Bladerdeeg recepten?
+5
minoessepoes
lieke89
Lotus
Angela_1986
Kiara
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bladerdeeg recepten?
Weten jullie recepten/gerechten met bladerdeeg? (En dan geen appelflap oid.)
Gast- Gast
Re: Bladerdeeg recepten?
Ik heb laatst een appel/ peer carree gemaakt. Weet niet of je zoiets bedoelt? Het recept kon ook met abrikoos en appel.
Of bedoel je meer iets voor avondeten ofzo?
Of bedoel je meer iets voor avondeten ofzo?
Laatst aangepast door Zusje van Bert op do 27 jan 2011 - 7:42; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Bladerdeeg met kip, courgette, feta en pesto:
Kipblokjes bakken in olie. Courgettestukjes met wat zout en peper bestrooien en bakken tot ze een beetje zacht zijn. Kip en courgette mengen in een kom en feta erdoor mengen.
Per persoon 2 plakjes bladerdeeg ontdooien. Bloem op aanrecht strooien en bladerdeegplakjes iets groter maken mbv deegroller of lepel. Het midden van 1 plakje bestrijken met pesto. Randen vrijlaten en inkwasten met wat water. Kipmengsel over pesto verdelen. Andere bladerdeegplakje erop leggen en randen goed aandrukken. Bovenkant inkwasten met geklopt ei.
Pakketje mbv spatel op bakpapier in oven leggen. 20 minuten op 210 graden.
Kipblokjes bakken in olie. Courgettestukjes met wat zout en peper bestrooien en bakken tot ze een beetje zacht zijn. Kip en courgette mengen in een kom en feta erdoor mengen.
Per persoon 2 plakjes bladerdeeg ontdooien. Bloem op aanrecht strooien en bladerdeegplakjes iets groter maken mbv deegroller of lepel. Het midden van 1 plakje bestrijken met pesto. Randen vrijlaten en inkwasten met wat water. Kipmengsel over pesto verdelen. Andere bladerdeegplakje erop leggen en randen goed aandrukken. Bovenkant inkwasten met geklopt ei.
Pakketje mbv spatel op bakpapier in oven leggen. 20 minuten op 210 graden.
Kiara- Fluisteraar
- Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11
Een quiche?
Er is ook wel 'deeg voor hartige taarten' maar de meeste hartige taarten kunnen ook gewoon met bladerdeeg. Ik heb een heerlijk recept voor quiche lorraine, als je wilt?
Er is ook wel 'deeg voor hartige taarten' maar de meeste hartige taarten kunnen ook gewoon met bladerdeeg. Ik heb een heerlijk recept voor quiche lorraine, als je wilt?
Gast- Gast
Bladerdeeg met een stukje brie en evt. 'n paar uienringen in de oven en dan bv. spinazie erbij eten mmm!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Preitaart, met prei, gehakt, kaas en kerriepoeder.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Thanks! Lekkere dingen die hier voorbij komen :-)
Ik ga straks eens bladerdeeg halen.
Ik ga straks eens bladerdeeg halen.
Gast- Gast
tjonge jonge, waarom moet je recepten hebben? Ik doe juist mijn kliekjes in bladerdeeg. Altijd erg lekker en je hoeft er eigenlijk niets van voorbereiding aan te doen want de kliekjes staan gewoon klaar in de koelkast.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
lieke89 schreef:tjonge jonge, waarom moet je recepten hebben? Ik doe juist mijn kliekjes in bladerdeeg. Altijd erg lekker en je hoeft er eigenlijk niets van voorbereiding aan te doen want de kliekjes staan gewoon klaar in de koelkast.
Tjongejonge? Wat een vreemde reactie... Wij hebben nooit kliekjes, we koken gewoon genoeg voor zoveel we op kunnen. Maar bedankt voor je reactie.
Gast- Gast
Ik maak deze weleens, officieel dus met filodeeg maar ook heel lekker met bladerdeeg: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=442430
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Jip83 schreef:lieke89 schreef:tjonge jonge, waarom moet je recepten hebben? Ik doe juist mijn kliekjes in bladerdeeg. Altijd erg lekker en je hoeft er eigenlijk niets van voorbereiding aan te doen want de kliekjes staan gewoon klaar in de koelkast.
Tjongejonge? Wat een vreemde reactie... Wij hebben nooit kliekjes, we koken gewoon genoeg voor zoveel we op kunnen. Maar bedankt voor je reactie.
ik bedoel het niet slecht hoor. tis de laatste tijd een beetje een stopwoordje van me aan het worden . Dat je nooit kliekjes heb, dat kan. Maar wij hebben ze wel en vind dit een prima oplossing om van m'n kliekjes af te komen. bovendien als ik van tevoren weet dat ik bladerdeeghapjes wil maken kook ik de dag ervoor vaak zelfs iets extra.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
lieke89 schreef:Jip83 schreef:lieke89 schreef:tjonge jonge, waarom moet je recepten hebben? Ik doe juist mijn kliekjes in bladerdeeg. Altijd erg lekker en je hoeft er eigenlijk niets van voorbereiding aan te doen want de kliekjes staan gewoon klaar in de koelkast.
ik bedoel het niet slecht hoor. tis de laatste tijd een beetje een stopwoordje van me aan het worden . Dat je nooit kliekjes heb, dat kan. Maar wij hebben ze wel en vind dit een prima oplossing om van m'n kliekjes af te komen. bovendien als ik van tevoren weet dat ik bladerdeeghapjes wil maken kook ik de dag ervoor vaak zelfs iets extra.
Okido! Misschien moet je er een beetje op letten, het komt namelijk bij mij heel anders over.
Heb nog niet besloten wat het wordt. Denk bladerdeeg in een kleine bakvorm, spinazie en brie erin en dan dichtklappen en in de oven.
Gast- Gast
Mijn broer maakt het met spinazie, zalm en geitenkaas....
Eigenlijk met dat hartige taart gedoe, maar eerst ook met bladerdeeg. (o nee nu doet ie het met glutenvrije meuk )
Eigenlijk met dat hartige taart gedoe, maar eerst ook met bladerdeeg. (o nee nu doet ie het met glutenvrije meuk )
Gast- Gast
Nu er toch een bladerdeeg-topic is, kan ik hier mijn vraag misschien ook wel kwijt. Misschien een beetje een domme vraag, maar ik weet het echt niet. Ik wilde laatst bladerdeegdriehoekjes maken gevuld met kaas en spinazie, maar bij het vouwen ging het een beetje mis. Ik snap niet hoe je er een driehoekje van kan vouwen waar niet alles weer uitlekt. Iemand een tip?
Gast- Gast
Hetzelfde als je appelflappen maakt!
Niet teveel vulling erin doen, dubbel klappen en de randen goed op elkaar drukken, desnoods met een vork. Je kan eventueel "plakken" met wat eigeel, maar dat hoeft op zich niet.
Je moet je bladerdeeg ook niet te lang op het aanrecht laten liggen, want dan kan het uitdrogen en dan plakt het ook wat minder.
Niet teveel vulling erin doen, dubbel klappen en de randen goed op elkaar drukken, desnoods met een vork. Je kan eventueel "plakken" met wat eigeel, maar dat hoeft op zich niet.
Je moet je bladerdeeg ook niet te lang op het aanrecht laten liggen, want dan kan het uitdrogen en dan plakt het ook wat minder.
minoessepoes- Ratel
Wij maken er vaak kaasstengels van mmmm, maar ik weet niet of je dat bedoelt
Gast- Gast
Darcy schreef:Wij maken er vaak kaasstengels van mmmm, maar ik weet niet of je dat bedoelt
O hoe maak je die dan?
Gast- Gast
Jip83 schreef:Darcy schreef:Wij maken er vaak kaasstengels van mmmm, maar ik weet niet of je dat bedoelt
O hoe maak je die dan?
Bladerdeeg laten we ontdooien. Geraspte kaas op 1 zo'n blaadje, ander blaadje erop en dan reepjes snijden. In de oven leggen en voila Het is echt lekker, maar niet zo heel goed en gezond
Gast- Gast
Zo snijden wij het bladerdeeg ook vaak in reepjes, (even insmeren met ei en dan) geraspte kaas erop en dat kan je dan ook weer combineren met plakjes olijf of stukjes zongedroogde tomaat, of wat oregano. Staat heel leuk in een glas op een feestje, of als soepstengel bij een bord soep!
minoessepoes- Ratel
Doperwtjes (kan uit blik, anders wel even gaar koken) en gehakt (ook even gaar bakken) + kruiden. Dan wel het gehakt goed uit laten lekken, zodat het niet supervet is! Eventueel een beetje paneermeel/beschuit/brood erbij zodat het een beetje een wat droger mengsel wordt.
De (molukse) moeder van m'n oom heeft een familierecept voor de kruiden die ze er bij doet, en haar pasteitjes zijn echt het állerlekkerst, maar wat er in zit wil ze dus niet zeggen... Maar gewoon gehaktkruiden oid. smaakt ook goed.
En als je van zoet houd: Kaneelstengels. Zelfde idee als de kaasstengels, maar dan met suiker&kaneel op een kant strooien.
De (molukse) moeder van m'n oom heeft een familierecept voor de kruiden die ze er bij doet, en haar pasteitjes zijn echt het állerlekkerst, maar wat er in zit wil ze dus niet zeggen... Maar gewoon gehaktkruiden oid. smaakt ook goed.
En als je van zoet houd: Kaneelstengels. Zelfde idee als de kaasstengels, maar dan met suiker&kaneel op een kant strooien.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
minoessepoes schreef:Hetzelfde als je appelflappen maakt!
Ik heb nog nooit appelflappen gemaakt! Maar als ik het goed begrijp, begin je dus gewoon met een rechthoekig stuk en dat vouw je maar een keer dubbel tot een driehoek? En dan voorkom je lekken door het dicht te plakken? Dat ging niet meer toen ik er laatst mee bezig was, maar ik denk dan dat ik het inderdaad te lang op het aanrecht had laten liggen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» bladerdeeg
» ontdooid bladerdeeg bewaren
» zalm (en prei) in bladerdeeg...wat erbij?
» Recepten,
» Slanke recepten
» ontdooid bladerdeeg bewaren
» zalm (en prei) in bladerdeeg...wat erbij?
» Recepten,
» Slanke recepten
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: