Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naai topic

+35
Pompoen
piertje
Serena
Penélope
Mama_1987
Blue flower
Pink!
Jezzie
dr_oupy
PiP
Caresses
Manderijn
Parel
Kaat
Fearie
MamaDaan
Niekske
Jerry
TukTuk
VeryCherry
*Lookie*
rapa nui
Rovine
SarahKey
Aziraphale
Marcellah89
Mizz_S
Flower_L
SoGood
duckie
Rush
kwebbeltje
Liadan
_Lana_
Happinaz
39 plaatsers

Pagina 6 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan za 19 jan 2013 - 1:13

Happinaz schreef:Oh meiden ik ben echt ZO gefrustreerd. Ik heb gisteren heel geconcentreerd en in mijn element alle patroondelen uit mijn stof geknipt, helemaal klaar om te naaien.
In mijn nopjes mijn nieuwe gescoorde garen op het spoeltje en alles en vervolgens heb ik helemaal trots Embarassed de 2 voorpanden van mijn broek aan elkaar genaaid EN de twee achterpanden.
Vervolgens heb ik dit zo goed gedaan dat ik het nu met geen mogelijkheid meer los getornd krijg. AAARRRRGGGHHHHH!

Beginnersfoutje..... laughcry Cry
Oh dat is zo klote, dat doe ik nu nog steeds af en toe en dan inderdaad maar weer gaan proberen los te tornen....
Ik hoop dat je het nog uit elkaar krijgt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz za 19 jan 2013 - 1:27

Liadan schreef:
Happinaz schreef:Oh meiden ik ben echt ZO gefrustreerd. Ik heb gisteren heel geconcentreerd en in mijn element alle patroondelen uit mijn stof geknipt, helemaal klaar om te naaien.
In mijn nopjes mijn nieuwe gescoorde garen op het spoeltje en alles en vervolgens heb ik helemaal trots Embarassed de 2 voorpanden van mijn broek aan elkaar genaaid EN de twee achterpanden.
Vervolgens heb ik dit zo goed gedaan dat ik het nu met geen mogelijkheid meer los getornd krijg. AAARRRRGGGHHHHH!

Beginnersfoutje..... laughcry Cry
Oh dat is zo klote, dat doe ik nu nog steeds af en toe en dan inderdaad maar weer gaan proberen los te tornen....
Ik hoop dat je het nog uit elkaar krijgt.

Ik ben bang van niet....maar ik heb het even weggelegd. Ik pak het later wel even opnieuw erbij.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Serena za 19 jan 2013 - 1:52

hapinez: haha oeps! gelukkig is het maar een pyjamabroek, hoop dat je het nog beetje netjes los krijgt.

Ik heb net teddyberen fleece gekocht op de markt voor zo'n maxicosi kleed (als kraam cadeautje). Maar daar heb ik nu pas de helft van de benodigdheden voor, eerst maar mn andere projectjes (af)maken.

Wat trouwens ook een leuk (en makkelijk) kraamcadeautje is is gewoon zo'n dekentje als bij de hema maken. Dat is een vierkant kleedje met aan 1 kant tricot en aan de andere kant katoen. Afmeting is ongeveer 75-75 of iets groter, wat je zelf wilt. En dan met een bias band de twee aan elkaar maken.
tutorial bias band: http://smashedpeasandcarrots.blogspot.nl/2011/01/how-to-sew-bias-tape-tutorial.html
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 3:00

Wat een drama dat teigetjepak, ik ben nu al 2 uur bezig geweest met het overtrekken van het patroon en het knippen van de eerste helft van de stof.....
En er staat ook niet echte een duidelijke beschrijving bij van het in elkaar zetten dus ik ben benieuwd of het gaat lukken!
Maar ik blijf positief, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Jerry zo 20 jan 2013 - 4:17

2 uur voor patroon overtrekken vind ik nog niks :P Het is net als met schilderen: het naaien zelf kost niet zoveel tijd, alleen ál die voorbereiding Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Kaat zo 20 jan 2013 - 7:51

Op dat patroontekenen en alles wat er voor het naaien bij komt kijken (afspelden en alles), heb ik mij ook op verkeken! Het is net het schilderen van een muur, haha. Daar is de voorbereiding (alles afplakken enzo) ook het belangrijkste.

Ik heb vrijdag een naaimachine gekocht, vroeger deed ik thuis wel eens het eea op de machine van m'n moeder. Ik vond het wel een leuk cadeau voor mijzelf. Gister en vandaag ben ik bezig geweest met het maken van een cirkelrok <3 hij is erg mooi geworden!

Vrijdag maar weer naar de markt om stof voor een volgend project te halen!

Jullie bestellen ook wel stoffen via het internet toch? Hoe bepalen jullie dan of het een goede stof is voor hetgeen je wil maken? Of het niet te doorschijnend is en alles?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 7:52

Jerry schreef:2 uur voor patroon overtrekken vind ik nog niks :P Het is net als met schilderen: het naaien zelf kost niet zoveel tijd, alleen ál die voorbereiding Rolling Eyes
Nou inderdaad! Het is een patroon met veel patroondelen door elkaar met heel veel lijntjes erop, dus dat was flink puzzelen. En dan ook nog veel patroondelen (wel meer dan 20). Ik snapte er eerst niks van.
Maar ben jij wel eens nog langer bezig dan 2 uur met het overtrekken van een patroon? :shock: .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 7:56

Leuk Kaat! Heb je een foto van de rok, ik ben benieuwd!

Ik maak vooral dingen voor de kinderen en kan bij die stoffen meestal wel inschatten of het geschikt is. Voor sommige dingen ga ik ook wel naar een stoffenwinkel (de stof voor de eerste hoodie die ik gemaakt heb heb ik in een stoffenwinkel gekocht, die wilde ik ook eerst zien).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Kaat zo 20 jan 2013 - 8:29

Naai topic - Pagina 6 Imagevow

Even kijken of het zo lukt met de foto. Ik vind dat de rok best goed gelukt is voor de eerste keer, maar heb weer genoeg geleerd om een volgende mooier te maken. Wink
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Fearie zo 20 jan 2013 - 8:58

Kaat, die is mooi hoor!

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 9:14

Ja, mooi kaat! Knap zeg dat je dat nu al kan maken!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Jerry zo 20 jan 2013 - 10:18

Liadan schreef:
Jerry schreef:2 uur voor patroon overtrekken vind ik nog niks :P Het is net als met schilderen: het naaien zelf kost niet zoveel tijd, alleen ál die voorbereiding Rolling Eyes
Nou inderdaad! Het is een patroon met veel patroondelen door elkaar met heel veel lijntjes erop, dus dat was flink puzzelen. En dan ook nog veel patroondelen (wel meer dan 20). Ik snapte er eerst niks van.
Maar ben jij wel eens nog langer bezig dan 2 uur met het overtrekken van een patroon? :shock: .

Nou, met overtrekken alleen niet. Maar wel met overtrekken, uitknippen, opspelden en rijgen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  kwebbeltje zo 20 jan 2013 - 19:27

Kaat die is goed gelukt zeg!

Liadan: ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hapinazz:: oeps, is het nog gelukt verder? Zou nou ook een actie voor mij kunnen zijn.

Nou ik heb mijn naaimachine tevoorschijn getoverd, maar als je nog nooit met een naaimachine hebt gewerkt is het nog best wel een kunst om ermee te werken :O
Maar ik ben aan zo,n label lapje begonnen , moet hem nu alleen nog verder dichtnaaien. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Maar dat komt toch pas van het weekend.
Waar halen jullie patronen allemaal vandaag? Kopen jullie weleens de knip of knippie of burda?

Groetjes kwebbeltje
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 20:49

Ik heb een abonnement op de Knippie (kreeg het grote disney verkleedboek er toen bij en die wilde ik graag). Ook heb ik wat patronen gekocht. En ik haal veel ideeën van pinterest, weblogs, van hier of een ander forum.
En ik heb me aangemeld op www.sancho.nl, maar daar kijk ik eigenlijk bijna nooit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz zo 20 jan 2013 - 21:08

Liadan schreef:Ik heb een abonnement op de Knippie (kreeg het grote disney verkleedboek er toen bij en die wilde ik graag). Ook heb ik wat patronen gekocht. En ik haal veel ideeën van pinterest, weblogs, van hier of een ander forum.
En ik heb me aangemeld op www.sancho.nl, maar daar kijk ik eigenlijk bijna nooit.

Voor mij bijna hetzelfde, ik heb geen abbonememt al is dat misschien wel goedkoper dan telkens losse nummers kopen.
Ik heb 2x een burda easy gekocht en verder vooral inspiratie opdoen bij etsy, pinterest en fora. Ik ben niet actief op sancho, maar ik haal daar wel informatie en tips weg!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Fearie vr 25 jan 2013 - 6:52

Even een vraag, hoe krijgen jullie het voor mekaar om toch netjes recht en vlot te naaien. Ik ben een meitai draagdoek aan te maken en doordat er fleece in de banden zit krijg ik het niet voor elkaar om netjes te naaien. Ga er nu met de Franse slag doorheen met als gevolg dat het een beetje slordig oogt.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Jerry vr 25 jan 2013 - 6:54

Niet met een Franse slag naaien Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Fearie vr 25 jan 2013 - 6:56

Jerry schreef:Niet met een Franse slag naaien Wink

Dat snap ik haha, maar ik zoek een tip, trucje, handigheidje, waardoor ik vlot kan naaien en ook recht. Als ik nu langzaamaan naai krijg ik grote steken en laat ie snel los.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan vr 25 jan 2013 - 7:26

Langzaam naaien werkt hier het best, maar ik krijg dan geen grote steken, is je naaimachine wel goed afgesteld? En ik laat de het voetje altijd op dezelfde afstand van de rand gaan, dan kan ik meestal wel vlot naaien en gaat het ook vrij recht.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Fearie vr 25 jan 2013 - 7:33

Volgens mij staat ie nu op 5 ofzo .

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Happinaz vr 25 jan 2013 - 8:00

Fearie schreef:Volgens mij staat ie nu op 5 ofzo .

Ik ben nog een heuse naai maagd maar ik weet wel dat ik katoen naai met 2,5 tot 4 max en lycra zelfs nog lager 2-2,5.
Misschien even een proeflapje maken met verschillende steek soorten.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Jerry vr 25 jan 2013 - 8:32

Langzaam of snel naaien zou niet uit moeten maken voor de lengte van de steken... En als het goed is, staan er op het plaatje waar de stof overheen gaat, streepjes, als je een streepje uitkiest waar je de rand van je stof langs laat gaan, wordt 't mooi recht (moet je stof wel goed recht geknipt zijn..!)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Liadan vr 25 jan 2013 - 9:55

Teigetje is af Very Happy (nou ja, bijna, ik moet de capuchon nog doorstikken). Mijn zoon heeft 'm nog niet aangehad maar ik weet al wel dat ie nog een stuk te groot is, ik denk dat ie goed zit voor mijn dochter maar dan krijgt hij 'm volgend jaar gewoon weer aan. Ik vond het niet heel makkelijk om te maken, maar heb er wel veel van geleerd.
Naai topic - Pagina 6 019_zps9a62b482


Naai topic - Pagina 6 020-2_zps1260fefb

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Parisienne vr 25 jan 2013 - 9:59

Wauw Liadan! Supermooi! Een hoeraatje voor jou.. wat een werk moet het geweest zijn! :cheering:
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Fearie vr 25 jan 2013 - 9:59

Wauw, wat leuk gedaan! Ik hou van teigertje, waar heb je het patroon vandaan? Misschien wat voor D voor volgend jaar :-)

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naai topic - Pagina 6 Empty Re: Naai topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum