Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iemand die mee wilt denken, reflux?

+6
CCC
Happy
Floor
Slakje
Supertalentje
Sun88
10 plaatsers

Ga naar beneden

iemand die mee wilt denken, reflux? Empty iemand die mee wilt denken, reflux?

Bericht  Sun88 do 10 jan 2013 - 12:11

zoals ik hier al eerder heb beschreven huilt ons zoontje soms erg veel. Het is echt krijsen en niet te troosten. In zijn eerste weken is hij onderzocht en is geen oorzaak kunnen vinden, huisarts vond hem erg jong voor reflux. Wel hebben we op advies van cb de voeding ingedikt met jbpm en het bedje omhoog gezet. Dit hielp niets. Osteopaat bezocht en die vertelde dat hij veel woede had en heeft hem behandeld, na paar keer leek het beter te gaan. Tussen kerst en afgelopen weekend hebben we heerlijke weken gehad. maar sinds maandag is het weer mis.. Hij spuugt veel, ook lang na de voeding, horen regelmatig voeding omhoog komen, blaast bellen, maar.. Het huilen is nu niet meer de hele dag, de nachten gaan goed. Zou dat huilen dan toch kunnen komen door reflux? Of huilen die baby s de hele dag? iemand ervaring mee?

En we hebben een tijd jhbpm van kruidvat gebruikt, spugen werd niet minder maar in die tijd is huilen ook minder geworden, omdat ik die teveel vond klonten sinds een week over gestapt naar nutriton, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand die mee wilt denken, reflux? Empty Re: iemand die mee wilt denken, reflux?

Bericht  Supertalentje do 10 jan 2013 - 19:23

Ik heb geen ervaring met reflux, maar 55 x gelezen en geen reactie, dus ik ga het proberen Wink

Is het spugen nu echt veel? Heb je het al eens opgevangen? Klinkt misschien wat vies, maar vaak lijkt het meer dan het is. Door het een keer op te vangen zie je hopelijk dat het een theelepel is ipv 'hele flessen'.
En volgens mij kan verandering van voeding altijd wat 'ongemakken' meebrengen. Zou het kunnen dat hij even moet wennen aan de nieuwe samenstelling?

Mijn zoon heeft ook een tijdje meer gespuugd dan normaal en dan idd niet net na de voeding maar veel later. Hij was toen al een maand of 5, kan je ticker niet zien, maar dat herken ik dan wel. En was ook maar een week of 2. Als je zoon verder niet huilt en goed groeit zou ik het navragen op cb bijv maar verder niet teveel zorgen maken.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

iemand die mee wilt denken, reflux? Empty Re: iemand die mee wilt denken, reflux?

Bericht  Slakje do 10 jan 2013 - 19:57

Louise hier kreeg erge buikpijn en diarree van Nutriton. Misschien ligt het daaraan? Dat je zoontje daar ook niet zo goed tegen kan? Volgens onze kinderarts zijn er wel meer kinderen die er niet zo goed tegen kunnen.

Louise had ook reflux, maar sliep 's nachts (meestal) echt fantastisch, weinig last mee. Alleen overdag was het drama.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Floor do 10 jan 2013 - 20:23

Hoe oud is je zoontje? als je twijfelt of het wel of geen reflux is kan je nog een keer naar de huisarts gaan of naar de kinderarts. Zeker omdat je het omhoog hoort komen.
wij zijn met onze zoon bij een speciale babyfysio geweest (kiss-syndroom) dit hielp wel goed maar ook moest hij daarna nog overstappen op de medicatie omdat hij toch echt pijn had van de reflux.
jbpm van kruitvat klontert meer dan van nutrilon vind ik, daarom gebruikte ik altijd nutrilon.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happy vr 11 jan 2013 - 1:51

Mijn zoontje heeft ook erge reflux.Heeft de eerste 5 maanden alleen maar gehuild en gekrijsd, overdag weinig tot helemaal niet geslapen, gelukkig de nachten wel goed.

Hij spuugte ook de hele dag door, ook lang na de fles dan was het doorzichtig maagzuur/sap.

Indikken met nutriton kon niet, dat veroorzaakte erge buikkrampen en johannesbroodpitmeel van Natufood werkte nauwlijks. Daarom krijgt hij Enfamil, daar zit een zetmeel in wat de voeding indikt in de maag doordat het gemengd word met het maagzuur/sap.

Gelukkig na meerdere bezoekjes aan kinderartsen en huisarts, heeft een kinderarts in een ander ziekenhuis mij heel serieus genomen en nu met de juiste voeding gaat het stukken beter.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Floor vr 11 jan 2013 - 2:27

wat fijn happy dat je toch toch wat hebt gevonden wat helpt. Ik vond het ook zo vreselijk dat hij niet stopte met krijsen en spugen en wist gewoon echt de oplossing niet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Sun88 vr 11 jan 2013 - 5:40

bedankt voor jullie antwoorden, mijn vraag was misschien wat lastig geformuleerd, maar als ik zo kijk naar wat symptomen zijn van reflux, dan past mijn zoontje daar helemaal in.. Alleeen... huilt hij niet de gehele dag, meestal vanaf de middag.. dan is het ontroostbaar krijsen wat hij doet.

Kan dat huilen dan komen door de reflux, of lijkt dit dan van niet? Want als ik hem uit zijn bedje haal bijvoorbeeld, spuugt hij meteen, als ik hem verschoon hoor ik het terugstromen in de mond, slikt hij het door, krijgt traanogen maar huilt dan niet.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Happy vr 11 jan 2013 - 6:53

Het klinkt wel als reflux.

Je zou nutriton kunnen proberen, kijken hoe dat gaat. Veel babys hebben er baat bij.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  CCC vr 11 jan 2013 - 6:54

Hmmm lastig zeg. Ik denk trouwens niet dat je je blind moet staren op Reflux. N. heeft toen ze drie maanden was aanvallen gehad, en is daarvoor opgenomen. Toen werd door alle KA-en en Co-assistenten Reflux geopperd. Toen we terug kwamen bij onze eigen KA vertelde hij ons meteen dat Reflux een modepaardje is op dit moment, en als je hier echt achter wilt komen zullen er onderzoeken gedaan moeten worden. Deze onderzoeken zijn helaas niet al te leuk, er word een slangetje via de mond in de maag gebracht ed. Verder is me niet allemaal bijgebleven. Ik vraag me af of het bij jou kindje niet een allergie is ipv Reflux zoals je zelf aangeeft. Zou in elk geval even overleggen met de HA hierover.

Ik vraag me trouwens af, bij de kindjes hier op het forum zijn deze onderzoeken ook gedaan bij jullie kindjes? Lijkt me zo'n narigheid en soms heb ik het idee dat artsen het een stempel geven zonder goed onderzoek te hebben gedaan. Niet verwijtend of suggererend bedoeld maar ik vraag me af wanneer/ hoe de diagnose word gesteld en hoe dan verder zeg maar.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Limburg85 vr 11 jan 2013 - 6:57

Is het huilen ook 's avonds? Het schijnt dat ze in de loop van de dag meer last van hebben.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 7:38

Mijn zoontje heeft tot 7/8 maanden bijna hele dagen gehuild. 's Nachts sliep hij redelijk, overdag nauwelijks. Er werd gezegd dat hij reflux had, en er zijn toen ook onderzoeken gedaan waaruit dit ook wel bleek, maar eigenlijk was er, ondanks de medicijnen, niet heel veel verbetering te merken. Kinderarts was erg gefocust op de reflux, dit zou volgens hem de oorzaak zijn van alle problemen. Nu is hij 14 maanden, en gaat hij toch verder onderzocht worden op oa allergie. Wat chococupcake zegt, daar ben ik het dus wel mee eens. Nu is er bij mijn zoontje wel onderzoek geweest, maar daarna werd er niet verder gekeken.

Gast
Gast

Bericht  Ayla vr 11 jan 2013 - 10:51

Hier huilde ze in de loop van de dag ook steeds meer, maar sliep 's nachts wel gewoon goed. Aan de ene kant denk ik dat je je niet blind moet staren op reflux, aan de andere kant, als jij denkt dat hij zoveel huilt omdat hij voeding steeds terug komt, waarom ga je dan niet nog is naar de huisarts? Elena was pas 4 of 6 weken toen ik met medicatie begon. En ik kan me héél goed voorstellen wat voor pijn het haar heeft gedaan, aangezien ik zelf de laatste maanden ook continu maagzuur had, dat wilde ik voor haar niet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Amber- vr 11 jan 2013 - 11:12

Luuk huilde ook in de loop van de dag steeds meer. Vooral 's avonds huilde hij aan een stuk door. ' s nachts sliep hij wel goed. Er is geen onderzoek gedaan of het daadwerkelijk om reflux gaat. Maar sinds hij 4 weken is ongeveer gebruiken we medicatie voor reflux en na een paar dagen ging het al een heel stuk beter.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Twellie vr 11 jan 2013 - 11:19

Mijn dochter spuugde in het begin ook heel veel, maar was er niet verdrietig van. Hier hielp het om haar maaginhoud binnen te houden door haar veel te dragen, zowel op de arm als in de draagdoek.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Supertalentje vr 11 jan 2013 - 20:02

Zouden het krampjes kunnen zijn? Misschien van die nieuwe voeding, juist omdat hij smiddags pas huilt en dan ontroostbaar is.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Sun88 vr 11 jan 2013 - 20:35

Supertalentje schreef:Zouden het krampjes kunnen zijn? Misschien van die nieuwe voeding, juist omdat hij smiddags pas huilt en dan ontroostbaar is.
Het lijkt niet op krampjes, hij trekt niet met zn beentjes, krimpt niet ineen. Het enige voedings verschil, is dat we nu weer jhbpm van nutriton gebruiken, ipv kruidvat want die klontert? Zou dat kunnen uitmaken?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: