Scheef neusschotje
+2
Curious
Elliot
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Scheef neusschotje
Ik had al eerder een topic geopend over mijn neus die al meer dan twee maanden verstopt zit aan 1 kant. Vanmorgen ben ik er eindelijk mee naar de dokter geweest, en ik blijk een chronische ontsteking in mijn bovenste luchtwegen te hebben. Ook staat mijn neusschot helemaal scheef waardoor ik sowieso aan 1 kant van mijn neus minder lucht krijg.
Ik heb nu een neusspray gekregen en als ik binnen een paar weken geen verbetering merk wordt ik doorverwezen naar een KNO arts die mijn neusschot recht moet zetten.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik geloof dat Lennox ook een chronische ontsteking heeft, helpt de neusspray bij jou?
Het zal wel niets voorstellen, maar ik ben toch een beetje geschrokken van dit nieuws.
Ik heb nu een neusspray gekregen en als ik binnen een paar weken geen verbetering merk wordt ik doorverwezen naar een KNO arts die mijn neusschot recht moet zetten.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik geloof dat Lennox ook een chronische ontsteking heeft, helpt de neusspray bij jou?
Het zal wel niets voorstellen, maar ik ben toch een beetje geschrokken van dit nieuws.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Scheef neusschotje
Ik heb het ook gehad, en ben er twee keer voor geopereerd. Ik kan je in ieder geval zeggen dat het ik zeker geen spijt heb van de operaties (1 keer neustussenschot recht zetten en chronische ontstekingen weghalen, de 2e keer is er litttekenweefsel van de vorige operatie weggehaald). Bij mij hebben ze het gewenste effect gehad. Ik had elk jaar wel 5 antibiotica's voor voorhoofdholte onstekingen, keelontstekingen etc. Ik was chronisch verkouden.
5 jaar geleden geopereerd en sindsdien nog maar 1 keer voorhoofdholte onsteking gehad, en eigenlijk nog maar weinig verkouden. Ik gebruik nog wel altijd medicijnen om neus vrij te houden en pulmicort om ontstekingen te voorkomen aan luchtwegen (heb ook astma).
Om eerlijk te zijn is de operatie wel zeer, zeer pijnlijk. Als ik aan sommige momenten terug denk, kan ik geloof ik echt nog overgeven of flauwvallen. Ik kreeg zelfs weer even rillingen toen ik jou topic titel las. Maar goed, die pijn is natuurlijk maar even, en ik voel me er echt zoveel beter door uiteindelijk. Maar hoop wel dat het jou bespaard blijft.
Succes!!
5 jaar geleden geopereerd en sindsdien nog maar 1 keer voorhoofdholte onsteking gehad, en eigenlijk nog maar weinig verkouden. Ik gebruik nog wel altijd medicijnen om neus vrij te houden en pulmicort om ontstekingen te voorkomen aan luchtwegen (heb ook astma).
Om eerlijk te zijn is de operatie wel zeer, zeer pijnlijk. Als ik aan sommige momenten terug denk, kan ik geloof ik echt nog overgeven of flauwvallen. Ik kreeg zelfs weer even rillingen toen ik jou topic titel las. Maar goed, die pijn is natuurlijk maar even, en ik voel me er echt zoveel beter door uiteindelijk. Maar hoop wel dat het jou bespaard blijft.
Succes!!
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Oh, wel goed om te weten is dat de tweede operatie normaal niet nodig is, mijn lichaam heeft alleen op verkeerde manier littekenweefsel aangemaakt, waardoor mn 1 neusgat alsnog weer 'dichtgroeide'
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Ik was ook chronisch verkouden, had continu onstekingen enz. Ik ben bij de kno arts geweest en die heeft een scan gemaakt van mijn holtes en die bleken vol onstekingen en poliepen te zitten ook stond mijn neusschot erg scheef.
Eind septembet 2012 ben ik geopereerd en sindsdien niet meer verkouden geweest. De operatie viel mij 100% mee. Alleen de eerste nacht had ik een tampon in mijn neus dat was heel vervelend maar ook eruit halen viel erg mee.
Eind septembet 2012 ben ik geopereerd en sindsdien niet meer verkouden geweest. De operatie viel mij 100% mee. Alleen de eerste nacht had ik een tampon in mijn neus dat was heel vervelend maar ook eruit halen viel erg mee.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn neusschot staat ook scheef, maar gelukkig zie je het aan de buitenkant niet dat hij scheef staat. Heb alleen chronische voorhoofd/bijholte ontsteking, maar daar heb ik, op alleen hoofdpijna na, verder geen hinder van.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Mijn neusschot stond ook scheef en ik ben hier ook aan geopereerd.
Het heeft bij mij wel geholpen en is mij heel erg meegevallen.
Alleen die tampon in mijn neus vond ik wat minder, en het verwijderen er van voelt heel erg raar haha.
Alleen die tampon in mijn neus vond ik wat minder, en het verwijderen er van voelt heel erg raar haha.
PeperMunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12
PeperMunt schreef:Mijn neusschot stond ook scheef en ik ben hier ook aan geopereerd.
+1
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben vanmorgen begonnen met de neusspray en ik hoop dat het helpt. Zo'n operatie klinkt niet fijn!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Mijn broertje's neusschot stond ook scheef waardoor hij continue verkouden was. Hij is er aan geopereerd en sindsdien is hij aanzienlijk minder verkouden, al heeft hij wel vaker last van neusverkhoudheid dan gemiddeld. Niet dat hij dan écht ziek/verkouden/beroerd is maar gewoon wat snotterig.
Die operatie, tja, wat zal ik er van zeggen... Mijn broertje heeft het niet zo op ziekenhuizen, is 'n klein beetje kleinzerig en hij voelde zich zó zielig toen hij daar lag. Toen wij, voor zijn gevoel ein-de-lijk, kwam lag hij als een zielig hoopje in bed met 'n neus die 'n keer of 2/3 dikker was dan normaal, opgevuld met tampons. Wij hadden voor de grap tampons cadeau gegeven maar dat kon ie niet waarderen Hij mocht de volgende naar huis en heeft nog wel pijn gehad maar volgens mij was dat met reguliere pijnstillers onder controle te houden.
Toevallig hadden we het er laatst nog over en zei hij dat hij blij was dat hij geopereerd was, ondanks de pijn die hij had...
Die operatie, tja, wat zal ik er van zeggen... Mijn broertje heeft het niet zo op ziekenhuizen, is 'n klein beetje kleinzerig en hij voelde zich zó zielig toen hij daar lag. Toen wij, voor zijn gevoel ein-de-lijk, kwam lag hij als een zielig hoopje in bed met 'n neus die 'n keer of 2/3 dikker was dan normaal, opgevuld met tampons. Wij hadden voor de grap tampons cadeau gegeven maar dat kon ie niet waarderen Hij mocht de volgende naar huis en heeft nog wel pijn gehad maar volgens mij was dat met reguliere pijnstillers onder controle te houden.
Toevallig hadden we het er laatst nog over en zei hij dat hij blij was dat hij geopereerd was, ondanks de pijn die hij had...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Elliot schreef:Bedankt voor jullie reacties! Ik ben vanmorgen begonnen met de neusspray en ik hoop dat het helpt. Zo'n operatie klinkt niet fijn!
Ik vond de pijn niet zoveel voorstellen. Alleen die tampon was vervelend omdat je niet door je neus kan ademen, maar toen de tampon eruit was had ik nagenoeg geen pijn.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: