winter 2012/2013 mama's!
+38
SDL
Parel
LDJ
Travelgurly
Limburg85
Creabea_28
Coco
Jelin
Printje
Flip Fluitketel
Flower_L
Pinkel
Mama Titty
Highway
Snoes
NoName88
_Lana_
Muppetje
Happydobby
Sanne
Jezzie
Puggle
Minx
Liadan
Aimee
Alex
Lejow
koNijntje
Amber-
meisje
Roos
Bimbam
Papillio
Smaragdje
Paper Crown
bolus26
tweeling
kwak
42 plaatsers
Pagina 29 van 40
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Re: winter 2012/2013 mama's!
Mama Titty: wat fijn dat je man disndag een sollicitatiegesprek heeft. Ik zal duimen voor jullie!
NoName: oh die vaccinaties dat is inderdaad zielig, hier duurt het nog even gelukkig
Jetje: he wat een vervelend nieuws, tuurlijk maak je je zorgen. Hopelijk krijgt ze maandag een goede uitslag!
Pinkel: he wat vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk knap je snel op!
Wij zij bij het cb geweest. De kleine man weegt nu 4650 en zit voor zijn leeftijd net iets boven de lijn. Maar dat zal wel komen doordat hij zo vaak wilde drinken en dus ook dronk. Verder was hij over de hele dag gewoon veel te veel wakker. Al vanaf zijn geboorte eigenlijk. Wij kregen hem gewoon niet slapende. Nu zijn we begonnen met inbakeren vandaag. En hij ligt nu voor de 2de keer al een lange tijd te slapen wat hij overdag nog niet gedaan had. Hopelijk is dit de oplossing.
Even een totaal andere onnozele vraag maar weten jullie toevalling waar je kledinghangers voor broeken kan kopen voor baby's? Ik bedoel zo'n zwarte met 2 van die knijpers zeg maar. Voor broeken waar geen lusjes aanzitten. Heb al zoveel winkels gehad maar nog nergens gevonden.
NoName: oh die vaccinaties dat is inderdaad zielig, hier duurt het nog even gelukkig
Jetje: he wat een vervelend nieuws, tuurlijk maak je je zorgen. Hopelijk krijgt ze maandag een goede uitslag!
Pinkel: he wat vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk knap je snel op!
Wij zij bij het cb geweest. De kleine man weegt nu 4650 en zit voor zijn leeftijd net iets boven de lijn. Maar dat zal wel komen doordat hij zo vaak wilde drinken en dus ook dronk. Verder was hij over de hele dag gewoon veel te veel wakker. Al vanaf zijn geboorte eigenlijk. Wij kregen hem gewoon niet slapende. Nu zijn we begonnen met inbakeren vandaag. En hij ligt nu voor de 2de keer al een lange tijd te slapen wat hij overdag nog niet gedaan had. Hopelijk is dit de oplossing.
Even een totaal andere onnozele vraag maar weten jullie toevalling waar je kledinghangers voor broeken kan kopen voor baby's? Ik bedoel zo'n zwarte met 2 van die knijpers zeg maar. Voor broeken waar geen lusjes aanzitten. Heb al zoveel winkels gehad maar nog nergens gevonden.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Pinkel beterschap!
Elia wat fijn dat hij nu wel wilt slapen, hopelijk blijft dit zo!
En een flink manneke, fijn dat hij zo goed groeit.
Geen idee van die kledinghangers, hier liggen al z'n kleding opgevouwen behalve z'n jasjes.
Elia wat fijn dat hij nu wel wilt slapen, hopelijk blijft dit zo!
En een flink manneke, fijn dat hij zo goed groeit.
Geen idee van die kledinghangers, hier liggen al z'n kleding opgevouwen behalve z'n jasjes.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Bestaan die wel ella? Nog nooit gezien, maar ik leg eigenlijk ook alle broekjes in de commode....hang alleen vestjes jasjes etc
Pinkel, beterschap! Lig zelf ook sinds dinsdagmiddag plat met de griep. Blaasontstekng kan echt vervelend zijn, hopelijk slaat de ab kuur snel aan!
Pinkel, beterschap! Lig zelf ook sinds dinsdagmiddag plat met de griep. Blaasontstekng kan echt vervelend zijn, hopelijk slaat de ab kuur snel aan!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower jij ook beterschap!
Limburg85- Ratel
Flower_L schreef:Bestaan die wel ella? Nog nooit gezien, maar ik leg eigenlijk ook alle broekjes in de commode....hang alleen vestjes jasjes etc
Ja ze bestaan wel, want heb er namelijk 1 gehad.
Jij ook beterschap!
Ella- Ratel
@ jetje, tuurlijk maak je je zorgen! Gelukkig weet ze maandag meer en is de uitslag goed.
@ highway, hoe hoog is je bloeddruk? Wel fijn dat je nu goed in de gaten gehouden wordt!
@dikkie dik, probeer het een beetje van je af te zetten. Als het niet goed was of ze hadden heel erg getwijfeld dan hadden ze je heus niet naar huis gestuurd. Ow en niet te veel googlen!
@mamatitty, zou fijn zijn als je man die baan kan krijgen! Een hele zorg minder dan lijkt me!
@pinkel, beterschap! Er heerst van alles volgens mij. Bah!
@ella, hopelijk helpt inbakeren hem wat. Bij L. heeft het heel goed geholpen.
Volgens mij heb ik die hangers bij de prenatal gezien. Maar me geheugen is de laatste tijd niet wat het was
Morgenochtend naar de verloskundige voor controle een een strippoging. Toch wel spannend! Heb de laatste 3 dagen wel veel harde buiken bij het geringste en ook krampjes en lage rugpijn. Nou van mij mag het gaan gebeuren hoor!! Hoop zo niet dat het nog 3,5 week duurt
Mij to do lijstje is klaar!! Joepie! Moet alleen mijn vluchttas nog inpakken, maar wat stop je daar ook alweer in?
Fijne avond!
@ highway, hoe hoog is je bloeddruk? Wel fijn dat je nu goed in de gaten gehouden wordt!
@dikkie dik, probeer het een beetje van je af te zetten. Als het niet goed was of ze hadden heel erg getwijfeld dan hadden ze je heus niet naar huis gestuurd. Ow en niet te veel googlen!
@mamatitty, zou fijn zijn als je man die baan kan krijgen! Een hele zorg minder dan lijkt me!
@pinkel, beterschap! Er heerst van alles volgens mij. Bah!
@ella, hopelijk helpt inbakeren hem wat. Bij L. heeft het heel goed geholpen.
Volgens mij heb ik die hangers bij de prenatal gezien. Maar me geheugen is de laatste tijd niet wat het was
Morgenochtend naar de verloskundige voor controle een een strippoging. Toch wel spannend! Heb de laatste 3 dagen wel veel harde buiken bij het geringste en ook krampjes en lage rugpijn. Nou van mij mag het gaan gebeuren hoor!! Hoop zo niet dat het nog 3,5 week duurt
Mij to do lijstje is klaar!! Joepie! Moet alleen mijn vluchttas nog inpakken, maar wat stop je daar ook alweer in?
Fijne avond!
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Roos: ik moet toch binnenkort naar de prenatal dus ga daar eens kijken. Bedankt in ieder geval! Succes morgen. Hopelijk gaat het na het strippen doorzetten.
Je vluchttas: kleding voor jouw en de kleine, fototoestel, dingen qua afleiding, dextro?, Slippers, verzorgingsproducten voor je zelf
Je vluchttas: kleding voor jouw en de kleine, fototoestel, dingen qua afleiding, dextro?, Slippers, verzorgingsproducten voor je zelf
Ella- Ratel
Bedankt voor de beterschapswensen meiden!! Jij ook beterschap Flower, balen dat jij al vanaf dinsdag zo beroerd bent! Inmiddels zit ik niet meer de hele tijd te rillen van de kou, en smaakte mijn avond eten wel gewoon goed. Dus ik hoop dat de griep mij alsnog voorbij gaat, en ik me gewoon beroerd voel door die blaasontsteking. Ik voelde vanmiddag wel heel erg warm aan, dus zal ook wel verhoging gehad hebben. En dan ook nog vanmorgen 4uur aan de dialyse gezeten... Tja dan is het even gedaan met je energie voor de rest van de dag. Hopelijk slaap ik vanacht een beetje goed, en anders kan ik dat altijd morgen nog lekker inhalen.
We hebben eten in huis voor morgen, dus hoef gelukkig de deur niet uit als ik me niet lekker voel. Hopelijk is mijn meisje weer net zo in knuffel-modus als afgelopen maandag en vanmiddag!! Echt zo lekker een warme baby die tevreden tegen je aan ligt!!
We hebben eten in huis voor morgen, dus hoef gelukkig de deur niet uit als ik me niet lekker voel. Hopelijk is mijn meisje weer net zo in knuffel-modus als afgelopen maandag en vanmiddag!! Echt zo lekker een warme baby die tevreden tegen je aan ligt!!
Pinkel- Prater
- Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10
Excuses dat ik (wederom) zolang niets van me heb laten horen, maar ik ben het forum helemaal uit het oog verloren en ik heb er ook echt geen tijd voor gehad. Zit hier thuis met een zieke vriend (luchtweginfectie en griep) dus de zorg voor onze zoon komt grotendeels op mijn schouders terecht.
Maandag wordt hij geopereerd aan zijn liesbreuk en zijn navelbreuk. Beide breukjes worden echt met de dag groter en hij gaat ook met de dag meer huilen. Volgens mij heeft hij er flink wat last van want ik loop zowat de hele dag met hem rond, maar ik krijg hem vaak niet stil. De enige fijne houding voor hem is als ik hem onder zijn okseltjes vastneem, zodat hij eigenlijk wat 'hangt' en er nergens druk op komt te staan ofzo denk ik. Het is iig geen vorm van aandacht want als ik hem gewoon in mijn armen houd, zet hij het ook op en krijsen.
Vorige week zijn we dus nog naar de kinderarts geweest en daar was hij op een week tijd weer wat afgevallen in plaats van dat hij bijkomt. We hebben daarom extra calorieën voorgeschreven gekregen omdat hij door zijn spierziekte meer calorieën verbrandt dan dat hij binnenkrijgt. Grotere flessen wil hij nog niet (hij krijgt nu 90 ml telkens) dus dan waren extra calorieën de enige oplossing. Nu is hij afgelopen week nog steeds niet veel bijgekomen. We gaan nu de operatie afwachten, want doordat hij zoveel last heeft weent hij ook erg veel waardoor hij nog meer calorieën verbrandt.
Hier gaat het dus niet zo best momenteel, zit ook behoorlijk met mezelf in de knoop en helemaal niet lekker in mijn vel, maar dat probeer ik nu toch even opzij te schuiven, mijn zoontje gaat natuurlijk voor.
Van zodra ik weer wat meer tijd vind voor mezelf, kom ik hier wel weer vaker. En oh, ik zal eraan denken om deze keer eens een update te plaatsen ipv jullie in het ongewisse te laten
Maandag wordt hij geopereerd aan zijn liesbreuk en zijn navelbreuk. Beide breukjes worden echt met de dag groter en hij gaat ook met de dag meer huilen. Volgens mij heeft hij er flink wat last van want ik loop zowat de hele dag met hem rond, maar ik krijg hem vaak niet stil. De enige fijne houding voor hem is als ik hem onder zijn okseltjes vastneem, zodat hij eigenlijk wat 'hangt' en er nergens druk op komt te staan ofzo denk ik. Het is iig geen vorm van aandacht want als ik hem gewoon in mijn armen houd, zet hij het ook op en krijsen.
Vorige week zijn we dus nog naar de kinderarts geweest en daar was hij op een week tijd weer wat afgevallen in plaats van dat hij bijkomt. We hebben daarom extra calorieën voorgeschreven gekregen omdat hij door zijn spierziekte meer calorieën verbrandt dan dat hij binnenkrijgt. Grotere flessen wil hij nog niet (hij krijgt nu 90 ml telkens) dus dan waren extra calorieën de enige oplossing. Nu is hij afgelopen week nog steeds niet veel bijgekomen. We gaan nu de operatie afwachten, want doordat hij zoveel last heeft weent hij ook erg veel waardoor hij nog meer calorieën verbrandt.
Hier gaat het dus niet zo best momenteel, zit ook behoorlijk met mezelf in de knoop en helemaal niet lekker in mijn vel, maar dat probeer ik nu toch even opzij te schuiven, mijn zoontje gaat natuurlijk voor.
Van zodra ik weer wat meer tijd vind voor mezelf, kom ik hier wel weer vaker. En oh, ik zal eraan denken om deze keer eens een update te plaatsen ipv jullie in het ongewisse te laten
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Om nog even hierop te reageren: Allereerst dankjewel voor je bericht en voor het meedenken, maar de spierziekte is wellicht wel de oorzaak van het amper tot niet bijkomen. Nouja, ze weten eigenlijk helemaal niet wat de oorzaak is, maar dit is de enige logische verklaring. Ik heb dezelfde spierziekte inderdaad maar kwam vroeger wel gewoon goed bij, daarom dat ze daar dus aan twijfelen, ook omdat ikzelf de spierziekte in een veel ergere vorm heb dan onze zoon.PinkCoelho schreef:Snoes? Sorry dat ik inbreek, maar ik kan vanuit professioneel opzicht misschien iets helpends zeggen?
Dit is juist iets goeds. Dat er zo snel ingegrepen wordt, betekent niet zozeer dat men denkt dat er nu iets heel ernstigs aan de hand is, maar dat ze willen voorkomen dat een situatie eventueel problematisch zou kunnen worden. Immers, nu is je zoontje ook erg klein en is het niet bijkomen zorgelijk, maar nog niet direct ernstig, maar zou niemand iets doen of onderzoeken en hij blijft van de curve afwijken dan kan het wel iets ernstigs worden, toch?
Ik denk dat ze vooral willen kijken of er een duidelijk aanwijsbare reden is dat hij niet aankomt en wel redelijk eet, en ook hem vast in het oog willen houden.
Weet jij, omdat jij dezelfde sp*ierziekte hebt als hij (toch?) hoe jouw eigen voedingstoestand was als baby? Had jij zelf ook moeite met eten/aankomen/op gewicht blijven?
Please, niet denken dat JIJ ook maar iets niet goed doet, het is puur dat ze tegenwoordig echt proberen dingen te voorkomen, in plaats van pas na weken en weken in te grijpen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Snoes heel veel sterkte, zo zielig! En zo begrijpelijk dat je met je zelf in de knoop zit, dit is verre van makkelijk en leuk en zo had je het echt niet voorgesteld. Hopelijk is het maandag snel achter de rug en zullen jullie snel verandering merken, dat zou veel zorgen weg nemen en kunnen jullie hopelijk lekker gaan genieten van jullie manneke.
Limburg85- Ratel
Jeetje snoes, ik lees dit nu pas. Wat vréselijk. Ik hoop niet dat je het gevoel hebt dat je er alleen voor staat. Heftig, zo'n periode hoort zo mooi te zijn.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Snoes: veel sterkte de komende tijd, wat een gedoe met jullie mannetje, hopelijk gaat het beter na zijn operatie.
Beterschap voor alle zieken!
Ik weet niet meer wie het vroeg maar mijn onderdruk schommelt nu steeds tussen de 90-95, dus het is maar licht verhoogd maar schijnbaar reden genoeg om me over te nemen voor de gynaecoloog.
Vandaag heb ik eigenlijk weinig te vertellen, nog geen gerommel hier!
Beterschap voor alle zieken!
Ik weet niet meer wie het vroeg maar mijn onderdruk schommelt nu steeds tussen de 90-95, dus het is maar licht verhoogd maar schijnbaar reden genoeg om me over te nemen voor de gynaecoloog.
Vandaag heb ik eigenlijk weinig te vertellen, nog geen gerommel hier!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ella schreef:Roos: ik moet toch binnenkort naar de prenatal dus ga daar eens kijken. Bedankt in ieder geval! Succes morgen. Hopelijk gaat het na het strippen doorzetten.
Aanvulling: Iets te eten voor je man, paspoorten/verzek. Bewijs/ponskaart, evt bril (weet niet of je die hebt)
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Snoes: heel veel sterkte voor jullie!!! Logisch dat je niet lekker in je vel zit. Het is allemaal niet niks. Hopelijk gaat het met jullie mannetje na maandag een stuk beter!
Ella- Ratel
Highway schreef:Ella schreef:Roos: ik moet toch binnenkort naar de prenatal dus ga daar eens kijken. Bedankt in ieder geval! Succes morgen. Hopelijk gaat het na het strippen doorzetten.
Aanvulling: Iets te eten voor je man, paspoorten/verzek. Bewijs/ponskaart, evt bril (weet niet of je die hebt)
Ik vul hem ook nog even verder aan
1/2 euro muntstuk voor rolstoel (dat hadden wij hier in het zkh nodig), Beval plan als je die hebt.
Ella- Ratel
Ella schreef:Highway schreef:Ella schreef:Roos: ik moet toch binnenkort naar de prenatal dus ga daar eens kijken. Bedankt in ieder geval! Succes morgen. Hopelijk gaat het na het strippen doorzetten.
1/2 euro muntstuk voor rolstoel (dat hadden wij hier in het zkh nodig), Beval plan als je die hebt.
En ik vul hem ook nog ff verder aan......Telefoonnmrs die je gaat bellen als jullie kindje geboren is, telefoonnmr kraamzorgorganisatie,opladers/batterijen fototoestel, oplader telefoon.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Snoes Bergrijpelijk dat je niet zo goed in je vel zit. Hopelijkis de operatie met succes en gaat na maandag een stuk beter!
Roos Succes morgen! Hoop dat ze je morgen kunnen strippen en we je binnenkort mogen feliciteren!
Ella Ben benieuwd of het inbakeren helpt!
Jetje Begrijpelijk dat je je zorgen maakt om je moeder! Hopelijk hebben jullie a.s. maandag meer nieuws! Sterkte!
Beterschap voor alle zieken! Hopelijk voelen jullie je gauw weer de 'oude'!
Roos Succes morgen! Hoop dat ze je morgen kunnen strippen en we je binnenkort mogen feliciteren!
Ella Ben benieuwd of het inbakeren helpt!
Jetje Begrijpelijk dat je je zorgen maakt om je moeder! Hopelijk hebben jullie a.s. maandag meer nieuws! Sterkte!
Beterschap voor alle zieken! Hopelijk voelen jullie je gauw weer de 'oude'!
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
He wat naar Snoes!
En meis, je zegt nu wel dat je zoontje voorgaat, maar let je alsjeblieft goed op jezelf?
Je mannetje verdient ook een mama die goed in zijn vel zit.
Een mama die goed in haar vel zit kan namelijk veel meer hebben.
En meis, je zegt nu wel dat je zoontje voorgaat, maar let je alsjeblieft goed op jezelf?
Je mannetje verdient ook een mama die goed in zijn vel zit.
Een mama die goed in haar vel zit kan namelijk veel meer hebben.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Flip Fluitketel schreef:Ella schreef:Highway schreef:Ella schreef:Roos: ik moet toch binnenkort naar de prenatal dus ga daar eens kijken. Bedankt in ieder geval! Succes morgen. Hopelijk gaat het na het strippen doorzetten.
En ik vul hem ook nog ff verder aan......Telefoonnmrs die je gaat bellen als jullie kindje geboren is, telefoonnmr kraamzorgorganisatie,opladers/batterijen fototoestel, oplader telefoon.
Mijn dank is groot!
Morgen de spullen maar eens bij elkaar zoeken.
@snoes, veel sterkte voor jullie!
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Zijn jullie alweer ongesteld? Heb daarnet bloed gespot dus denk dat het hier gaat gebeuren.
Op zich wel blij, na beide mk's en zwangerschap l had ik ook meteen weer nette cyclus. Wel prettig idee.
Op zich wel blij, na beide mk's en zwangerschap l had ik ook meteen weer nette cyclus. Wel prettig idee.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Bedankt voor jullie lieve reacties meiden!
Roos: oeeh spannend vandaag! Hopelijk lukt het om te strippen en heeft het effect
Pinkel: voel je je al weer iets beter?
Oh Snoes, je arme mannetje! En arme jij natuurlijk. Heel veel succes en sterkte maandag.
Flower: ik ben gewoon weer aan de pil gegaan dus ik heb geen eerste menstruatie afgewacht. Wel fijn dat je cyclus meteen weer netjes lijkt te zijn.
Hier een uitgeslapen mama. Na zijn voeding van half 11 kwam hij pas om 4 uur weer en nu ga ik hem zo wakker maken om J naar de opvang te brengen.
Roos: oeeh spannend vandaag! Hopelijk lukt het om te strippen en heeft het effect
Pinkel: voel je je al weer iets beter?
Oh Snoes, je arme mannetje! En arme jij natuurlijk. Heel veel succes en sterkte maandag.
Flower: ik ben gewoon weer aan de pil gegaan dus ik heb geen eerste menstruatie afgewacht. Wel fijn dat je cyclus meteen weer netjes lijkt te zijn.
Hier een uitgeslapen mama. Na zijn voeding van half 11 kwam hij pas om 4 uur weer en nu ga ik hem zo wakker maken om J naar de opvang te brengen.
Gast- Gast
@ Jetje.. Jeetje das schrikken van je moeder! Hopelijk is het niets ernstig. Sterkte meid! En fijn dat je een beetje uit hebt kunnen slapen.
@ Snoes.. Veel sterkte!
@ Flower.. Dat is nette cyclus hoor en best snel na de bevalling.
Hier is dochter vrij vandaag. Dus we hebben lekker uitgeslapen. Het is alweer februari. Begint nu wel dichtbij te komen jeej. Verder gaat het zo zijn gangetje en we hebben het geboortekaartje eindelijk uitgezocht.
Edit; Ik heb nog een vraagje. Ik wil gelijk weer fv gaan geven. Maar moet ik de spenen van te voren al uitkoken?
@ Snoes.. Veel sterkte!
Hier is dochter vrij vandaag. Dus we hebben lekker uitgeslapen. Het is alweer februari. Begint nu wel dichtbij te komen jeej. Verder gaat het zo zijn gangetje en we hebben het geboortekaartje eindelijk uitgezocht.
Edit; Ik heb nog een vraagje. Ik wil gelijk weer fv gaan geven. Maar moet ik de spenen van te voren al uitkoken?
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Jelin schreef:@ Jetje.. Jeetje das schrikken van je moeder! Hopelijk is het niets ernstig. Sterkte meid! En fijn dat je een beetje uit hebt kunnen slapen.
@ Snoes.. Veel sterkte!
Ga je in het zh bevallen? Dan moet dat wel, hier zeiden ze dat ze dat inprincipe niet deden (raar) maar had ze toch verzocht dit wel te doen omdat ik het flesje niet iedere dag had uitgekookt je weet immers niet wanneer je exact ga bevallen.
Limburg85- Ratel
Ja, ik moet in het ziekenhuis bevallen. Ik weet ook niet meer of ik dat bij de eerste gedaan heb. Maar dan zal ik het voor de zekerheid wel doen.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» winter 2012/2013 mama's!
» Meeting Mama's Winter 2012/2013 topic
» Winter 2013 / 2014 moeders