Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

welke camping in Frankrijk

+6
rianne287
Happinaz
Katrien
Fortissimo
Caramba
nillis
10 plaatsers

Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty welke camping in Frankrijk

Bericht  nillis za 12 jan 2013 - 2:27

Wij willen in aug met ons dochtertje van dan bijna 3 naar Frankrijk en dan het liefst richting het zuiden. Willen gelijk aan een meer/ zee en zwembad en dichtbij een dorp. Welke campings raden jullie aan en welke omgeving is ook mooi?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  nillis zo 13 jan 2013 - 21:22

Gaat er hier niemand kamperen in Frankrijk?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Caramba zo 13 jan 2013 - 22:04

Als wij naar Frankrijk gaan is het de Alpen of Ardeche.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Fortissimo zo 13 jan 2013 - 22:06

Ik zag bij Campinglife camping Antipolis voorbij komen. Echt schitterend mooi! Ligt in het plaatjes Antibes, in zuid-Frankrijk. Is wel zo'n 15 uur rijden, (En daarom zien wij er van af.. ) maar je hebt er plekken met eigen sanitair (Hoe luxe!).
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  nillis zo 13 jan 2013 - 23:29

caramba, de ardesche lijkt mij ook heel mooi. Waar zijn jullie daar geweest?

@ Fortissimo, vond ik wel een beetje te luxe, wil graag wat meer richting westen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Caramba ma 14 jan 2013 - 0:19

nillis schreef:caramba, de ardesche lijkt mij ook heel mooi. Waar zijn jullie daar geweest?

@ Fortissimo, vond ik wel een beetje te luxe, wil graag wat meer richting westen.

Wij zaten in Vallon. Aan de rivier. Dicht bij de arc.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Katrien ma 14 jan 2013 - 0:47

De Ardeche is prachtig! Wij zijn vlakbij Aubenas geweest.

Wij zijn ook een aantal keer naar de Alpen geweest en aan de Middellandse zee. Ik vind Frankrijk een heel mooi land.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Happinaz ma 14 jan 2013 - 4:34

Wij zijn afgelopen jaar naar 'Les Peyrelade' geweest, vlak bij Millau.
http://www.campingpeyrelade.com/

Dat was echt een super camping. Niet in de buurt van een meer maar wel aan een rivier waar kindjes ook goed in kunnen spelen. Ook kindjes van 3.
De mijne moesten nog 4 worden.
Fantastische camping! Ik wil niet 2x naar dezelfde plek maar heb serieus overwogen toch nog een boeking te doen en die neiging heb ik in al die jaren Frankrijk nog nooit gehad! Ik kom al sinds ik 2 ben elk jaar in frankrijk!

Zon zeker, heel mooi apart kinderbad, grote speeltuin en leuke dingen te doen in de buurt.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  rianne287 ma 14 jan 2013 - 4:45

Wij gaan volgend jaar naar camping Eurosol, misschien vind je dat wat.
Dit is bij het plaatsje st. girons plage.
Het is een 4 sterren camping. Dichtbij de zee (loopafstand)
Het is van een Nederlandse eigenaar.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  nillis ma 14 jan 2013 - 20:39

@ Katrien, bij welke plaatsen ben je geweest en op een camping?

@ Happinez, zal de site eens bekijken.

@ Rianne 287, dank je ga eens kijken of dat wat is.

@ Caramba, ook dankje

@ all, nou dank jullie wel voor de tips. ga ze straks allemaal eens bekijken. Ik ben als kind wel eens in Frankfijk geweest, maar met mijn vriend nooit en je hoort vaak negatieve verhalen over de mensen, dus ben blij dat jullie heel positief zijn over Frankrijk. Wij gaan eigenlijk altijd naar Italië, maar willen eens een keer wat anders
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Parisienne ma 14 jan 2013 - 20:56

Camping 'Le Pommier' in de Ardeche schijnt ook een erg leuke en mooie camping te zijn. Mijn zusje gaat daar vanaf april een half jaar stage lopen in het animatieteam. Ligt aan een riviertje, heeft een groot zwemparadijs, genoeg speeltuinen, verder van alle gemakken voorzien.

Het ligt zo'n 1050 km van Utrecht vandaan, dus zal zo'n 10-12 uur rijden zijn.

http://www.campinglepommier.com/nl/
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Katrien ma 14 jan 2013 - 21:57

Nillis, in de Ardeche zijn we op Ludo camping geweest. Dit was een kleine, rustige camping aan een riviertje met een zwembaden en wat animatie. Sinds een paar jaar heeft de camping een andere eigenaar en wordt er steeds meer georganiseerd en verbouwd. Vorig jaar zijn we er niet geweest dus ik weet niet precies wat er nu allemaal wel en niet is aan faciliteiten. Wij vonden het altijd een hele leuke camping.

Ik lees hier over camping Le pommier in de Ardeche, daar hoor ik ook hele goede verhalen over.

Ik kan maar niet op de naam van de camping aan de Middellandse zee komen....

Edit: St Aygulf Plage, zo heette de camping aan de Middellandse zee, in het plaatsje St Aygulf.Een grote camping aan zee. Je loopt zo het dorp in waar allerlei leuke winkeltjes en restaurantjes zitten.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  nillis di 15 jan 2013 - 2:50

@ Rianne, eurosol lijkt mij ook een mooie camping. heb jij ervaring met het kamperen daar aan de westkant. Ik dacht dat je dan te maken kon hebben met slechter weer en hoever is het rijden?

@ happinaz, de camping waar jullie zijn geweest lijkt me ook wel wat. Is er veel in de omgeving te zien en te doen en is er een dorp op loopafstand.

@ Parisienne, le pommier kon ik niet direct vinden of die aan de rivier ligt en of je daar kan zwemmen in de rivier.

@ all, nou leuk hoor met de sneeuwbuien vakantie bestemmingen zoeken. heb er nu al zin aan. Ik had zelf nog camping la roubine gevonden, maar vind die zo duur.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Happinaz di 15 jan 2013 - 4:39

[quote="nillis"]
@ happinaz, de camping waar jullie zijn geweest lijkt me ook wel wat. Is er veel in de omgeving te zien en te doen en is er een dorp op loopafstand.

quote]

In de omgeving is heel veel te doen. Kasteeltje, kanoën, grotten, je bent met 1,5 uur in montpelier, een hele mooie roofvogel tour en de camping biedt ook vertier.
Er is geen dorpje op afstand. Althans je zit wel in een dorp met de camping maar daar is echt niks te doen. Millau, stadje, zit op ongeveer 15 min rijden vanaf de camping.
Wij touren veel, door de omgeving enzo, dus wij stappen toch wel in die auto!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Schaapke di 15 jan 2013 - 5:04

Wij zijn twee jaar terug naar camping Le Curtelet geweest. Ligt aan Lac d'Aiguebelette, een klein meertje ten oosten van Lyon en net boven Grenoble.
Je zit vlakbij de Italiaanse en Zwitserse grens en er is in de omgeving veel te doen en te bekijken.

De camping zelf is ingesteld om kinderen en mensen van alle leeftijden. Het meer is heerlijk om in te zwemmen en ligt direct aan de camping.

Site camping: http://www.camping-le-curtelet.com/

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Marie wo 16 jan 2013 - 4:02

Schaapke schreef:Wij zijn twee jaar terug naar camping Le Curtelet geweest. Ligt aan Lac d'Aiguebelette, een klein meertje ten oosten van Lyon en net boven Grenoble.
Je zit vlakbij de Italiaanse en Zwitserse grens en er is in de omgeving veel te doen en te bekijken.

De camping zelf is ingesteld om kinderen en mensen van alle leeftijden. Het meer is heerlijk om in te zwemmen en ligt direct aan de camping.

Site camping: http://www.camping-le-curtelet.com/

Wij zijn dit jaar aan hetzelfde meer geweest. Wel een andere camping. Maar de omgeving is inderdaad aan te raden en het meer is echt goddelijk! De camping die wij hadden kostte in het hoogseizoen voor 2 personen met tent en electriciteit maar 16,40 per nacht! De camping heette: Les Peupliers. http://www.camping-lespeupliers.net/
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Marie wo 16 jan 2013 - 4:04

Nu ben ik ook stiekem al aan het kijken voor komende zomer. Ik heb alleen nogal wat eisen en daarom is het wat ingewikkeld.
Het moet een vlakke camping zijn (geen trapjes, steile hellingen etc.) en er moet water bij zitten het liefst een meertje. Het moet in één dag te rijden zijn en liever geen animatie etc. daar maken wij toch geen gebruik van.
Iemand suggesties?
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Schaapke wo 16 jan 2013 - 4:04

Marie schreef:
Schaapke schreef:Wij zijn twee jaar terug naar camping Le Curtelet geweest. Ligt aan Lac d'Aiguebelette, een klein meertje ten oosten van Lyon en net boven Grenoble.
Je zit vlakbij de Italiaanse en Zwitserse grens en er is in de omgeving veel te doen en te bekijken.

De camping zelf is ingesteld om kinderen en mensen van alle leeftijden. Het meer is heerlijk om in te zwemmen en ligt direct aan de camping.

Site camping: http://www.camping-le-curtelet.com/

Wij zijn dit jaar aan hetzelfde meer geweest. Wel een andere camping. Maar de omgeving is inderdaad aan te raden en het meer is echt goddelijk! De camping die wij hadden kostte in het hoogseizoen voor 2 personen met tent en electriciteit maar 16,40 per nacht! De camping heette: Les Peupliers. http://www.camping-lespeupliers.net/

Goh, wat grappig! En dat terwijl het niet eens zo'n groot en bekend meer is. smile

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Marie wo 16 jan 2013 - 22:10

Schaapke schreef:
Marie schreef:
Schaapke schreef:Wij zijn twee jaar terug naar camping Le Curtelet geweest. Ligt aan Lac d'Aiguebelette, een klein meertje ten oosten van Lyon en net boven Grenoble.
Je zit vlakbij de Italiaanse en Zwitserse grens en er is in de omgeving veel te doen en te bekijken.

De camping zelf is ingesteld om kinderen en mensen van alle leeftijden. Het meer is heerlijk om in te zwemmen en ligt direct aan de camping.

Site camping: http://www.camping-le-curtelet.com/

Wij zijn dit jaar aan hetzelfde meer geweest. Wel een andere camping. Maar de omgeving is inderdaad aan te raden en het meer is echt goddelijk! De camping die wij hadden kostte in het hoogseizoen voor 2 personen met tent en electriciteit maar 16,40 per nacht! De camping heette: Les Peupliers. http://www.camping-lespeupliers.net/

Goh, wat grappig! En dat terwijl het niet eens zo'n groot en bekend meer is. smile

Ja en nog grappiger was dat ik daar een vriendin van heel vroeger tegenkwam en vrienden van mijn ouders zaten ook op die camping, zonder dat we dat wisten! :P
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Parisienne wo 16 jan 2013 - 23:23

Marie schreef:Nu ben ik ook stiekem al aan het kijken voor komende zomer. Ik heb alleen nogal wat eisen en daarom is het wat ingewikkeld.
Het moet een vlakke camping zijn (geen trapjes, steile hellingen etc.) en er moet water bij zitten het liefst een meertje. Het moet in één dag te rijden zijn en liever geen animatie etc. daar maken wij toch geen gebruik van.
Iemand suggesties?
Camping Mas de la Cam in St. Jean du Gard. Hier heb ik mijn vriend ontmoet I love you Leuke, rustige camping. Geen terrassen-camping, een mooie rivier om in te zwemmen en aan te liggen, mooie omgeving, leuk dorp vlakbij, mooie steden vlakbij en geen animatieteam.

http://www.masdelacam.fr/welkom.html
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  mickey do 17 jan 2013 - 0:55

Hier zijn wij vorig jaar geweest, en we gaan dit jaar terug, nu wel een week langer! Ligt aan de Cote d'Azur, vlak bij Fréjus. Wij hebben overigens via d-reizen geboekt en hebben daar een stacaravan gehuurd.

http://www.labaume-lapalmeraie.com/
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  rianne287 vr 18 jan 2013 - 6:37

Ik heb je een PM teruggestuurd over Eurosol.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

welke camping in Frankrijk Empty Re: welke camping in Frankrijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum