recepten kleine ovenschaaltjes
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
recepten kleine ovenschaaltjes
Wie kent ze en heeft ze?
Je hebt ze ook in kleine pannetjes.
Ik vind ze zo leuk en ben benieuwd naar jullie recepten.
Je hebt ze ook in kleine pannetjes.
Ik vind ze zo leuk en ben benieuwd naar jullie recepten.
Re: recepten kleine ovenschaaltjes
Ik heb ze pas eens gekocht bij de kruidvat en afgelopen weekend voor het eerst uitgeprobeerd toen we eters kregen.
Warme chocoladetaartjes:
Ingrediënten
| bereidingstijd 30 min | 2 personen |
• 50 g boter, plus wat extra voor het invetten • 2 tl cacaopoeder, voor het bestuiven • 50 g pure chocolade (minstens 70% pure cacaobestanddelen), in stukjes • 1 scharrelei • 1 eierdooier • 50 g suiker • 50 g bloem
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 170°C. Vet twee soufflépotjes van circa 7,5 cm doorsnee in en bestuif ze met cacaopoeder.
Laat de chocolade en de boter au bain-marie smelten, haal van het vuur en laat 10 minuten afkoelen.
Klop ei, eierdooier en suiker met een mixer tot een bleekgeel, dik mengsel. Spatel het chocolademengsel door het eiermengsel.
Zeef de bloem erboven en spatel hem voorzichtig erdoor. Verdeel het beslag over de soufflépotjes en bak 12 minuten. (Houd de baktijd in de gaten, ik heb de taartjes bijna 20 minuten gebakken. Het is afhankelijk van de oven hoe lang het moet. Het beslag moet wat gerezen zijn en bovenop een beetje gebakken/opgedroogd zijn.)
Stort de chocoladetaartjes op voorverwarmde borden en serveer meteen.
Al heb ik de taartjes zo uit het potje geserveerd. Het smaakte echt heerlijk.
Bron: Maaike van Kessel
Warme chocoladetaartjes:
Ingrediënten
| bereidingstijd 30 min | 2 personen |
• 50 g boter, plus wat extra voor het invetten • 2 tl cacaopoeder, voor het bestuiven • 50 g pure chocolade (minstens 70% pure cacaobestanddelen), in stukjes • 1 scharrelei • 1 eierdooier • 50 g suiker • 50 g bloem
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 170°C. Vet twee soufflépotjes van circa 7,5 cm doorsnee in en bestuif ze met cacaopoeder.
Laat de chocolade en de boter au bain-marie smelten, haal van het vuur en laat 10 minuten afkoelen.
Klop ei, eierdooier en suiker met een mixer tot een bleekgeel, dik mengsel. Spatel het chocolademengsel door het eiermengsel.
Zeef de bloem erboven en spatel hem voorzichtig erdoor. Verdeel het beslag over de soufflépotjes en bak 12 minuten. (Houd de baktijd in de gaten, ik heb de taartjes bijna 20 minuten gebakken. Het is afhankelijk van de oven hoe lang het moet. Het beslag moet wat gerezen zijn en bovenop een beetje gebakken/opgedroogd zijn.)
Stort de chocoladetaartjes op voorverwarmde borden en serveer meteen.
Al heb ik de taartjes zo uit het potje geserveerd. Het smaakte echt heerlijk.
Bron: Maaike van Kessel
Ik heb het kookboekje van de Xenos: 'Ovenpannetjes'. Staan lekkere dingen in!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Dat is ook een goede tip. Als ik ooit weer eens in de stad kom zal ik daar eens kijken. (xenos moet een webshop openen, veel makkelijker haha)
Zou jij misschien voor mij eens zo'n schaaltje op willen meten?
Ik heb een recept voor Australische PIes gekregen, die gemaakt moeten worden in vormpjes van 8a10 cm. Aan de bovenkant gemeten zeg maar (lekker duidelijk)
Ik heb een recept voor Australische PIes gekregen, die gemaakt moeten worden in vormpjes van 8a10 cm. Aan de bovenkant gemeten zeg maar (lekker duidelijk)
Gast- Gast
Ik maak er wel eens voorgerechtjes in met filodeeg, en dan gevuld met tja.. Van alles.. Geitenkaas, champignons, kip klein gesneden.. Maar net wat je wilt. Ze zijn ook erg leuk voor uiensoep met een dakje. Of voor toetjes, apple crumbles maak ik wel eens.
Ik heb deze van Creuset:
Jackie, die zijn 10 cm diameter
Ik heb deze van Creuset:
Jackie, die zijn 10 cm diameter
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Die van mij zijn 8,5 cm. De rand niet meegerekend.
Marin: en dan doe je bv een vulling erin, filodeeg er boven op en dan 15 min in de oven ofzo?
Marin: en dan doe je bv een vulling erin, filodeeg er boven op en dan 15 min in de oven ofzo?
Nee eerst filodeeg en dan de vulling. Van die vierkantjes filodeeg en dan om en om gelegd, zodat je allemaal punten krijgt. Beetje zo, maar dan in een bakje dus:
Marin- Lady Post-a-lot
Ah kijk! Dat maak ik wel eens in een muffinvorm (En dan mexicaans prut erin). Goh dat ik er zelf niet op kwam om dat ook met deze bakjes te doen
Bedankt!
Bedankt!
Bedankt voor het opmeten meiden, ze hebben beide ongeveer de goede maat dus ik weet waar ik naar op zoek kan
Gast- Gast
Ah fijn Jackie! Ik vind dit soort bakjes heel leuk om eens te gebruiken bij een etentje. Met z'n tweetjes gebruik je het niet zo snel, maar met gasten staat 't erg leuk.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja bij een etentje is het best eens leuk. Al zou ik dan meer neigen naar een toetje of voorgerecht. Want hoofdgerecht, daar vind ik het te klein voor. Of als een onderdeel van een hoofdgerecht.
Ja ik bedoelde ook voor of na
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb foto's gemaakt van drie van m'n favoriete recepten uit het Xenos boekje:
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Aziraphale schreef:Ik heb foto's gemaakt van drie van m'n favoriete recepten uit het Xenos boekje:
MMMM Wij noemen dit altijd PoetjesPap (poesjespap voor de niet brabanders onder ons )
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: