Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huizen zoeken

+5
Coco
xxjojootjexx
Ella
Fiwen
Manderijn
9 plaatsers

Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Huizen zoeken

Bericht  Parisienne zo 11 nov 2012 - 22:03

Ik begin me hier in huis steeds meer te irriteren, dus ik ga nu wat serieuzer op zoek naar een huis. Met mijn vriend zijn salaris zullen we een hypotheek kunnen krijgen van rond de €135.000. Het is niet veel en het aanbod is klein.

Maar ... hoe en waar begin ik? Wat waren jullie selectiecriteria, of bekijk je juist toch het hele aanbod? Hoe lang hebben jullie gedaan over het vinden van het juiste huis? Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigt? En hoe weet je dat je het juiste huis hebt?

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.. Iemand goede tips?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  xxjojootjexx zo 11 nov 2012 - 22:08

Zeker niet kijken boven je limiet. Dan valt alles binnen je limiet alleen maar tegen.
Funda aan, klikken tot max vraagprijs en dan in de steden/dorpen waar je eventueel wilt wonen. Klik daarbij aan dat het ook een paar km daar vanaf mag zitten, dan zie je een net iets groter gebied.
Eerst zoveel kijken zodat je weet wat je wel en niet wilt. En als er dan een huisje is welke je bevalt ga je kijken:)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  xxjojootjexx zo 11 nov 2012 - 22:09

Wij hebben 2 maanden rond gekeken.
3 huizen bezichtigd. De 3e waren we gelijk verliefd op. En tja, toen wisten we het Wink

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  mezzoforte ma 12 nov 2012 - 1:09

Heb jij geen inkomen of willen jullie per se op 1 inkomen een hypotheek nemen?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Manderijn ma 12 nov 2012 - 1:14

Wij zouden in 1 week 2 huizen bezichtigen. Maar dit huis was de eerste, en toen waren we beide ook gelijk verkocht.
Die andere hebben we nog wel bekeken, maar was eigenlijk al geen optie meer.
Ik zou inderdaad ook niet boven je budget gaan kijken. Altijd zuur om iets te vinden wat je niet kunt betalen.
Ik vond Funda daar ook een erg fijne site voor.

Wij zitten wat hypotheek betreft niet aan het plafond, dus dat is ook fijn. Ik weet niet waar je ongeveer een huis zoekt, maar het bedrag dat je noemt is inderdaad niet ruim. Wij zaten op 152.000 en dat is hier een mazzeltje. (vorige bewoners waren gescheiden, en moesten verkopen)

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Ella ma 12 nov 2012 - 2:09

Parisienne schreef:Ik begin me hier in huis steeds meer te irriteren, dus ik ga nu wat serieuzer op zoek naar een huis. Met mijn vriend zijn salaris zullen we een hypotheek kunnen krijgen van rond de €135.000. Het is niet veel en het aanbod is klein.

Maar ... hoe en waar begin ik? Wat waren jullie selectiecriteria, of bekijk je juist toch het hele aanbod? Hoe lang hebben jullie gedaan over het vinden van het juiste huis? Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigt? En hoe weet je dat je het juiste huis hebt?

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.. Iemand goede tips?

Ik zou in deze tijd juist wel iets boven jullie limiet zoeken. Hou wel rekening met k.k. Huizen staan nu gemiddeld langer te koop, daardoor is er meer ruimte met onderhandelen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Parisienne ma 12 nov 2012 - 2:12

mezzoforte schreef:Heb jij geen inkomen of willen jullie per se op 1 inkomen een hypotheek nemen?
Ik studeer nog, ben uiterlijk eind dit schooljaar klaar. We willen nu eerst kijken of het gaat lukken met alleen mijn vriend zijn inkomen, mocht er niks bijzonders zijn wachten we totdat ik ook een inkomen heb. Dit zal alleen niet heel hoog zijn, ik ga maar twee tot drie dagen werken namelijk.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Parisienne ma 12 nov 2012 - 2:13

Ella schreef:
Parisienne schreef:Ik begin me hier in huis steeds meer te irriteren, dus ik ga nu wat serieuzer op zoek naar een huis. Met mijn vriend zijn salaris zullen we een hypotheek kunnen krijgen van rond de €135.000. Het is niet veel en het aanbod is klein.

Maar ... hoe en waar begin ik? Wat waren jullie selectiecriteria, of bekijk je juist toch het hele aanbod? Hoe lang hebben jullie gedaan over het vinden van het juiste huis? Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigt? En hoe weet je dat je het juiste huis hebt?

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.. Iemand goede tips?

Ik zou in deze tijd juist wel iets boven jullie limiet zoeken. Hou wel rekening met k.k. Huizen staan nu gemiddeld langer te koop, daardoor is er meer ruimte met onderhandelen.
Hoeveel hoger zou ik dan eventueel kunnen kijken denkje? Onderhandelen is inderdaad misschien wat makkelijker in deze tijd, aangezien veel mensen hun huis niet verkopen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  mezzoforte ma 12 nov 2012 - 2:38

Parisienne schreef:
mezzoforte schreef:Heb jij geen inkomen of willen jullie per se op 1 inkomen een hypotheek nemen?
Ik studeer nog, ben uiterlijk eind dit schooljaar klaar. We willen nu eerst kijken of het gaat lukken met alleen mijn vriend zijn inkomen, mocht er niks bijzonders zijn wachten we totdat ik ook een inkomen heb. Dit zal alleen niet heel hoog zijn, ik ga maar twee tot drie dagen werken namelijk.

Ook al is het niet hoog, kan misschien wel net wat meer ruimte geven om een leuk huis te vinden. Ik ben momenteel ook op huizenjacht, en laat mijn inkomen over de laatste 3 jaar nu meetellen, wat ook niet heel hoog is omdat ik 20 van de 36 maanden nog fulltime student was. Wellicht helpt het nu niet veel, maar houd deze optie in ieder geval in je achterhoofd smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Fiwen ma 12 nov 2012 - 4:04

Wij hebben vandaag in principe ons droomhuisje gekocht (mits het financiële deel te regelen is, wat 95% zeker is) en hebben 10.000 euro van de vraagprijs af gekregen zonder enige moeite te doen (1e bod werd meteen geaccepteerd) dus je kunt echt wel onderhandelen in deze tijd.

Succes met zoeken!

tip: kijk ook eens op de site van de lokale woningbouwvereniging(en) want die verkopen ook vaak panden buiten een makelaar om en die niet op Funda komen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  xxjojootjexx ma 12 nov 2012 - 4:09

Hoe recent hebben jullie berekeningen laten doen?
Er veranderd nogal veel tussen nu en 1 januari. Als je dit jaar nog een huis kopen kan, zal ik dat zeker proberen, aangezien jullie maximum in januari een stuk lager kan liggen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Ella ma 12 nov 2012 - 4:15

Parisienne schreef:
Ella schreef:
Parisienne schreef:Ik begin me hier in huis steeds meer te irriteren, dus ik ga nu wat serieuzer op zoek naar een huis. Met mijn vriend zijn salaris zullen we een hypotheek kunnen krijgen van rond de €135.000. Het is niet veel en het aanbod is klein.

Maar ... hoe en waar begin ik? Wat waren jullie selectiecriteria, of bekijk je juist toch het hele aanbod? Hoe lang hebben jullie gedaan over het vinden van het juiste huis? Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigt? En hoe weet je dat je het juiste huis hebt?

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.. Iemand goede tips?

Ik zou in deze tijd juist wel iets boven jullie limiet zoeken. Hou wel rekening met k.k. Huizen staan nu gemiddeld langer te koop, daardoor is er meer ruimte met onderhandelen.
Hoeveel hoger zou ik dan eventueel kunnen kijken denkje? Onderhandelen is inderdaad misschien wat makkelijker in deze tijd, aangezien veel mensen hun huis niet verkopen.
poe nu vraag je wat. Die 135.000 dat is incl kk denk ik he? Ik ben even kwijt hoeveel % je ook alweer kwijt bent aan k.k.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  xxjojootjexx ma 12 nov 2012 - 4:18

Ella schreef:
Parisienne schreef:
Ella schreef:
Parisienne schreef:Ik begin me hier in huis steeds meer te irriteren, dus ik ga nu wat serieuzer op zoek naar een huis. Met mijn vriend zijn salaris zullen we een hypotheek kunnen krijgen van rond de €135.000. Het is niet veel en het aanbod is klein.

Maar ... hoe en waar begin ik? Wat waren jullie selectiecriteria, of bekijk je juist toch het hele aanbod? Hoe lang hebben jullie gedaan over het vinden van het juiste huis? Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigt? En hoe weet je dat je het juiste huis hebt?

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.. Iemand goede tips?

Ik zou in deze tijd juist wel iets boven jullie limiet zoeken. Hou wel rekening met k.k. Huizen staan nu gemiddeld langer te koop, daardoor is er meer ruimte met onderhandelen.
Hoeveel hoger zou ik dan eventueel kunnen kijken denkje? Onderhandelen is inderdaad misschien wat makkelijker in deze tijd, aangezien veel mensen hun huis niet verkopen.
poe nu vraag je wat. Die 135.000 dat is incl kk denk ik he? Ik ben even kwijt hoeveel % je ook alweer kwijt bent aan k.k.
Door verlaging van de ovb nu 6% ongeveer... dus Pariesenne en man kunnen bieden op een huis tot 127000 ongeveer.
Nu mag je wel verwachten dat je iets van een prijs af kan krijgen, al is dat in deze categorie niet zo ruim. Voor je eigen zou ik echt niet naar huizen boven de 135k gaan kijken. Dan moet je er no 8k afkletsen en dat is pittig

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Coco ma 12 nov 2012 - 4:26

Zoeken jullie in R.otterdam? Of wonen jullie daar nu niet?
Ik kwam toevallig deze vanmorgen tegen toen ik voor een vriendin keek, maar boven haar budget, maar ik vind hem voor dat geld echt lovely.

http://www.funda.nl/koop/rotterdam/appartement-48545766-claes-de-vrieselaan-81-a-i/omschrijving/

Maar kunnen jullie voor dit budget uberhaupt iets kopen wat aan jullie eisen voldoet voor de komende jaren? Anders zou ik nog eventjes afwachten, zodat je niet zo weer moet verkopen. Tenzij kopen een stuk voordeliger is qua maandlasten dan huren en voor minder verkopen geen punt is.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Roodkapje ma 12 nov 2012 - 4:28

Wij zijn nu ook op huizenjacht omdat het niet zeker is dat we ons huidige huis kunnen kopen ( die huren we nu ).
We horen hopelijk deze week of het kan en we moeten wel een alternatief hebben omdat we voor 1 januari alles geregeld willen hebben ivm nieuwe hypotheekstelsel enzo.

Wij hebben wel een iets ruimer budget omdat wij beide werken maar ons huis moet ook 6 mensen kunnen herbergen en we wonen in de dure randstad dus het is nog niet zo makkelijk! Wij kijken trouwens zo'n 7000 euro boven het bedrag dat we kunnen krijgen aan hypotheek, soms zie je nieuwbouw die is vrij op naam dus komt geen kk meer bij, maar ook kan je vaak wel wat eraf krijgen in deze tijden ( zeker met huizen die +6mnd te koop staan... op www.jaap.nl kan je zie hoe lang ze echt te koop staan! Op Funda alleen +6... best handig om te weten vind ik zelf want een huis dat al 1,5 jaar te koop staat valt meer van af te krijgen als 1 die 2 weken te koop staat.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Parisienne ma 12 nov 2012 - 8:48

@ mezzoforte: ik houd het zeker in mijn achterhoofd. Daarom twijfelen we zo erg. Aan de ene kant willen we wel wachten, omdat we een eventueel inkomen van mij er dan bij kunnen gaan tellen.

@ Fiwen: ik ben echt zo ontzettend blij voor jullie! Wat gaat het dan ineens snel. Fijn dat jullie bod geaccepteerd is en ook nog eens minder dan de vraagprijs. Spannend, ik blijf duimen! De tip van de woningbouwverenigingen heb ik inderdaad ook gelezen. Daar was ik dus ook al bij aan het kijken. Het voordeel daarvan is dat er veel woningen zijn die je kunt kopen middels 'koopgarant'. Als je je huis op den duur wilt gaan verkopen, dan koopt de woningbouwvereniging hem weer van je terug. Zitten veel voordelen aan volgens mij, dus dit is zeker iets wat wij in ons achterhoofd houden smile

@ xxjojootjexx: ik heb deze berekening heel snel op internet gedaan, gewoon gebaseerd op enkel het jaarinkomen van mijn vriend. Volgend jaar zal er veel veranderen inderdaad, dus vandaar dat ik nu ineens bedacht: goh, we zouden ook nu nog 'even' wat kunnen gaan kopen (mits mogelijk) Embarassed

@ Coco: wij wonen in R.otterdam en kijken inderdaad hier en in de omgeving. Een erg leuk huis heb je gevonden, alleen het is net wat te klein voor ons. Daarnaast willen we juist in de buitenwijken en niet in het centrum. Maar toch bedankt voor de link! Er zijn maar weinig tot geen huizen binnen ons huidige budget wat ik als 'droomhuis' zou bestempelen. Die zijn er gewoon niet. Het punt is alleen dat we hier echt weg moeten, we komen ruimte tekort, we missen een tuin en hebben meerdere kamers nodig. We zitten hier 'vast'. Een normale eengezinswoning zou ons alweer meer ruimte en rust bieden. Ze zijn er wel binnen dit budget, maar het zijn er maar weinig en ze liggen niet altijd in een buurt waar we zouden willen.

@ Roodkapje: ik hoop voor jullie dat jullie het huidige huis mogen kopen. Zou fijn zijn als alles geregeld is eind dit jaar. ik zal straks nog eens op jaap.nl gaan kijken, dankje.


Ik moet zeggen dat ik een beetje 'zenuwachtig' word, omdat het verder allemaal zo onzeker is hoe het erg volgend jaar allemaal uit gaan zien. Aan de andere kant hebben we geen haast, maar ik wil gewoon te graag. Als we overhaaste beslissingen gaan nemen dan krijg ik later misschien spijt. Lastig...

Ik vraag me dus nog wat af:
- een gesprek bij een makelaar of hypotheekadviseur; kost het geld om in ons geval het een en ander te laten uitzoeken over onze financiële situatie en de hoogte van een eventuele hypotheek?


Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Lonely Goatherd ma 12 nov 2012 - 11:39

Parisienne, een globaal advies over wat jullie mogelijkheden zijn is gratis.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Parisienne ma 12 nov 2012 - 20:32

Lonely Goatherd schreef:Parisienne, een globaal advies over wat jullie mogelijkheden zijn is gratis.
Oke, dus daarvoor zouden we naar bijvoorbeeld een hypotheekadviseur kunnen gaan?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  mezzoforte ma 12 nov 2012 - 20:40

Parisienne schreef:
Lonely Goatherd schreef:Parisienne, een globaal advies over wat jullie mogelijkheden zijn is gratis.
Oke, dus daarvoor zouden we naar bijvoorbeeld een hypotheekadviseur kunnen gaan?

Ja, en slim is om bij meerdere langs te gaan. Ben zelf net voor vrijblijvend gesprek bij onze bank geweest, en ga binnenkort langs Hypotheker. Is gratis, vrijblijvend, en je krijgt een goed en duidelijk beeld van wat jullie mogelijkheden zijn om een huis te kopen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huizen zoeken Empty Re: Huizen zoeken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum