Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naai topic

+35
Pompoen
piertje
Serena
Penélope
Mama_1987
Blue flower
Pink!
Jezzie
dr_oupy
PiP
Caresses
Manderijn
Parel
Kaat
Fearie
MamaDaan
Niekske
Jerry
TukTuk
VeryCherry
*Lookie*
rapa nui
Rovine
SarahKey
Aziraphale
Marcellah89
Mizz_S
Flower_L
SoGood
duckie
Rush
kwebbeltje
Liadan
_Lana_
Happinaz
39 plaatsers

Pagina 4 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  VeryCherry zo 13 jan 2013 - 21:19

Ik naai ook veel dingen zelf, ik heb geen naaimachine. Gebruik alleen een lockmachine, ik wil wel heel graag een nieuwe. Zo eentje waarbij je het mes weg kan klappen, zeg maar smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Serena zo 13 jan 2013 - 22:22

Ik naai al vanaf mn 16e ofzo. Eerste wat ik toen gemaakt had was een rok (van zuurstokstof laughcry )
Nu maak ik vooral jurkjes en rokjes, via patroon if zelf beetje flansen. Wil misschien nog wel cursus patroontekenen doen.

@Hapinez: heb je de stof wel goed strak gehouden onder de machine? En voor stretchstof kan je het beste een stretchnaald en steek gebruiken of een kleine zigzag, zodat hij nog aan alle kanten kan rekken. Anders rechte steek. En tegen rafelen altijd eerst alles met een zigzag naien, dan aan elkaar maken. Zo heb ik het tenminste van mn moeder geleerd.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz zo 13 jan 2013 - 22:36

Serena schreef:Ik naai al vanaf mn 16e ofzo. Eerste wat ik toen gemaakt had was een rok (van zuurstokstof laughcry )
Nu maak ik vooral jurkjes en rokjes, via patroon if zelf beetje flansen. Wil misschien nog wel cursus patroontekenen doen.

@Hapinez: heb je de stof wel goed strak gehouden onder de machine? En voor stretchstof kan je het beste een stretchnaald en steek gebruiken of een kleine zigzag, zodat hij nog aan alle kanten kan rekken. Anders rechte steek. En tegen rafelen altijd eerst alles met een zigzag naien, dan aan elkaar maken. Zo heb ik het tenminste van mn moeder geleerd.

Bedoel je voor de lintjes? Nee alleen een normale steek omdat de lintjes tussen 2 katoenen lapjes van 20x20 cm worden genaaid. Of kan ik dan evengoed een speciale naald gebruiken?
scratch
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Serena zo 13 jan 2013 - 22:39

Mijn nieuwste jurkje staat trouwens in het 'wat heb je aan vandaag' topic. Ben nu weer bezig met een nieuw jurkje.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Serena zo 13 jan 2013 - 22:43

Happinaz schreef:
Serena schreef:

@Hapinez: heb je de stof wel goed strak gehouden onder de machine? En voor stretchstof kan je het beste een stretchnaald en steek gebruiken of een kleine zigzag, zodat hij nog aan alle kanten kan rekken. Anders rechte steek. En tegen rafelen altijd eerst alles met een zigzag naien, dan aan elkaar maken. Zo heb ik het tenminste van mn moeder geleerd.

Bedoel je voor de lintjes? Nee alleen een normale steek omdat de lintjes tussen 2 katoenen lapjes van 20x20 cm worden genaaid. Of kan ik dan evengoed een speciale naald gebruiken?
scratch

Nee dan gewoon recht en goed strak houden. En erop letten dat het lintje recht blijft liggen.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  SarahKey zo 13 jan 2013 - 23:02

Kleding naaien lijkt me ook leuk om te doen, vind dat altijd zo knap als mensen dat kunnen. Maar bij gebrek aan een dochter laat ik het leren nog even achterwege Wink

Ik heb wat foto's opgescharreld:

Naamslinger 1:
Naai topic - Pagina 4 Foto-4BRWOYA3

Naamslinger 2(de achterste):

Naai topic - Pagina 4 Foto-TY3MUKYK

Knuffelteckel:
Naai topic - Pagina 4 Foto-TTDK6VQF

Mini vlaggetjes voor om de kinderstoel, straks op zijn verjaardag:
Naai topic - Pagina 4 Foto-QWF3FK36

En ik wil nu nog een verjaardagsmuts gaan naaien, maar dan moet ik nog even vlieseline (??) halen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Marcellah89 ma 14 jan 2013 - 0:59

Komende week heeft de lidl een naaimachine aanbieding. Iemand ervaring met deze machine? Is het een fijne machine of is hij echt te basic om lekker mee te kunnen werken? Het gaat om een Singer Serenade. Type nummer heb ik niet kunnen achterhalen.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz ma 14 jan 2013 - 0:59

Serena schreef:
Happinaz schreef:
Serena schreef:

@Hapinez: heb je de stof wel goed strak gehouden onder de machine? En voor stretchstof kan je het beste een stretchnaald en steek gebruiken of een kleine zigzag, zodat hij nog aan alle kanten kan rekken. Anders rechte steek. En tegen rafelen altijd eerst alles met een zigzag naien, dan aan elkaar maken. Zo heb ik het tenminste van mn moeder geleerd.

Bedoel je voor de lintjes? Nee alleen een normale steek omdat de lintjes tussen 2 katoenen lapjes van 20x20 cm worden genaaid. Of kan ik dan evengoed een speciale naald gebruiken?
scratch

Nee dan gewoon recht en goed strak houden. En erop letten dat het lintje recht blijft liggen.

Tnx! Ik moet dus vooral nog meer geduld hebben.... Naai topic - Pagina 4 394967
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz ma 14 jan 2013 - 1:03

Marcellah89 schreef:Komende week heeft de lidl een naaimachine aanbieding. Iemand ervaring met deze machine? Is het een fijne machine of is hij echt te basic om lekker mee te kunnen werken? Het gaat om een Singer Serenade. Type nummer heb ik niet kunnen achterhalen.

Ik heb te weinig naaimachine kennis om je te adviseren maar mijn beste vriendin heeft een Singer van de Blokker van rond de 99 euro en die doet het hartstikke goed!

Edit: ik vind dit nog als ik google:

http://forum.viva.nl/forum/list_message/6660545
http://forum.hobbydoos.nl/singer-serenade-30_topic2811.html

Volgens mij was er wel nog meer. Mijn zoekterm was: 'ervaringen+singer serenade'
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  TukTuk ma 14 jan 2013 - 1:07

Marcellah89 schreef:Komende week heeft de lidl een naaimachine aanbieding. Iemand ervaring met deze machine? Is het een fijne machine of is hij echt te basic om lekker mee te kunnen werken? Het gaat om een Singer Serenade. Type nummer heb ik niet kunnen achterhalen.
Huh, op de website staat geen singer, maar een silvercrest?
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_36103.htm
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz ma 14 jan 2013 - 1:12

AngelNyn schreef:
Marcellah89 schreef:Komende week heeft de lidl een naaimachine aanbieding. Iemand ervaring met deze machine? Is het een fijne machine of is hij echt te basic om lekker mee te kunnen werken? Het gaat om een Singer Serenade. Type nummer heb ik niet kunnen achterhalen.
Huh, op de website staat geen singer, maar een silvercrest?
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_36103.htm

Als ik jouw link gebruik dan kom ik de lidl pagina waar ik mijn postcode moet invoeren (cijfers) en als ik dat doe dan komt er een Singer! Misschien verschilt het per regio?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  TukTuk ma 14 jan 2013 - 1:15

Happinaz schreef:
AngelNyn schreef:
Marcellah89 schreef:Komende week heeft de lidl een naaimachine aanbieding. Iemand ervaring met deze machine? Is het een fijne machine of is hij echt te basic om lekker mee te kunnen werken? Het gaat om een Singer Serenade. Type nummer heb ik niet kunnen achterhalen.
Huh, op de website staat geen singer, maar een silvercrest?
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_36103.htm

Als ik jouw link gebruik dan kom ik de lidl pagina waar ik mijn postcode moet invoeren (cijfers) en als ik dat doe dan komt er een Singer! Misschien verschilt het per regio?

Oh dat is gek! Heb idd even gekeken en inderdaad, per regio verschilt het. Dan heb ik niks gezegd, sorry!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  *Lookie* ma 14 jan 2013 - 1:25

Nou, hierbij mijn paasdecoratie die ik gisteren heb genaaid.. Lekker simpel wat eitjes, het zat ook zo in elkaar.

Naai topic - Pagina 4 Foto-FAFDCWY8 Naai topic - Pagina 4 Foto-HPFUIMRA

en achterkant eitjes:

Naai topic - Pagina 4 Foto-UUPQQEHJ

Edit: Voor de geinteresseerden: de afbeeldingen heb ik ingescant (je kunt ook van internet nemen), in Word gezet en toen geprint op wit katoen waar ik speciaal papier tegenaan had gestreken. Dat papier is best duur maar een goedkope oplossing (doe ik ook) is de verpakking te nemen van een stapel printpapier, daar zit een laagje op wat je dan tegen het katoen aan strijkt.


Laatst aangepast door *Lookie* op ma 14 jan 2013 - 1:41; in totaal 2 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  VeryCherry ma 14 jan 2013 - 1:27

Wat en schatjes zeg Very Happy
Ik ga binnenkort weer een kussenhoes maken, ik heb een ontzettend leuke Bambi-applicatie die ik toch écht een keer moet gaan gebruiken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz ma 14 jan 2013 - 1:32

Leuk! Mooi ook gefotografeerd op de achtergrond!
Wat zit er voor materiaal in?

Ik ben even op zoek naar iets waarin ik al mijn 'dingetjes' kan bewaren op 1 plek. Ik werk op de naaimachine soms boven aan een bureau, maar ik vind het ook gezellig beneden te zitten bij mijn vriend als hij tv kijkt ofzo.
Hoe houden jullie alles bij elkaar zonder dat je steeds alles moet sprokkelen etc.

En hoe doen de meiden met een naaicursus dat? Hoe neem je alles mee?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  *Lookie* ma 14 jan 2013 - 1:37

Happinaz schreef:Leuk! Mooi ook gefotografeerd op de achtergrond!
Wat zit er voor materiaal in?

Ik ben even op zoek naar iets waarin ik al mijn 'dingetjes' kan bewaren op 1 plek. Ik werk op de naaimachine soms boven aan een bureau, maar ik vind het ook gezellig beneden te zitten bij mijn vriend als hij tv kijkt ofzo.
Hoe houden jullie alles bij elkaar zonder dat je steeds alles moet sprokkelen etc.

En hoe doen de meiden met een naaicursus dat? Hoe neem je alles mee?

Bedankt! Er zit fiberfill in, van dat pluizige (dus niet wat je op de rol koopt)

Ik bewaar alles in een grote kast in de woonkamer, daar zit ik namelijk ook altijd te naaien. Knoopjes, lintjes etc heb ik dan weer in aparte bakjes, stofjes heb ik opgevouwen op stapeltjes op kleur, dat vind ik wel zo overzichtelijk. Ben ik met een projectje bezig dan leg ik alles bij elkaar wat ik erbij nodig heb.

Ik ga ook weleens naar een vriendin om gezellig samen te knutselen. Dan neem ik de naaimachine mee met de hoes erover, en een grote tas waar ik de naaidoos in doe, en wat stofjes, lintjes, kantjes etc die ik denk nodig te hebben. Mis ik wel iets dan heeft mijn vriendin het vaak wel (het is ook weleens andersom) of ik naai thuis verder.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz ma 14 jan 2013 - 1:38

*Lookie* schreef:
Happinaz schreef:Leuk! Mooi ook gefotografeerd op de achtergrond!
Wat zit er voor materiaal in?

Ik ben even op zoek naar iets waarin ik al mijn 'dingetjes' kan bewaren op 1 plek. Ik werk op de naaimachine soms boven aan een bureau, maar ik vind het ook gezellig beneden te zitten bij mijn vriend als hij tv kijkt ofzo.
Hoe houden jullie alles bij elkaar zonder dat je steeds alles moet sprokkelen etc.

En hoe doen de meiden met een naaicursus dat? Hoe neem je alles mee?

Bedankt! Er zit fiberfill in, van dat pluizige (dus niet wat je op de rol koopt)

Ik bewaar alles in een grote kast in de woonkamer, daar zit ik namelijk ook altijd te naaien. Knoopjes, lintjes etc heb ik dan weer in aparte bakjes, stofjes heb ik opgevouwen op stapeltjes op kleur, dat vind ik wel zo overzichtelijk. Ben ik met een projectje bezig dan leg ik alles bij elkaar wat ik erbij nodig heb.

Ik ga ook weleens naar een vriendin om gezellig samen te knutselen. Dan neem ik de naaimachine mee met de hoes erover, en een grote tas waar ik de naaidoos in doe, en wat stofjes, lintjes, kantjes etc die ik denk nodig te hebben. Mis ik wel iets dan heeft mijn vriendin het vaak wel (het is ook weleens andersom) of ik naai thuis verder.

Dat klinkt gezellig zeg!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Jerry ma 14 jan 2013 - 8:30

Marcellah89 schreef:Komende week heeft de lidl een naaimachine aanbieding. Iemand ervaring met deze machine? Is het een fijne machine of is hij echt te basic om lekker mee te kunnen werken? Het gaat om een Singer Serenade. Type nummer heb ik niet kunnen achterhalen.

Zeg, lees eens terug Wink Ik heb een Silvercrest (van Lidl), prima ding! Mijn moeder heeft een Singer die precies hetzelfde is als de Silvercrest!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  SarahKey di 15 jan 2013 - 21:14

Meiden kunnen jullie me helpen? Ik wil voor S een verjaardagsmuts maken en bij het patroon stond dat ik daar vlieseline voor nodig heb.

Dus ik dacht: ach ik zoek 'even' vlieseline op in een of andere webshop maar ik zie me toch een keuze. Zouden jullie weten welke ik nodig heb? Het lijkt op spul wat je in kragen van blousen doet staat bij het patroon maja welke is dat.

Alvast bedankt Naai topic - Pagina 4 561177
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan wo 16 jan 2013 - 5:57

Ik weet het niet Sarahkey, ik heb toen gewoon een stuk karton in de verjaardagskroon gedaan die ik voor mijn dochter heb gemaakt. Maar heel handig was dat niet...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Jerry wo 16 jan 2013 - 7:02

Ik zou gewoon even naar een stoffenzaak gaan, daar kunnen ze je het denk ik het beste adviseren. Moet de muts erdoor omhoog blijven staan?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Serena wo 16 jan 2013 - 8:13

Bij de hema verkopen ze ook vlieseline, en daar heb je maar 1 soort Wink
Deze kan je aan 1 kant opstrijken, moet vast wel goed zijn, deze gebruik ik ook voor rokbanden etc.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  SarahKey wo 16 jan 2013 - 19:38

Ik ben gisterenmiddag uiteindelijk nog even naar een stoffenwinkel gegaan. Er lag 's ochtends sneeuw en dacht: ik ga wel online bestellen ipv er op uit met zoon. Maar kwam er niet uit dus toch maar even gegaan. En heb als goed is de goede Laughing Vandaag even prutsen.

Goede tip van de hema, zal allicht goedkoper zijn. Nu hebben wij een klein filiaal hier maar kan altijd even kijken voor als er weer eens een project voorbij komt.

Karton lijkt me ook niet zo handig. Deze muts kun je jaren gebruiken dus wil het meteen goed doen/maken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan wo 16 jan 2013 - 19:49

Nou het is niet echt dat ze die muts elke dag op hebben. Voor die ene keer in het jaar gaat het prima. In december heeft ze 'm voor de 2e keer op gehad en hij ziet er nog net zo uit als toen ik 'm maakte. Maar als ik vlieseline in huis gehad had had ik dat ervoor gebruikt want dat is makkelijker met naaien.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  kwebbeltje wo 16 jan 2013 - 19:57

Lookie klinkt erg gezellig!
Sarahkey: succes met de muts maken, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik heb van de week ook mijn spulletjes binnen gehad, ik ga vandaag eerst een verjaardagstaart voor iemand maken en dan zaterdag hopelijk beginnen . Ik ben benieuwd of het lukt haha
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 4 Empty Re: Naai topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum