Verborgen Reflux
+2
Star007
Jazzlyn
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verborgen Reflux
Het huilen in de avonden en nachten en het onrustig zijn na de fles hebben een reden. Verborgen reflux. Jammer dat ik gelijk moest krijgen.
Hij kreeg sinds dinsdag 5mg nexium, nu al 10 ivm de pijn.
Iemand ervaring, hoe snel werkt dit? Het lijkt al iets t doen, hij krijst nu niet en ligt op bed en dat is in de avond zeldzaam..
L. had het ook, maar die huilde 24 uur per dag tot de 10 weken. Mijn geheugen heeft dat volledig gewist lijkt het wel
Nutriton en Moltilium heb ik geweigerd in overleg met de arts. Hij snapt mijn punt. L. reageerde op nutriton allergies en van de motilium kreeg hij krampen. De angst voor deze dingen zit er dus goed in. Nutriton en moltilium staan bekend om de problemen die ze opwekken bij de darmen, maar hebben geen bewezen effect.
Iemand ervaring, hoe snel werkt dit? Het lijkt al iets t doen, hij krijst nu niet en ligt op bed en dat is in de avond zeldzaam..
L. had het ook, maar die huilde 24 uur per dag tot de 10 weken. Mijn geheugen heeft dat volledig gewist lijkt het wel
Nutriton en Moltilium heb ik geweigerd in overleg met de arts. Hij snapt mijn punt. L. reageerde op nutriton allergies en van de motilium kreeg hij krampen. De angst voor deze dingen zit er dus goed in. Nutriton en moltilium staan bekend om de problemen die ze opwekken bij de darmen, maar hebben geen bewezen effect.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Re: Verborgen Reflux
Jazzlyn schreef:Het huilen in de avonden en nachten en het onrustig zijn na de fles hebben een reden. Verborgen reflux. Jammer dat ik gelijk moest krijgen.
Hier heeft D. absoluut geen last van problemen met haar darmen en het effect is er wel degelijk door de motillium. Maargoed dat is onze ervaring.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Wij hadden dan wel losec, maar ik merkte na een dag al zeker verschil.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
@ star, onze kindjes zijn zeer gevoelig op de darmen. Daarom is er wat terughoudendheid met de medicijnen. Hun mama is helaas niet zo gezond, waarvan veel dingen erfelijk zijn. (darm en maagproblemen oa.). L. Ons oudste kindje reageerde heel erg op de motilium, vandaar doen we het stap voor stap.
@ annitaa: we merken al wel verschil, maar toch blijft hij last houden en gaat de dosering snel omhoog. Hij groeit gelukkig als kool wat erg belangrijk is bij een prematuurtje.
@ annitaa: we merken al wel verschil, maar toch blijft hij last houden en gaat de dosering snel omhoog. Hij groeit gelukkig als kool wat erg belangrijk is bij een prematuurtje.
Jazzlyn- Prater
maar kan het ook zijn dat de slokdarm al wat geirriteerd is waardoor het even tijd nodig heeft om tot rust te komen? en dat de nexium alvast het maagzuur wat minder zuur maakt? waardoor het wat minder pijn doet?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Wat Duckie ook zegt klopt, je merkt wel verschil maar na een aantal weken als dat herstelt is gaat het nog beter. Dit duurde hier denk ik een week of 4-5. Niet aan gedacht om dat er bij te zetten.
Laatst aangepast door aanitaa op do 3 mei 2012 - 8:08; in totaal 1 keer bewerkt
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Hier kregen we losec voorgeschreven bij h. maar ik ben blij dat we eerst jbpm hebben geprobeerd.
Een groot deel van het probleem was toen opgelost en ze had absoluut geen last van haar darmen.
Heb haar de medicijnen nooit gegeven.
Persoonlijk zou ik dat eerst proberen ipv beginnen met medicatoe bij die kleintjes.
Een groot deel van het probleem was toen opgelost en ze had absoluut geen last van haar darmen.
Persoonlijk zou ik dat eerst proberen ipv beginnen met medicatoe bij die kleintjes.
Gast- Gast
Bij onze zoon merkte ik snel verschil maar het had wel enige tijd nodig omdat zijn slokdarm zodanig was geirriteerd dat het niet direct voldoende hielp. (maar hij was al 4.5 maand toen hij nexium kreeg)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
hier was het na start met nexium ook al wel iets rustiger maar het duurde even voordat het echt beter ging... waarschijnlijk ook omdat de slokdarm ook al best geiriteerd was
toen nog even een terugval en een tijdje motillium erbij gehad, maar dat later weer gestopt
hier was ze 3 maanden toen ze werd opgenomen en gestart zijn met nexium, en met 9 maanden zijn we er weer mee gestopt
toen nog even een terugval en een tijdje motillium erbij gehad, maar dat later weer gestopt
hier was ze 3 maanden toen ze werd opgenomen en gestart zijn met nexium, en met 9 maanden zijn we er weer mee gestopt
duckie- Ratel
TBIB schreef:Hier kregen we losec voorgeschreven bij h. maar ik ben blij dat we eerst jbpm hebben geprobeerd.
Omdat L. zeer allergisch reageerde bij dat spul durven wij en de kinderartsen het niet meer aan. Het is nu de bedoeling om het stap voor stap te bekijken. Dus eerst de nexium voor de pijn, later eventueel de motilium en als uiterste geval het verdikken van de voeding
Jazzlyn- Prater
Jazzlyn schreef:Het huilen in de avonden en nachten en het onrustig zijn na de fles hebben een reden. Verborgen reflux. Jammer dat ik gelijk moest krijgen.
hoelang heeft het geduurd dat je dit dacht en dat het echt door de arts genoemd werd eigenlijk? omdat je schrijft dat je gelijk kreeg?
duckie- Ratel
A zijn slokdarm is ook al geirriteerd helaas. Hij heeft er echt pijn aan, maar heeft de eerste weken niet de energie gehad om te huilen om zoiets. Nu wel. We zijn er op tijd bij omdat ik het zo herkende van L en van mijzelf
Jazzlyn- Prater
ik hoor eigenlijk besst vaak dat het een tijd duurd voordat er (verborgen) reflux word genoemd als een kindje klachten heeft
duckie- Ratel
duckie schreef:Jazzlyn schreef:Het huilen in de avonden en nachten en het onrustig zijn na de fles hebben een reden. Verborgen reflux. Jammer dat ik gelijk moest krijgen.
hoelang heeft het geduurd dat je dit dacht en dat het echt door de arts genoemd werd eigenlijk? omdat je schrijft dat je gelijk kreeg?
Ik was er al bang voor vanaf de eerste dag. Hij lag in de couveuse en hij gaf regelmatig mondjes terug. Extreem veel de hik en dan zeer onrustig. Maar voor echt huilen had het ventje geen energie. Toen hij thuiskwam ging hij steeds moeilijker slapen. Alleen op zijn buik na een dag of 6. Daarna werd het huilen steeds meer. Op vrijdag met spoed naar het ziekenhuis, hij had de griep en reageerde nergens meer op. Gelukkig kwam hij uit de diepe slaap en kreeg zoutoplossing. Hier reageerde hij vreselijk op. Gelijk zei ik hij heeft reflux ik zei het toch... (zout stimuleert de aanmaak van maagzuur). Dinsdag kinderarts gebeld, ja wacht nog maar 3 dagen, maar via de huisarts Nexium geregeld. En idd hij heeft het dus echt
Jazzlyn- Prater
wel fijn dat je het herkend zeg... A. had ook verborgen reflux en heeft nooit gespuugd dus ik wist het ook niet maar wel wist ik dat er iets was... met 3 maand was ze na 3 minuten fles/borst zo giga aan het krijsen dat ik op gegeven moment manlief heb gebeld je moet NU thuis komen want ik weet het niet meer... alleen in de maxi cosi was ze wat rustig... naar de dokter geweest en die kon niets vinden, overleg gehad met de kinderarts en we werder terug gebeld ach t zal wel dr gedrag zijn geweest.... nou een dag later (op aandringen van mn mams, anders had ik het 2 dagen later op het CB nog eens aangekaart dat ik me er niet goed bij voelde) geeist dat ik doorgestuurd wou naar de kinderarts want dit was niet gewoon huilen ze had echt pijn en bij de kinderarts fles gegeven en die zei binnen 3 min dit is reflux.... toen opgenomen en gestart met nexium en sindsdien ging het langzaamaan beter
duckie- Ratel
Hier was het na start met nexium ook al wel iets rustiger maar het duurde 5 dagen voordat het echt beter ging... waarschijnlijk ook omdat de slokdarm ook al best geiriteerd was. a heeft verborgen reflux tot 1 jaar gehad.
wij hielden hem ook een half uur rechtop na de fles en zijn bedje stond wat schuin.
wij hielden hem ook een half uur rechtop na de fles en zijn bedje stond wat schuin.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
duckie schreef:wel fijn dat je het herkend zeg... A. had ook verborgen reflux en heeft nooit gespuugd dus ik wist het ook niet maar wel wist ik dat er iets was... met 3 maand was ze na 3 minuten fles/borst zo giga aan het krijsen dat ik op gegeven moment manlief heb gebeld je moet NU thuis komen want ik weet het niet meer... alleen in de maxi cosi was ze wat rustig... naar de dokter geweest en die kon niets vinden, overleg gehad met de kinderarts en we werder terug gebeld ach t zal wel dr gedrag zijn geweest.... nou een dag later (op aandringen van mn mams, anders had ik het 2 dagen later op het CB nog eens aangekaart dat ik me er niet goed bij voelde) geeist dat ik doorgestuurd wou naar de kinderarts want dit was niet gewoon huilen ze had echt pijn en bij de kinderarts fles gegeven en die zei binnen 3 min dit is reflux.... toen opgenomen en gestart met nexium en sindsdien ging het langzaamaan beter
Nou ja fijn. Voor ons ventje wel ja. Ik heb zelf op volwassen leeftjid nog een heftige vorm van reflux. en ook ons eerste zoontje heeft/had het. Je let er dus veel beter op. Je weet hoe of wat. Ik had zoiets van ik laat mij niet nog eens 3 maanden van mijn leven met een krijsende kind zitten met pijn. En juist omdat je zo zeker van je zaak bent wordt je geholpen merk ik nu. Gelukkig niet van het kastje naar de muur gestuurd zoals de eerste keer. Reflux en slecht drinken hoort bij elkaar ja (helaas)
Jazzlyn- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Verborgen reflux en oplossingen
» Verborgen reflux en/of koemelkallergie.
» Reflux?
» Reflux?
» Reflux
» Verborgen reflux en/of koemelkallergie.
» Reflux?
» Reflux?
» Reflux
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: