Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke camping in Italie?

+3
GeKKiE
Linnie1985
Mama_1987
7 plaatsers

Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Welke camping in Italie?

Bericht  Mama_1987 za 5 jan 2013 - 8:07

Hoi allemaal,

In Juni van dit jaar willen wij naar Italie met ons zoontje die dan in Augustus 2 jaar wordt. Hebben jullie nog tips welke camping en welke regio mooi/ leuk is/zijn? Wij zijn nog nooit in Italie geweest en weten er ook eigenlijk niks van ;-) Maar we willen graag kamperen en volgens mij is Italie daar wel een mooi land voor!

Alvast bedankt!!
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  Linnie1985 za 5 jan 2013 - 8:27

Wij hebben vorig jaar op camping tiglio gezeten. Mooie en rustige camping, ook leuk voor kleine kinderen. Enige nadeel vonden wij dat het gardameer een eind lopen was. Dat is wat minder als je een jong kindje hebt en met de warmte.

Een andere leuke maar imens grote camping is bella italia. Wel vooral op kinderen gericht, en je hebt er alles (vrienden van ons zitten daar ieder jaar en vorig jaar zijn we een paar keer op bezoek geweest). Ow ja grootste gedeelte is nederlander.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  Mama_1987 za 5 jan 2013 - 8:40

Linnie1985 schreef:Wij hebben vorig jaar op camping tiglio gezeten. Mooie en rustige camping, ook leuk voor kleine kinderen. Enige nadeel vonden wij dat het gardameer een eind lopen was. Dat is wat minder als je een jong kindje hebt en met de warmte.

Een andere leuke maar imens grote camping is bella italia. Wel vooral op kinderen gericht, en je hebt er alles (vrienden van ons zitten daar ieder jaar en vorig jaar zijn we een paar keer op bezoek geweest). Ow ja grootste gedeelte is nederlander.

Hoi Linnie,

bedankt voor je reactie. Ik heb beide campings op internet gezien en Bella Italia sprak mij ook erg aan. Goed om te weten dat jullie vrienden er al vaker zijn geweest dan moet het goed zijn anders ga je niet terug ;-)
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  GeKKiE za 5 jan 2013 - 12:07

Is dit misschien iets?

http://www.actievandedag.nl/actie-aanbieding/05-01-2013-happy-tent

GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  Petteflet za 5 jan 2013 - 22:33

Bella Italia is inderdaad een mooie camping, vooral op kinderen gericht. Sanitair wordt iedere dag paar keer schoongemaakt. En camping zit aan het Gardameer.
Afgelopen jaar ook op camping Del Garda gezeten. Ook aan het Gardameer en met 5 of 6 zwembaden. Was ook een leuke camping, maar minder luxe dan Bella Italia. Vanaf beide campings kun je trouwens wel naar Peschiera del Garda lopen (ong. 15 min).

Verder is Toscane echt PRACHTIG! Maar wel een stukje verder rijden. Wij hebben op camping Park Albatros gestaan. En mijn hemel, wat een giga, maar prachtige camping. Wel handig om daar fietsen te huren. Waren voor 1,5 week, 2 fietsen zo'n 40 euro kwijt. Vond ik wel meevallen. Met de fiets ook naar het strand gefietst (met de fiets zo'n 5 minuten en lopend ruim 20 min). Schitterende zwembaden, erg schoon sanitair.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  JD zo 6 jan 2013 - 13:01

Toevallig wilde ook ik Bella Italia noemen!

Wij zijn er afgelopen zomer geweest, superleuke camping!
Erg mooi gelegen aan het gardameer, genoeg voor de kinderen, de camping is schoon, en bij het restaurant op de camping wat uitkijkt op het meer kun je echt heeeerlijk eten!

Wij zijn ook 1 week op camping Pra D'elle Torri geweest aan de Adriatische kust. Ook een supermooie camping, wel erg groot, echt een dorp op zich. Maar voor de kinderen nog een stap leuker dan Bella Italia. De camping ligt aan het strand, dat is wel weer leuk! Mooi zwembad, veel animatie. Enig nadeel is dat er in de omgeving (op venetie na) minder te doen is, en het niet het mooiste deel van italie is.

Wat ik je wel wil aanraden is het huren van een stacaravan (tenzij je met eigen tent ofzo gaat natuurlijk) bij GustoCamp.
Het is een organisatie nog bezig is naam te maken, maar doordat ze redelijk nieuw zijn, hebben ze supermooie en nieuwe stacaravans. het is kleinschalig, ze hebben vaak maar een stuk of 15 stacaravans onder hun hoede, alles is erg schoon, goede service. Dus dat is mijn tip smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  nillis za 12 jan 2013 - 2:26

Wij zijn nu 2x naar Lazise geweest op camping Spiagia d'oro. Helemaal super. Direct aan het gardameer en op 10 min lopen van het dorpje, wat wij echt het leukste dorpje aan het gardameer vonden. Wij gingen met onze dochter van 1e x 9 mnd en 2x 21 mnd
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  piertje za 12 jan 2013 - 9:26

Maar op die camping kun je niet van tevoren reserveren toch?
Wij willen ook graag naar Italie, maar veel campings zitten al vol of je kunt
niet reserveren. Ik vind dat wel een grote gok midden in de zomervakantie met een kind van 2. Hoe hebben jullie dat toen gedaan?
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  nillis zo 13 jan 2013 - 21:22

Wij zijn 2x 's avonds om 19.00 uur vanuit huis weggereden en waren om 6.00 uur de volgende ochtend op de camping en hadden beide keren al om 7.30 uur gelijk een plekje. We zijn beide keren de eerste 3 weken van aug. geweest. Als je vroeg bent heb je bijna altijd wel een plekje is onze ervaringen in de buurt zijn veel hotelletjes waar je voor 1 nacht kunt zijn. Wij kamperen altijd met de tent en voor ons was het de eerste keer ook een gok en toen we over waren kregen we te horen dat alles vol was, dan baal je wel even. Toen kregen we van andere nederlanders te horen dat ze al 6 jaar zo deden en altijd een plekje hadden gehad. Wij vonden het ook een groot voordeel dat je gewoon weg kunt gaan wanneer je wilt. Dus stel dat kamperen met onze dochter niet goed ging, dan konden we zo weer naar huis. En elke dag had er een dokter spreek uur op de camping vond ik ook wel prettig om te weten.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  piertje za 2 feb 2013 - 10:19

Zie nu je reactie pas.
Ja, als het zo makkelijk is om een plekje te krijgen snap ik het wel.
Wij hebben inmiddels geboekt, een camping in Sirmione.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke camping in Italie? Empty Re: Welke camping in Italie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum