Wijn leren drinken
+18
jena
Toet
Susan
mouette
Zora
loura
Rizzo
PeperMunt
Tamagotchi
Arwyn
Punk'd
Blond
strawberry
Elodie
Atelier Madame
Antibes
silly-one
Penny Blossom
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wijn leren drinken
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden Susan en PennyBlossom!
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Ik zou inderdaad ook niet voor Canei of Lambrusco gaan (al vind ik de laatste best lekker) maar voor een Moscato. En dan niet die van de AH die Mouette adviseert want die is best duur, als ik de zelfde voor me heb in ieder geval, 7/8 euro per fles ofzo? Bij de C1000 verkopen ze hem voor 3 euro. Erg lekker.
Droge witte wijn krijg ik echt niet weg
Droge witte wijn krijg ik echt niet weg
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Waarom zou je in hemelsnaam per se wijn willen drinken? (Ontspanning vind ik echt een superslechte reden, sorry).
En waarom vraagt niemand anders zich dit af?
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
jena schreef:Waarom zou je in hemelsnaam per se wijn willen drinken? (Ontspanning vind ik echt een superslechte reden, sorry).
Ik heb ook wijn willen leren drinken een paar jaar terug. Ik vond het vooral handig op festivals of feesten waar je alleen bier of wijn kon krijgen, het is goedkoper dan mixdrankjes en de combinatie val vlees en wijn of vis en wijn is best lekker.
Ik vind het dus niet zo'n rare vraag.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
jena schreef:Waarom zou je in hemelsnaam per se wijn willen drinken? (Ontspanning vind ik echt een superslechte reden, sorry).
Zo raar is het toch niet?
Gast- Gast
Omdat het een aanvulling op veel maaltijden is. Ik drink zelf niet echt veel wijn, zal thuis niet snel een fles open maken en meestal heb ik daarom ook geen wijn thuis. Maar ik vind het in restaurants wel lekker om te drinken bij een maaltijd. Tijdens de restaurant week een paar keer uit eten geweest bij een sterren/2-sterren restaurants en daar toen ook het wijnarrangement bij het eten genomen. Ik begreep toen pas waarom mensen lyrisch kunnen zijn over wijn. De wijn was zo'n goede aanvulling op het eten en omgekeerd. Dan is het bij zulke maaltijden jammer om er alleen water of frisdrank bij te drinken wat niet veel extra's toevoegt. Wijn is op zich toch ook niet ongezond, mits in mate gebruikt.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
In 1e instantie was ik ook geen wijndrinker maar langzaamaan ben ik het gaan waarderen. Inmiddels drink ik wel zoete witte wijn (spatlese, AH huismerk) of Canei forest fruit maar geen droge of rode wijnen.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Fontanafredda moscato d'asti heb ik gekocht en al geprobeerd.
Ik rook hem in eerste instantie en toen dacht ik nèh... Maar het eerste slokje was eigenlijk wel lekker. Lekker zoet en niet bitter.
Heb er een glaasje van gedronken, aan het einde vond ik het ook niet meer zo.. maar dat is misschien ook wel wennen. En de geur, brr!
Ik rook hem in eerste instantie en toen dacht ik nèh... Maar het eerste slokje was eigenlijk wel lekker. Lekker zoet en niet bitter.
Heb er een glaasje van gedronken, aan het einde vond ik het ook niet meer zo.. maar dat is misschien ook wel wennen. En de geur, brr!
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10
Er bestaat ook alcoholvrije witte wijn. Daar kan je mee beginnen. Dan kan je een beetje aan de smaak wennen. Daarna proberen over te gaan op echte wijn. (Eventueel eerst verdunnen met water). Dit is mijn wijn leer plan
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wijn leren drinken, met welke beginnen?
» Kan ik deze wijn nog drinken?
» Alleen wijn drinken?
» 4 mei picknicken (wijn drinken) in Utrecht.
» leren drinken
» Kan ik deze wijn nog drinken?
» Alleen wijn drinken?
» 4 mei picknicken (wijn drinken) in Utrecht.
» leren drinken
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: