Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naai topic

+35
Pompoen
piertje
Serena
Penélope
Mama_1987
Blue flower
Pink!
Jezzie
dr_oupy
PiP
Caresses
Manderijn
Parel
Kaat
Fearie
MamaDaan
Niekske
Jerry
TukTuk
VeryCherry
*Lookie*
rapa nui
Rovine
SarahKey
Aziraphale
Marcellah89
Mizz_S
Flower_L
SoGood
duckie
Rush
kwebbeltje
Liadan
_Lana_
Happinaz
39 plaatsers

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  SarahKey wo 16 jan 2013 - 22:14

Liadan schreef:Nou het is niet echt dat ze die muts elke dag op hebben. Voor die ene keer in het jaar gaat het prima. In december heeft ze 'm voor de 2e keer op gehad en hij ziet er nog net zo uit als toen ik 'm maakte. Maar als ik vlieseline in huis gehad had had ik dat ervoor gebruikt want dat is makkelijker met naaien.

Dat is ook zo, het is maar voor 1 keer per jaar en hij hoeft hem ook niet de hele dag op Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan do 17 jan 2013 - 2:15

Ik hoop voor jou dat hij 'm op wil, mijn zoon wilde die van hem geen seconde op zijn hoofd hebben met zijn 1e verjaardag. Hij trok 'm er meteen af. Dat was wel een beetje balen, had ik 'm voor niks gemaakt, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Marcellah89 do 17 jan 2013 - 4:40

Ik heb de naaimachine bij de lidl gekocht en vanmiddag even uitgeprobeerd. Volgens mij een prima ding! Nu bedenken wat ik ga maken. Hebben jullie nog tips van leuke tijdschriften of websites met patronen? Heb vanmorgen wel de knip mode gekocht. Staan wel een paar leuke dingen in.
Bestellen jullie de stof vaak online? Welke website is daar geschikt voor?

Dankje!
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz do 17 jan 2013 - 4:49

Ik ben op straat en heb echt te koude vingers om overal antwoord op te geven, maar door heel het topic heen staan je antwoorden!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  SarahKey do 17 jan 2013 - 4:55

Marcellah89 schreef:Ik heb de naaimachine bij de lidl gekocht en vanmiddag even uitgeprobeerd. Volgens mij een prima ding! Nu bedenken wat ik ga maken. Hebben jullie nog tips van leuke tijdschriften of websites met patronen? Heb vanmorgen wel de knip mode gekocht. Staan wel een paar leuke dingen in.
Bestellen jullie de stof vaak online? Welke website is daar geschikt voor?

Dankje!

Om te proberen zou ik stof bij ikea halen, als je er in de buurt woont. Ik heb daar toen heel wat goedkoop stof gekocht en is mooi om mee te prutsen in het begin.

Liadan: haha ja dat kan ook nog gebeuren Naai topic - Pagina 5 394967Laughing Ach dan heb je toch je best gedaan om er iets leuks van te maken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Serena do 17 jan 2013 - 5:35

SarahKey schreef:
Marcellah89 schreef:Ik heb de naaimachine bij de lidl gekocht en vanmiddag even uitgeprobeerd. Volgens mij een prima ding! Nu bedenken wat ik ga maken. Hebben jullie nog tips van leuke tijdschriften of websites met patronen? Heb vanmorgen wel de knip mode gekocht. Staan wel een paar leuke dingen in.
Bestellen jullie de stof vaak online? Welke website is daar geschikt voor?

Dankje!

Om te proberen zou ik stof bij ikea halen, als je er in de buurt woont. Ik heb daar toen heel wat goedkoop stof gekocht en is mooi om mee te prutsen in het begin..

Of bij leenbakker of kwantum, kan je ook stof per meter kopen. En dan kussens maken om een beetje gevoel ermee te krijgen. Zou zeker de eerste paar dinen heel makkelijk en recht toe recht aan houden. Veel plezier!

O, en ik koop trouwens meestal stof op de lappenmarkt of stoffenwinkel. Wil altijd weten hoe een stof aanvoelt nml Wink
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Jerry do 17 jan 2013 - 6:17

Happinaz schreef:Ik ben op straat en heb echt te koude vingers om overal antwoord op te geven

+1 Laughing
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Flower_L do 17 jan 2013 - 20:14

Gister kwam vriend thuis met....de lidl naaimachine :cheering:

Meteen alles uitgezocht, maar pfff.....die instellingen. Volgens mij gaat het nog wel even duren voor ik dat begrijp.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Niekske do 17 jan 2013 - 21:29

Ik wil het naaien ook weer oppakken... ik heb vorig jaar een naaimachine gekregen van mijn schoonmoeder, echt zo'n degelijke, helemaal van metaal. Enorm zwaar, maar werkt nog als een trein (tip voor meiden die er nog eentje zoeken: ga eens langs de kringloopwinkel!) ik ben toen begonnen aan een jrukje, maar toen ik kwam bij het stukje 'blinde rits inzetten'' ben ik afgehaakt laughcry dus dat ligt nog te liggen, maar ik wil het heel graag afmaken! Heb alleen wel wat hulp nodig met die rits...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  *Lookie* vr 18 jan 2013 - 1:09

Marcellah89 schreef:Ik heb de naaimachine bij de lidl gekocht en vanmiddag even uitgeprobeerd. Volgens mij een prima ding! Nu bedenken wat ik ga maken. Hebben jullie nog tips van leuke tijdschriften of websites met patronen? Heb vanmorgen wel de knip mode gekocht. Staan wel een paar leuke dingen in.
Bestellen jullie de stof vaak online? Welke website is daar geschikt voor?

Dankje!

Ik bestel niet vaak stof online, maar als ik het doe dan bij sites als stoffenkraam.nl, stoffenstunter.nl en yourzoap.nl. Liefst koop ik op de markt, lekker goedkoop. Het Stoffenspektakel is een heel leuke stofjesmarkt (kijk even op de site voor de agenda!) en gaat door heel NL. Daar heb je ook stofjes van 1,50 a 2,00 per meter (vaak wel mindere kwaliteit) maar ook goede kwaliteit van rond de 5.00 p.m. En je kunt het dan meteen even voelen, dat vind ik wel zo fijn.

Patronen kun je ook op die markt kopen (vaak hebben ze wel wat proefmodelletjes van een kledingstuk hangen),verder zoek ik ook vaak wel online naar patronen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Parisienne vr 18 jan 2013 - 1:18

Iemand die nog stofjes zoekt om te oefenen.. ik heb bij vraag & aanbod een topic staan met stoffen te koop Laughing

Ik ga straks ook maar weer eens aan de slag. Ik ga straks even wat kussenhoezen maken (voor op de bank), heb een heel mooi stofje ervoor en ben de huidige kussenhoezen zat. Misschien durf ik na dit weekend met de hoodie van Heidi & Finn te beginnen.. alleen daarvoor moet ik nog op zoek naar een mooi stuk tricot.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 5:12

Flower_L schreef:Gister kwam vriend thuis met....de lidl naaimachine Naai topic - Pagina 5 281626781

Meteen alles uitgezocht, maar pfff.....die instellingen. Volgens mij gaat het nog wel even duren voor ik dat begrijp.

Kan de naai stand ook langzaam en snel?

Ik zou nog foto's plaatsen van het patroon wat ik niet snap. Maar heb hulp gehad, en ben al aardig op weg Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz vr 18 jan 2013 - 5:54

Parisienne schreef:Iemand die nog stofjes zoekt om te oefenen.. ik heb bij vraag & aanbod een topic staan met stoffen te koop Laughing

Ik ga straks ook maar weer eens aan de slag. Ik ga straks even wat kussenhoezen maken (voor op de bank), heb een heel mooi stofje ervoor en ben de huidige kussenhoezen zat. Misschien durf ik na dit weekend met de hoodie van Heidi & Finn te beginnen.. alleen daarvoor moet ik nog op zoek naar een mooi stuk tricot.

Ben benieuwd Parisienne!
Hou je ons op de hoogte? Ga je die hoody echt van tricot maken? Of van Jersey? Dat laatste is toch meer jogging stof? Of ben ik nou zo in de war?
Ik heb even geen geld voor nieuwe stof maar ik had nog wat tricot liggen, donkergrijs, en daar ga ik vanavond een poging mee doen om een pyjama achtige broek mee te maken.
Ik las in het patroon(burda easy) dat je het beste een 'tweeling naald' kon gebruiken voor de afwerking dus die heb ik vanmiddag gekocht, voor 4 euro maar. Ziet er wel professioneel uit whanhaha. Ik voel me gelijk heel wat!

[img]Naai topic - Pagina 5 339962C5-41B7-41C6-992D-448352FCB5EA-11908-00000AF615C18653[/img]
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz vr 18 jan 2013 - 5:57

Flower_L schreef:Gister kwam vriend thuis met....de lidl naaimachine :cheering:

Meteen alles uitgezocht, maar pfff.....die instellingen. Volgens mij gaat het nog wel even duren voor ik dat begrijp.

Wat lief!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Jerry vr 18 jan 2013 - 7:16

Happinaz, wel een stretch-tweelingnaald? Daar ben eens de fout mee ingegaan angel
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz vr 18 jan 2013 - 7:20

Jerry schreef:Happinaz, wel een stretch-tweelingnaald? Daar ben eens de fout mee ingegaan angel

Yes haha
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz vr 18 jan 2013 - 7:25

Ik kwam net op een forum via Google deze site tegen: http://vrijetijdtv.ntr.nl/mod/resource/view.php?id=264

Best handig voor beginners, zoals ik dus!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan vr 18 jan 2013 - 8:14

Dat ziet er zeker professioneel uit Happinaz, ik heb ook een tweelingnaald liggen maar nog nooit gebruik, ik durf niet, haha.

Parisienne, succes vanavond en ook met de Hoodie!

Flower en Marcellah, leuk nu kunnen jullie ook beginnen.

Ik heb deze week nog niet veel gedaan: 2 poppenslaapzakjes gemaakt en luierdoekjes voor de pop. En ik heb stof besteld voor het teigetjecarnavalspak voor mijn zoon.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan vr 18 jan 2013 - 8:16

Marcellah, ik bestel vaak stof online, ik heb niet zoveel tijd om naar een stoffenwinkel te gaan meestal dus dan vind ik internet wel makkelijk. Ik bestel meestal bij hetstoffenwinkeltje.nl, stoffenstunter.nl, onlinestoffen.nl, herberttextiel.nl. Op de markt koop ik ook wel eens iets en ik ben een tijdje terug naar het stoffenspektakel geweest, daar heb ik toen ook wel wat gekocht.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz vr 18 jan 2013 - 8:26

Liadan schreef:Dat ziet er zeker professioneel uit Happinaz, ik heb ook een tweelingnaald liggen maar nog nooit gebruik, ik durf niet, haha.

Parisienne, succes vanavond en ook met de Hoodie!

Flower en Marcellah, leuk nu kunnen jullie ook beginnen.

Ik heb deze week nog niet veel gedaan: 2 poppenslaapzakjes gemaakt en luierdoekjes voor de pop. En ik heb stof besteld voor het teigetjecarnavalspak voor mijn zoon.

Ik heb een proeflapje gemaakt, 1 x maar en het resultaat is verbluffend goed;
De verticale streep is de steek en overdwars zie je hoe het dan aan de onderkant wordt;

[img]Naai topic - Pagina 5 D0FFCD1B-EE2F-4DCF-AB6F-B3ABC505CB2F-12005-00000B02175E8962[/img]

En dan is mijn proeflapje ook nog een soort onmogelijke 'losse' tricot.
Dus gewoon doen! :-)
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  MamaDaan vr 18 jan 2013 - 20:57

He meiden, ik kwam deze tutorial tegen, voor het maken van een wikkeldoek voor de maxi-cosi/autostoel. Misschien leuk voor de mama's of mama's to be of om cadeau te doen. Het ziet er erg leuk en makkelijk uit!

http://www.imperfecthomemaking.com/2012/01/tutorial-hooded-car-seat-blankies.html
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Fearie vr 18 jan 2013 - 22:50

MamaDaan schreef:He meiden, ik kwam deze tutorial tegen, voor het maken van een wikkeldoek voor de maxi-cosi/autostoel. Misschien leuk voor de mama's of mama's to be of om cadeau te doen. Het ziet er erg leuk en makkelijk uit!

http://www.imperfecthomemaking.com/2012/01/tutorial-hooded-car-seat-blankies.html

Leuk idee!
Ik ben bezig met een mei tai als kraamcadeau voor een vriendin voor me, ze is bevallen van een jongetje. Hoop er vanavond weer mee verder te kunnen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  SarahKey vr 18 jan 2013 - 23:52

Wat een leuke wikkeldoek! En die baby's I love you

Ziet er idd wel heel makkelijk uit. Al vind ik die 'gaten' maken wel ingewikkeld. Naja nog nooit gedaan laat ik het zo zeggen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz za 19 jan 2013 - 0:35

Oh meiden ik ben echt ZO gefrustreerd. Ik heb gisteren heel geconcentreerd en in mijn element alle patroondelen uit mijn stof geknipt, helemaal klaar om te naaien.
In mijn nopjes mijn nieuwe gescoorde garen op het spoeltje en alles en vervolgens heb ik helemaal trots Embarassed de 2 voorpanden van mijn broek aan elkaar genaaid EN de twee achterpanden.
Vervolgens heb ik dit zo goed gedaan dat ik het nu met geen mogelijkheid meer los getornd krijg. AAARRRRGGGHHHHH!

Beginnersfoutje..... laughcry Cry
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Flower_L za 19 jan 2013 - 1:12

Mijn eerste oefending dinsdag wordt een speldenkussen haha...kan niet misgaan lijkt mij.
Hier is het probleem...dat de onderkant helemaal in de war zit (garen )...bovenkant gaat redelijk.
Toch de instellingen, mn moeder van de week maar eens raadpleen.

Hier ook nog een tutorial voor een wikkeldeken, voor over x aantal maanden voor mij Cool

http://pinterest.com/pin/526428643912811221/

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 5 Empty Re: Naai topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum