Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lokaal vet verbranden, hoe?

+5
Coco
Blond
SoGood
Lady4
Minx
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 21:30

Ik ga nu zo'n 3 maanden naar de sportschool, 2 a 3 keer per week, en dat gaat best goed. Ik doe 45 minuten cardio en 30 minuten krachttraining. Om nou te zeggen dat ik er echt van afval, geloof ik niet, het gaat héél langzaam, maar het gaat.. En ik vind het nog best leuk ook.

Maar ik zou eigenlijk wel wat lokaler vet willen verbranden, echt op specifieke plekken. En dan met name m'n buik, zij en kont. Ik heb daar echt zo'n ring. Ik vind eigenlijk dat ik verder al best slank genoeg ben (hoeft niet veel slanker wat mij betreft), alleen dat gebied is problematisch en draagt bij in dat ik van boven intussen maat 38 heb, maar onder (broeken) nog steeds maat 42. Stom. Daar doe ik 't niet voor :P

Ik doe met cardio op de crosstrainer altijd al erg m'n best om m'n bilspieren ook mee te laten werken (shake that booty) en bij de krachttraining doe ik alle apparaten 3x15 keer, zowel benen, billen, buik en armen. Maar heeft dat wel nut? Kan ik niet beter meer de focus op billen en buik apparaten leggen? Dus zeg 4x15 of extra apparaten (als die er zijn) pakken en extra aandacht voor buik en bilspieren en die benen en armen maar even vergeten. Of gaat het vet daar niet lokaal mee weg?

Geef me dé tip om dat vet weg te krijgen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Punk'd zo 13 jan 2013 - 21:40

Plaatselijk vet verbranden bestaat niet, maar je kunt wel je focus leggen op bepaalde spiergroepen.

De grote spiergroepen zorgen ervoor dat je vetverbranding (naast cardio) omhoog gaat. Dus rug, schouders en benen. Verder kun je je dan spitsen op benen (Extra oefeningen) en kont en buik. Je kunt ook supersetjes doen dan doe je 2 oefeningen in 1 setje (wel uit 2 verschillende spiergroepen - 1 grote spiergroep bijv. rug en een kleine spiergroep bijv. billen).

Dus 12x rug, 12x billen, 12x rug, 12x billen, 12x rug, 12x billen en klaar. (na 12xrug en 12x billen mag je dan 2 minuten rusten). Sowieso zou ik wat lager gaan zitten in herhalingen en wat meer gewicht pakken. Vrouwen hebben zoveel minder testosteron dan mannen en worden niet ineens heel breed, hoe zwaarder gewicht je pakt met hoe minder herhalingen, hoe meer je je spier uitdaagt. (Wel belangrijk dat je je oefening goed blijft uitvoeren ondanks het gewicht!) De dag erop moet je echt je kont en benen goed voelen.

Ik heb tijdens mijn sportperiode heel veel gehad aan de website van muscle and strenght. Hier staan goede tips op in het algemeen, maar ook specifiek op vetverbranding.

http://www.muscleandstrength.com/articles/burning-fat.html

Wie weet haal je er nog wat uit! Ik vond het in iedergeval erg motiverend.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Punk'd zo 13 jan 2013 - 21:43

Als je op die website op het kopje 'video's' gaat staan, kun je ook elke spiergroep op die grote brede man aanklikken en daar work-out filmpjes van kijken. Zo leer je ook nieuwe oefeningen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 21:46

Aah ik hoopte al dat jij zou reageren!

Maar echt lokaal trainen heeft dus niet echt nut?

Bedoel jij dat je echt 12x rug, 12x billen, 12x rug, 12x billen, 12x rug, 12x billen alles elkaar door doet? Niet 3x12? Ik moet dan wel steeds van apparaat veranderen, dus dan heb je tussendoor ook al pauze (vaak is het ook druk dus maar net hopen dat er iets vrij is en anders even wachten).

Ik doe nu 3 been apparaten en maar 1 kont, dus ik neig er inderdaad naar om die m'n onderbenen en voorkant van m'n benen traint, maar weg te laten. Dan focus ik liever op bovenbenen achterkant, want dat zit meer bij m'n kont :P

Ik moet trouwens wel oppassen met gewicht toevoegen. Ik doe nu 32 kilo met meeste apparaten (behalve armen, daar kan ik maar 11 laughcry ), maar met m'n gewrichten moeten ik oppassen dat het niet té zwaar wordt. Dat is ook weer niet handig. Dan voel en hoor ik het echt kraken bij 39 kilo Embarassed en heb ik veel pijn aan m'n gewrichten daarna. Dat is niet de bedoeling.
Maar spierpijn heb ik zelden, slechts een klein beetje, dus misschien toch eens wat zwaarder proberen!

Bedankt voor het artikel, ik ga het even rustig doornemen zodra ik tijd heb!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Minx zo 13 jan 2013 - 21:48

Kan inderdaad alleen maar door middel van liposuctie.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 21:49

Minx schreef:Kan inderdaad alleen maar door middel van liposuctie.

Ja haha dat gaat me te ver :P

Maar het is toch stom, ik hoef verder echt niet zo veel meer af te vallen, alleen daar moet het weg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Lady4 zo 13 jan 2013 - 21:53

Ik weet even niet meer hoe het heet, maar er is een manier! Je krijgt een laag plastic om je buik gewikkeld en daar komt een band overheen. Die band zetten ze aan en wordt warm. Je gaat dan ongeveer een uur sporten, meestal de crosstrainer of het stepapparaat en doordat het gebied van je buik, taille, heupen warm wordt door die band, verbrand je daar veel meer.

Ik heb het een tijdje gedaan en het werkt echt! Was zo'n 5 cm daar kwijt, maar ik ken ook mensen die wel 12 cm taille/buik zijn kwijtgeraakt.

Ik weet het alweer, het heet Better Belly. Je moet het wel drie keer in de week doen, ik deed het maar twee keer en daardoor ook iets minder resultaat dan anderen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 21:57

Ha, werkt dat echt Lady? En loop je dan niet voor lul op de sportschool?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Punk'd zo 13 jan 2013 - 21:57

Ik bedoel inderdaad echt een supersetje maken.

12x rug, 12x billen - rust
12x rug, 12x billen - rust
12x rug, 12x billen - klaar

Voor je billen kun je dan eventueel naast je rug apparaat 2 dumbells neerleggen waarmee je je billen traint. Door je benen zakken met die dumbelss in je hand (zie dat kopje 'video's' bij muscle and strenght). Dan kun je bij je apparaat blijven voor je rug, maar wel tussendoor gelijk je billen trainen. Dan blijft je hartslag ook hoog.

Mijn onderbenen heb ik nooit getraind. Ik heb al flink ontwikkelde kuiten en mijn trainer die ik toen had vond dat ik anders teveel oefeningen in mijn schema had. Ik had 3 been oefeningen, deadlift (voor billen en achterkant bovenbeen), lunches (en dan echt instappen weer rechtop en uitstappen met het andere been) en squats. Maar ik deed natuurlijk alles met losse gewichten, dus ik weet niet welke apparaten je gebruikt. Ohja die abductor en die andere variant (dat je in de bevalstand moet gaan zitten Wink ) zijn prutapparaten volgens mij trainer. Dan kun je beter kiezen voor dat stoeltje wat je laag moet zetten en dan je benen wegduwt (als je nog weet wat ik bedoel haha). En de apparaten waar je zit en dan zo'n 'rol' hebt waar je enkels op rusten en die je dan of naar benen moet drukken of naar boven moet brengen.

Wat verder heel erg helpt om echt te focussen op je spieren is de spiergroep die je traint aan te spannen tijdens de oefening. Dus echt specifiek die spier aanspannen, dan kun je al veel meer omhoog krijgen en voel je ook echt 'wauzers ik train mijn been' :P

Verder zou ik gewoon in huis gaan deadliften. Dat is gewoon de allerbeste oefening voor je kont, daar kan gewoon geen apparaat tegen op. En je hoeft het niet perse met gewicht te doen in het begin. Als je maar diep genoeg zakt met rechte rug.


Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Minx zo 13 jan 2013 - 22:01

De deadlift is wel een oefening die je niet even zo doet. Die moet je echt goed uitvoeren. Zou daar in het begin wel hulp bij vragen. Hij lijkt vrij makkelijk maar is voor een groot deel van de mensen toch vrij moeilijk uitvoerbaar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 22:04

Indigo schreef:


Wat verder heel erg helpt om echt te focussen op je spieren is de spiergroep die je traint aan te spannen tijdens de oefening. Dus echt specifiek die spier aanspannen, dan kun je al veel meer omhoog krijgen en voel je ook echt 'wauzers ik train mijn been' :P

Jaa dit doe ik tegenwoordig bij de crunches op het apparaat, dan duw ik echt m'n benen heel hard tegen de voetsteun en focus ik heel erg op m'n buikspieren en dan voel je het echt zo goed!

Ik deed inderdaad ook van die been apparaten met zo'n rol, alleen die voor m'n onderbenen doet te veel pijn aan m'n knieen, dus die heb ik laten vallen.

Ik ga binnenkort maar eens een rondje lopen door de sportschool, kijken welke van de apparaten die jij omschrijft ze hebben!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  SoGood zo 13 jan 2013 - 22:10

Indigo! Ging je vandaag niet beginnen aan je nieuwe baan? Succes anders!!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 22:18

JA je moet me nog vertellen wat je nou precies gaat doen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Gast zo 13 jan 2013 - 22:27

Ik antwoord maar even voor Indigo maar ze begint volgende week! Super leuk!

Marin ik zou een beetje van de aparaten afstappen en gewoon in het krachthonk gaan staan. Daar kun je vrijwel alle oefeningen doen met dumbells, kettlebells etc. en dan hoef je niet steeds van apparaat te wisselen!

De deadlift is echt fantastisch voor je bil en hamstring, als je het goed doet heb je echt van die heerlijk vermoeide spieren daarna!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 22:33

Dat durf ik niet, daar staan alle pump'd up bodies altijd Embarassed Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Punk'd zo 13 jan 2013 - 22:34

Ja volgende week! Very Happy

Wil deze week nog even een wake up light aanschaffen. De laatste keer dat ik op 07:00 uur ben opgestaan kan ik mij amper herinneren haha. Dus dat gaat nog wel even zwaar worden.

Wat ik ga doen hou ik nog even in het midden :P Wil de aankomende maanden wat anoniemer blijven. Gewoon om rustig te wennen etc. en niet bang te hoeven zijn dat mensen mij herkennen o.i.d. Zelfbescherming Laughing

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 22:36

Ja snap ik, ik dacht meer via emailtje dat je me op de hoogste stelt Wink Maar als je dat ook niet wilt, geeft het niets hoor! In elk geval super succes!

Ik was vandaag ook al om 7 uur op (nou ja, ik heb niet echt geslapen, stressssss) en dat was echt een uitzondering voor mij haha. Succes met wennen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Gast zo 13 jan 2013 - 22:40

Lady4 schreef:Ik weet even niet meer hoe het heet, maar er is een manier! Je krijgt een laag plastic om je buik gewikkeld en daar komt een band overheen. Die band zetten ze aan en wordt warm. Je gaat dan ongeveer een uur sporten, meestal de crosstrainer of het stepapparaat en doordat het gebied van je buik, taille, heupen warm wordt door die band, verbrand je daar veel meer.

Ik heb het een tijdje gedaan en het werkt echt! Was zo'n 5 cm daar kwijt, maar ik ken ook mensen die wel 12 cm taille/buik zijn kwijtgeraakt.

Ik weet het alweer, het heet Better Belly. Je moet het wel drie keer in de week doen, ik deed het maar twee keer en daardoor ook iets minder resultaat dan anderen.

Ik heb daar ook heel veel positieve verhalen over gehoord!
De sportschool hier een paar 100 meter verderop geeft die lessen, daar wilde ik dus heen gaan zodra ik weer werk (en dus geld ervoor) heb, maar die sportschool is laatst afgebrand laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 22:42

Oh da's wel heel letterlijk vet verbranden, Jackie laughcry
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Blond ma 14 jan 2013 - 0:19

Marin schreef:Dat durf ik niet, daar staan alle pump'd up bodies altijd Embarassed Laughing

Ik durf dat ook niet hoor, er staan altijd alleen maar van die woeste mannen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Minx ma 14 jan 2013 - 0:21

Die zijn ooit ook onderaan begonnen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Marin ma 14 jan 2013 - 0:24

Hahaha ja is ook zo. Ik voel me zo vet stom als ik daar tussen ga staan. Maar misschien moet ik dat maar eens gewoon proberen! Ik ben nog nooit in dat gedeelte van de sportschool geweest :O ik sta altijd gewoon tussen de huisvrouwen laughcry
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Punk'd ma 14 jan 2013 - 1:46

Ik deed dat wel gewoon. Volgens mij vinden die mannen het alleen maar 'goed' om te zien dat er vrouwen goed aan hun lichaam willen werken.

Ik vroeg ook gewoon of ze mij af en toe wilde helpen. Met mijn benen kan ik best wat gewicht hebben en als ik dan ging squatten met een halter in mijn nek kreeg ik die er niet altijd in, omdat mijn armen en bovenlijf dat gewicht niet over mijn hoofd kregen.

Ik had daar echt schijt aan. Ik ben daar toch voor mijzelf. Niet wat andere er van vinden. Met dat in je achterhoofd ben je de drempel misschien makkelijker over! Laughing

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 1:50

Marin schreef:Oh da's wel heel letterlijk vet verbranden, Jackie laughcry
lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Coco ma 14 jan 2013 - 1:52

Bij ons vonden de mannen dat alleen maar leuk hoor, die wilden altijd graag helpen en ons uitleggen hoe we het beter konden doen om geen blessures te krijgen. Maar ik was wel zo dapper om samen met een vriendin te gaan ipv alleen. Razz
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lokaal vet verbranden, hoe? Empty Re: Lokaal vet verbranden, hoe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum