Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

+23
SarahKey
piene1983
Printje
Twellie
Slakje
Happydobby
Fiwen
teletascha
meisje
Sanne
Linda
kwak
Lejow
Floor
Mida4you
Parel
CCC
Liadan
Tiara
PiP
Coco
Flower_L
Tania
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Jezzie zo 13 jan 2013 - 9:34

Mijn dochter houdt het ongeveer een half uurtje vol om alleen te spelen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Aimee zo 13 jan 2013 - 9:37

De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Meestal als we hem zijn gang laten gaan, kan hij best lang zelf spelen (komt dan wel tussendoor even knuffelen, of even aandacht trekken). Als we hem te vaak storen in zijn spel, dan lukt het spelen hem niet meer en kruipt alleen maar achter ons aan (mijn vriend heeft er een handje van om hem even te roepen tussendoor, o.i.d.)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  koNijntje zo 13 jan 2013 - 9:49

het wisselt, maar over het algemeen vraagt t veel aandacht.
als ik op de bank/grond zit kan hij om mij heen best rustig spelen, maar ik kan weinig voor mezelf doen; zo gauw de laptop aan staat wil hij hiermee spelen (wat niet mag), als ik mijn telefoon pak wordt deze afgepakt (of een poging tot) en als ik een boek pak doet hij deze dicht met de mededeling 'uit'.
als hij lekker aan het spelen is en ik bedenk iets om te gaan doen (vaatwasser uitpakken, koken, opruimen, enz.) komt hij meestal achter mij aan. het is een tijdje zo geweest dat hij begon te krijsen als ik opstond (laat staan als ik de kamer even uit liep om naar het toilet te gaan), maar gelukkig is die periode weer voorbij..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Theeleut zo 13 jan 2013 - 10:10

De jongste kan heel goed alleen spelen, hij komt dan wel langs om iets af te geven of dat ik iets van zijn speeltje moet maken wat hem zelf niet lukt.

Hij sjokt altijd lekker door de woonkamer en keuken en is lekker bezig met van alles en nog wat. Als hij het zat is, is hij moe.
Meestal zingt hij dan zijn slaapliedje (op zijn manier, maar ik herken het deuntje) en wil dan naar bed.

De oudste speelt meestal alleen, ik fungeer wel eens als 'boze stiefmoeder' of zomaar iemand in haar fantasieverhaal Laughing
Of ik ben jury a la so you think you can dance. Dat soort samenspel, maar veelal vermaakt ze zich prima zonder hulp van volwassenen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  koNijntje zo 13 jan 2013 - 10:14

wat klinkt dat heerlijk, theeleut!

ik wil absoluut niet klagen over mijn zoon, want het is een heerlijk ventje, maar ga wel bijna altijd even het huis uit voor wat afleiding.
de hele dag met z'n 2en binnen zitten houden wij niet vol laughcry
dus ga vaak even bij iemand op de koffie (of iemand hier, dat is ook goed voor de afleiding), wandelen, fietsen enz...
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Theeleut zo 13 jan 2013 - 10:28

Het is geen engeltje hoor, hij heeft ook van die acties zoals jouw zoon heeft. Telefoon afpakken, steeds op het knopje van de I pad drukken mijn tas leeghalen enz. Maar de meeste van die acties kan ik voorkomen door het op te bergen en als ik wil lezen oid dan heeft hij maar te luisteren dat hij van mijn boek moet afblijven.
Misschien ben ik daar wat hard in, maar ik ben zeker niet van plan alleen maar mijn kinderen te vermaken en zelf niet meer te ontspannen terwijl zij aan het spelen zijn.

Gewoon blijven proberen te lezen dus! Moet gewoon kunnen smile
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum