Marin? Hopelijk kan je snel terecht, sterkte oh en succes voor vanavond!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: